Strona 1 z 1

Zamiana Bafang na DD

: 15 wrz 2018, 23:12
autor: maluch1990
Witajcie wato-żercy.
Śmigam na rowerku Marin na kołach 27.5+ (3.0) z silnikiem bafang 750w.
Prędkości pod 50km/h są wystarczające lecz pod moje podjazdy ma zbyt mało mocy.
Liczba zębów z przodu 46 z tyłu 42 i na tak lekkim przełożeniu silnik nie daje rady.
Gdy dam z siebie wszystkie siły + max moc silnika przy najlżejszym przełożeniu walczę tylko o trakcję, energii wystarcza. Średnio ile mogą dać nogi z siebie energii przez 20 sekund ? Po tym czasie dysze jak po sprincie :o alee górki zdobyte :twisted:
Chciał bym złożyć nową konstrukcję z silnikiem z piaście bez przekładni. Ile potrzebuje mocy by zaliczać tego typu podjazdy bez pedałowania ? Prędkość stromych podjazdów oscyluje w granicach 10-15 km/h i trwają kilkanaście sekund.

Re: Zamiana Bafang na DD

: 16 wrz 2018, 12:48
autor: tas
MIDy z założenia mają tą cechę, że umożliwiają duże podjazdy z małymi prędkościami kilku(nastu)km/h
Jeśli chcesz zachować tą prędkość to żaden DD tego nie zapewni bo zwyczajnie nie są przeznaczone do aż tak powolnej jazdy i jesteś skazany na tego MIDa
moc to prędkość razy moment wiec pomysł tak:
750W to pewnie z 1400W max (sterownik masz 25A, zasilanie 48V)
1400W max = pochylenie 20% * prędkość 10-15
2800W max = pochylenie 20% * prędkość 20-30

Oczywiście można załatwić sprawę metodą brutalną i tak przewymiarować moce znamionowane jakimś Mxusem 3k + sterownik 45A że to to będzie mieć na tyle duża moc znamionową i moment, że zwyczajnie mecząc się przy 10/h na srogim podjeździe nie zdążysz tego przegrzać ale nie będzie to optymalne. Na Twoim miejscu zrezygnowałbym z trzymania się tych kilkunastu km/h typowych dla MIDa w terenie i zaczął się cieszy c tymi 20-30 pod takie same górki oferującymi przez silniki DD, watowica przez jakiś czas będzie najedzona i śpiąca :)

Re: Zamiana Bafang na DD

: 16 wrz 2018, 14:35
autor: andy101
Pozwolę sobie w tym wątku zapytać
Gdyby założyć ten silnik :
https://nexun.pl/shop/silniki-elektrycz ... 4-tyl.html
z tym sterownikiem
https://nexun.pl/shop/sterowniki/215-gt ... v-45a.html

jaki powinien być minimalny akumulator ( ile s i ile p ) aby zapewnić takie podjazdy i nie przegrzać silnika ?

Re: Zamiana Bafang na DD

: 16 wrz 2018, 15:35
autor: Przemek
tym sterownikiem na pewno nie przeciążysz tego silnika, co do S proponuje 16 co do P to zależy jakich ogniw użyjesz jeśli wybierzesz wysokopojemne to musisz mieć więcej bo nie można z nich wiele pobierać, jeśli wysokopradowe to mniej ale też zasięg mniejszy, musisz podać w jakie ogniwa celujesz

Re: Zamiana Bafang na DD

: 16 wrz 2018, 17:58
autor: maluch1990
Tak właśnie myślałem mr. Tas
Czytałem że silniki DD są optymalne przy wyższych prędkościach a przy 10km/h i wysokim obciążeniu są nie efektywne i bardzo się grzeją. Nie ukrywam że są alternatywy typu ergo-kit z mocą ciągłą 1700w i max 3400w ale nie wyobrażam sobie tego z łańcuchem rowerowym i kasetą. Zużycie tych elementów jest zapewne koszmarne. Podjazdy które mam w Gdańsku są ciasne, korzeniaste i kręte. Mocno walczy się o trakcję i technikę jazdy. Nie dam rady cisnąć tam 30km/h, zbyt mały skill :oops:
Przez głowę przeszła mi myśl o jakimś mocniejszym silniczku przekładniowym.
Jak mocne dał by wspomaganie przy tych 10km/h np taki MX01C ? Również by się przegrzewał ?

Re: Zamiana Bafang na DD

: 16 wrz 2018, 18:02
autor: tas
silniki przekładniowe są w mocach do 500W znamionowo więc słabsze niż twój MID, do tego podczas pracy pod obciążeniami dużymi niesamowicie awaryjne o czym przekonało się już bardzo dużo osób kupujących mocno przeciążane silniki i sterowniki od jednej takiej marki sprzedawanej w kraju.

Re: Zamiana Bafang na DD

: 16 wrz 2018, 18:11
autor: andy101
Przemek pisze:
16 wrz 2018, 15:35
tym sterownikiem na pewno nie przeciążysz tego silnika, co do S proponuje 16 co do P to zależy jakich ogniw użyjesz jeśli wybierzesz wysokopojemne to musisz mieć więcej bo nie można z nich wiele pobierać, jeśli wysokopradowe to mniej ale też zasięg mniejszy, musisz podać w jakie ogniwa celujesz
Obecnie mam Akumulator 13s11p 31Ah 1483Wh ogniwa INR 18650 29E Samsung, dla takich ogniw jaki musiałby być aku dla MXUS V3 3K-TURBO 3000W 45H (16X4) ? Dla sterownika GT 1500 ? Watowica mnie dopadła :lol: . Obecnie mam nine continent rh2809 d (7 x 9) kaseta 1500w 90Nm i wymieniłem sterownik sinus KT36/48SVPRCL, 36-48V, 30A (SINUS) na gt 1500 i już mam odczuwalnie większą moc na tym silniku.

Re: Zamiana Bafang na DD

: 16 wrz 2018, 18:22
autor: maluch1990
Awarie dotyczyły przekładni ? Firma mxus ? Może stalowe przekładnie ?

Re: Zamiana Bafang na DD

: 16 wrz 2018, 18:37
autor: Przemek
andy101 pisze:
16 wrz 2018, 18:11
...Obecnie mam Akumulator 13s11p 31Ah 1483Wh ogniwa INR 18650 29E Samsung,
n o to niedobrze bo te ogniwo daje ciaglego 3A masz 11P czyli 33A a tterownik ciagnie 45A kiepsko to wyglada niedlugo zostaniesz bez aku ;)
andy101 pisze:
16 wrz 2018, 18:11
dla takich ogniw jaki musiałby być aku dla MXUS V3 3K-TURBO 3000W 45H (16X4) ? Dla sterownika GT 1500 ?
akumulator robi sie pod sterownik żeby był wydajny dla potrzeb sterownika sterownika z tych ogniw musisz mieć przynajmniej 15-16P

chyba piszemy nie w temacie jak co to mod wydzieli ..

Re: Zamiana Bafang na DD

: 16 wrz 2018, 18:37
autor: Przemek
andy101 pisze:
16 wrz 2018, 18:11
...Obecnie mam Akumulator 13s11p 31Ah 1483Wh ogniwa INR 18650 29E Samsung,
no to niedobrze bo te ogniwo daje ciągłego 3A masz 11P czyli 33A a sterownik ciagnie 45A kiepsko to wyglada niedlugo zostaniesz bez aku ;)
andy101 pisze:
16 wrz 2018, 18:11
dla takich ogniw jaki musiałby być aku dla MXUS V3 3K-TURBO 3000W 45H (16X4) ? Dla sterownika GT 1500 ?
akumulator robi sie pod sterownik żeby był wydajny dla potrzeb sterownika a z tych ogniw musisz mieć przynajmniej 15-16P inaczej szybko padnie aku

chyba piszemy nie w temacie jak co to mod wydzieli ..

Re: Zamiana Bafang na DD

: 16 wrz 2018, 18:53
autor: andy101
A jak można ograniczyć pobór mocy do 30 A ?, delikatnie używać manetki ? :lol:

Re: Zamiana Bafang na DD

: 16 wrz 2018, 19:08
autor: maluch1990
Andy101 załóż swój temat bo sie bałagan na forum robi :?

Re: Zamiana Bafang na DD

: 16 wrz 2018, 20:17
autor: andy101
Ok, sorry proszę moda o wydzielenie

Re: Zamiana Bafang na DD

: 17 wrz 2018, 9:37
autor: leszcz
Jeśli ja na 44t przód 32t tył (przełożenie 1.37), sterownik 15A (max 750W mocy) wjeżdżam bez pedałowania na 20% wzniesienia to wygląda na to, że raczej tobie aku nie wyrabia niż brakuje mocy skoro masz:
1). o 25% mniejsze przełożenie (46t-42t => 1.09)
2). o 66% większą moc (25A standard)

No chyba że ważysz z rowerem jakieś 200km w co wątpię ;)

Bywam w Gdańsku skrobnij to obczaimy temat.

Re: Zamiana Bafang na DD

: 17 wrz 2018, 19:33
autor: maluch1990
Bo widzisz elektryczny przyjacielu ja wspininam się na górki dla których wjechanie to sztuka dla sztuki. Tas lubi wielogodzinne wycieczki a ja wpadam do lasu na pół godziny i atakuje najwyższe i najcięższe podjazdy, I'm lovin it ! :D
Bez elektrycznego wspomagania nie ma absolutnie szans by wjechać tam rowerem. Często walka jest z trakcją niż brakiem mocy nawet na oponie 3.0 i ciśnieniem 1.5 bara. Właśnie mocy nie brakuje jeśli wspomogę go swoją maksymalną energią nóg. Chciałbym śmigać tam gdzie śmigam tyle że bez użycia nóg. Oczywiście motocykle mają odpowiednie możliwości ale przypał śmigać :cry:
Przednie zębatki w bafang są bardzo duże, wolał bym mieć z przodu 32z lub mniej i po kłopocie z przełożeniem.
A ktoś może ma pojęcie jaka suma mocy jest produkowana przez właśnie bafang 750w + mocne nogi rowerzysty przez kilkanaście sekund ?
Z wykorzystaniem przełożenia z przodu 46t i z tyłu 42t i kołem 27.5 oraz oponą 3.0 :geek: ?
Potrzeba tu mądrej głowy :ugeek:

Re: Zamiana Bafang na DD

: 18 wrz 2018, 18:24
autor: sannis
Jeździłem po górach na midzie Cyclone1680W to jest to samo co EGOKit. O wspomaganiu możesz zapomnieć, ponieważ tak jest przekładnia dobrana. Silnik był elastyczny w zasadzie na 3 biegach. Styl jazdy miałem coś w ten Twój deseń - oldskulowy trial. Obecnie jeżdżę na przekładniowym hubie od bafanga 750W dedykowanym pod Fat Bika, w takim właśnie rowerze. Ma on duże, grube zębatki w przekładni. Zbiera świetne recenzje na ruskim forum i endlesie. Podjeżdża praktycznie wszystko na trochę większym sterowniku (35A) niż dedykowany. Jedyną wadą jest prędkość max. 40km/h. Jest lekki 4,5 kg. Rower jest super poręczny świetnie klei oponę fata zarówno przy podjeździe jak i na zjazdach (tył nie skacze). Ja zasugerowałabym przekładniowego Bafanga 500W tzw. model BPM, który ma opinie na endlesie "torque monster" jeśli chodzi o mniejsze silniki. No i jest wreszcie przekładniowy MAC 1000W. Coś jest nie tak z tym twoim bafangiem albo bateria słaba. Najlepiej zmień zębatkę w bafangu na mniejsza są dostępne na Ali.

Re: Zamiana Bafang na DD

: 18 wrz 2018, 20:44
autor: maluch1990
Bardzo dziękuję za pomocną opinię. Pierwszy raz ktoś poleca przekładniówkę w teren. Poczytałem troszke i rzeczywiście polecają ten silnik do rowerów górskich. Ze względu na potężniejszą przekładnie i przełożenie 1:5, wolny ale pod górki może być ciekawie. U siebie mam dość ingerencji silnika w napęd, mam 10t z tyłu i przekos łańcucha zjada łańcuszek, kasete i bębenek. Stąd temat z naciskiem na Hub'a ;)
Posiadasz model Bafang BPM ? Cenowo super 200$ Ile km na nim zrobiłeś ?

Re: Zamiana Bafang na DD

: 18 wrz 2018, 21:57
autor: sannis
Ja mam specjalnego bafanga 750W do fatbaika w Facie:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php? ... ht=rosomak
Tatar ma zdaje się ten sam silnik w Facie. Na ruskim forum porównują go do MACa 1000W.
Pod dropout 135mm albo MAC albo ten bafang 500W o symbolu BPM.

Re: Zamiana Bafang na DD

: 19 wrz 2018, 14:03
autor: tatar
Potwierdzam,w facie mam Bafanga 750W.Nie ma wzniesienia, pod które bym nie podjechał.Swietny silnik.Przy mojej baterii 60V i sterowniku 25A nic więcej w teren nie potrzeba. :D

Re: Zamiana Bafang na DD

: 19 wrz 2018, 18:54
autor: maluch1990
Silnik ten wymaga 148mm rozstawu widełek w ramie, sądzicie że wcisnął bym go do normalnej aluminiowej ramy ?
Mój rower to ns bikes eccentric alu 2

Re: Zamiana Bafang na DD

: 19 wrz 2018, 19:39
autor: tatar
Jeżeli tylko 148mm,po delikatnym rozgięciu widelca,na pewno wciśniesz.Mój ma oś bodajże 170mm,ale to fatbike. :D

Re: Zamiana Bafang na DD

: 19 wrz 2018, 19:58
autor: maluch1990
Dobrze odczytuję prawda ?
Obrazek

Re: Zamiana Bafang na DD

: 19 wrz 2018, 21:56
autor: tatar
Dobrze.Opis dotyczy pięćsetki czyli takiego,który zmieści się w Twojej ramie.Ja mam 750W dedykowany do fata.

Re: Zamiana Bafang na DD

: 20 wrz 2018, 7:12
autor: maluch1990
Dobra, to dziękuję za pomoc w wyborze napędu. Oczekujcie ukazania mojego projektu wraz z testem tego silniczka. Pozdro !

Re: Zamiana Bafang na DD

: 20 wrz 2018, 16:30
autor: sannis
tatar pisze:
19 wrz 2018, 14:03
Potwierdzam,w facie mam Bafanga 750W.Nie ma wzniesienia, pod które bym nie podjechał.Swietny silnik.Przy mojej baterii 60V i sterowniku 25A nic więcej w teren nie potrzeba. :D
Masz 16S przy sterowniku 48V? Jaką masz baterię i zasięgi. Ja mam w tej chwili konfigurację 12P lipo i 35A sterownik KT. Max. pobór na wyświetlaczu to 1400W. Raz chyba jak musiałem stanąć pod ostrą górkę i ruszyć miałem 1600W ale ułamek sekundy.

Re: Zamiana Bafang na DD

: 20 wrz 2018, 23:54
autor: tatar
Sterownik sinus 60V/z wentylatorem/,bateria 16S 14Ah,nie mam wyświetlacza,a zasięg ?Robiłem ponad 50km po mieście i baterii nie zbrakło,w terenie spoko,wiem na ile mnie stać.

Re: Zamiana Bafang na DD

: 21 wrz 2018, 13:56
autor: sannis
Jakoś ograniczyłeś prąd do 25A w tym sterowniku, bo na 60V przeważnie są mocniejsze... 50km ze wspomaganiem?

Re: Zamiana Bafang na DD

: 21 wrz 2018, 14:39
autor: tatar
Sterownik 45A-jedna zworka przecięta,druga ciut pogrubiona.Jeżdżę na manetce,czasami wspomagam /5% z ogólnego przebiegu/

Re: Zamiana Bafang na DD

: 22 wrz 2018, 10:37
autor: scuda
Przemek pisze:
16 wrz 2018, 15:35
tym sterownikiem na pewno nie przeciążysz tego silnika, co do S proponuje 16 co do P to zależy jakich ogniw użyjesz jeśli wybierzesz wysokopojemne to musisz mieć więcej bo nie można z nich wiele pobierać, jeśli wysokopradowe to mniej ale też zasięg mniejszy, musisz podać w jakie ogniwa celujesz
Jeśli podjazdy będą cięzkie i niska prędkość to przegrzeje nawet na tym sterowniku. Ja mam u siebie 3k turbo i 30A sterownik w kole 24'' i podjazd pod skrzyczne od stromej strony nagrzał go do 130 stopni.
Nie mam porownania do bafanga 750w ale 3k turbo w kole 24'' i sterowniku 30A wspina się bardzo dobrze. Mam porownanie do NC 7x9 w kole 26'' który nie wjezdzał prawie wogóle i grzał się niesamowicie.
Na 16s i 24' mam 50km/h

Re: Zamiana Bafang na DD

: 22 wrz 2018, 12:16
autor: Przemek
scuda pisze:
22 wrz 2018, 10:37
Przemek pisze:
16 wrz 2018, 15:35
tym sterownikiem na pewno nie przeciążysz tego silnika, co do S proponuje 16 co do P to zależy jakich ogniw użyjesz jeśli wybierzesz wysokopojemne to musisz mieć więcej bo nie można z nich wiele pobierać, jeśli wysokopradowe to mniej ale też zasięg mniejszy, musisz podać w jakie ogniwa celujesz
3k turbo i 30A sterownik w kole 24'' i podjazd pod skrzyczne od stromej strony nagrzał go do 130 stopni.
no zgadza sie ale to są już maksymalne przeciążania ... nie o takich myślałem/ pisałem
konie ciągnące wozy z turystami w tatrach też padają ... :( a to przecież konie co pola orają czy orzą cholera wie jak to sie pisze :?