Dobór kostek do zasilania sterowników z rodziny XT

Tematy związane z wszelką elektryką
glebor
Posty: 130
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Dobór kostek do zasilania sterowników z rodziny XT

Post autor: glebor » 08 mar 2018, 23:32

Witam. Chciałbym podzielić się z wami swoimi spostrzeżeniami na temat prądów, z jakimi dobrze współpracują dane rodzaje kostek z rodziny XT:

Obrazek

- xt 60 przy prądzie ciągłym do 32A, wtedy już są bardzo mocno ciepłe, przy 40A potrafią już się zacząć topić i łatwo wyciągnąć z nich piny :(
Fajnie sie do nich lutuje przewody 2,5-4mm max, przylutowanie przewodu 5mm2 jest już dużą sztuką...

- złącza XT90 W moim przekonaniu ciągną dość nieźle ok 50-55A max prądu ciągłego będąc lekko ciepłe.
Grubość przewudu, jaki możemy przylutować to 6mm2.

Złącza te mogą występować jeszcze w wersji antistick czyli odporne na iskrzenie :)

Mój sposób na precyzyjne ich przylutowanie, to najpierw pokrycie przewodu cyną, potem pobielenie konektora wewnątrz kostki i do gorącego konektora przykładamy pobielony kabel, wtedy stykają się 2 powierzchnie cyny i trzyma perfekt :o

Potrójne złącza fazowe, jakie fajnie się spisują w silnikach, to MT60, ale chciałbym się od was dowiedzieć, jaki mniej więcej amperaż fazowy mogą połknąć?

Przy przekładniówkach mi się fajnie to spisuje. Przy silnikach 9C/MXUS/Voilamart ze sterownikiem GT500 i sinusem 30A śmigają wyśmienicie, nic się nie topi. CIekawe, czy te MT60 dadzą radę też z GT 1500 na fazach?
Posiadam nowe zestawy napędowe wysokiej jakości mxus, velofast, voilamart 26, 28 cali 250-1000W, akumulatory bidon 36/48V 17-21Ah sanyo GA, bmsy 13, 14 i 16S na 45A, oraz czujniki PAS i manetki.
TEL: 796782663

Przy odbiorze na zlocie - 10% taniej!

Dzjohnyj
Posty: 25
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dobór kostek do zasilania sterowników z rodziny XT

Post autor: Dzjohnyj » 09 mar 2018, 15:20

Tych MT60 w sumie też jestem ciekaw, bo mam kilka sztuk i się nawet zastanawiałem nad takim zastosowaniem.

djmarcin56
Posty: 151
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Dobór kostek do zasilania sterowników z rodziny XT

Post autor: djmarcin56 » 09 mar 2018, 20:58

Mt to to samo co xt60 tylko mają 3 piny zamiast 2 i wszystko :)
Dodam, że są jeszcze mt30 czyli to samo co mt60 tylko mniejsze na 30A i mr30 to samo tylko 3piny są na płasko obok siebie

GrzegorzS
Posty: 48
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Dobór kostek do zasilania sterowników z rodziny XT

Post autor: GrzegorzS » 09 mar 2018, 21:06

Michał pisze:
08 mar 2018, 23:32
- złącza XT90 W moim przekonaniu ciągną dość nieźle ok 50-55A max prądu ciągłego będąc lekko ciepłe.
Testował ktoś XT90 w połączeniu ze sterownikiem który pobiera do 200-250A z baterii?

Dzjohnyj
Posty: 25
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dobór kostek do zasilania sterowników z rodziny XT

Post autor: Dzjohnyj » 09 mar 2018, 22:25

djmarcin56 pisze:
09 mar 2018, 20:58
Dodam, że są jeszcze mt30 czyli to samo co mt60 tylko mniejsze na 30A [...]

Może to dla większości oczywiste, ale ja tego nie wiem. - W przypadku takiego gniazda (jak MT60) obciążalność dotyczy JEDNEGO pinu czy całości?

glebor
Posty: 130
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Dobór kostek do zasilania sterowników z rodziny XT

Post autor: glebor » 09 mar 2018, 23:59

Silnik fazowo teoretycznie jest w stanie pobrać od 50-120A w zależności od sterownika oczywiście, więc MT oczywiście ciągłęgo na fazach pewnie łykną 30-40A. Pytanie jak one się sprawują z GT1500, bo wiadomo, że bananki na wejściu do sterownika sprwadzają się dobrze. Sterownik reguluje napięcie na silnik i jest tam np 3V 120A i wraz ze wzrostem prędkości spada amperaż a rośnie napięcie. Teraz pytanie jak takie MT60 zniosą te 70-120A w piku...

Przy 9C wejście do steronika zawsze jest zimne, a fazowe kabelki potrafia poparzyć przy jeździe w piachu na seryjnych grubościach 3x1,5...
Posiadam nowe zestawy napędowe wysokiej jakości mxus, velofast, voilamart 26, 28 cali 250-1000W, akumulatory bidon 36/48V 17-21Ah sanyo GA, bmsy 13, 14 i 16S na 45A, oraz czujniki PAS i manetki.
TEL: 796782663

Przy odbiorze na zlocie - 10% taniej!

Passat_EQ
Posty: 118
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16

Re: Dobór kostek do zasilania sterowników z rodziny XT

Post autor: Passat_EQ » 10 mar 2018, 1:00

Sorry za offtop ale w tytule to skladnia troche sie nie dopina.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2018, 8:17 przez Passat_EQ, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
JerzyZ
Posty: 14
Rejestracja: 18 lut 2018, 21:55
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów

Re: Dobór kostek do zasilania sterowników z rodziny XT

Post autor: JerzyZ » 10 mar 2018, 23:12

Podczas lutowania do obrabianego złącza powinno być wetknięte przeciwne - aby pod wpływem temperatury styki nie "popłynęły".
I chyba lepiej używać silnej lutownicy, by zlutować szybko.

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 289
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dobór kostek do zasilania sterowników z rodziny XT

Post autor: WojtekErnest » 11 mar 2018, 6:12

Szczerze mówiąc, te które podczas lutowania "poplynal", pachna mi podrobka z gorszego tworzywa. Oczywiscie bielimy styk przed łączeniem na gotowo, i sam proces powinien trwać powiedzy 3 sek a nie 10. Jesli slabsza lutownica lub cienszy grot, wtedy w momencie lutowania dac nieco wiecej cyny na grocie. I po problemie.
Wcześniej : Pomógł 62 razy, postów 2,8+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

PiotrW
Posty: 33
Rejestracja: 19 kwie 2018, 23:26
Lokalizacja: wawa

Re: Dobór kostek do zasilania sterowników z rodziny XT

Post autor: PiotrW » 14 maja 2018, 23:30

Ja dla 150A stosowalem podwojna XT90 czyli jedna kostka cala na plus i jedna na minus. I przy ostrej jezdzie nawet sie nie zrobily cieple.
Jest duzo podrob na rynku, te tanie obawiam sie ze sa z gorszego materialu, widac to odrazu przy lutowaniu, podrobe zagrzejesz i pin sie wysuwa, oryginal naprawde mozna dlugo grzac i nic sie nie topi

ODPOWIEDZ