Kólko z zaplecionym Mxusem 10x9 już do mnie jedzie i w końcu przyjdzie kolej na ustawienie sterownika KT LCD3 wraz ze sterownikiem KT36/48SVPRCL oraz z silnikiem Mxus 30H 10x6 (wszystko z nexuna).
Niby jest opis parametrów na forum arbiter jednak znalazłem kilka wersji instrukcji dla KT-LCD3 oraz kilka opisów ustawień na Youtube i są między nimi pewne rozbieżności. Chciałbym wszystko dobrze ustawić i cieszyć się jazdą, a nie walczyć z ustawieniami tak więc czekając na kółko z silnikiem zawczasu wolę dopytać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Przypomnę opis parametrów z tematu na tymże forum dotyczącym KT-LCD3 coby było bardziej wyraziście i czytelnie.
Na początku oczywiście ustawiamy maks prędkość (tutaj z racji starej ramy i samego rowerzysty prędkość maks ustawiam na 35km/h, a i tak nie wiem czy po prostu nie ograniczyć na razie do ustawowych 25 km/h i mieć święty spokój).P1 – ilość magnesów w silniku ( jeśli silnik przekładniowy P=współczynnik redukcji przełożenia silnika X ilość magnesów)
P2 – ilość impulsów (magnesów) koła na jeden obrót (dotyczy zewnętrznego czujnika prędkości)
P3 – Ustawienie parametrów stopnia wspomagania (jeśli 1 sterujemy mocą na poszczególnych trybach, jeśli ustawimy na 0 sterujemy prędkością na poszczególnych trybach wspomagania)
P4 – obsługa manetki (0 – działanie manetki od prędkości 0, 1- manetka nie działa na postoju)
P5 – regulacja, kalibracja wyświetlania poziomu baterii
C1 – czujnik wspomagania PAS, wybór typu
Wartość C1 00 5 magnesów
Wartość C1 01 8 magnesów
Wartość C1 02 10 magnesów
Wartość C1 03 12 magnesów
C2 – identyfikacja faz silnika
C3 – jaki stopień wspomagania ma być ustawiony po włączeniu zasilania
C4 - ustawienia pracy manetki (współgra z P4)
C5 – Przydział mocy wspomagania na poszczególne stopnie wspomagania w sposób liniowy. Ile amper na poszczególnych stopniach 10 – max
C6 – stopnie podświetlenia wyświetlacza
C7 – włączenie lub wyłączenie funkcji tempomatu (dodatkowe wyjście w sterowniku) – 0 – wyłączona, 1 – włączona
C8 – temperatura silnika (jeśli jest podłączony czujnik) – 0 – wyłączona, 1 – włączona
C9 – ustawienie hasła do sterownika – 0 – wyłączona, 1 – włączona
C 10 – ustawienia fabryczne
C11 – ustawienie protokołu komunikacji między nowymi a starymi wyświetlaczami
C12 – ustawienie minimalnego napięcia przy, którym sterownik ma odciąć zasilanie
C13 – funkcja odzyskiwania energii, 0 – funkcja odzysku wyłączony
C14 – ustawienie mocy sterownika
>>Tutaj moje pierwsze pytanie tzn czy można za pomocą sterownika podać takie parametry aby w łatwy sposób przełączać między legalnymi 25km/h dla trybu miejskiego i powyżej 25km/h jakbym jechał sobie po jakiś odludziach? Nie chce mi się przeprogramowywać sterownika mimo że to chwilka.
Zacznę od parametrów P (gdy rozumiem coś nie tak to proszę reagować).
- P1 czyli ilość magnesów silnika: tutaj wklepuję 46 dla Mxusa 10x6 (jeśli nie to proszę poprawić)
- P2 tutaj wpisuję "0" ponieważ nie mam czujnika magnetycznego obrotów koła (rolę pomiaru prędkości jak rozumiem spełnia ilość magnesów wklepana w P1). Rozumiem że parametr ten jest istotny gdy mamy zewnętrzny czujnik prędkości, a czujnik PAS i ilość jego magnesów nie ma tu nic do rzeczy.
- P3 tutaj mam zagwozdkę, ponieważ nie wiem czy dobrze rozumiem, ale przykładowo wpisując "1" będę miał kontrolę mocą czyli Watami czy może chodzi o utrzymanie stałego momentu (ale to chyba mają już takie sterowniki jak Sabvotony z tego co czytałem). Czy może mam wpisać "0" i wtedy będę miał kontrolę prędkością. Jak to działa czy mając parametr P3-0 to wtedy ustawiając Vmaks na 35km/h to na Trybie asysty 1 będę miał przykładowo 10km/h, na 2-ce 15km/h, na 3 20km/h, a na 5-ce 35km/h. Dla P3-1 to np dla 1 będzie 250W, dla 2 350 itd. Tak to działa cz jakoś inaczej. Co tutaj będzie się lepiej spisywało uwzględniając sterownik, który zakupiłem?
- P4 tutaj to manetka i wiadomo o co chodzi. Powrócę to niej przy okazji innego parametru.
- P5 tutaj wklepię 0 bo jednak wolę mieć pomiar Voltów. Chyba że polecacie coś innego dla bateryjki 48V 20Ah 13s10p zbudowanej na ogniwach SONY VTC4
Parametry C
- C1 : mam PAS od nexuna:
https://nexun.pl/pl/p/Czujnik-PAS-ISIS% ... owtech/436
tylko na fotce jest 12 magnesów, a w opisie 10magnesów, a czujnika nie mam przy sobie. Przykładowo jeśli zdjęcie jest OK to C1 ma być ustawiony na "03", a jeśli opis to na "02" ??
- C2: tutaj wartość domyślna to "0" i rozumiem, że mam ją zostawić dla mojego sterownika?
- C3: jeśli chcę aby po starcie rower zaczynał na asyscie nr 1 to wklepuję "1" itd. Jeśli chcę aby zaczął od takiej asysty na jakiej wyłączyłem rower to wtedy ma być "6" ? Spotkałem bowiem też instrukcje gdzie parametr C3 kończy się na "8" i ta ósemka właśnie przywraca ustrawienia sprzed wyłączenia roweru. Która opcja jest prawdziwa?
- C4: tutaj myślałem aby P4=0 i wtedy C4=1, aby manetka działała tylko do 6km na godzinę i bez aktywacji czujnikiem PAS co pozwoli na prowadzenie roweru z asystą np przez przejście za pomocą manetki. Ponoć manetka do 6km/h jest legalna (tak gdzieś na forum wyczytałem). Jednak chcę aby mój rower był rowerem i silnik mnie wspomagał, a nie odwalał za mnie robotę )
- C5: tutaj znalazłem dwie wersje ustawień. Ponoć ta poprawna to dzielnik maksymalnego prądu sterownika i przykładowo jeśli chcę aby mój 30A sterownik był bezpieczny i maksymalnie dawał 25A to C5 ma być "07" tzn dzielnik jes 1.2 (30A/1.2=25A). Maks amperaż to C5="10", a gdybym chciał mieć 15A maks to wtedy C5="03" (dzielnik 2). Parametry od "00" do "02" to jakieś "slow starty". O co w nich chodzi??
- C6: to jasność wyświetlacza i ty pewnie będzie standard czyli C6="3"
- C7: tryb tempomatu: czy opcja C7="1) tzn tempomat włączony jest aktywna dla mojego sterownika? Być może czasem by się przydała. Jeśli jednak źle działa to zostanę przy wyłączonym tempomacie i C7=0. Czy wogóle mój sterownik ma taką opcję?
- C8" monitoring temperatury silnika. Jako że Mxus ma wyjście czujnika to C8=1
- C9 ,C10, C11 zostawiamy w spokoju
- C12: przy ilu V rozłącza baterię. Domyślnie 40V (C12=4). Zostawić 40V czy może podnieść lub jeszcze obniżyć. Jak to robicie dla swoich Lit-ion ogniw. Chodzi mi o maksymalną żywotność ogniw tzn mój styl jazdy to wspomaganie jazdy i jak najwięcej pedałowania.
- C13 czyli hamowanie silnikiem i odzysk energii. Z tego co piszą to albo silniejsze hamowanie, albo silniejszy odzysk energii (a myślałem że hamując równocześnie odzyskuje energię i to jest to samo). Jak do tego podejść, szczególnie że ostrzegają że dla C13=5 jest najsilniejsze hamowanie i najgorszy odzysk energii oraz największe prawdopodobieństwo uszkodzenia osi silnika. to jak C13=1 czy bardziej hamować silnikiem? (mam na razie hamulce V-brake). Może w ogóle zrezygnować z regena? Są jakieś minusy regena np. jakieś upalenia sterownika itp?
-C14 intensywność wspomagania: tutaj standard tzn C14=2 czy coś innego? Styl jazdy taki jak pisałem poprzednio czyli pedałowanie, a wspomaganie tylko jako odciążenie przy trudach podróży
Mile widziane opinia jak kto co ustawia i dlaczego. Czego unikać, a jakie ustawienia są wręcz wskazane.