Problem z BMS
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
A źle cię zrozumiałem , myślałem że masz na myśli aby rozładować aku i popatrzyć potem na wartości.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z BMS
To oczywiście też nie zaszkodzi ale to niekoniecznie po ustaniu obciązenia będzie tak dobrze widać, bo róznica może być niewielka.
A pod obciązeniem znacznie bardziej widoczna.
Jednak doszło do b.dużej róznicy miedzy segmentami. Czy ostatnio doprowadzałeś aku/BMS do pełnego odcięcia
w czasie jazdy ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
To jest nowo kupiony aku, nie jeździłem na nim, od zakupu leżał naładowany 3.9V/cela.
Wtedy mierzyłem go to wydaje mi się na 80% że cele były w miarę równe.
Wczoraj ładowałem go pierwszy raz na maxa.
Wtedy mierzyłem go to wydaje mi się na 80% że cele były w miarę równe.
Wczoraj ładowałem go pierwszy raz na maxa.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Problem z BMS
nie mierzy się różnic przy 3.9V..
mierzysz albo na 100% wyładowanym aku albo na 100% naładowanym.
Krzywa pojemnościowo-napieciowa litopców nie jest stała, 0.01V roizjazdu oprzy 3.9V może dać 10x tyle przy 4.2...
mierzysz albo na 100% wyładowanym aku albo na 100% naładowanym.
Krzywa pojemnościowo-napieciowa litopców nie jest stała, 0.01V roizjazdu oprzy 3.9V może dać 10x tyle przy 4.2...
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
Dziś puściłem drugi raz ładowanie i doładował tym razem ta jedną cele do 4.44V.
Reszta cel ~4.20V ,ładowarka zakończyła ładowanie i czekam do jutra ,powinien ściągnąć tą jedną cele do ~4.20V
Ciekawy jestem jak wysoko BMS jest wstanie podładować 1 celę i czy by dał jeszcze więcej jak 4.44V.
Reszta cel ~4.20V ,ładowarka zakończyła ładowanie i czekam do jutra ,powinien ściągnąć tą jedną cele do ~4.20V
Ciekawy jestem jak wysoko BMS jest wstanie podładować 1 celę i czy by dał jeszcze więcej jak 4.44V.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Problem z BMS
ojj, niedobrze, zepsuta sekcja, nie wolno używać, trzeba rozebrać i sprawdzić co jest nie tak
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem z BMS
Bardzo dziwne. Tas kiedyś wspomniał, że najnowsze BMSy ładują do 4,18 ( o ile dobrze pamiętam, może 4,19 ). To było jakoś w temacie do ilu ładować by nie rozjechać cel, by dłużej służyły nam ogniwa. A tu jedna cela do 4,44 V. Niebezpieczne.
No właśnie skąd masz ten aku? Tylko nie mów, że od tych GURU co z cyną w środku sprzedają hehehe. Zaraz będzie nowy temat
No właśnie skąd masz ten aku? Tylko nie mów, że od tych GURU co z cyną w środku sprzedają hehehe. Zaraz będzie nowy temat
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
Baterię kupiłem od maniekrox z arbitra, nie wiem czy tu też jest.
A nie jest to raczej problem BMSa że pozwolił aż tak wysoko podładować celę?
Jak mam sprawdzić co jest nie tak?
A nie jest to raczej problem BMSa że pozwolił aż tak wysoko podładować celę?
Jak mam sprawdzić co jest nie tak?
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Problem z BMS
nie jest winą BMSa szybko rosnące napiecie, to własnie jest przyczyna problemów.
Wskazuje to na niską pojemność sekcji
Musisz otworzyć aku, zlokalizować sekcję i bardzo dokładnie wszystko pooglądać.
Później zrywasz blaszki z sekcji z jednej strony i zostawiasz aku na kilka dni. Padnięte ogniwo zaliczy spadek napiecia, prawidłowe nie zaliczy
Wskazuje to na niską pojemność sekcji
Musisz otworzyć aku, zlokalizować sekcję i bardzo dokładnie wszystko pooglądać.
Później zrywasz blaszki z sekcji z jednej strony i zostawiasz aku na kilka dni. Padnięte ogniwo zaliczy spadek napiecia, prawidłowe nie zaliczy
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
Myślałem żeby poczekać aż wyrówna wszystkie i jutro przejechać się ze z 10minut i sprawdzić czy sekcja nie odbiega od innych , ale skoro twierdzisz ,że lepiej tego nie ruszać to skontaktuje się z maniekrox i dogadam się co do gwarancji. Pakiet nie był używany więc raczej nie powinno być problemu.
Nawet jak porozrywam blachy to i tak potem tego nie złoże bo nie mam sprzętu.
Nawet jak porozrywam blachy to i tak potem tego nie złoże bo nie mam sprzętu.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
Dziś rano po balansowaniu przez noc wszystkie cele miały coś koło ~4.19V .
Postanowiłem że przed wysłaniem aku na sprawdzenie przejadę się z 3km i sprawdzę po powrocie jak to wygląda.
Po powrocie z przejażdżki wszystkie cele miały 4.09V łącznie z tą podejrzaną celą.
Podłączyłem ładowarkę i właśnie przed chwilą skończył ładować i rozpoczęło się balansowanie.
W tym przypadku wszystkie diody się zapaliły (ostanio tylko 3) i przed balansowaniem najmniejsza cela ma 4.18V , reszta coś w okolicach 4.20 ,trzy mają 4.21 a ta jedna podejrzana 4.24V , BMS już więcej jej nie łądował , cęgówka pokazuje 0W
Zastanawiam się czy jutro po balansowaniu przez noc nie zrobić dłuższej trasy aby zejść przynajmniej do 3.8V i spróbować podładować.
Jak znów ta jedna cela będzię ładować się dużo szybciej i przejdzie przynajmniej 4.3V to będe miał pewność.
Dobrze kombinuje?
Maniekrox zgodził się na sprawdzenie ale wolałbym mu wysłać mając 100% pewności że to wina celi nie BMSa
Postanowiłem że przed wysłaniem aku na sprawdzenie przejadę się z 3km i sprawdzę po powrocie jak to wygląda.
Po powrocie z przejażdżki wszystkie cele miały 4.09V łącznie z tą podejrzaną celą.
Podłączyłem ładowarkę i właśnie przed chwilą skończył ładować i rozpoczęło się balansowanie.
W tym przypadku wszystkie diody się zapaliły (ostanio tylko 3) i przed balansowaniem najmniejsza cela ma 4.18V , reszta coś w okolicach 4.20 ,trzy mają 4.21 a ta jedna podejrzana 4.24V , BMS już więcej jej nie łądował , cęgówka pokazuje 0W
Zastanawiam się czy jutro po balansowaniu przez noc nie zrobić dłuższej trasy aby zejść przynajmniej do 3.8V i spróbować podładować.
Jak znów ta jedna cela będzię ładować się dużo szybciej i przejdzie przynajmniej 4.3V to będe miał pewność.
Dobrze kombinuje?
Maniekrox zgodził się na sprawdzenie ale wolałbym mu wysłać mając 100% pewności że to wina celi nie BMSa
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Problem z BMS
objawy są takie, że cela ta ma wyraźnie niższą pojemność ponieważ wyraźnie szybciej osiąga stan naładowania.
W takich przypadkach winne jest 1 lub więcej ogniw w danej sekcji, tj. ich uszkodzenie i upływ.
Nie można używać tego akumulatora w takim stanie, w tym bardziej jeździć na nim i go ładować bo się może zapalić
W takich przypadkach winne jest 1 lub więcej ogniw w danej sekcji, tj. ich uszkodzenie i upływ.
Nie można używać tego akumulatora w takim stanie, w tym bardziej jeździć na nim i go ładować bo się może zapalić
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
To sobie odpuszczę w takim razie i w poniedziałek go wyślę do Mańka
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z BMS
Tak sądziłem. A pod obciązeniem pakietu 'panem cegłą' ten podejrzany segment zapewne by najbardziej spadał.Mitar pisze: ↑10 mar 2018, 19:26Dziś rano po balansowaniu przez noc wszystkie cele miały coś koło ~4.19V .
..
Po powrocie z przejażdżki wszystkie cele miały 4.09V łącznie z tą podejrzaną celą.
.. przed balansowaniem najmniejsza cela ma 4.18V , reszta coś w okolicach 4.20 ,trzy mają 4.21 a ta jedna podejrzana 4.24V ,
Zdecydowanie serwis..
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
Dzięki za pomoc, jak będę już wiedział co dokładnie się stało po serwisie to dam znać dla potomnych.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z BMS
Miałem podobnie. W baterii 13s5p jedna cela szybciej się ładowała i miała mniejsza pojemność. Przyczyna była trywialna, Jedno ogniwo nie miało kontaktu (na zgrzewie) i faktycznie jedna z cel nie była 5p tylko 4p. Poprawa wadliwego zgrzewu załatwiła sprawę. Co do BMS-ów trzeba przed zakupem uważać co się kupuje. Część BMS-ów ma tylko zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem i przed przeładowaniem. Nie mają balaserów. W takim przypadku trzeba wymienić BMS na wersję z balanserem, lub dokupić dodatkowo sam balanser.
-
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
- Lokalizacja: Wrocław
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z BMS
Odesłałem baterię na sprawdzenie, dostałem informacje od Mańka ,że wszystkie cele są ok i nic nie trzeba robić.
Od tamtej pory nic niepokojącego się nie dzieje, ładuje i rozładowuje do tych samych poziomów.
Od tamtej pory nic niepokojącego się nie dzieje, ładuje i rozładowuje do tych samych poziomów.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265