Witam. Dziś doszedł mi silnik od Qaza 9c 7x9 kaseta. Będe budował swojego pierwszego elektryka 60V 45A i mam kilka pytań zanim zepuje silnik...
1. Czy żeby podwoić przewody i dać termik wystarczy jedną zdjąć pokrywę od strony hamulca tarczowego ?
czy jednak trzeba cały stojan z obudowy wyjmowac?(pokrywa przod, tył,,kaseta+ stojan)?
2. Czy lepiej dac dwa termistory 150*C i połaczyc je szeregowo czy lepiej jednak 120*C?
3. Czy silnik ma uszczelnione pokrywy boczne czy bez uszczelnienia jest?
4. Gdzie kupić i jaki przekrój przewodów fazowych pod 45A ? zeby bez problemu je przecisnac....
bo Te orginalnie dołaczone sa troche krótkie zeby je pociac na poł i pociagnac do trojkata ramy....
5. Widziałem na kilku zdjęciach, że ludzie nie zdejmują łożyska z ośki od strony tarczy przy podawajaniu przewodow tylko jedynie pokrywę jak z tym jest?
6. Czy ucinacie wszystkie przewody fazy, halle od silnika później wpuszczacie rurkę termokurcz i dopiero przez nią przewody>? Tak jak na filmiku u Tasa..
Czy jednak najpierw wyprowadzacie kable przez oś luzem i dopiero na koncu zakładacie termokurcz?
Silnik ma 2 pokrywy
jaką macie metodę...?
Pozdrawiam i prosze o pomoc
.
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
: 11 sty 2019, 20:50
autor: tatar
poradnik tasa zapewne pomoże
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
: 11 sty 2019, 20:58
autor: adriuns
Oglądałem prawie wszystkie filmy Tasa o otwieraniu silnika też ale mimo to nadal mam pytania
Głównie chodzi mi o starsza budowę silnika 9c okrągłą
Proszę o pomoc na zadane pytania z 1 postu
Pozdrawiam
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
: 11 sty 2019, 21:57
autor: krzychu666
moja metoda na pogrubienie przewodów fazowych i wklejenie zabezpieczeń termicznych to spakowanie wszystkiego w pudło i wysłanie do panów Stachów w Bielsko-Białej.Ale najlepiej kupić mocniejszy silnik bo to połowiczne i tymczasowe rozwiązanie [watownica łapie i nie odpuści a leczenie jest dółgie i kosztowne]
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
: 11 sty 2019, 22:05
autor: maciek72
Tak z ciekawiści,ile to koszuje?
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
: 11 sty 2019, 22:15
autor: krzychu666
u góry masz szyld ELEKTRO BIKES zadzwoń ja robiłem tą podmianę przewodów dwa lata temu nie znam aktualnej stawki. możesz się w to bawić ja to już przerobiłem i skończyło się na kupnie nowego silnika. Co z tego że fazy się nie będą grzać ale zabezpieczenie termiczne ciągle wyłącza silnik bo watownica ciągły brak mocy ciągle chce się więcej
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
: 11 sty 2019, 22:20
autor: maciek72
Ok,dzięki.
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
: 11 sty 2019, 22:24
autor: adriuns
Chłopaki tez pewnie wezmą koło 300zł-400zł , posiadam w domu lutownice, multimetr, oscyloskop , warsztat, pasowałoby to samemu zrobic tylko trzeba na poczatku troche wiedzy
Pracowałem na serwisie komp. 3 lata to wiem, ze elektronika jest delikatna na uszkodzenia mechaniczne:P ^^
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
: 11 sty 2019, 22:33
autor: tas
chyba raczej 150 blizej niz 400 :F
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
: 11 sty 2019, 23:29
autor: adriuns
Czyli samemu nie da rady zrobic ;/?
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
: 11 sty 2019, 23:34
autor: Gienadimon
[film]
[/film]
No a reszta jest prosta.
Podwajasz przewody, gdybyś miał problem to zobacz na bloga pod tym samym tematem.
Tu raczej sklepy się reklamują i łapią potencjalnych klientów, albo osoby prywatne prubója dorobić.
Wszystko idzie o kasę!
Tu raczej sklepy się reklamują i łapią potencjalnych klientów, albo osoby prywatne prubója dorobić.
Wszystko idzie o kasę!
Tez odczułem takie wrazenie, bo zadałem pytania a odpowiedz zeby od razu oddac niz samemu sie troche pomeczyc i nauczyc....
forum nie bedzie miało wiedzy merytorycznej dla innych...
Czyli rozumiem trzeba cały silnik wyciagnac i nie da sie tego zrobic zdejmujac jedną pokrywe od strony tarczy?
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
: 11 sty 2019, 23:44
autor: Gienadimon
Jednak warto poświęcić czas i opanować temat samemu, bo wszystko masz na blogu u Tasa.
Jednak potrzeba stoickiego spokoju...
Wytrwałości
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
: 12 sty 2019, 0:08
autor: tas
w pobiedzialek krece material o dociaganiu szprych a po nim idzie film jak zabezpieczac termicznie i jak podwajac przewody
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
: 12 sty 2019, 0:09
autor: tatar
Wychodzę z założenia,że jeżeli już wydałem pieniążki na silnik/nowy/,wolę oddać go specjaliście za drobne 150 zł,niż uczyć się i eksperymentować .Szkoda i czasu i pieniędzy na nowy silnik bądż jego poważniejszą póżniej naprawę.Wybór należy oczywiście do właściciela.
edit. Forum bardzo szybko weryfikuje firmy i ,,prywatne osoby'',które żle wykonują usługi
Wychodzę z założenia,że jeżeli już wydałem pieniążki na silnik/nowy/,wolę oddać go specjaliście za drobne 150 zł,niż uczyć się i eksperymentować .Szkoda i czasu i pieniędzy na nowy silnik bądż jego poważniejszą póżniej naprawę.Wybór należy oczywiście do właściciela.
edit. Forum bardzo szybko weryfikuje firmy i ,,prywatne osoby'',które żle wykonują usługi
Niby tak ale przez to nic sie nie naucze a jak sie cos zepsuje to nadal mi nikt nie pomoze....
Instalacje LPG sekwencje tez załozyłem sam bo jakos nie ufam specjalistom, i przez to jeszcze nigdy nie byłem u mechanika..a wszystko chodzi lux....
Gdybym miał 20 tys zł to nie bawiłbym sie w składanie tylko kupiłbym nowy rower
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
: 12 sty 2019, 10:10
autor: Rugos
Nie przejmuj się zbytnio, podejdź do tematu na spokojnie i sam podwoisz przewody. Wystarczy wolne popołudnie i trochę spokoju bo na pewno na luzie nie zmieścisz przewodów
ale wystarczy tylko trochę pokombinować i się powinno udać
Nie przejmuj się zbytnio, podejdź do tematu na spokojnie i sam podwoisz przewody. Wystarczy wolne popołudnie i trochę spokoju bo na pewno na luzie nie zmieścisz przewodów
ale wystarczy tylko trochę pokombinować i się powinno udać
Takie rady dają otuchy!;3
Juz nie pracuje w serwisie komputerowym + mniej spotkan z znajomymi ktorzy mysla tylko o Kasie....
Troche dołujace , ze ktos mysli ciagle pieniadzach Gdy Tobie zalezy tylko na odzyskaniu zdrowia
(niepełnosprawny tylko z 1 reką).....
Postaram sie skupić, poczytać jeszcze , powoli i dokładnie wszystko rozebrac i zabezpieczyc......
Re: Silnik Nine Continent 9C - Zabezpieczenie
: 12 sty 2019, 10:23
autor: tatar
Nauka czasami kosztuje i tylko w tym kontekście ten post.Poza tym póżniej jest to jazda z duszą na ramieniu:dobrze zrobiłem?,czy coś się nie dzieje? itp.Chyba,że ktoś jest wolny od stresu.Na pomoc zawsze możesz liczyć na tym forum,pod warunkiem,że będziesz uważnie czytał to,o czym inni piszą,bądż napisali wcześniej/szukajka/ i potrafił z tych wiadomości skorzystać
Nauka czasami kosztuje i tylko w tym kontekście ten post.Poza tym póżniej jest to jazda z duszą na ramieniu:dobrze zrobiłem?,czy coś się nie dzieje? itp.Chyba,że ktoś jest wolny od stresu.Na pomoc zawsze możesz liczyć na tym forum,pod warunkiem,że będziesz uważnie czytał to,o czym inni piszą,bądż napisali wcześniej/szukajka/ i potrafił z tych wiadomości skorzystać
Mój ojciec robi zawsze szybko i niedokładnie później trzeba robic drugi raz po pewnym czasie
Ja robie zawsze 2-3 x dłuzej ....powoli i starannie(sprawdzam po 3x przed podłaczeniem) do tej pory ta strategia sie sprawdzała bo wszystkie rzeczy zrobione raz do tej pory działaja i tylko patrze na nie... Głownie naprawiam smartfony, stacjonarki, laptopy+ samochody , Regeneracji akumulatorów kwasowych od Tirów, wozków widłowych, paneli słonecznych i to wszystko niestety sam...
Jestem Samotnikiem mam wolny pokoj + duzo czasu to pasowałoby cos podłubac:)
w pobiedzialek krece material o dociaganiu szprych a po nim idzie film jak zabezpieczac termicznie i jak podwajac przewody
Panie Tasie Czy nasz maestro mógłby uwzględnić przy tej okazji instruktaż wymiany czujników halla i łożysk w takim np NC ?
Po filmiku z otwierania silnika (wielkie dzięki za to - świetny filmik ) chciałbym zrobić kompleksowy serwis swego silnika, tylko nie wiem jakie czujniki hali do takiego silnika nc 10x6 ? (na stronie nexuna niestety nie znalazłem) jak również nie wiem jakie łożyska - rozmiary tam idą ? (takie info byłoby cenne ) szczególnie gdy rower cały czas jeszcze jeździ i jest używany, więc zakupiłbym z chęcią dedykowane łożyska i czujniki halli przed rozebraniem silnika i jego naprawą
Będę wdzięczny za informację, która myślę innym użytkownikom tez się przyda
Pozdrawiam serdecznie Pana Marcina i całą ekipę
Panie Tasie panie Tasie kiedy ten obiecany filmik o wymianie halli ?
Pytanie nr dwa czy do nc 10x6 jak z moich wstępnych ustaleń z pomocą kolegów jeszcze przed otwarciem silnika wynikło, czy obydwa łożyska o nr 6003 2RS ?
Wolałbym się jeszcze upewnić bo wszyscy których pytałem wcześniej mówią że Tas będzie wiedział na pewno
Wielkie dzięki za filmik o dociąganiu szprych i wcześniejsze również - to jest kwint esencja przekazywania praktycznej wiedzy dla potomnych
Pozdro dla całej ekipy i również dla Pana Andrzeja - serwis klasa !