poprawność schematu

Tematy związane z wszelką elektryką
Kzysztof
Posty: 118
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25

poprawność schematu

Post autor: Kzysztof » 10 lip 2018, 18:07

Witam kolegów, temat wałkowany setki razy ale co schemat to inaczej wygląda i mętlik w głowie.
To co przedstawiam to tak to widzę.
Sterownik będzie barmal x2, przed przetwornicą jest przekaźnik którego cewki połączę ze stacyjką tak by po przekręceniu stacyjki włączył się sterownik i przetwornica. Czy potrzebuje jakiegoś dodatkowego zabiegu w schemacie ? Czy wszystko się zgadza?
przekaźnik z nadmiarem ale tylko taki miałem.
Proszę o jakieś sugestie:)
Pozdrawiam !!
Załączniki
svhemat.png

Dede
Posty: 196
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: poprawność schematu

Post autor: Dede » 10 lip 2018, 23:12

Ja dla bezpieczeństwa przednią lampkę dałbym za przekaźnikiem i przed przekaźnikiem dałbym bezpiecznik około 5A do 10A zależy jakie prąd pobiera całość.
Jak gdzieś coś padnie i zrobi zwarcie to tylko spali bezpiecznik i cała instalacja przeżyje.

Inne osoby też mają bezpiecznik między akumulatorem a sterownikiem bo są przypadki awarii BMS i może nie zadziałać.

Kzysztof
Posty: 118
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25

Re: poprawność schematu

Post autor: Kzysztof » 11 lip 2018, 18:25

Okey poprawiłem. Czy warto coś dodać dla bezpieczeństwa lub coś pominąłem ?
Edit:

w schemacie pomyliłem sie, plus i minus lampki przedniej powinny isc do włącznika on/off/on
Załączniki
svhemat.png

Kzysztof
Posty: 118
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25

Re: poprawność schematu

Post autor: Kzysztof » 11 lip 2018, 21:57

Nie wiem jaki bezpiecznik powinienem zastosować .
Jak by ktoś mógł podlinkowac,
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 1421
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: poprawność schematu

Post autor: zeeltom » 12 lip 2018, 4:15

Jakoś nie mogę pokumać tych połączeń z wyłącznikami. Rysujesz połączenia równoległe do wyłączników.
Ze schematu wynika, że tylne światła będą świeciły po włączeniu stacyjki na stałe, a przednia będzie załączana na dwie moce osobno.

Dede
Posty: 196
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: poprawność schematu

Post autor: Dede » 12 lip 2018, 12:56

Wydaje mi się że lampa ma sterownik i jest zasilany na stałe prąd, przełącznik ma osobny kabel do lompy ten żółty to sterujący do sterownika regulacji jasności i wyłączenia itp.
Możliwe że ma podświetlany przełącznik i musi tez zasilacz na stałe.
Niech napisze co to za model lampy i jaki przełącznik tam jest?

Zasilanie 48V może być bezpiecznik samochodowy z gniazdem na kablu
Obrazek

Kzysztof
Posty: 118
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25

Re: poprawność schematu

Post autor: Kzysztof » 12 lip 2018, 18:50

Poprawiłem, teraz tylne lampki połączyłem z przednią za przetwornicą by móc jedne jak i drugie wyłączać i włączać jednym włącznikiem.
Włącznik mam taki :
https://abc-rc.pl/p/251/10148/przelaczn ... duino.html
Co do bezpiecznika wystarczy że, znajdę bezpiecznik samochodowy 15A ? Napięcie nie jest ważne ?
Mógł bym prosić linka który by pasował ?
Załączniki
svhemat.png

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 1421
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: poprawność schematu

Post autor: zeeltom » 12 lip 2018, 19:58

Źle, teraz będzie ci się świeciła przednia jednocześnie z oboma mocami świecenia. Masz zwarcie między przewodami jasności lampki. Na zasilanie tylnych lampek trzeba dać dwie diody w kierunku przewodzenia, wtedy odseparujesz moce przedniej lampki.

Kzysztof
Posty: 118
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25

Re: poprawność schematu

Post autor: Kzysztof » 12 lip 2018, 20:49

Rozumiem, faktycznie strasznie chciałem przekombinować.
A teraz ? Będzie dobrze? Nie powinno być zwarcia. Przyciskając 1 ON włączą się tylne razem z przednią lampką z trybem 6W. Włączając off- nic. Włączając 2 ON Włączą się tylne razem z przednią z trybem 15W.
lampka to Led CREE XHP70
a przycisk to
https://abc-rc.pl/p/251/10148/przelaczn ... duino.html
Załączniki
svhemat.png

Dede
Posty: 196
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: poprawność schematu

Post autor: Dede » 13 lip 2018, 2:09

Przekaźnik masz na 48V więc bateria domyślam że też będzie 48V czy planujesz większe napięcie?
Bezpiecznik samochodowy są na 32V i 58V i różne obudowy gniazd i idzie kupic na alledrogo i sklepach motoryzacyjnym to nie wiem jaki link mam wstawić bo są różne i zależy jaka obudowa Tobie interesuje .
Tak ciekawości jaka będzie przetwornica model i jaka moc bo 15A bezpiecznik nie za mocny?

ODPOWIEDZ