POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05
Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter
Ok na 15v jest 15.0 a na 5v jest 05.0
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05
Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter
Wszystko jest za bardzo porozbierane jak dla mnie te kabelki wsadziłem tak ledwo ledwo trzymają się na słowo honoru trochę się boję że jakieś zwarcia porobię .KrzysiekEV pisze: ↑26 mar 2018, 14:44Noto to jest stacyjka załączania sterownika .
Odepnij wyświetlacz od wtyku sterownika , cienkim kabelkiem w izolacji połącz czerwony-niebieski (wtyknij dobrze w 2 dziurki wtyku sterownika).
Połącz wsjo do kupy (silnik,bateria,manetka, hample) koło w górę żeby się kręciło swobodnie , bardzo delikatnie manetką czy kręci.
Jak kable silnika są w innej kolejności to samo-naukę sterownika trzeba zrobić.
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05
Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter
czy ten wyświetlacz można już do kupy złożyć razem z tym włącznikiem?
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05
Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter
Delikatnie Delikatnie i...... JEST DZIAŁA działa na tym starym sterowniku podłączyłem wszystko delikatnie manetką i koło w ruch para buch DZIAŁA ale nie ruszam już nic więcej na razie żeby czasem coś się nie pozwierało . Muszę na chwilę wyjść ale śmiało pisać co teraz zrobić mam.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter
Jeśli mogę coś podpowiedzieć, to z tego co wiem, w e-bajku nie stosuje się taśmy izolacyjnej nigdzie, tylko na termokurczki i co tylko można się lutuje - jak najmniej szybkozłączek.
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05
Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter
Tak w zamiarze jest złączki tylko tam gdzie potrzeba a reszta termokurczki tylko że ze sterownikiem są takie fajne grube a mnie udało się kupić takie jakieś cienkie ale najwyżej dam je podwójnie .
P.S fajny projekt.
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05
Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter
Czyli co ? poskładać do kupy wszystko wyprowadzić te dwa kabelki do kierownicy i jak będę chciał jezdzić to zwierać je i tak jezdzić do momentu zakupu nowego wyświetlacza?
-
- Forumowicz
- Posty: 261
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter
Tak , ale bez niego i tak jak zagada sterownik trzeba , jak się nie włącza a ma zasilanie na czerwonym to padnięty .
Kabelki starczy wtyknąć tylko , uważaj żeby tylko czerwony-niebieski złączyć.
Fajnie że ruszyło , czyli przez to przegrzanie zaczęło iskrzyć , zwierać i tylko wyświetlacz padł , w miejsce zwartych kabelków
daj mały przełącznik - stacyjkę na czas kupna-naprawy wyświetlacza.
Kabelki starczy wtyknąć tylko , uważaj żeby tylko czerwony-niebieski złączyć.
Fajnie że ruszyło , czyli przez to przegrzanie zaczęło iskrzyć , zwierać i tylko wyświetlacz padł , w miejsce zwartych kabelków
daj mały przełącznik - stacyjkę na czas kupna-naprawy wyświetlacza.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?
Sprawdź jeszcze dokładnie to, co pisałem wcześniej przy silniku, czy nie masz jakiegoś zwarcia między fazami silnika, a obudową. Co prawda, skoro ruszyło , powinno być OK. Jednak dla pewności zmierz każdy z trzech grubych przewodów silnika, względem masy (obudowy). Ustaw miernik na największy zakres pomiaru oporu. Teraz przy uruchomieniu miałeś mały prąd, gdy będzie większy może ponownie przebić przez silnik/ramę roweru.
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05
Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?
Ok za składanie już zabiorę się jutro i za te pomiary również w sumie to najpierw pomierzę a potem zacznę składać podam jutro pomiary tych kabli przed składaniem.(czy ten pstryczek to obojętnie który kabelek gdzie przylutuję ?. Domyślam się że będą dwa punkty do lutowania.)?.
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05
Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?
Ok dzięki wielkie wszystkim za pomoc bez was nie mam pojęcia co by to było ,wreszcie drobnymi kroczkami ale cały czas do przodu doszliśmy do celu , oczywiście zdaję sobie sprawę że drobnymi z mojej winy (niewiedzy) ale na szczęście udało się zdjagnozować usterkę. Jeszcze raz wielkie dzięki dla wszystkich. Jak już się uporam z podkładaniem wszystkiego w kupę wyśle fotki.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?
Jak rozumiem, nie sprawdzałeś dalej wyświetlacza. Trochę dziwny (dla mnie) jest fakt, że wyświetlacz, który zasilany/sterowany jest przez sterownik, ulega uszkodzeniu, podczas gdy sam sterownik który "przepuścił" prąd zwarcia, nie uległ uszkodzeniu. Weź sprawdź omomierzem (na 200 omach) te 5 przewodów, od wtyczki wyświetlacza, do punktów lutowniczych na płytce wyświetlacza. Jeżeli wszystkie mają około zera, jest OK. Następnie podłącz wyświetlacz do sterownika na którym mierzyłeś 5V i 15V, i podłącz baterię. Na wyświetlaczu sprawdź napięcie między czerwonym i czarnym przewodem (miernik ustawiony na pomiar napięcia 200V). Teoretycznie powinno być napięcie baterii. Naciśnij oryginalny przycisk włączający, i sprawdź czy pojawiło się napięcie na +5V i +15V. Jeżeli nie, zewrzyj tak jak wcześniej, czerwony z niebieskim, być może wyświetlacz się uruchomi.
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05
Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?
Sprawdzę wszystko najprawdopodobniej dopiero jutro bo mam wszystko rozbebeszone bo rozebrałem rower prawie na części pierwsze bo zmieniam i maluję widełki kierownice nową zakładam manetki do zmiany biegów i takie tam ehh więc jak już złożę wszystko mechaniczne i wezmę się za te części elektryczne to pomierzę wszystko to co mi napisałeś , a licznik już i tak zamówiony czekam na dostawę , pewnie jeszcze trochę poczekam bo z chin idzie .tkoko pisze: ↑28 mar 2018, 20:15Jak rozumiem, nie sprawdzałeś dalej wyświetlacza. Trochę dziwny (dla mnie) jest fakt, że wyświetlacz, który zasilany/sterowany jest przez sterownik, ulega uszkodzeniu, podczas gdy sam sterownik który "przepuścił" prąd zwarcia, nie uległ uszkodzeniu. Weź sprawdź omomierzem (na 200 omach) te 5 przewodów, od wtyczki wyświetlacza, do punktów lutowniczych na płytce wyświetlacza. Jeżeli wszystkie mają około zera, jest OK. Następnie podłącz wyświetlacz do sterownika na którym mierzyłeś 5V i 15V, i podłącz baterię. Na wyświetlaczu sprawdź napięcie między czerwonym i czarnym przewodem (miernik ustawiony na pomiar napięcia 200V). Teoretycznie powinno być napięcie baterii. Naciśnij oryginalny przycisk włączający, i sprawdź czy pojawiło się napięcie na +5V i +15V. Jeżeli nie, zewrzyj tak jak wcześniej, czerwony z niebieskim, być może wyświetlacz się uruchomi.
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05
Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?
tkoko teoretycznie próbowałem to pomierzyć ale cały czas na wyświetlaczu pokazuje mi 1 na omach nie wiem czy ja to dobrze robię jak byś mógł napisać ktorą sonda gdzie mam dotknąć bo rozumiem że czerwona do kabelków ale gdzie czarną? Generalnie na zwartym czerwonym i czarnym wszystko chodzi oprócz wyświetlacza oczywiście . Dzisiaj to już podkładam bo jutro chciałem przetestować w końcu i zobaczyć czy się grzeje sterownik. Ale jak byś mi powiedział gdzie czym i jak dotknąć to rozbiore jeszcze raz i posprawdzam. Na 200v dotykając czarna sondą do - na płytce sterownika a czerwoną do + mam 51.2 , natomiast jak czerwoną dotnke do 5v i 15v to jest 0 natomiast jak polacze na krótko niebieski i czerwony to mam napiecie 5v i 15v .szwagier pisze: ↑30 mar 2018, 7:53Sprawdzę wszystko najprawdopodobniej dopiero jutro bo mam wszystko rozbebeszone bo rozebrałem rower prawie na części pierwsze bo zmieniam i maluję widełki kierownice nową zakładam manetki do zmiany biegów i takie tam ehh więc jak już złożę wszystko mechaniczne i wezmę się za te części elektryczne to pomierzę wszystko to co mi napisałeś , a licznik już i tak zamówiony czekam na dostawę , pewnie jeszcze trochę poczekam bo z chin idzie .tkoko pisze: ↑28 mar 2018, 20:15Jak rozumiem, nie sprawdzałeś dalej wyświetlacza. Trochę dziwny (dla mnie) jest fakt, że wyświetlacz, który zasilany/sterowany jest przez sterownik, ulega uszkodzeniu, podczas gdy sam sterownik który "przepuścił" prąd zwarcia, nie uległ uszkodzeniu. Weź sprawdź omomierzem (na 200 omach) te 5 przewodów, od wtyczki wyświetlacza, do punktów lutowniczych na płytce wyświetlacza. Jeżeli wszystkie mają około zera, jest OK. Następnie podłącz wyświetlacz do sterownika na którym mierzyłeś 5V i 15V, i podłącz baterię. Na wyświetlaczu sprawdź napięcie między czerwonym i czarnym przewodem (miernik ustawiony na pomiar napięcia 200V). Teoretycznie powinno być napięcie baterii. Naciśnij oryginalny przycisk włączający, i sprawdź czy pojawiło się napięcie na +5V i +15V. Jeżeli nie, zewrzyj tak jak wcześniej, czerwony z niebieskim, być może wyświetlacz się uruchomi.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?
Chodzi o sprawdzenie czy wszystkie 5 przewodów wyświetlacza są OK.
1. Wyświetlacz nie podłączony do niczego. Ustawiasz 200 ohm na mierniku, i dotykasz jedną sondą bolec we wtyczce (np. od czerwonego przewodu), a drugą sondą punkt lutowniczy na płytce wyświetlacza, do którego przewód jest przylutowany. Powinno być ~0.
2. Wyświetlacz podłączony do sterownika i baterii. Ustawiasz 200V na mierniku, i dotykasz czarną sondą, punkt lutowniczy wyświetlacza do którego przylutowano czarny przewód, a czerwoną sondą, punkt do którego przylutowano czerwony przewód. Jak sądzę, powinno być napięcie baterii.
Pomiar ma na celu wyeliminowanie mechanicznego uszkodzenia przewodów.
1. Wyświetlacz nie podłączony do niczego. Ustawiasz 200 ohm na mierniku, i dotykasz jedną sondą bolec we wtyczce (np. od czerwonego przewodu), a drugą sondą punkt lutowniczy na płytce wyświetlacza, do którego przewód jest przylutowany. Powinno być ~0.
2. Wyświetlacz podłączony do sterownika i baterii. Ustawiasz 200V na mierniku, i dotykasz czarną sondą, punkt lutowniczy wyświetlacza do którego przylutowano czarny przewód, a czerwoną sondą, punkt do którego przylutowano czerwony przewód. Jak sądzę, powinno być napięcie baterii.
Pomiar ma na celu wyeliminowanie mechanicznego uszkodzenia przewodów.
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05
Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?
Witam serdecznie na samym początku sory za tak długa odpowiedz ale nie było mnie przez ten czas świąteczny i nie miałem jak tego sprawdzić przy rowerze . Dziś to porozkrecalem i posprawdzalem napięcie. Więc na 200 ohm mam wszędzie 0.04 na każdym przewodzie (sprawdzane według zaleceń) . Natomiast na 200v tak jak pisałeś jest napięcie jak na baterii 54.4 . Rower jeździ acz kolejek nie cisnolem go tak jak ostatnio więc nie wiem czy tak się grzeje , z tego co zauważyłem to trochę nagrzewa się kabel od silnika ale nie jakoś specjalnie , natomiast przy podjeździe na wzniesienie dość spore gaz na maxa i pedałowanie sterownik się nagrzał ale nie tak żeby go nie można było dotknąć ale był dość gorący wzniesienie nie zbyt wysokie ale dość strome. Dziś do roboty na rowerze pojechałem i wszystko spoko ale jazda mieszana z przewagą pedałowania , no i niestety w czasie spora różnica na samej manetce dojeżdżałem w 15 do 20min a pedałując jest to 40/45min trochę lipa. Jak już się nacieszę zestawem to spróbuję pojechać na samej manetce może teraz jak te wtyczki polutowane to się nic nie roztopi i nie poskleja .
Nie specjalnie mam miejsce w ramie żeby zainstalować ten sterownik i czytałem że ktoś chciał zainstalować go pod spodem ramy na śrubkach od bidonu i poradzono mu żeby użył lakieru PVB 16 i wtedy sam sterownik jest bez żadnych pokrowców czy skrzynek , co za tym idzie to sterownik ma wtedy super chłodzenie , ma ktoś jakieś doświadczenia z tym lakierem?.
Nie specjalnie mam miejsce w ramie żeby zainstalować ten sterownik i czytałem że ktoś chciał zainstalować go pod spodem ramy na śrubkach od bidonu i poradzono mu żeby użył lakieru PVB 16 i wtedy sam sterownik jest bez żadnych pokrowców czy skrzynek , co za tym idzie to sterownik ma wtedy super chłodzenie , ma ktoś jakieś doświadczenia z tym lakierem?.