Strona 1 z 1

poprawność schematu

: 10 lip 2018, 18:07
autor: Kzysztof
Witam kolegów, temat wałkowany setki razy ale co schemat to inaczej wygląda i mętlik w głowie.
To co przedstawiam to tak to widzę.
Sterownik będzie barmal x2, przed przetwornicą jest przekaźnik którego cewki połączę ze stacyjką tak by po przekręceniu stacyjki włączył się sterownik i przetwornica. Czy potrzebuje jakiegoś dodatkowego zabiegu w schemacie ? Czy wszystko się zgadza?
przekaźnik z nadmiarem ale tylko taki miałem.
Proszę o jakieś sugestie:)
Pozdrawiam !!

Re: poprawność schematu

: 10 lip 2018, 23:12
autor: Dede
Ja dla bezpieczeństwa przednią lampkę dałbym za przekaźnikiem i przed przekaźnikiem dałbym bezpiecznik około 5A do 10A zależy jakie prąd pobiera całość.
Jak gdzieś coś padnie i zrobi zwarcie to tylko spali bezpiecznik i cała instalacja przeżyje.

Inne osoby też mają bezpiecznik między akumulatorem a sterownikiem bo są przypadki awarii BMS i może nie zadziałać.

Re: poprawność schematu

: 11 lip 2018, 18:25
autor: Kzysztof
Okey poprawiłem. Czy warto coś dodać dla bezpieczeństwa lub coś pominąłem ?
Edit:

w schemacie pomyliłem sie, plus i minus lampki przedniej powinny isc do włącznika on/off/on

Re: poprawność schematu

: 11 lip 2018, 21:57
autor: Kzysztof
Nie wiem jaki bezpiecznik powinienem zastosować .
Jak by ktoś mógł podlinkowac,
Pozdrawiam!

Re: poprawność schematu

: 12 lip 2018, 12:56
autor: Dede
Wydaje mi się że lampa ma sterownik i jest zasilany na stałe prąd, przełącznik ma osobny kabel do lompy ten żółty to sterujący do sterownika regulacji jasności i wyłączenia itp.
Możliwe że ma podświetlany przełącznik i musi tez zasilacz na stałe.
Niech napisze co to za model lampy i jaki przełącznik tam jest?

Zasilanie 48V może być bezpiecznik samochodowy z gniazdem na kablu
Obrazek

Re: poprawność schematu

: 12 lip 2018, 18:50
autor: Kzysztof
Poprawiłem, teraz tylne lampki połączyłem z przednią za przetwornicą by móc jedne jak i drugie wyłączać i włączać jednym włącznikiem.
Włącznik mam taki :
https://abc-rc.pl/p/251/10148/przelaczn ... duino.html
Co do bezpiecznika wystarczy że, znajdę bezpiecznik samochodowy 15A ? Napięcie nie jest ważne ?
Mógł bym prosić linka który by pasował ?

Re: poprawność schematu

: 12 lip 2018, 20:49
autor: Kzysztof
Rozumiem, faktycznie strasznie chciałem przekombinować.
A teraz ? Będzie dobrze? Nie powinno być zwarcia. Przyciskając 1 ON włączą się tylne razem z przednią lampką z trybem 6W. Włączając off- nic. Włączając 2 ON Włączą się tylne razem z przednią z trybem 15W.
lampka to Led CREE XHP70
a przycisk to
https://abc-rc.pl/p/251/10148/przelaczn ... duino.html

Re: poprawność schematu

: 13 lip 2018, 2:09
autor: Dede
Przekaźnik masz na 48V więc bateria domyślam że też będzie 48V czy planujesz większe napięcie?
Bezpiecznik samochodowy są na 32V i 58V i różne obudowy gniazd i idzie kupic na alledrogo i sklepach motoryzacyjnym to nie wiem jaki link mam wstawić bo są różne i zależy jaka obudowa Tobie interesuje .
Tak ciekawości jaka będzie przetwornica model i jaka moc bo 15A bezpiecznik nie za mocny?

Re: poprawność schematu

: 13 lip 2018, 6:25
autor: Kzysztof
Napięcie 48v nie będzie większego, przetwornica 10A ale urządzenia nie przekroczą 6A, Model przetwornicy
https://nexun.pl/shop/elementy-elektryc ... v-10a.html
A schemat jest teraz okey? Nic tak się nie sfajczy?

Re: poprawność schematu

: 13 lip 2018, 18:32
autor: Dede
Ja bym zamienił bezpiecznik na 3A.
bo według opisu przetwornica ma wyście 12V max 10A (120W) to przy 48V 120W wejściu będzie 2.5A to przy bezpieczniku 3A to będzie idealnie a ty planujesz 15A przy 48V to aż 720W a przetwornica ma tylko 120W.

Re: poprawność schematu

: 16 lip 2018, 20:49
autor: Kzysztof
zeeltom pisze:
13 lip 2018, 16:22
Teraz wygląda OK.
Dzięki !!
Dede pisze:
13 lip 2018, 18:32
Ja bym zamienił bezpiecznik na 3A.
bo według opisu przetwornica ma wyście 12V max 10A (120W) to przy 48V 120W wejściu będzie 2.5A to przy bezpieczniku 3A to będzie idealnie a ty planujesz 15A przy 48V to aż 720W a przetwornica ma tylko 120W.
Rozumiem przeszukuje alleedrogo i nikt nie podaje napięcia, pisze tylko że do samochodu.
Mógł byś mi podlinkowac coś konkretnego dla mojej przetwornicy ? I czy miejsce na schemacie jest właściwe dla bezpiecznika.
Dzięki i pozdrawiam !

Re: poprawność schematu

: 17 lip 2018, 0:05
autor: Dede
Samochodowe zazwyczaj mają do 32V ty masz napięcie 48V i tylko 3A więc trochę inny model wyśle bezpiecznika.
Są bezpieczniki samochodowe na większe napięcie DC ale nie ma na 3A

https://nowyelektronik.pl/index.php?id_ ... er=product

https://nowyelektronik.pl/index.php?id_ ... er=product

Oglądam schemat i zastanawiam po co idę dwa kable do stacyjki i dwa do sterownika jak załoczanie sterownika powinno byc tylko na plusie na jednym kabelku

Narysuj połączenia stacyjki do sterownika i czy musi być u Ciebie masa do stacyjki i do sterownika osobno?

Re: poprawność schematu

: 17 lip 2018, 19:30
autor: Kzysztof
Od sterownika ( barmal x2 ) idą 2 żółte przewody do włącznika piórkowego ( stacyjka on/off https://allegro.pl/wylacznik-piorkowy-p ... 20283.html ) rozwarcie tych przewodów wyłącza całą logikę sterownika wraz z zasilaniem. W tym sterowniku nie zwiera się plusa z akumulatora z przewodem stacyjki.
Natomiast czarne 2 przewody idące od stacyjki on/off do przekaźnika to oczywiście przewody od cewki. :) Na schemacie są połączone równolegle, jednak na wszelki wypadek rezygnuje z tego i zrobię 2 osobne obwody dla cewki przekaźnika i przewodu stacyjki.
Znalazłem takie styki doczepiane https://allegro.pl/styk-pomocniczy-zwie ... 52794.html
i dzięki temu będę miał osobno cewkę i przewód stacyjki włączane jednocześnie.

Dzięki Ci Dede wielkie za linki Mógłbyś mi jeszcze z tego sklepu podlinkować przekaźnik dla mojej instalacji zamiast tego na schemacie ? Temu na schemacie pourywałem nóżki i nie wiem czy uda mi się dolutować do nich przewody :/ a tak to od razu bym zamówił z bezpiecznikami.
Dzięki z góry !!

Re: poprawność schematu

: 17 lip 2018, 23:58
autor: Dede
Przekaźnik do lutowania na 48VDC, 1styk 16A/250VAC
https://nowyelektronik.pl/index.php?id_ ... er=product