Strona 1 z 1

Czujnik PAS

: 30 gru 2018, 16:15
autor: Zxc843
Witam wszystkich, mam pytanie bo słyszałem że czujnik PAS może zadziałać bez displaya lecz czy wiadomo jak będzie wspomagać (mocno słabo czy średnio) , dzięki za pomoc (jeżeli taka będzie)

Re: Czujnik PAS

: 30 gru 2018, 16:27
autor: krzychu666
tak mają sterowniki serii GT jedzie się bardzo źle bo przy każdym przekręceniu korby jedzie się coraz szybciej aż do Vmax /zależ jak masz ustawiony przełącznik prędkości,przełożenie / :P

Re: Czujnik PAS

: 30 gru 2018, 17:46
autor: Zxc843
krzychu666 pisze:
30 gru 2018, 16:27
tak mają sterowniki serii GT jedzie się bardzo źle bo przy każdym przekręceniu korby jedzie się coraz szybciej aż do Vmax /zależ jak masz ustawiony przełącznik prędkości,przełożenie / :P
Ja GT nie mam raczej , wszystko na sterowniku jest po chińsku.. a czy z tym sterownikiem by działało podobnie czy jest konieczny zakup displaya co w moim przypadku również innego sterownika

Re: Czujnik PAS

: 30 gru 2018, 18:41
autor: tatar
Jeżeli masz wejście na PAS,bez wtyczki do displeya,musi działać.Z jaką siłą będzie wspomagać trudno określić,zależy to od sterownika/ilość magnesów,budowa sterownika/

Re: Czujnik PAS

: 30 gru 2018, 18:57
autor: Zxc843
Do displaya chyba nie mam, nie wygląda mi na to patrząc na przewody

Re: Czujnik PAS

: 30 gru 2018, 19:14
autor: Zxc843
Ja nie chcę się bawić manetką wolę tylko PAS przy użyciu silnika 250w , siły mięśni też chcę używać (całkiem tania jest)

Re: Czujnik PAS

: 30 gru 2018, 19:19
autor: grafffik
mówi się dziękuje za wytłumaczenie ;)

Re: Czujnik PAS

: 30 gru 2018, 19:23
autor: Zxc843
Zapomniałem aczkolwiek w pierwszej wypowiedzi już podziękowałem :)

Re: Czujnik PAS

: 30 gru 2018, 19:38
autor: tatar
Silnik 250W,jeżeli jest przekładniowy,nie jest wbrew pozorom słabym silnikiem.Czasami warto pójść na kompromis i założyć/jeżeli kablotechnika sterownika pozwala/,i PAS i manetkę.Jedno i drugie ma swoje zalety.Z nogą w gipsie czy uszkodzonym chwilowo stawem ,raczej średnio się pedałuje,a możliwość wyboru rodzaju napędu jest. :D

Re: Czujnik PAS

: 30 gru 2018, 20:47
autor: Zxc843
Właśnie odnalazłem schemat przewodów tego sterownika i wogóle on chyba ma tylko przewód do manetki :(

Re: Czujnik PAS

: 30 gru 2018, 21:18
autor: Zxc843
Kurde bombel no to narazie będzie manetka a później sterownik idzie out i kupię ten zestaw sterownik+ display LED, dzięki za pomoc

Re: Czujnik PAS

: 30 gru 2018, 21:20
autor: Zxc843
Ostatnie pytania mam: czy muszę kupować manetkę ze stacyjką żeby to odpalać czy bez stacyjki, co to self study i to speed isghiel?

Re: Czujnik PAS

: 30 gru 2018, 22:01
autor: Mariusz_p
Self study - to samo nauka sterownika. Jak połączysz kabelki i podłączysz sterownik do zasilania sam wykryje ustawienia faz i halli w silniku. Bardzo przydatna opcja. Oszczędza czasu na szukaniu właściwej kombinacji.
Drugi przewód to prawdopodobnie ogranicznik mocy do ustawowych 25km/h ale ręki uciąć sobie nie dam. Chyba jakiś błąd w tłumaczeniu.

Re: Czujnik PAS

: 30 gru 2018, 22:10
autor: Zxc843
Dobra czyli jak będę odpalać ten system to podłączę to self study, czyli jak nie będę podłączać tego drugiego (speed coś tam) to będzie prędkość max taka jaką silnik zrobi na 100% swojej mocy tak? Bardzo bym był wdzięczny za info co do tej manetki czy musi być ze stacyjką czy nie ,Dzięki za info bo ja zielony w tym :D

Re: Czujnik PAS

: 30 gru 2018, 22:22
autor: Mariusz_p
Manetka ze stacyjką ma nic do tego. Stacyjka po prostu rozłącza działanie manetki. Manetka bez stacyjki też będzie działać bez problemu.
Co do kabelka to sam zobaczysz jak będzie działać. Normanie jest tak, że na nie połączonych sterownik daje maksa, ale może Chińczyk miał inną wizję :P

Re: Czujnik PAS

: 30 gru 2018, 22:27
autor: Zxc843
Chodziło mi o manetkę z włącznikiem systemu widziałem tam prezentacje rapidów lub innych to tam system nie działał do póki nie włączyli jakimś przyciskiem, ja to myślałem że to potrzebny jakiś włącznik jest. To fajnie jeżeli to powinno zadziałać zwykła manetka bo te z włącznikami to są tak brzydkie (według mnie) :D

Re: Czujnik PAS

: 30 gru 2018, 22:32
autor: Mariusz_p
To działa na zasadzie włącz / wyłącz.. Wpinając stacyjkę lub przewód przełącznika od takie maneki do sterownika tak to właśnie będzie działało.

Re: Czujnik PAS

: 30 gru 2018, 22:41
autor: Zxc843
Dobra zamawiam zwykła manetkę i będzie grać gitara bez jakiś szmerów bajerów włączników i wyłączników, dzięki za pomoc ;)

Re: Czujnik PAS

: 30 gru 2018, 23:05
autor: Yasiu77
speed isghel to jest do pomiaru prędkości i możesz to pominąć. Do silnika podłączasz 3 x motor+ hall sensor, kolorami podłączasz
throttle to manetka- w kupionej u nas manetce możesz mieć zamiast zielonego biały
Power - wiadomo zasilanie czerwony gruby plus, czarny minus, czerwony cienki podłączany do grubego plusa to jest właśnie stacyjka czy np. włącznik. Warto jakiś jeden mieć by Ci ktoś nieupoważniony nie odjechał lub w coś wjechał :)
brake high -tu nie jestem pewien bo regeneracja stanem wysokim to powinien być jeden przewód a tu są dwa, to może być po ich zwarciu hamowanie regeneracyjne albo po prostu odcięcie zasilania sterownika ale to są raczej żółto czarne i to idzie do klamek hamulcowych . Zewrzesz później i zobaczysz czy hamuje koło czy po prostu wyłącza zasilanie

Jka wszystko podepniesz i dasz manetką gaz i koło np drży lub kręci w złą stronę to wtedy wykorzystujesz samonaukę, self study. Łączysz je na chwilę i koło powinno zmienić obroty a następnie rozłączasz i gotowe.

jak coś pokręciłem to proszę wybaczyć i poprawić. Nie jestem za dobry w te klocki no i już późno i parę % wpadło :P
tutaj o wiele jaśniej i więcej info :) http://ebike.nexun.pl/budujemy-elektryk ... ver-1500w/ Schematu szukaj

Re: Czujnik PAS

: 31 gru 2018, 8:05
autor: Zxc843
Dzięki za dużo info, stacyjka jest przydatna, Póki co mój e bike będzie biedny ale z czasem będzie modyfikowany w właśnie wyświetlacz już LCD.Mam nadzieję że nie zachoruję na watowicę (tak?)

Re: Czujnik PAS

: 31 gru 2018, 12:59
autor: tkoko
Uporządkuję trochę informację na temat PAS'a
Po pierwsze, to sterownik musi mieć "funkcję" PAS, czyli musi mieć przewody do podłączenia PAS'a

Obrazek

Po drugie, sam "czujnik" PAS'a (np. liczba magnesów), musi być "dobrany" do konkretnego sterownika, gdyż sterownik z czujnikiem np. z 5 magnesami, inaczej będzie "reagował" niż np. z 12 magnesami. Tutaj najlepiej dobrać doświadczalnie liczbę magnesów do sterownika, i swoich preferencji jazdy (możemy mieć 12, 6, 4, 3 magnesy w tarczy)

Po trzecie, sam sterownik z PAS'em niekoniecznie potrzebuje wyświetlacza LCD lub LED, wystarczy że ma gniazdo 3 speed, LED, lub LCD. Tam po podaniu odpowiedniego napięcia (połączeniu odpowiednich przewodów) można uzyskać różny poziom wspomagania podczas jazdy (różną moc na silniku).

Po czwarte, wyłącznik na manetce służy do "wyłączenia" sterownika i podobnie jak w przypadku PAS'a sterownik musi mieć gniazdo do jego podłączenia. Sterowniki które mają gniazda LCD/LED mają wyłączanie bezpośrednio na gnieździe LCD/LED.

Jeszcze jedno. w starszych konstrukcjach występowały sterowniki z "pseudo PAS'ami" które uruchamiały manetkę.

Re: Czujnik PAS

: 31 gru 2018, 13:09
autor: Zxc843
Dzięki za skupienie i dodanie informacji o PAS'ie według mnie bardzo przydatna wypowiedź dla początkujących (czyli np. mnie)