POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?

Post autor: szwagier »

Na początek powiem że temat przeniosłem z arbitra ponieważ reklama która jest na stronie zaczęła spamować mi kompa i nie pozwalała na wpisanie czegokolwiek włącznie z brakiem możliwości zalogowania się.
Więc do żeczy: (czasami oczy bolą od takich tekstów, ludzie... stosujcie wspomaganie ;) ) RZECZY, nie żeczy...
Może zamiast przepisywać wszystko przybliżę problem . Od poniedziałku stałem się szczęśliwym posiadaczem e-bajka ktorego poskladalem , najpierw kupiłem rower (używany w dobrym stanie) potem zamówiłem koło z silnikiem (napęd z tyłu ) i wszystkimi klamotami wszystko zamontowałem na rowerze po czym doszła bateria już wcześniej zamówiona . Ponieważ zależy mi na dość szybkim przemieszczaniu się oraz zasiegu ale i rozsądnej cenie wybór padł na silnik
48v 1000w oraz bateria 48/17 .
Wszystko było ok jazda na samej manetce mieszana z pedałowaniem prędkość od 30 do prawie 50km/h naprawde super wrażenia aż do wczoraj , a mianowicie jadąc do pracy tylko na manetce po przejechaniu 10km z prędkością praktycznie cały czas 40/45kmh wszystko padło czyli : zgasł licznik(wyświetlacz) manetka przestała działać rower nie jedzie tzn jedzie jak będę pedałował:) . Otworzyłem saszetkę w której znajduje się sterownik i wszystko w środku było strasznie gorące (sterownik i kable) pomyślałem sobie że chyba przesadziłem i za bardzo go dojechałem ale z drugiej strony no chyba to powinno tak działać dodajesz gazu i jedziesz. Poczekałem ok 10min z nadzieją że sterownik ostygnie i wszystko wróci do normy ale niestety tak się nie stało nawet po ponownym podłączeniu baterii nie było tego zaiskrzenia gdy się spina kostkę razem . W pracy wyciągnąłem wszystkie kable i sterownik na wierzch i okazało się że izolacja na kablach się stopiła i niektóre kable się ze sobą posklejały zwłaszcza te grubsze plus i minus ale kable żywcem nie dotykały do siebie tylko izolacja się posklejała. Wszystko porozklejalem usunąłem izolacje (nie było łatwo naprawdę była mocno roztopiona) połączyłem wszystko razem ale niestety nadal nic nie działa jedynie co to przy łączeniu kostki od baterii jest znowu to pyknięcie prądu którego wcześniej nie było. Wcześniej nie sprawdzałem czy sterownik się grzał czy nie więc nie wiem czy wcześniej też był taki gorący czy nie. Bateria jest w bidonie z możliwością sprawdzenia stanu naładowania poprzez naciśnięcie małego guziczka umieszczonego między czterema diodami które świecą po naciśnięciu , i to działa cały czas wskaźnik pokazuje że bateria jest naładowana . Wysyłam zdjęcia kabli , sterownika , baterii oraz teraz zrobione zdjęcia z miernika (chciałbym zaznaczyć że jestem totalnie zielony z elektryki więc proszę o wyrozumiałość co do pomiarow). Bardzo proszę o pomoc może ktoś się spotkał z czymś takim. Mam nadzieję że wyjaśniłem wszystko w sposób zrozumiały.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Czy ktoś może wie czy można z telefonu dodać zdjęcie jako załącznik i jak to zrobić bo po kliknieciu w załączniki i dodaj plik pokazuje się komunikat "żadna z aplikacji nie może tego wykonać" :?
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

zdjecia
Załączniki
kable
kable
sklejony plus i minus
sklejony plus i minus
wskaznik działa
wskaznik działa
wskaznik naładowania
wskaznik naładowania
bateria
bateria
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

zdjecia
Załączniki
tylo taki miernik w sklepie
tylo taki miernik w sklepie
stopiona izolacja
stopiona izolacja
stopiona izolacja
stopiona izolacja
minus
minus
sterownik
sterownik
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

zdjecia
Załączniki
pomiar
pomiar
pomiar
pomiar
pomiar
pomiar
plus i minus z kablami miernika
plus i minus z kablami miernika
odłączony aku
odłączony aku
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

ostatnie zdjecie z pomiaru jezeli jeszcze jakieś potrzebne do lepszej ocen sytuacji proszę pisać staram się sprawdzać forum na bieżąco. Dzieki z góry za pomoc.
Załączniki
pomiar
pomiar
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: KrzysiekEV »

Widzę akku jest odłączony i przewody grube sterownika luzem (dobrze) , silnik(3 grube) podłączony do sterownika i kable nie przypalone ?
Silnik bez przekładni chyba , da się nim bez dużych oporów zakręcić w obie strony ?
Podczas kręcenia silnikiem na grubych kablach sterownika(czarny,czerwony) powinno być napięcie około 10-20V , a po ich zwarciu silnik musi ciężko ale płynnie stawiać duży opór.
Wszystkie te testy na odpiętym akku (czarny,czerwony).
Miernik na 200V = ustawiony.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5053
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: tkoko »

Skorzystaj z blogu Tas'a
http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/
Rozłącz tak baterie jak i silnik od sterownika (i tak musisz wszystkie kable ponownie zabezpieczyć).
Baterię sprawdzisz jakimkolwiek obciążeniem (mocną żarówką, "panem cegłą" itp.). Jeżeli pod obciążeniem nie gasną "diody napięcia na obudowie" powinno być OK.
Diagnozę silnika masz u Tas'a. Zapewne problem będzie ze sterownikiem, ale najpierw sprawdź to co opisałem.
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: glebor »

zobacz, czy obraca sie koło bez oporów. W tym celu możesz wziać meirnik i podłączyć pod fazy:
: między żółty a niebieski i nastawic na volty. Zoabczyć, czy pokazuje napięcie. Potem miedzy żółty a zielony i zobaczyć czy ma takie samo napięcie podczas kręcenia. Jak silnik wytwarza napięcie to fazy są sprawne. Ustawiamy na ohmy miernik i mierzymy czy między grubymi przewodami jest taka sama rezystancja. mamy 3 kombinajce. Jeżeli np miedzy żółtym a niebieskim masz 0,06Ohm, a miedzy żółtym a zielonym jest 0,01, to jest podejrzenie, że fazy są zwarte. Możesz ustawić na ohmy i zmierzyć przykładając jedną sondę do obudowy np osi silnika (w miejscu, gdzie jest odkryty lakier) a drugą jechać miedzy fazami. Jeżeli żadna z faz nie piszczy z masą silnika, to jest ok.

Później odepnij hale z silnika do sterownika!

Wypadałoby zrobić nowe kable zasilające do sterownika od akumulatora, bo te konektorki nie są najwyższych lotów i przy mocy ~ 1000W mogą się spalić same z siebie. W tym celu do połączeń słóżą żółte kostki, takie, jak wychodzą z bidonu XT60.

Jeżeli nie masz doświadczenia z lutownicą, to odetnij kable w miejscu, gdzie kończy się oznaka spalonej izolacji i zalutuj kostki XT60, bo porządne złącza to podstawa :)

Potem połącz sterownik z akumulatorem, a do gniazda ładowarki wepnij multimetr nastawiony na 200V DC i zobacz, czy napięcie w porcie ładowarki nie spada (wyeliminujesz, czy sterownik nie robi zwarcia) Jak coś, to BMS i w środku bezpiecznik odetnie zasilanie, gdyby coś było ze sterownikiem nie ok, więc bez obaw.

Na odpiętych halach sprawdzamy, czy między czarnym a czerwonym w gnieździe sterownika hallotronów jest ~ 5V.

Jeżeli przetwornica w środku nie jest uwalona możemy wpiąć hale (spalenie przetwornicy spowoduje uszkodzenie hali w silniku, jak poda tam 48V...)

Kable mogły się stopić od temperatury jak długo cisnąłem na kiepskich złączach, to jest to niestety nieuniknione.

Jak posprawdzasz, co opisałem daj znać, a na początku wymień kable zasilajace sterownik i porządne złącza.

Sprzwdź, jak koledzy pisali, czy kable od silnika nie są stopione.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Ok sorki że tak długo to trwało ale tak naprawdę akurat od wczoraj dopadło mnie jakieś straszne grypsko i chciało mi głowę rozwalić to zdjęcie jest zmierzone na kablach które wychodzą bezpośrednio od baterii wcześniej wszystko było mierzone z kabli plus i minus odchodzących od sterownika.
Załączniki
Miernik podłączony bezpośrednio do kabli wychodzących z baterii
Miernik podłączony bezpośrednio do kabli wychodzących z baterii
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

jutro zabieram się za nowe kable ,sprawdzanie koła i resztę pomiarów według wskazówek , dziś już nie dam rady grypa wygrała . Dzięki serdeczne za pomoc , jutro dodam fotki i opis co co zrobiłem. Pozdrawiam.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Ok wszystko porozbierałem wszystko posprawdzałem nie jestem pewien czy wszystko dobrze zrobiłem ale pewnie się okaże.
Na początek rozebrałem sterownik w nadziei że bedzie w środku jakiś przepalony czy coś takiego ,
niestety wszystko wygląda na zdrowe oprócz lutów + i - z odwrotnej strony wyglądają jak by były lekko przepalone ,
poza tym nic nie zwróciło mojej uwagi w środku sterownika nawet niic nie śmierdzi spalenizną.

Na szczęście pojawił się całkiem przypadkiem znajomy który ma trochę większe pojęcie o takich rzeczach
elektrycznych i zaczął to sprawdzać miernikiem , zaczął od baterii ale jak już wiemy od wczoraj miernik podłączony
bezpośrednio do kabli od baterii przy ustawionym mierniku na 200v pokazuje 54.3 .więc bateria cała .

następnie zaczął sprawdzać silnik i powiedział że jeżeli wieżyc temu miernikowi to silnik jest OK
niestety nie widziałem do czego tam dotykał bo w tym czasie czytałem mu wasze posty co i jak robić ,
ale patrząc na niego jak on tam to sprawdzał to wyglądało że chyba wiedział co robi albo tylko sprawiał takie wrażenie że wie :)
(oczywiście nic nikomu nie ujmując) ja jak już mówiłem jestem totalnie zielony w tych sprawach jest to dla mnie
czarna magia. Co do sterownika powiedział mi że żeby go posprawdzać to troche więcej zabawy z tym jest a nie ma czasu
żeby to sprawdzać więc nie wie czy jest sprawny. Pal licho sterownik jeżeli to tylko on padł , ale podczas dalszych pomiarów
zacząłem się trochę obawiać że jednak silnik też jest uwalony ale o tym zaraz .

Ok wedle zaleceń kręcenie kołem : bez żadnych połączonych kabli koło kreci się normalnie natomiast gdy tylko dotknę
dwa z trzech grubych ze sobą stawia znaczny opór ale kreci się płynnie.

Ok teraz właśnie te obawy co do uwalonego silnika , ponieważ Michał napisał żeby podczas kręcenia kołem ustawić miernik na
volty i sprawdzić pomiar : kręcę kołem dotykając na przemian kabelków w kostce od silnika zielony z niebieskim ,żółty z zielonym
itd. i niestety nic się nie pokazuje na mierniku.
Chyba że coś zle robie - szybki telefon do szwagra , może on coś zaradzi co dwie głowy to nie jedna w sumie
od niego się tym zaraziłem ebajkostwem :) i trochę dłużej ma sojego ebika troche bardziej obczytany w tych sprawach
a i wszystkie klamoty i baterię ma od Michała więc może coś zaradzimy. Podłączaliśmy ten silnik chyba na wszystkie sposoby
ale miernik na voltach nic nie pokazał. Jedynie co to na omach pokazuje zawsze takie same parametry czyli : gruby zielony i żółty
25.2 żółty niebieski 25.1 i niebieski zielony 25.4 , na kostce nie pokazuje nic ani na omach ani na voltach.

Ok podpinamy sterownika do silnika i kostke i trzy grube kable : Ooooooooo cholera wcześniej tego nie było chyba że tyle różnych
sposobów podłączenia zrobiliśmy że akurat ten pominęliśmy zaraz zaraz jeszcze raz sprawdzę ponieważ wszystko to piszę
i podpinam wszystko raz jeszcze na bieżąco żeby niczego nie pokićkać :) ok więc jeszcze raz : TYLKO silnik połączony ze
sterownikiem kostka i 3 grube kable zielony żółty i niebieski miernikiem sprawdzam napięcie na + i - sterownika UWAGA
JEST od 10.5 i więcej w zależności jak szybko kręci się pedałem . Więc chyba silnik jest ok :):):). ok bez podniety to tylko moje
wyobrażenie ponieważ tak naprawdę się na tym nie znam a dwa po prostu chciałbym żeby silnik był OK. :).

Tylko teraz najważniejsze pytanie, jeżeli jest uwalony sterownik to czemu??? i co to spowodowało chodzą mi po głowie kable których
użyłem do podpięcia baterii ze sterownikiem bo to one były najbardziej zgrzane nie jestem pewien czy nie były za cienkie i czy
izolacja na nich nie była za cienko nakrecona i pod wpływem ciepła roztopiła się i gdzies się może zwarły + z - , bo tak jak na
poprzednich zdjęciach widać minus wylazł z izolacji może pod wpływem gorąca gdzieś się zwarł z + , nie wiem nie znam się
tak tylko gdybam ponieważ kable które dałem wcześniej były może nie połowę ale cieńsze niż te co przy baterii i sterowniku.
Tylko czemu ten sterownik i kable się aż tak nagrzały?. Nie mam pojęcia. może jakaś mądrzejsza głowa będzie wiedziała

Ok do tego wysyłam zdjęcia z opisami mam nadzieję że uda postawić się diagnozę

oczywiście kable kupione grubsze do połączenia użyje spinek niestety kostek nie mogłem nigdzie dostać

Aaaaa zapomniałem ale już sprawdzam sterownik podpięty do silnika i do baterii miernikiem sprawdzam gniazdo
ładowania baterii napięcie nie spada cały czas jest takie samo 53.2. Więc zwarcia nie ma .

Martwi mnie tylko ta część tekstu wysłana przez Michała " W tym celu możesz wziąść mieirnik i podłączyć pod fazy:
: między żółty a niebieski i nastawic na volty. Zoabczyć, czy pokazuje napięcie.
Potem miedzy żółty a zielony i zobaczyć czy ma takie samo napięcie podczas kręcenia.
Jak silnik wytwarza napięcie to fazy są sprawne. "
Nie jestem pewien czy dobrze to interpretuję jak już wcześniej pisałem nic takiego się nie dzieje nawet teraz sprawdzam
przy podłączonej baterii i miernik nic nie pokazuje ale od początku bo może coś zle robie :

Wszystko odłączone bateria i sterownik odłączony ustawiam miernik na 200V wsadzam kable od miernika do kostki kabli
od silnika żółty niebieski - nic się nie dzieje kręcę kołem też nic zmieniam na żółty zielony też nic jak kręcę też nic
sprawdzam + i - przy kostce od silnika też nic nie pokazuje jak kręcę też nic , podłączam kable od miernika do 3 grubych
kabli które odchodzą od silnika też nic . Więc tylko to mi się nie zgadza ze wszystkim innym z postu Michała i z postów innych
kolegów wszystko inne by się zgadzało. Natomiast jak pisałem wcześniej : silnik połączony ze
sterownikiem kostka i 3 grube kable zielony żółty i niebieski miernikiem sprawdzam napięcie na + i - sterownika
jest od 10.5 i więcej w zależności jak szybko kręci się pedałem . Więc chyba silnik jest ok .

Wszystkim naprawdę bardzo dziękuję za pomoc i rady mam nadzieję że w końcu wspólnymi siłami uda się dość co się stało
i gdzie leży przyczyna .
Pozdrawiam wszystkich.
Załączniki
lut plusa wygląda na przypalony minusa na troche mniej
lut plusa wygląda na przypalony minusa na troche mniej
sterownik wszystko wygląda ok
sterownik wszystko wygląda ok
sterownik wszystko wygląda ok
sterownik wszystko wygląda ok
sterownik wszystko wygląda ok
sterownik wszystko wygląda ok
sterownik wszystko wygląda ok
sterownik wszystko wygląda ok
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

lut plusa wygląda na przypalony minusa na troche mniej
Załączniki
kable w kostce od silnika tez nie wygladaja ok i w kostce i poza nią
kable w kostce od silnika tez nie wygladaja ok i w kostce i poza nią
oryginalne kable teżwyglądają ok jedyne co to te zielone otuliny się przytopiły
oryginalne kable teżwyglądają ok jedyne co to te zielone otuliny się przytopiły
oryginalne kable teżwyglądają ok jedyne co to te zielone otuliny się przytopiły
oryginalne kable teżwyglądają ok jedyne co to te zielone otuliny się przytopiły
oryginalne kable teżwyglądają ok jedyne co to te zielone otuliny się przytopiły
oryginalne kable teżwyglądają ok jedyne co to te zielone otuliny się przytopiły
lut plusa wygląda na przypalony minusa na troche mniej
lut plusa wygląda na przypalony minusa na troche mniej
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

pomiar kabli od silnika w kostce i trzech grubych wszystkie pomiary dawały zero
Załączniki
pomiar kabli od silnika w kostce i trzech grubych wszystkie pomiary dawały zero
pomiar kabli od silnika w kostce i trzech grubych wszystkie pomiary dawały zero
pomiar kabli od silnika w kostce i trzech grubych wszystkie pomiary dawały zero
pomiar kabli od silnika w kostce i trzech grubych wszystkie pomiary dawały zero
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

pomiar gniazda ładowarki miernik w prawym dolnym rogu
Załączniki
pomiar gniazda ładowarki miernik w prawym dolnym rogu
pomiar gniazda ładowarki miernik w prawym dolnym rogu
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

nowe kable i spinki do podłaczenia baterii mam nadzieję ze bedą ok.
Załączniki
nowe kable i spinki do podłaczenia baterii mam nadzieję ze bedą ok.
nowe kable i spinki do podłaczenia baterii mam nadzieję ze bedą ok.
nowe kable i spinki do podłaczenia baterii mam nadzieję ze bedą ok.
nowe kable i spinki do podłaczenia baterii mam nadzieję ze bedą ok.
nowe kable i spinki do podłaczenia baterii mam nadzieję ze bedą ok.
nowe kable i spinki do podłaczenia baterii mam nadzieję ze bedą ok.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Sory ale nie wiem która i co to wtyczka hallotronów
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: glebor »

Czytając twoją wypowiedź, to wygląda, ze jak wszystko posprawdzałeś, to trzeba podłączyć. SIlnik nie generuje napięcia przemiennego przypadkiem?
Volty wytwarza na prądzie AC bo fazowo mosfety są sterowane naprzemiennie +/- typ P i tym N.

W każdym razie powymieniaj kable, podłącz wszystko i sprawdź czy działa. Mnie to wygląda na stopienie się przewodów.

Poza tym! przewody fazowe nie łączymy na takich cienkich konektorkach przy 1KW!

do tego służą złacza:
- zasilające XT60, jeżeli prąd wejściowy do sterownika nie przekracza 35A.
- MT60 na fazy daje radę ze sterownikami do 30A.
- jak nie masz złącz, mozesz polutować na stałe, nie będą się kable topić.

No bo pomierzyłeś i co dalej? Jak silnik sprawny, możesz pomierzyc szybciutko końcówkę mocy w sterowniku wg. tego poradnika:
http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-sterownika/

Jak rezystancje będą równe, końcówka mocy hula.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: glebor »

Obrazek

Takich konektorów używamy do silników przekładniowych o mocy 250 max 500W.
przy sterowniku > 17A się topią i znowu będą problemy...

Poszukaj MT60 i XT60 :)

Jak ja będę miał po dostawie to Ci doślę taki pakiet. XT mam, ale MT60 wylutowałem przed chwilą ostatni komplet do zestawu voilamart.

Swoją drogą to nieźle świadczy o baterii, którą robiłem, że to przeżyła, jak kable się potopiły :D
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: KrzysiekEV »

Jak tak masz fajnie rozebrane to zmierz czy jest pomiędzy minusem sterownika i tym dużym opornikiem R71 napięcie , na prawej nodze powinno być
prawie całe V baterii , na lewej ze 20-30V mniej . Opornik powinien być ciepły-gorący .
Jak niema na oporniku to 5V też nie bedzie , 5V zmierz pomiędzy minusem sterownika a czerwonym kablem w tej dużej 5-pinowej wtyczce , albo na manetce - czarny,czerwony.
Pomiary na podłączonym akku i załączonej stacyjce,(wyswietlaczu) jak jest.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Sterownik podłączony do bateri

Ok miernik ustawiony na200v dotykam kablami od miernika do wtyczki od manetki czerwonym od miernika do czerwonego i czarnym od miernika do czarnego przewodu napięcie pokazuje 53.9

Teraz minus od miernika do minusa od sterownika plusem do każdego z 3 grubych kabli wynik pomiaru 00.0 miernik ustawiony na 200v

Teraz plus miernika do plusa sterownika a minusem do każdego z 3 grubych kabli wynik pomiaru 53.3 na każdym kablu tak samo miernik na 200v
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: KrzysiekEV »

Zmierzyłeś pewnie stacyjkę a nie zasilanie manetki-halotronu.
Zmierz Czarny-Czerwony w tej dużej wtyczce z 5 cienkimi kabelkami co leci to silnika .
I zmierz na tym oporniku dużym z lewej , jedna końcówka miernika do czarnego zasilania , druga do tych 2 opornika po kolei.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Tak masz rację mierzyłem cały czas przy kablu od wyświetlacza od manetki ma 3 kabelki i miernik nic nie pokazuje .
Na tej dużej wtyczce też 00.0
Zmierzę jeszcze te oporniki daj mi chwilkę
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Ok jeżeli to jest to (te brązowe przy listwie która niby powinna oddawać ciepło bo tylko te są największe i na nóżkach to na jednym jest 56.4 minus miernika do minusa sterownika podłączonego do baterii a plus do jednej z nóg a na drugim 55.0 . Wtyczka idoca od sterownika którą podłączamy do wtyczki silnika czarny z miernika do czarnego we wtyczce czerwony do czerwonego 00.0 . Od manetki czerwony od miernika do czerwonego czarny do czarnego pomiar 00.0 . 58.8 pokazuje na kablu od wyświetlacza a wyświetlacz jest połączony ze stacyjka i się nie włącza.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Uuuffffffff to jest jakaś masakra już chyba za dużo na dzisiaj tego wszystkiego bo aż mi się kabel od miernika minusowy wyrwał . A dla wszystkich laików z elektryki takich jak ja , przestroga jeżeli macie zamiar kupić klamoty i sobie samemu składać kupcie wszystko u jednego sprzedawcy a najlepiej oddać to jemu żeby poskładał do kupy bo on będzie wiedział jak co i do czego i napewno zrobi to lepiej chociaż by z tego względu że robi to cały czas a tak jak my robimy to pierwszy raz i zapewne ostatni bo większość z nas będzie się cieszyła swoim nowym ebikiem i nie będzie miała na myśli żeby składać kolejny a i też będziecie mieć święty spokój bo nie zawsze taniej znaczy że będzie dobrze . No ale jak to się zwyczajowo mówi Polak mądry po szkodzie :). Ale szczerze namawiam do takiej budowy e-bika bo jak byłem negatywnie nastawiony do tego rodzaju rowerów to po pierwszej przejażdżce już tylko chciałem taki rower naprawdę przednia zabawa i w terenie i na drodze .
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

A bo zapomniałem dopisać że żaden z tych oporników nie jest ani ciepły ani gorący wszystkie są zimne wszystkie i wszystko na całej płytce bo dotykałem wszystkiego i wszystko jest zimne.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Dzięki Michał już zamówiłem mt60 i xt60 powinienem mieć w połowie tygodnia na razie pospinam to na krótko nowymi kablami żeby tylko zobaczyć czy chodzi czy nie , jeżeli by chodziło to poczekam na te spinki i dopiero go odpalę do jazdy , a jeżeli nie będzie chodziło (czego się tak naprawdę spodziewam na 99.9%) no to nie wiem , chyba ten sterownik trzeba będzie wymienić na początek.
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: glebor »

Jak to nie zadziała, to dobiorę Ci odpowiedni sterownik (nowy) ale na razie ratuj, co się da :)
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

No ok wszystko poskręcane i podłączone na nowo , nowe grube kable idące od + i - z baterii do sterownika na razie podłączone na krótko bo czekam na te spinki . Niestety nic nie działa wyświetlacz się nie włącza manetka nie reaguje :( .
Załączniki
IMG_20180319_144830.jpg
IMG_20180319_144805.jpg
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Nie nie ma
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: KrzysiekEV »

Jak nie ma 5V a do sterownika-stacyjki dochodzi - albo niestety sterownik upalony , albo tylko zwarcie pomiędzy czarnym-czerwonym 5V .
Bez podłączonego akku zmierz na zakresie miernika 200 ohm pomiędzy czarnym-czerwonym na tej dużej wtyce 5-pinowej (czarny miernika do czarnego) miernik pokazuje małe wartości 0-50 , czy przerwę 1 .... .
Zmierz też na wtyczce 5-pin od strony silnika (dziurki) czarny-czerwony bo moze hale mają zwarcie do masy.
Odepnij też wyświetlacz od sterownika jak wtyka jest , czy cos sie zmienia.
Na zakresie 200 ohm nie mierz żadnego napięcia z akku bo można upalić miernik .

Jak nie będzie zwarcia to zostaje ten czarny element co dotyka do dużego opornika R71 . Opornik na pewno był gorący i morze go przypalił
jak sterownik parzył . Najpierw zmierz zwarcie na 5V , potem ciąg dalszy .
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Ok właśnie sprawdziłem na tych omach i miernik cały czas pokazuje 1 nic się nie zmienia ani od strony sterownika ani od strony silnika cały czas na mierniku jest 1 wtyczka od wyświetlacza wygląda ok kabelki też .
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Ok więc już teraz nie wiem bo jeżeli to sterownik to pal licho tylko teraz mi chodzi czy ten silnik jest dobry czy silnik tez padł ??
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: KrzysiekEV »

Silnik nie bo się kreci luźno , halotrony jedynie , ale bez nich i tak by reagował. Nie ma zwarcia 5V - na 90% upalony stabilizatorek przy oporniku .
Teraz zmierz na zakresie 200V ten czarny element co ma 3 nogi . Na lewej i prawej nodze , na prawej ma być 5V ale chyba 0v bedzie , na Lewej musi być jakieś napięcie (10-30V). Przeczytaj co na tym elemencie napisane jest 78L05 ?
Czarny miernika do minusa akku , czerwonym do elementu .
Uważaj żeby zwarcia na nogach nie zrobić , akku podłączone ma być i wyświetlacz.

Jak na lewej nodze jest napięcie , a na prawej zero to ten stabilizatorek do wymiany , i trzeba go jak najdalej od opornika odsunąć bo się smażył.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5053
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: tkoko »

szwagier pisze:
19 mar 2018, 19:34
Ok więc już teraz nie wiem bo jeżeli to sterownik to pal licho tylko teraz mi chodzi czy ten silnik jest dobry czy silnik tez padł ??
Po pierwsze; skoncentruj się na razie na silniku. Silnik (z tego opisu) jest prawdopodobnie dobry. Sprawdź jeszcze czy nie ma przebicia do masy czyli:
Ustaw miernik na pomiar oporu, przyłóż jeden przewód do obudowy, a drugi do każdego z grubych przewodów. Na mierniku masz mieć "1" Możesz to sprawdzić zarówno na najmniejszym, jak i największym zakresie oporu (przy największym oporze nie możesz palcami dotykać mierzonych metalowych części gdyż nastąpi "zafałszowanie" pomiaru).
Po drugie, pomierz pięcioprzewodową kostkę z halami według opisu Tas'a który Ci przesłałem, i podaj wynik pomiaru.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Niestety nie ma mnie teraz w domu i nie dam rady teraz tego zrobić z tymi opornikami poza tym już to wszystko poskręcałem ale to nie problem mogę to rozkręcić i posprawdzac tyle tylko że jutro dopiero tak że opis wystawię po południu . Tyle tylko że i tak jak silnik i bateria jest sprawne to trzeba sterownik zakupić i śmigać bo już nie mogę się doczekać tyle czasu czekałem aż te wszystkie klamoty przyjdą , bateria też trochę czasu zeszło jak już w końcu wszystko poskładałem do kupy to się nacieszylem zestawem 5 dni i się zesrało ale to też może że jak już pisałem klamoty u chińczyka nie posprawdzane takie jakie przyszło takie założyłem , więc jeżeli sterownik to trzeba kupić nowy cieszyć się rowerem a ten sterownik można w między czasie zrobić może się go wykorzysta do innego roweru. Poza tym już mi żona kołki ciosa na głowie że jej warsztat rowerowy z pokoju zrobiłem :).
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: KrzysiekEV »

Ale drugi sterownik zamontuj już porządnie :
wtyk akku ma być XT60 a nie badziewne pseudo wsuwki bullet .
od silnika też porządne MT60 muszą być .
przewody od akku 2.5mm2 nie cieńsze , najlepiej 4mm2 bo jeszcze się mieszczą do XT60.
dobre chłodzenie obudowy sterownika , nie może być za gorący.
Nowy sterownik musisz dobrać do tego LCD co masz , albo nowy komplet.
Sprawdź też dokręcenie tylnego koła - żeby nie obróciło osi-wyrwało.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Napewno tak zrobię . Wtyczki już zamówiłem mt60 i xt60 , kable też już są i czekają . Dobre chłodzenie sterownika ? Jakie ewentualnie opcje wchodzą w grę? Generalnie sterownik miałem w trójkącie trochę mały ten trójkąt co był w zestawie wszystko było tak na ścisk teraz szukam jakiegoś większego a może co zrobić samemu?.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5053
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: tkoko »

szwagier pisze:
19 mar 2018, 21:46
.... Tyle tylko że i tak jak silnik i bateria jest sprawne to trzeba sterownik zakupić i śmigać bo już nie mogę się doczekać tyle czasu czekałem aż te wszystkie klamoty przyjdą ....
A z czego wnioskujesz ze baterię masz sprawną :D z samego napięcia nic nie wynika. Ja podejrzewam że masz ją zablokowaną przez BMS, bo po takim zwarciu, dobry BMS powinien to zrobić, a nie zauważyłem byś "aktywował" baterię, i dlatego zarówno sterownik, jak i wyświetlacz nie reaguje. W gorszym wypadku możesz mieć "uwalone" tranzystory BMS'a ;)
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: tatar »

I tu może być pies pogrzebany
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

tkoko pisze:
20 mar 2018, 15:17
szwagier pisze:
19 mar 2018, 21:46
.... Tyle tylko że i tak jak silnik i bateria jest sprawne to trzeba sterownik zakupić i śmigać bo już nie mogę się doczekać tyle czasu czekałem aż te wszystkie klamoty przyjdą ....
A z czego wnioskujesz ze baterię masz sprawną :D z samego napięcia nic nie wynika. Ja podejrzewam że masz ją zablokowaną przez BMS, bo po takim zwarciu, dobry BMS powinien to zrobić, a nie zauważyłem byś "aktywował" baterię, i dlatego zarówno sterownik, jak i wyświetlacz nie reaguje. W gorszym wypadku możesz mieć "uwalone" tranzystory BMS'a ;)
A czy mógłbyś mi napisać jak mam zrobić ten test z tą żarówką nie chciał bym czegoś bardziej niż jest zepsuć, rozumiem że plus od baterii do plusa żarówki a minus od baterii na gwint żarówki ?. Dięki.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Zaraz zmierzę te trzy nogi już rozebrałem sterownik ponownie i biorę się za ten pomiar.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Kurcze jakieś dziwne te pomiary jak dotykam do prawej nogi to jest 00.1 i do lewej też00.1. Na chwilę tylko jak poskrobał en po lewej nodze testerem to zaczął miernik wariować od 87.5 do 65.cos tam spadać i znowu do góry zaczęło wzrastać . Wyjąłem baterie z miernika poczekałem i teraz cały czas pokazuje na obu nogach 00.1. Jeszcze raz sprawdzam .... Ok lewa noga na przemian miga 00.1 00.2 a prawa cały czas 1.
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Wcześniej było tak że ta czarna kostka na tych trzech nogach dotykała to tego opornika teraz trochę to odchyliłem bo nawet nie dało się przeczytać co na tej czarnej kostce było napisane.
Załączniki
IMG_20180320_151658.jpg
IMG_20180320_151644.jpg
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: KrzysiekEV »

A1013 to tranzystor przetwornicy , ten sterownik ma nowsze impulsowe zasilanie .
Robi się pod górkę , trzeba elektronika żeby naprawić .
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

Panowie na chwilę obecną i tak nie jestem w stanie nic z tym zrobić nie mam możliwości naprawy z powodu mojej znikomej wiedzy na ten temat wydawało by się że słowo znikoma jest o wiele przesadzone :) , jak najbardziej mogę mierzyć sprawdzać żebyśmy wiedzieli co się stało z tym sterownikiem a na teraz i tak muszę kupić nowy zainstalować i cieszyć się jazdą tylko muszę być pewien że silnik i bateria jest OK już miałem kupować sterownik ale tkoko zabił mi ćwieka :) swoim postem. No i co teraz ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 5053
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: tkoko »

szwagier pisze:
20 mar 2018, 15:45
....A czy mógłbyś mi napisać jak mam zrobić ten test z tą żarówką nie chciał bym czegoś bardziej niż jest zepsuć, rozumiem że plus od baterii do plusa żarówki a minus od baterii na gwint żarówki ?. Dięki.
Najpierw podepnij baterię pod ładowarkę i sprawdź czy ładowanie przebiega prawidłowo. Po zakończeniu ładowanie sprawdź napięcie baterii, a następnie weź np. żelazko i połącz kabel żelazka z baterią. Sprawdź napięcie (może być minimalnie mniejsze) i czy żelazko się grzeje. Jeżeli tak to bateria podaje prąd. Jeżeli następuje duży spadek napięcia, masz problem z baterią.
termos0000
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 19 mar 2018, 8:56

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: termos0000 »

Nie jestem elektrykiem ale czy na pewno żelazko 220v zacznie grzać na baterii 48v?
szwagier
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 mar 2018, 14:05

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: szwagier »

OK napięcie na baterii 55.1 żelazko się nagrzewa spokojnie by coś uprasował :D podczas nagrzewania napięcie spadło na 54.0
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3338
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło? Temat z arbiter

Post autor: WojtekErnest »

Tak, to wygląda ze aku ok. Teraz zanim wstawisz nowy sterownik, musisz byc pewien sprawnosci silnika i KABLI, czy gdzies nie ma przypalen, zwarc. Warto sprawdzic okolice wejsc kabli do silnika, czy gdzies nie widac otarc, golego drutu który czasem dotknie do metalu.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
ODPOWIEDZ