Strona 1 z 1

Re: Problem z BMS

: 09 mar 2018, 21:42
autor: Mitar
Myślałem żeby poczekać aż wyrówna wszystkie i jutro przejechać się ze z 10minut i sprawdzić czy sekcja nie odbiega od innych , ale skoro twierdzisz ,że lepiej tego nie ruszać to skontaktuje się z maniekrox i dogadam się co do gwarancji. Pakiet nie był używany więc raczej nie powinno być problemu.
Nawet jak porozrywam blachy to i tak potem tego nie złoże bo nie mam sprzętu.

Re: Problem z BMS

: 10 mar 2018, 19:26
autor: Mitar
Dziś rano po balansowaniu przez noc wszystkie cele miały coś koło ~4.19V .
Postanowiłem że przed wysłaniem aku na sprawdzenie przejadę się z 3km i sprawdzę po powrocie jak to wygląda.

Po powrocie z przejażdżki wszystkie cele miały 4.09V łącznie z tą podejrzaną celą.

Podłączyłem ładowarkę i właśnie przed chwilą skończył ładować i rozpoczęło się balansowanie.
W tym przypadku wszystkie diody się zapaliły (ostanio tylko 3) i przed balansowaniem najmniejsza cela ma 4.18V , reszta coś w okolicach 4.20 ,trzy mają 4.21 a ta jedna podejrzana 4.24V , BMS już więcej jej nie łądował , cęgówka pokazuje 0W

Zastanawiam się czy jutro po balansowaniu przez noc nie zrobić dłuższej trasy aby zejść przynajmniej do 3.8V i spróbować podładować.
Jak znów ta jedna cela będzię ładować się dużo szybciej i przejdzie przynajmniej 4.3V to będe miał pewność.
Dobrze kombinuje?

Maniekrox zgodził się na sprawdzenie ale wolałbym mu wysłać mając 100% pewności że to wina celi nie BMSa

Re: Problem z BMS

: 10 mar 2018, 20:08
autor: tas
objawy są takie, że cela ta ma wyraźnie niższą pojemność ponieważ wyraźnie szybciej osiąga stan naładowania.
W takich przypadkach winne jest 1 lub więcej ogniw w danej sekcji, tj. ich uszkodzenie i upływ.
Nie można używać tego akumulatora w takim stanie, w tym bardziej jeździć na nim i go ładować bo się może zapalić :(

Re: Problem z BMS

: 10 mar 2018, 20:12
autor: Mitar
To sobie odpuszczę w takim razie i w poniedziałek go wyślę do Mańka

Re: Problem z BMS

: 10 mar 2018, 21:52
autor: WojtekErnest
Mitar pisze:
10 mar 2018, 19:26
Dziś rano po balansowaniu przez noc wszystkie cele miały coś koło ~4.19V .
..
Po powrocie z przejażdżki wszystkie cele miały 4.09V łącznie z tą podejrzaną celą.
.. przed balansowaniem najmniejsza cela ma 4.18V , reszta coś w okolicach 4.20 ,trzy mają 4.21 a ta jedna podejrzana 4.24V ,
Tak sądziłem. A pod obciązeniem pakietu 'panem cegłą' ten podejrzany segment zapewne by najbardziej spadał.
Zdecydowanie serwis..

Re: Problem z BMS

: 10 mar 2018, 22:00
autor: Mitar
Dzięki za pomoc, jak będę już wiedział co dokładnie się stało po serwisie to dam znać dla potomnych.

Re: Problem z BMS

: 14 mar 2018, 12:53
autor: Gregs
Miałem podobnie. W baterii 13s5p jedna cela szybciej się ładowała i miała mniejsza pojemność. Przyczyna była trywialna, Jedno ogniwo nie miało kontaktu (na zgrzewie) i faktycznie jedna z cel nie była 5p tylko 4p. Poprawa wadliwego zgrzewu załatwiła sprawę. Co do BMS-ów trzeba przed zakupem uważać co się kupuje. Część BMS-ów ma tylko zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem i przed przeładowaniem. Nie mają balaserów. W takim przypadku trzeba wymienić BMS na wersję z balanserem, lub dokupić dodatkowo sam balanser.

Re: Problem z BMS

: 06 maja 2018, 14:08
autor: xyz2a
Mitar pisze:
10 mar 2018, 22:00
Dzięki za pomoc, jak będę już wiedział co dokładnie się stało po serwisie to dam znać dla potomnych.
Czy coś się wyjaśniło co było przyczyną?

Re: Problem z BMS

: 06 maja 2018, 15:30
autor: Mitar
Odesłałem baterię na sprawdzenie, dostałem informacje od Mańka ,że wszystkie cele są ok i nic nie trzeba robić.
Od tamtej pory nic niepokojącego się nie dzieje, ładuje i rozładowuje do tych samych poziomów.