Strona 1 z 1
Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 15 sie 2018, 16:12
autor: fineasz
W sumie ponad 10 roboczogodzin, ale się udało. Mod dodatkowej baterii z silnikiem Boscha do rydwana po mieście
Łatwo nie było, ale efekt cieszy.
Teraz do dyspozycji jest 1000Wh zamiast 500.
Rower dodatkowo został zchipowany.
Z nominalniej mocy 250W da się sporo wyciągnąć.
Obecny zasięg na 2 bateriach przy prędkości 42-55km/h to 85km w maksymalnym trybie wspomagania turbo.
W trybie kagańca (25km/h) zmierzony zasięg na maksymalnym trybie wspomagania turbo wyniósł 138km (testy po równej asfaltowej powierzchni).
Polecam również lampkę (1100lm/18W), która przede wszystkim dzięki systemie luster ma odcięcie i NIE OŚLEPIA uczestników drogi jadących z naprzeciwka.
Tryb świecenia do jazdy dziennej jest bardzo przydatny do poruszaniu się po jezdni prędkościami rzędu 45-50km/h. Zauważyłem, że kierowcy bardziej traktują mnie jako uczestnika ruchu niż poprzednio
Waga roweru z dwoma bateriami wynosi ~27kg.
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 15 sie 2018, 16:57
autor: WojtekErnest
Wyrównujesz aku przed polaczeniem, jakas separacja, czy bardziej wyrafinowany sposob ?
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 15 sie 2018, 17:07
autor: fineasz
WojtekErnest pisze: ↑15 sie 2018, 16:57
Wyrównujesz aku przed polaczeniem, jakas separacja, czy bardziej wyrafinowany sposob ?
Nie ma takiej potrzeby. Bosch jest przystosowany do 2 baterii. Firma Riese Muller ma w ofercie ebajki fabryczne z dwoma bateriami. Prąd pobierany jest na przemian, raz z jednej raz z drugiej. Nigdy jednocześnie
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 15 sie 2018, 17:42
autor: Pawelj
Tak korzystając z okazji czy ktoś wie kto mógłby pomóc odblokować Romet Erm 200 z silnikiem Shimano w po,banku lub okolicach
Paweł- nowy użytkownik Tel 664013909
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 15 sie 2018, 17:49
autor: Kajman
kup chipa w de i sam zobie zrób, proste
Co do boscha, miałeś gniazdo drugiej baterii??? Ciekawe bo nie widziałem takiego. A jeśli dokładałeś, to jak jest rozwiązana zmiana aku?
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 15 sie 2018, 18:21
autor: fineasz
Kajman pisze: ↑15 sie 2018, 17:49
kup chipa w de i sam zobie zrób, proste
Co do boscha, miałeś gniazdo drugiej baterii??? Ciekawe bo nie widziałem takiego. A jeśli dokładałeś, to jak jest rozwiązana zmiana aku?
Wszystkie części można kupić w niemieckich sklepach online, ale słono sobie liczą. Głupi kabel z wtyczką ok. 150zł. Silnik pobiera prąd z aku na przemian, średnio po 4-5% z tego co zauważyłem.
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 15 sie 2018, 19:15
autor: Dzjohnyj
Czy ten cud techniki, zwany 'lampką' posiada jakieś firmowe oznaczenie? Może przydać się potomnym, skoro tak dobrze działa.
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 15 sie 2018, 19:25
autor: fineasz
Dzjohnyj pisze: ↑15 sie 2018, 19:15
Czy ten cud techniki, zwany 'lampką' posiada jakieś firmowe oznaczenie? Może przydać się potomnym, skoro tak dobrze działa.
Nazwa to: Supernova M99 Pure+(1100lm)
Podobne modele to M99 Pure z 500lm, lub M99 PRO z 1500lm (w trybie świateł długich)
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 15 sie 2018, 19:40
autor: Kajman
Nie warta tej kasy niestety.
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 15 sie 2018, 20:16
autor: Dzjohnyj
Aż poczułem mówienie w kieszeni
Mogę się jednak pocieszać, że Convoy też nie jest lekceważony przez innych uczestników ruchu i spełnia swoje zadanie (kolimator).
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 15 sie 2018, 21:46
autor: Castiel233
Czy mógłbyś podać link skąd zamawiałeś Y-cable do konwersji? Najważniejsze pytanie jednak jest takie, czy wszystko zaczęło działać na zasadzie plug&play czy jednak musiałaeś wgrać nowe oprogramowanie do sterownika? Masz te dwie charakterystyczne ikony z dwiema bateriami w menu na wyświetlaczu?
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 15 sie 2018, 22:17
autor: fineasz
Castiel233 pisze: ↑15 sie 2018, 21:46
Czy mógłbyś podać link skąd zamawiałeś Y-cable do konwersji? Najważniejsze pytanie jednak jest takie, czy wszystko zaczęło działać na zasadzie plug&play czy jednak musiałaeś wgrać nowe oprogramowanie do sterownika? Masz te dwie charakterystyczne ikony z dwiema bateriami w menu na wyświetlaczu?
Elektrofahrrad24, jednak musisz pamiętać by silnik był po 2017r. 2 ikony poziomu baterii są na Intuvi nawet bez aktualizacji. Jednak musisz mieć softa obu baterii tego samego wiec najlepiej zaktualizować u jakiegoś dealera Boscha.
Kajman pisze: ↑15 sie 2018, 19:40
Nie warta tej kasy niestety.
Czy warta czy nie to kwestia indywidualna. Faktem jest, że nie ma żadnej konkurencji w tym momencie. Mi udało sie kupić za 50% ceny dlatego była to atrakcyjna oferta.
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 15 sie 2018, 23:18
autor: Kajman
Jeśli chodzi o jasność świecenia to jest najwyżej średnia. Nie widzę wyższości nad modzonymi lampkami w podstawowej funkcji czyli świeceniu
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 15 sie 2018, 23:36
autor: Castiel233
fineasz pisze: ↑15 sie 2018, 22:17
Castiel233 pisze: ↑15 sie 2018, 21:46
Czy mógłbyś podać link skąd zamawiałeś Y-cable do konwersji? Najważniejsze pytanie jednak jest takie, czy wszystko zaczęło działać na zasadzie plug&play czy jednak musiałaeś wgrać nowe oprogramowanie do sterownika? Masz te dwie charakterystyczne ikony z dwiema bateriami w menu na wyświetlaczu?
Elektrofahrrad24, jednak musisz pamiętać by silnik był po 2017r. 2 ikony poziomu baterii są na Intuvi nawet bez aktualizacji. Jednak musisz mieć softa obu baterii tego samego wiec najlepiej zaktualizować u jakiegoś dealera Boscha.
Kajman pisze: ↑15 sie 2018, 19:40
Nie warta tej kasy niestety.
Czy warta czy nie to kwestia indywidualna. Faktem jest, że nie ma żadnej konkurencji w tym momencie. Mi udało sie kupić za 50% ceny dlatego była to atrakcyjna oferta.
Ok, dzięki za odpowiedź!
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 16 sie 2018, 8:57
autor: fineasz
Kajman pisze: ↑15 sie 2018, 23:18
Jeśli chodzi o jasność świecenia to jest najwyżej średnia. Nie widzę wyższości nad modzonymi lampkami w podstawowej funkcji czyli świeceniu
Owszem, że są z większą ilością lumenów tylko, że dają po oczach. O to tu się rozchodzi. W Niemczech lampy rowerowe bez certyfikatu Stvzo nie są dopuszczone do ruchu drogowego.
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 16 sie 2018, 9:13
autor: Kajman
Logika, trzeba dobrze ustawić i dobrać kolimator/reflektor w zależności o warunków. Ja zbudowałem/przebudowałem sobie lampki w teren i na ulicę osobno, w teren bardzo mocne i mocno rozpraszające (do 4k lumenów na kilku diodach), a na drogę bardziej skupione do 2-3000 lumenów. Dzienne światła mam osobno, idealnie do tego nadają się lampki xanes na COB, wyposażyłem całą rodzinę i w trakcie wycieczek rowerowych mam mnóstwo pytań od postronnych ludzi o miejsce zakupu. Bo w rowerze jak w aucie, wyznaję zasadę jeżdżenia na oświetleniu cały dzień. Zwłaszcza w ebika, który jest szybszy niż większośc się spodziewa. Ta lampka z tematu jest ładna, ale cena za osiągi niesatysfakcjonująca, a stvzo u nas nie obowiązuje
Za 50% ceny już lepiej, ale nadal za to byś zbudował coś znacznie ciekawszego, np na 4 diodach, z 2 rodzajami kolimatorów, 2x wąskim jako światła mijania i 2x szerokim+ 2x wąski jako drogowe np
No ale to trzeba lubić dłubanie
Co do Boscha, ciekawe ile ma poboru ta najnowsza jednostka, mój classic z "dzikim" softem (wersja przed kastracją momentu obrotowego z uwagi na pękające zębatki) bierze do 13-14A, co w sumie daje wynik na poziomie 520-550W.
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 16 sie 2018, 18:19
autor: fineasz
Kajman pisze: ↑16 sie 2018, 9:13
Logika, trzeba dobrze ustawić i dobrać kolimator/reflektor w zależności o warunków. Ja zbudowałem/przebudowałem sobie lampki w teren i na ulicę osobno, w teren bardzo mocne i mocno rozpraszające (do 4k lumenów na kilku diodach), a na drogę bardziej skupione do 2-3000 lumenów. Dzienne światła mam osobno, idealnie do tego nadają się lampki xanes na COB, wyposażyłem całą rodzinę i w trakcie wycieczek rowerowych mam mnóstwo pytań od postronnych ludzi o miejsce zakupu. Bo w rowerze jak w aucie, wyznaję zasadę jeżdżenia na oświetleniu cały dzień. Zwłaszcza w ebika, który jest szybszy niż większośc się spodziewa. Ta lampka z tematu jest ładna, ale cena za osiągi niesatysfakcjonująca, a stvzo u nas nie obowiązuje
Za 50% ceny już lepiej, ale nadal za to byś zbudował coś znacznie ciekawszego, np na 4 diodach, z 2 rodzajami kolimatorów, 2x wąskim jako światła mijania i 2x szerokim+ 2x wąski jako drogowe np
No ale to trzeba lubić dłubanie
Co do Boscha, ciekawe ile ma poboru ta najnowsza jednostka, mój classic z "dzikim" softem (wersja przed kastracją momentu obrotowego z uwagi na pękające zębatki) bierze do 13-14A, co w sumie daje wynik na poziomie 520-550W.
Miałem okazję ostatnio jechać na classicu. Odniosłem wrażenie, że tryb turbo wspomaga tak jak u mnie tryb tour. Z tym, że to był bez modyfikacji.
Na yt z silnika Brose 250W z zewnętrzym sterownikiem wyciągneli 1400W i jeszcze miał zapas mocy.
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 16 sie 2018, 18:25
autor: Kajman
Noo, ale ja mówię o fabrycznym sterowniku
Dlagtego ciekawi mnie, ile bierze obecny, no musi więcej, nie ma bata, ale ciekawe ile.
Jak miałeś tryb turbo, to już wykastrowany sterownik
Niewykastrowane mają najwyższy tryb który nazywa się Speed
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 17 sie 2018, 15:37
autor: fineasz
Kajman pisze: ↑16 sie 2018, 18:25
Noo, ale ja mówię o fabrycznym sterowniku
Dlagtego ciekawi mnie, ile bierze obecny, no musi więcej, nie ma bata, ale ciekawe ile.
Jak miałeś tryb turbo, to już wykastrowany sterownik
Niewykastrowane mają najwyższy tryb który nazywa się Speed
To był classic z Intuvią od nowego Boscha, stąd ten tryb
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 17 sie 2018, 15:39
autor: Kajman
A to ciekawe, da się tak? Nawet nie wiedziałem
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 17 sie 2018, 22:51
autor: fineasz
Da się skoro taki był zamontowany, ale nie wspomagał dobrze. Nie wiem czy to taki urok tego silnika, ale w moim odczuciu sila wspomagania na turbo byla jak u mnie na tour.
Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh
: 18 sie 2018, 8:25
autor: Kajman
Raczej nie, jeździłem nowymi boschami, impulasmi i yamahami i nie ma jakiejś szczególnej różnicy. Może jednak kwestia tego wyświetlacza ze starszym sterownikiem, tam jest trochę różnic. No i jeśli miał zaktualizowany soft w sterowniku to -30% momentu niestety. Musi być pierwszy soft z fabryki do hmi bez walk assist.