poprawność schematu

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Kzysztof
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
Lokalizacja: Wadowice

Re: poprawność schematu

Post autor: Kzysztof »

zeeltom pisze:
13 lip 2018, 16:22
Teraz wygląda OK.
Dzięki !!
Dede pisze:
13 lip 2018, 18:32
Ja bym zamienił bezpiecznik na 3A.
bo według opisu przetwornica ma wyście 12V max 10A (120W) to przy 48V 120W wejściu będzie 2.5A to przy bezpieczniku 3A to będzie idealnie a ty planujesz 15A przy 48V to aż 720W a przetwornica ma tylko 120W.
Rozumiem przeszukuje alleedrogo i nikt nie podaje napięcia, pisze tylko że do samochodu.
Mógł byś mi podlinkowac coś konkretnego dla mojej przetwornicy ? I czy miejsce na schemacie jest właściwe dla bezpiecznika.
Dzięki i pozdrawiam !
Dede
Forumowicz
Posty: 2079
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: poprawność schematu

Post autor: Dede »

Samochodowe zazwyczaj mają do 32V ty masz napięcie 48V i tylko 3A więc trochę inny model wyśle bezpiecznika.
Są bezpieczniki samochodowe na większe napięcie DC ale nie ma na 3A

https://nowyelektronik.pl/index.php?id_ ... er=product

https://nowyelektronik.pl/index.php?id_ ... er=product

Oglądam schemat i zastanawiam po co idę dwa kable do stacyjki i dwa do sterownika jak załoczanie sterownika powinno byc tylko na plusie na jednym kabelku

Narysuj połączenia stacyjki do sterownika i czy musi być u Ciebie masa do stacyjki i do sterownika osobno?
Kzysztof
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:25
Lokalizacja: Wadowice

Re: poprawność schematu

Post autor: Kzysztof »

Od sterownika ( barmal x2 ) idą 2 żółte przewody do włącznika piórkowego ( stacyjka on/off https://allegro.pl/wylacznik-piorkowy-p ... 20283.html ) rozwarcie tych przewodów wyłącza całą logikę sterownika wraz z zasilaniem. W tym sterowniku nie zwiera się plusa z akumulatora z przewodem stacyjki.
Natomiast czarne 2 przewody idące od stacyjki on/off do przekaźnika to oczywiście przewody od cewki. :) Na schemacie są połączone równolegle, jednak na wszelki wypadek rezygnuje z tego i zrobię 2 osobne obwody dla cewki przekaźnika i przewodu stacyjki.
Znalazłem takie styki doczepiane https://allegro.pl/styk-pomocniczy-zwie ... 52794.html
i dzięki temu będę miał osobno cewkę i przewód stacyjki włączane jednocześnie.

Dzięki Ci Dede wielkie za linki Mógłbyś mi jeszcze z tego sklepu podlinkować przekaźnik dla mojej instalacji zamiast tego na schemacie ? Temu na schemacie pourywałem nóżki i nie wiem czy uda mi się dolutować do nich przewody :/ a tak to od razu bym zamówił z bezpiecznikami.
Dzięki z góry !!
Dede
Forumowicz
Posty: 2079
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: poprawność schematu

Post autor: Dede »

Przekaźnik do lutowania na 48VDC, 1styk 16A/250VAC
https://nowyelektronik.pl/index.php?id_ ... er=product
ODPOWIEDZ