Strona 1 z 1

Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 25 cze 2018, 22:28
autor: kobu
Witam, męczę się z problemem ograniczenia mocy na sterowniku wraz z wyświetlaczem LCD3.
Maksymalną moc jaką rozwija silnik to ok 350W (~7A), sprawdzałem to również na zewnętrznym watomierzu. Nie ma znaczenia czy przyśpieszam manetką czy PAS. Sprzęt jaki mam to: sterownik KT48ZWSRL-XFCF01R (48V 15A/30A) z kt-lcd3, silnik mxus xf-40 30h, bateria 13s4p złożona z nowych 30Q wraz z BMS 50A. Poniżej ustawienia LCD3:
Ograniczenie prędkości 72 km/h
P1 - 46
P2 - 1
P3 -1
P4 - 0
P5 - 15
C1 - 0
C2 - 0
C3 - 5
C4 - 0
C5 - 10
C6 - 4
C7 - 1
C8 - 0
C12 - 4
C13 - 3
C14 - 3

Kombinowałem z różnymi trybami manetki/PAS ale w jakiejkolwiek i tak nie przekraczam tych 350W. Jaka może być przyczyna, co jeszcze można sprawdzić? :?

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 25 cze 2018, 22:51
autor: djpawelo
Hej. A jaki masz konkretnie silnik pod kasetę czy wolnobieg i czy 10x6 czy też 7x9 ?

Parametry masz dobrze ustawione i nie powinno mieć to takiego wpływu jak opisujesz.
Zobacz czy aby na pewno zapisało Ci powyższe parametry.
Coś z baterią nie tak albo źle coś podłączone. Czy wyświetlacz dobrze pokazuje napięcie ?

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 25 cze 2018, 23:05
autor: seba55a
BMS jest dobrze podłączony, albo pomyliłeś główny przewód (-) wyjściowy z baterii z przewodem służącym do ładowania, albo błąd przy podłączeniu w samym BMS'ie

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 25 cze 2018, 23:54
autor: kobu
Silnik pod wolnobieg, oznaczenie 1611 0060.
Wyświetlacz dobrze pokazuje napięcie, spadki przy przyśpieszaniu pod obciążeniem to jakies 1-1,5V.
Z podłączeniem BMS jest raczej wszystko dobrze, ale zaskoczyliście mnie pytaniem i rozebrałem baterię, zdjęcie poniżej

Obrazek

główny + i niebieski P- idą do sterownika.

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 26 cze 2018, 1:03
autor: seba55a
Patrząc na ustawienia sterownika oraz podłączenie BMS'a do baterii wszystko wygląda w porządku.
Możesz jeszcze spróbować zmienić parametr C5 w zakresie 03-10 i sprawdzić czy moc będzie ograniczana od x do 350W. Jeśli tak, to może być źle skalibrowany bocznik lub coś z samym bocznikiem.

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 26 cze 2018, 8:41
autor: tas
a może by tak reset sterownika do ustawień fabrycznych?

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 26 cze 2018, 21:43
autor: kobu
Przywrócenie sterownika do ustawień fabrycznych nic nie daje.
Zauważyłem jedną rzecz. Jeśli zablokuje tylne koło hamulcem i odkręcę manetkę na maksa, koło stoi w miejscu, sterownik podaje max 350W. Jeśli rozpędzę koło w powietrzu do maksymalnych obrotów i wcisnę mocno hamulec to chwilowy pobór mocy wzrasta do ponad 1000W, po zatrzymaniu koła znów sterownik podaje maksymalnie 350W. Czujniki hamulca i regen odłączone.

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 26 cze 2018, 22:36
autor: seba55a
Silnik masz podłączony do sterownika na wtyczkach, czy polutowałeś przewody?

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 26 cze 2018, 22:44
autor: kobu
podłączone przez oryginalne wtyczki

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 26 cze 2018, 22:58
autor: seba55a
Masz możliwość podłączenie innego sterownika/baterii?
Ja w pierwszej kolejności sprawdziłbym czy bateria jest w stanie oddawać moc >350W w ciągłym trybie. Być może BMS jest uszkodzony i chwilowo podał większą moc, ale wykrywa to jako przeciążenie i blokuje do 350W. Bo jeśli sterownik chwilowo podał 1000W to znaczy, że on nie jest zblokowany parametrami.
Sprawdź jeszcze, czy na wtyczce manetki masz napięcie ok 5V.

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 26 cze 2018, 23:27
autor: kobu
nie mam za bardzo podpięcia innej baterii/ sterownika.
Przetestuje ten pakiet pod zewnętrznym obciążeniem +350W i zobaczymy, dam znać.

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 27 cze 2018, 21:51
autor: djmarcin56
Na moje masz źle podlaczone fazy, hale i masz tylko część dostepnej mocy silnika, chinczyki pewnie kolory zamienili na sinusie musisz miec idealnie bo inaczej nie będzie dobrze dzialać. Są 3 możliwości że wogole będzie działać do przodu maks moc, do przodu część mocy oraz tak samo z mocami do tylu.

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 11 lip 2018, 11:24
autor: kobu
Wczoraj w końcu znalazłem chwile czasu na testy. Bateria sprawdzona na pobór ciągły +25A, więc w niej i BMS nie leży problem.
Dziś postaram się rozkręcić sterownik. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, gdy ustawie ograniczenie prędkości na lcd do 10km/h to i tak nie działa i bez problemu mogę się rozpędzić do tych 25km/h.

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 11 lip 2018, 12:39
autor: tas
fabrycznie ograniczenie działą tylko na PAS, tzreba przestawić aby działało także/tylko na manetkę

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 26 lip 2018, 7:28
autor: Gregs
Żeby wykluczyć wpływ wyświetlacza LCD na działanie silnika należy odpiąć wtyczkę od wyświetlacza i założyć dwa mostki. Pierwszy mostek między przewodem 1- czerwonym i przewodem 2- niebieskim i drugi mostek między przewodem 3- czarnym i przewodem 5- żółtym. Z mostkami na wtyczce w sterowniku silnik działa pełną mocą niezależnie od ustawień na wyświetlaczu KT-LCD.

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 26 lip 2018, 21:07
autor: kobu
Sprawdziłem na zmostkowanym LCD i dalej nie uzyskuje pełnej mocy. Zewnętrzny watomierz pokazuje maks 350-400W przy przyspieszaniu.

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 27 lip 2018, 8:29
autor: Gregs
Czyli coś jest w sterowniku albo w silniku. Ale raczej w sterowniku.

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 27 sie 2018, 19:55
autor: kobu
Tematu ciąg dalszy. Próbowałem różnych konfiguracji przewodów fazowych i hali, niestety bez rezultatu.
Podłączyłem dla testów gt-1500 i silnik działa dobrze, pobierając spokojnie prąd większy niż 7A.
Wychodzi na to, że wina leży po stronie sterownika.

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 27 sie 2018, 21:01
autor: GrzegorzS
kobu pisze:
27 sie 2018, 19:55
Podłączyłem dla testów gt-1500 i silnik działa dobrze
Prosty blokowiec to poczciwy sterownik, przestaje działać dopiero jak go spalisz.
Od jakiegoś czasu nastała moda na sinusy, które lubią fochy :)

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 11 wrz 2018, 9:59
autor: andy101
kobu pisze:
27 sie 2018, 19:55
Tematu ciąg dalszy. Próbowałem różnych konfiguracji przewodów fazowych i hali, niestety bez rezultatu.
Podłączyłem dla testów gt-1500 i silnik działa dobrze, pobierając spokojnie prąd większy niż 7A.
Wychodzi na to, że wina leży po stronie sterownika.
Mam prośbę, w jaki sposób bezpośrednio podpiąłeś gt 1500 zamiast sinusa ? Można go podłączyć bez wyświetlacza ? Mam również padnięte halle i chcę wymienić sterownik. Jak go podłączyć bez halli ? Tylko manetka i stacyjka.

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 11 wrz 2018, 21:13
autor: andy101
kobu pisze:
27 sie 2018, 19:55
Tematu ciąg dalszy. Próbowałem różnych konfiguracji przewodów fazowych i hali, niestety bez rezultatu.
Podłączyłem dla testów gt-1500 i silnik działa dobrze, pobierając spokojnie prąd większy niż 7A.
Wychodzi na to, że wina leży po stronie sterownika.
W jaki sposób podłączyć sterownik blokowy zamiast sinusa aby używać tylko manetki i stacyjki bez podłączenia halli ? Podobno ten sterownik ma taką możliwość. Czy konieczne jest użycie dodatkowego przycisku czy też sama stacyjka wystarczy ?
Których wyjść jedynie użyć ?
gt1500.jpg

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 11 wrz 2018, 21:24
autor: Goliath
Na obrazku który sam wrzuciłeś wszystko masz opisane.

Opis przewodów: /informacje zassane z nexun.pl :D

Czarny, Czerwony - główne zasilanie sterownika :!:

Żółty, Zielony, Niebieski - główne zasilanie silnika :!:

Czerwony [+5V], Czarny [GND], Niebieski, Zielony, Żółty - złącze czujników halla silnika

Czarny [GND], zielony [SYG], czerwony [+5V] - manetka :!:

Czarny (GND), Czerwony (VCC), zielony (Sygnał) (czarne złącze) - PAS - podłączanie czujnika pedałowania

Fioletowy[+stacyjka], czerwony[+BATT] - stacyjka - połączenie tych przewodów podaje napięcie +BATT na fioletowy przewód stacyjki i sterownik się uruchamia :!:

Czarny [GND], Różowy [Tempomat] - po połączeniu aktywuje tempomat w sterowniku

Pomarańczowy - czarny - Niebieski - przełączanie 3 speed. Połączenie [Pomarańczowy-czarny]=Prędkość3 - najszybsza, [Przewody rozwarte]=Prędkość2 - średnia, [Czarny-Niebieski]=Prędkość1 - najwolniejsza.

Zielony [impuls] - wyjście impulsów na licznik prędkości stosowany w skuterach elektrycznych

Pomarańczowy, pomarańczowy - połączenie aktywuje hamowanie regeneracyjne

Żółty - przewód Brake-HI

Czarny, Biały - przewody hamulcowe - połączenie powoduje odłączenie pracy silnika.

Brązowy, czarny - Wsteczny - połączenie zmienia kierunek obrotów silnika.

Biały + Biały - tryb samo nauki sterownika.

Do testowego uruchomienia podłączasz tylko te przewody które zaznaczyłem czcionką pochyłą :D
andy101 pisze:
11 wrz 2018, 21:13
Czy konieczne jest użycie dodatkowego przycisku czy też sama stacyjka wystarczy ?
wystarczy zewrzeć fioletowy z czerwonym... czy przyciskiem czy też stacyjką, co masz pod ręką ;)

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 12 wrz 2018, 5:53
autor: andy101
Dzięki serdeczne, nie ukrywam że co do spraw techniczych jestem zupełnie zielony z angielskim również. Dla początkujących będzie to niezła pomoc.

Re: Problem z KT-LCD3 - ograniczona moc sterownika

: 19 kwie 2021, 11:34
autor: kanar3330
Witam czy temat został rozwiązany? Mam podobny problem