Montaż/izolowanie bocznika

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Montaż/izolowanie bocznika

Post autor: wwojciech »

Sprawdzał ktoś może temperaturę do jakiej nagrzewa się bocznik przy nominalnych pradach? Wiadomo że się nagrzewa więc bezpośredni kontakt z ogniwami byłby niewskazany.
Paweł
Forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
Lokalizacja: Łódź

Re: Montaż/izolowanie bocznika

Post autor: Paweł »

Nie, według mnie nie ma takiej potrzeby.
W samochodzie klemy masz miedziane?
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Montaż/izolowanie bocznika

Post autor: elektrotonus »

U mnie oczka są lutowane do przewodu. Oczka pełne a nie takie wsuwane w kształcie podkowy. Śruba jest z podkładką sprężystą by się nie odkręcała.

Czy masz w spólny port ładowania/rozładowania w BMS ? Jeśli tak to ten watomierz TK15 zliczy Ci faktyczną pojemność pakietu jaką naładowałeś ogniwa.

W przeciwnym razie musisz wyliczyć ją na podstawie parametrów baterii i wskazanie będzie orientacyjne podczas wyładowywania. Najgorzej z tym TK15 jest jeśli ustawisz sobie próg zero baterii n np 48.2 V jak odcina sterownik, a pakiet chwilowo zejdzie pod obciążeniem do tego napięcia. Wtedy watomierz pokazuje zero pojemności nawet jak rower wciąż jedzie.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
xyz2a
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Montaż/izolowanie bocznika

Post autor: xyz2a »

elektrotonus pisze:
02 cze 2018, 10:34
U mnie oczka są lutowane do przewodu. Oczka pełne a nie takie wsuwane w kształcie podkowy. Śruba jest z podkładką sprężystą by się nie odkręcała.

Czy masz w spólny port ładowania/rozładowania w BMS ? Jeśli tak to ten watomierz TK15 zliczy Ci faktyczną pojemność pakietu jaką naładowałeś ogniwa.

W przeciwnym razie musisz wyliczyć ją na podstawie parametrów baterii i wskazanie będzie orientacyjne podczas wyładowywania. Najgorzej z tym TK15 jest jeśli ustawisz sobie próg zero baterii n np 48.2 V jak odcina sterownik, a pakiet chwilowo zejdzie pod obciążeniem do tego napięcia. Wtedy watomierz pokazuje zero pojemności nawet jak rower wciąż jedzie.
W końcu udało mi się kupić te konektory oczkowe na 6mm2 - troszkę za duże ale będą ok.

Instalacje mam "tradycyjną" czyli ładowarka C-, sterownik P- i chyba tak zostawię przynajmniej narazie.
Umax po naładowaniu mam 67.2 teoretycznie a po balansowaniu 66.8 czyli w tk15 Umax ustawić na 67?
Zakładam że w LiPo przy 3.5V*16=56 nie mam już energii i powinienem uwzględnić że gdy mam 3.6 to może aku zrobić przysiad do 3.3V
Czy Umin w tk15 ustawić na 3.5V*16 czy jednak na 3.3V*16?
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
xyz2a
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Montaż/izolowanie bocznika

Post autor: xyz2a »

Paweł pisze:
02 cze 2018, 0:25
Gwinty w boczniku maznijcie klejem aby sie nie odkrecalo, zwłaszcza jak ktos ma wszystko pozaklejane taśmą.
Napisałem że to słuszna uwaga ale teraz mam wątpliwości - jeśli użyję kleju do gwintów to czy nie utworzy się pewnego rodzaju filtr/izolator (coś jak film olejowy) między śrubą a nakrętką zmniejszający powierzchnię styku, zwiększający opór przepływającego prądu?
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Montaż/izolowanie bocznika

Post autor: Umbur »

xyz2a pisze:
02 cze 2018, 13:40
Paweł pisze:
02 cze 2018, 0:25
Gwinty w boczniku maznijcie klejem aby sie nie odkrecalo, zwłaszcza jak ktos ma wszystko pozaklejane taśmą.
Napisałem że to słuszna uwaga ale teraz mam wątpliwości - jeśli użyję kleju do gwintów to czy nie utworzy się pewnego rodzaju filtr/izolator (coś jak film olejowy) między śrubą a nakrętką zmniejszający powierzchnię styku, zwiększający opór przepływającego prądu?
Jak już to lepiej skontrować z drugiej strony nakrętką.
Paweł
Forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
Lokalizacja: Łódź

Re: Montaż/izolowanie bocznika

Post autor: Paweł »

Ale sama powierzchnia oczka jest wystarczająca. Zobacz ile tam masz mm2. Najcieńsze miejsce to to w ktorym kabel zamienia sie w oczko ze tak powiem. Spokojnie klej wystarczy.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3338
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Montaż/izolowanie bocznika

Post autor: WojtekErnest »

Żeby działał amperomierz czyli pomiar poboru (wiekszego) prądu musi być rezystor o malej opornosci, duzej mocy i duzej stabilnosci od temperatury. Spadek NAPIECIA na tym rezystorze jest wyliczany jako prąd (prawo Ohma)
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
xyz2a
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Montaż/izolowanie bocznika

Post autor: xyz2a »

Zamontowałem podłączyłem i pełen sukces - NIE DZIAŁA :(
Ustawiłem :
CAP: 015.00 Ah
FULL 067.0 V
ZERO 054.4 V

po wyjściu z ustawień pokazuje 0 mah, 0% pojemności, 0.011A bieżącego użycia. Tylko napięcie jest poprawne.
Nie wiem jak to poprawić.
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Montaż/izolowanie bocznika

Post autor: djmarcin56 »

Nie wiem czy najpierw nie musisz przez niego naładować baterii i wtedy ci pokaże pełny i ilość rozładowanej energii etc.
xyz2a
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Montaż/izolowanie bocznika

Post autor: xyz2a »

djmarcin56 pisze:
02 cze 2018, 22:25
Nie wiem czy najpierw nie musisz przez niego naładować baterii i wtedy ci pokaże pełny i ilość rozładowanej energii etc.
Tak naładowałem do pełna - "nie przez niego" i jest już pokazana poprawna pojemność. Na razie się balansuje więc jutro zobaczę czy poziom odpowiednio spada.
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Montaż/izolowanie bocznika

Post autor: maciek72 »

Hmm?To gdzie go wpiąć by przez niego ładowac i rozładowywać
MACIEK
xyz2a
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Montaż/izolowanie bocznika

Post autor: xyz2a »

maciek72 pisze:
02 cze 2018, 22:57
Hmm?To gdzie go wpiąć by przez niego ładowac i rozładowywać
Rozładowanie idzie przez bocznik miernika - jest on wpięty między STEROWNIK- a BMS_P-.

Żeby ładować przez niego to trzeba przewód który idzie od ładowarki (minus) przepiąć z BMS_C- na węzeł między STEROWNIK- a bocznik_P-.
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
ODPOWIEDZ