Strona 1 z 2

Pomoc we wszystkim :)

: 18 mar 2018, 0:05
autor: Kzysztof
Witam serdecznie, jakiś czas temu natknąłem się na rowerzystę na oko 1.5 razy cięższego (grubszego) ode mnie który, pędził w tę samą stronę pod górkę na oko 2 razy szybciej ode mnie. Zatrzymałem się na chwilkę by zaczerpnąć powietrza i spoglądałem jak szybko znika z mojego pola widzenia.
Zakochałem się. To był mój pierwszy raz kiedy widziałem takie cudo. Postanowiłem że, poszperania w necie co gdzie i jak i to nie takie proste jak mi się wydawalo. :/
Gotowy zestaw z baterią, kupa utopionej kasy na dodatek jak się zorientowałem mało wydajny, mały zasięg.
Szperam dalej i okazuje się że, może nie zaoszczędzę ale przy własnym wkładzie, za te same pieniądze zbuduje mocniejszą maszynę.
Problem w tym że zupełnie się nie znam. Ani na elektryce ani na elektronice ani na laminowaniu ani na niczym co by chodź troszkę ugryzło temat ebike.
Wiem że, nie posiadam 2 lewych rąk, zawsze sobie ze wszystkim radziłem i mam nadzieję że tym razem też sobie poradzę z Państwa pomocą.

Rower mam, nawet 2 ale jeden poświęcę. Wrzuce zdjęcia i Państwo ocenią czy nadaje się na ebike.
Lekturę zacząłem od skrzynki. Zamówiłem odpowiednie komponenty.
2 kg żywicy poliestrowej, tkanina szklana rownigowa 300 2m2, styropian oddzielacz folia carbonowa szpachla itp .
Do tego mam jednak pytanie odnośnie nakładaniu warstw.
Przy tkaninie 300g/M2 potrzebuję 3 warstwy okey ale jakie odstępy zachować pomiędzy nakładaniem jednej a drugiej? Poczekać aż zwiąże i druga? Czy jedna po drugiej ? Czekać dzień ? Dwa? Jak to wygląda, bo nie mogę doczytać nigdzie. Na koniec owinąć folią spożywczą ale jak wyschnie? Czy odrazu na mokro?

Druga sprawa to silnik i wgl cały zestaw bez Akumulatora. Tym zajmę się na koncu jak wszystko inne będzie glancus.

Jeżdżę na oponach 26' tylko po mieście ale do pracy mam bardzo dużo wzniesień. Dystans to około 12 km.
Jeśli ktoś kojarzy Kraków to z rybitw jadę do Borku Fałęckiego.
To jest główne przeznaczenie tego roweru.
Nie jeżdżę po górach. Chce pedałować jak i również by rower wyciągnął mnie na wzniesienie bez przegrzania.
Jedynie na czym mi zależy to prędkość do 40km/h i szybka blokada do 250w i 25km/h w razie wu.
Dynamiczność i 100 na godzinę jest mi obojetne, chce by rower się nie przegrzewał i w znacznym stopniu wyciągnął mnie na gore. Oglądałem zestawy kolegi z tego forum i zainteresowałem się zestawem ostatnim bez przekładniowym s1300 ale się nie znam i nie wiem czy będzie pasował do moich oczekiwań.

Pozdrawiam serdecznie chłopaki !

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 18 mar 2018, 7:38
autor: Iceman
Zestaw s1300 od Michała to ciekawe rozwiązanie za raczej dobre pieniądze. Możesz pomyśleć również nad silnikiem 9c 7x9 silnik wolny max 36-40 km/h na bateri 13s ale z dużym momentem obrotowym (Nexun). W tym sklepie kupisz wszystkie potrzebne elementy. Ile to wyjdzie w zł to musisz sobie przeliczyć. Nie wiem jaką planujesz baterie, myśle że powinieneś brać/robić przynajmniej 13s7p aby spokojnie jeździć na sterowniku 25-30A. Generalnie na baterii lepiej nie oszczędzać.

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 18 mar 2018, 8:30
autor: WojtekErnest
Jesli to ma być 30A a ma być zastosowanie w terenie pagórkowatym, to proponuje myśleć o 8-9P.

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 18 mar 2018, 9:55
autor: Kzysztof
To jest mój rower:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Gdy by trzeba było innych zdjęć to proszę pisać.

Zrobiłem wzór akumulatora. Jako szablonu użyłem wyszpachlowanej formy pod laminat. Uciąłem dla pewności 1.5 cm by na pewno wszystko się zmieściło i mam mniej wiecej miejsca na 228 ogniw minus miejsce na sterownik. Jakie wymiary mniej więcej uwzględnić by wszedł ?
Ile s i p? Kolega wyżej pisał ze minimum 8-9 czyli jeśli potrzebuje napięcia 48V pod sterownik to zbuduje akumulator 13s17p? Będzie toche mniej P bo muszę wsadzić sterownik ale dobrze kombinuje?

Zestaw ostatni od Pana Michała podoba mi się i będę się z nim kontaktował po nowym miesiącu jak budżet troszkę ustabilizuje się ale dam go za przykład.
48v*26A=1248W
13s*17p=221 ogniw
26A/17p=1,5A
1.5A + 50% wiecej dla bezpieczeństwa wychodzi 3A na cele.

Dobrze kombinuje? Prosze o poprawienie jak coś zbazgrałem. :)

Obrazek

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 18 mar 2018, 11:38
autor: Rugos
O kurczaki :shock: 228 ogniw w zwykłym rowerze, jeszcze przy 40km/h, ale to będzie miało zasięg :twisted:

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 18 mar 2018, 12:17
autor: Umbur
Dobrze kombinujesz, tylko tutaj coś przekombinowałeś. ;)
Kzysztof pisze:
18 mar 2018, 9:55
1.5A + 50% wiecej dla bezpieczeństwa wychodzi 3A na cele.
Weź sobie od razu jakiś większy silnik skoro masz dużo wzniesień do pokonania. Będzie się mniej grzał, a czytając Twoją wypowiedź, to i tak prędko dopadnie Cię watowica. :D
Mając większy silnik na starcie, nie będziesz musiał doinwestowywać zbyt wiele. Wtedy ewentualnie zmienisz tylko sterownik. ;)

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 18 mar 2018, 14:23
autor: Kzysztof
Umbur pisze:
18 mar 2018, 12:17
Dobrze kombinujesz, tylko tutaj coś przekombinowałeś. ;)
Kzysztof pisze:
18 mar 2018, 9:55
1.5A + 50% wiecej dla bezpieczeństwa wychodzi 3A na cele.
Weź sobie od razu jakiś większy silnik skoro masz dużo wzniesień do pokonania. Będzie się mniej grzał, a czytając Twoją wypowiedź, to i tak prędko dopadnie Cię watowica. :D
Mając większy silnik na starcie, nie będziesz musiał doinwestowywać zbyt wiele. Wtedy ewentualnie zmienisz tylko sterownik. ;)
faktycznie powinno być 100 % skoro z 1.5 A zrobiło się 3A :D
Co oznacza że, złapie mnie watowica? W sensie więcej i więcej W ?
1300W to ogólnie mało czy dużo na moje potrzeby ?
Nigdy nie jeździłem nawet na 250 W. :(

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 18 mar 2018, 14:42
autor: Umbur
Ja zaczynałem od 3000W. Szybko jednak zmieniłem silnik NC(10x6), bo tamten się mocno grzał. Założyłem Mxusa 3K i na tym już się fajnie jeździło. Jak nie miałeś okazji jeździć, to najpierw powiedz skąd jesteś. Admini założyli dział "skąd jesteś" LINK.
Zapytaj kogoś z Twojej okolicy czy możesz wpaść się przejechać na jego konstrukcji. Na pewno ktoś Ci da taką możliwość. Później dopiero zacznij kompletować sprzęt. ;)

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 18 mar 2018, 15:53
autor: Kzysztof
Okey, to jest dobry pomysł!
Dzięki za rady!

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 20 mar 2018, 19:44
autor: Kzysztof
Drodzy koledzy czy ogniwa INR18650-29E firmy Samsung to dobry pomysł do mojego akumulatora?
pisałem o konfiguracji 13s 17p ale raczej to będzie 13s 13p ze względu na miejsce w skrzynce. Czy te akumulatory nie będą zbyt obciążone?
wychodzi 2A na cele a te aku maja 2.9 A. Doradźcie prosze co łaska!

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 20 mar 2018, 19:45
autor: Rugos
Dadzą sobie radę spokojnie.

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 22 mar 2018, 17:24
autor: Kzysztof
jak Mówiłem potrzebuje pomocy ze wszystkim, da rade określić jaki klucz potrzebuje do korby? pisze coś isis drive.
Obrazek

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 23 mar 2018, 10:37
autor: EV-Maniak
Ja bym nie robił z tej konstrukcji e-bajka. Wymienił bym na fulla, a na pewno bym dał hamulce tarczowe zamiast V-brejków.

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 23 mar 2018, 11:38
autor: sambor
henio pisze:
23 mar 2018, 10:37
Ja bym nie robił z tej konstrukcji e-bajka. Wymienił bym na fulla, a na pewno bym dał hamulce tarczowe zamiast V-brejków.
Henio, praktycy, którzy złożyli kilkadziesiąt rowerów wolą v-breaki. Serio.

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 23 mar 2018, 11:49
autor: EV-Maniak
sambor pisze:
23 mar 2018, 11:38
henio pisze:
23 mar 2018, 10:37
Ja bym nie robił z tej konstrukcji e-bajka. Wymienił bym na fulla, a na pewno bym dał hamulce tarczowe zamiast V-brejków.
Henio, praktycy, którzy złożyli kilkadziesiąt rowerów wolą v-breaki. Serio.
No właśnie widziałem, że i Ty masz. Jakie są plusy V-brejków?

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 23 mar 2018, 11:58
autor: sambor
Nie ma z nimi miliona problemów. Z pierwszymi problemami natkniesz się gdy będziesz chciał przymocować tarczę do silnika i nie będzie pasować dystans do zacisku.

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 23 mar 2018, 12:16
autor: EV-Maniak
Mentalnie się już właśnie na to przygotowałem jak będę przerabiał, ale generalnie tarczowe szybciej wyhamują.

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 23 mar 2018, 12:46
autor: TomaS
henio pisze:
23 mar 2018, 12:16
Mentalnie się już właśnie na to przygotowałem jak będę przerabiał, ale generalnie tarczowe szybciej wyhamują.
A z tym to różnie. Tarczowe muszą być dobre, minimum SLX (nie zagłębiam się w inne firmy bo nie znam) i tarcza 203mm (mówimy o przodzie). Wszystko poniżej to dobry V-brake będzie skuteczniejszy od tarczówek niestety.

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 23 mar 2018, 13:12
autor: EV-Maniak
Ja mam tarczę 160 mm, hamulce shimano XT i hamują mi jak brzytwy. Raz ja nacisnąłem na maksa przy dużej prędkości, bo w ostatniej chwili zobaczyłem dół, to amortyzator usiadł do samego końca, a ja o mało nie wyleciałem przodem, a tyłu nie poniosło. Z prędkości 25 km/h do zera potrzebowałem 3- 4 m. To chyba dobre. Ja czuję się bezpieczniej z tarczówkami, choć mam możliwość w swojej konstrukcji zamontować też V-brejki.

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 23 mar 2018, 13:53
autor: TomaS
XT jest powyżej SLX henio to pewnie że jest ok.

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 23 mar 2018, 13:55
autor: EV-Maniak
TomaS pisze:
23 mar 2018, 13:53
XT jest powyżej SLX henio to pewnie że jest ok.
Kurcze, myślałem, że jest odwrotnie. No widzisz, nawet na hamulcach henio się nie zna :oops:

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 23 mar 2018, 14:02
autor: TomaS
Tak to jest. Jeszcze jest gruba Dh gdzie jest saint i zee. Te są mega do ebajka :)

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 23 mar 2018, 15:36
autor: sambor
Przestaniesz się czuć pewnie jak Ci przewód pęknie albo urwie i płyn wylany.
Przestaniesz się w ogóle czuć jak klocek zacznie żegotać metalicznie, tarcza się wygnie - co często spotykam u znajomych. ehh są i nie mogą dojść do ładu z regulacją.
Niedawno zmieniłem klocek w v-breaku na bardziej miękką gumę. Tylne koło mimo docisku silnika i mojego dosiadu zdziera asfalt przy średniej sile nacisku ręką na klamkę

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 23 mar 2018, 15:38
autor: sambor
Generalnie tarczówki wymyślono do jazdy po błocie, bo zafajdana obręcz nie hamuje.

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 23 mar 2018, 15:40
autor: EV-Maniak
sambor pisze:
23 mar 2018, 15:38
Generalnie tarczówki wymyślono do jazdy po błocie, bo zafajdana obręcz nie hamuje.
A to u mnie V-brejk odpada, bo ja często po błocie jeżdżę.

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 23 mar 2018, 15:51
autor: sambor
Ale to chodzi o błoto po szprychy. Downhill, trawy, błota, kałuże. Ja też po błocie jeżdżę, choć wolniutko, bo nie mam chlapaczy :)

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 23 mar 2018, 15:58
autor: EV-Maniak
No to się trochę sfrajerowałem, bo w necie widziałem okazję kupić fulla za 850zł i to w bardzo dobrym stanie, ale miał V-brejki i se myślę, że to stare i beznadzieja i nie kupiłem. Kupić chciałem by potem odsprzedać z niedużym zyskiem na forum. Czyli raczej by kupili taki rower elektryfikatorzy ?? :(

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 25 mar 2018, 12:28
autor: Kzysztof
Okey trochę się pozmieniało, plany które były pewne, niestety zostały zniwelowane przez moją kobietę.
Jak mówiłem, miałem 2 rowery do wyporu, stary chciałem przerobić a nowy mieć taki jaki jest.
Plany legły w gruzach i muszę się pozbyć starego roweru. Potrzebuje Panowie waszej pomocy bo sam jestem mierny nawet jeśli chodzi o zwykłe rowery.

Model który chce zelektryfikować to w pełni fabryczny Kross evado 6.0 2017r.
link: https://www.kross.pl/pl/2017/cross/evado-6-0
Silnik kupiony od Pana Michała z forum 1300w voilamarta.

Akumulator się nie zmienia, 13s13p, zmieści się, sprawdziłem ale są zasadnicze różnice:
- stary rower 26cali ( silnik zapleciony na 26) nowy 28 cali
- stary hamulce v brejki nowy, hydraulicczne tarczówki do tego tarcza mocowana na wielowpust

teraz pytania :
czy mogę jeździć na rowerze który ma z przodu 28 cali a z tyłu 26 ? Pomijając geometrie, nie zaszkodzi to ramie ? Siodełko sobie wy kalibruje do poziomu.
Czy niestety trzeba przepleść silnik na 28 cali lub przednie koło kupić 26 cali ?
Druga sprawa co z klamkami magnetycznymi do odcięcia silnika przy hamowaniu ? Gdzieś coś czytałem ale nic bieżącego i linki nie działały.
Co do tarczy to kupie nową na mocowanie ze śrubami i po problemie.


Każda sugestia mile widziana, co byście zrobili panowie na moim miejscu ?
Pozdrawiam wszystkich !

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 25 mar 2018, 22:35
autor: Kzysztof
Wyczytałem ze starego forum że to wystarczy odnośnie magnetycznego czujnika hamowania :
https://www.tme.eu/pl/details/kms-25/kontaktrony/#
Jakiś magnesik, ładnie przymocować i gra.
Mogę zamawiać czy panowie macie coś innego ?

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 26 mar 2018, 20:43
autor: Umbur
Można jak najbardziej wykorzystać jakiś kontaktron i magnes. Zanim coś zamówisz, przemyśl najpierw jak to zamocujesz, żeby nie odpadło. ;)

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 27 mar 2018, 22:18
autor: Kzysztof
Umbur pisze:
26 mar 2018, 20:43
Można jak najbardziej wykorzystać jakiś kontaktron i magnes. Zanim coś zamówisz, przemyśl najpierw jak to zamocujesz, żeby nie odpadło. ;)
Klej epoksydowy wystarczy ? Czy jakieś inne rozwiązanie?

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 27 mar 2018, 22:21
autor: Kzysztof
I odnośnie kontraktrona, jaki powinien być ? No czy nc ?

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 29 mar 2018, 16:45
autor: LukaszG1000
Cześć.Czy jak mając zamontowaną manetkę w silniku o mocy do 250W i zablokowanej prędkości do 25 km/h czy jest to dalej traktowane jako rower?Np. gdy zatrzymuje mnie policjant to jak mi udowodni że używałem manetki w trakcie jazdy,manetka mi służy tylko na drogi polne.Jak to jest?

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 29 mar 2018, 20:01
autor: LukaszG1000
A jak to jest jak np. w ogóle nie używamy silnika,bateria siadła lub jakaś inna okoliczność .Jest to wówczas rower czy rower elektryczny?

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 29 mar 2018, 21:59
autor: Kermit
Przepis mówi jasno. rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h; nie ma tu mowy o rowerze elektrycznym. Rower to rower. Jeżeli nie spełnia powyższej definicji to nie rower.

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 29 mar 2018, 22:07
autor: tkoko
LukaszG1000 pisze:
29 mar 2018, 20:01
A jak to jest jak np. w ogóle nie używamy silnika,bateria siadła lub jakaś inna okoliczność .Jest to wówczas rower czy rower elektryczny?
Tak jak samochód, z powodu braku paliwa, czy zepsucia, nie przestaje być samochodem, tak rower z silnikiem i baterią, zapewne również nie przestaje być rowerem elektrycznym (wspomaganym elektrycznie). Co do manetki, nie jest ona zabroniona, lecz powinna być "aktywna" tylko podczas kręcenia pedałami (PAS). Tak mają "zachodnie" rowery np. Trendline. Tak stanowi prawo, a realia są jakie są :D

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 30 mar 2018, 1:34
autor: tatar
O manetce nic nie ma

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 30 mar 2018, 10:15
autor: LukaszG1000
Znalazłem coś takiego w internecie, cytuję "Zastosowanie manetki gazu, silnika powyżej 250 W, ale max 4 kW i ograniczenia szybkości niezależnie czy do 25km/h czy do 45 km/h powoduje, że taki rower elektryczny przynależy do kategorii L1e, a ta w polskim prawie o ruchu drogowym dotyczy motorowerów."

Edit:
Pedelec <25 Km/h , <250W – wyłączony z klasyfikacji pojazdów elektrycznych traktowany jako zwykły rower
Pedelec <25 Km/h , <1kW – kategoria L1e-A – rower z mocnym napędem
Pedelec <45 Km/h , <4kW – kategoria L1e-B – moped
E-bike <25 Km/h , <1kW – kategoria L1e-A – rower z mocnym napędem
E-bike <45 Km/h , <4kW – kategoria L1e-B – moped

Jak to ma się do naszego kraju?Co to znaczy rower z mocnym napędem ?w sensie motorower,pojazd silnikowy?Znalazłem to tu http://veloprofit.com/pl/wiesz-ktore-ro ... jestrowac/

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 30 mar 2018, 15:08
autor: tkoko
tatar pisze:
30 mar 2018, 1:34
O manetce nic nie ma
Dlatego nie jest zabroniona. Natomiast jest zapis, że wspomaganie elektryczne jest możliwe tylko z PAS.

LukaszG1000 te zapisy to dopiero "melodia przyszłości"

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 30 mar 2018, 15:14
autor: LukaszG1000
Czyli jest to pewne że jak mam w rowerze silnik o mocy 1000W i przy pomocy wyświetlacza ustawie moc na 250W to jest dalej traktowane jako rower ?

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 30 mar 2018, 15:44
autor: WojtekErnest
Zapis ustawowy dot roweru jest bezlitosny "poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem, silnik o mocy nominalnej 250 wat, napięciu baterii do 48V, uruchamiany naciskiem na pedały silnik (PAS), itd"
A to że my chcemy to interpretować po swojemu to inna sprawa. Mocniejsze epedelce to przepis który już obowiązuje w sąsiednich krajach EU i takie zarejestrowane i homologowane pojazdy mają tablice rejestracyjne i obowiązek OC.

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 30 mar 2018, 17:12
autor: Kzysztof
Panowie czy mozecie spojrzeć czy wszystko gra w tych połączeniach ?
amatorszczyzna wiem...


Pomarańczowe/ czerwone linie - łączenia równoległe
zielone (góra)/ niebieskie(dół) linie - połączenia szeregowe
pakiet 13s13p

czy mostki łączące cele wystarczą ?
czy może da się to korzystniej ustawić?
Obrazek

Obrazek

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 31 mar 2018, 8:40
autor: Kzysztof
Jeśli wchemat nie czytelny poprawie, proszę pamiętać że jestem klasę wcześniej niż amator :D

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 31 mar 2018, 10:12
autor: tatar
Wg. mnie jest ok.

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 31 mar 2018, 12:53
autor: wwojciech
Nie jest ok. Jest za mało połączeń między sekcjami. Nie wiadomo tez czym będzie laczone. Wróć pierwsze do wykładu Tasa na jego kacie YT. Nie ma sensu pisac w koło to samo, tam jest wszystko zawarte. zobacz ile mam połączeń między + a - kolejnych sekcji.

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 31 mar 2018, 13:04
autor: tatar
Chodziło o poprawność połączeń.Wykonanie /szerokość ścieżek/ to inna sprawa.A do Tasa na YT warto zajrzeć.

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 31 mar 2018, 14:30
autor: Kzysztof
Taśmę niklowa mam z nexuna. Tas mówi o jednym mostku na 15 A minimum między sekcjami. Ja mam 2 -3, pytam jeśli tak można to je pogrubienie i będę mieć 4-6.
Zawsze wolałem uczyć się w praktyce, kolega tatar potwierdził poprawność moch połączeń więc już rozumiem zasadę.
Gdyby taki pakiet kosztował 100zl to bym przebolał stratę ale ponad 1000 zł to by bolało i pluł bym sobie że , ,mogłem zapytać kolegów. :)

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 02 kwie 2018, 20:26
autor: Kzysztof
Pomogl by mi ktoś dobrać stacyjkę z kraju? Czytalem na forum ale wszystko tak ogólnikowo napisane. Potrzebuję konkretu.
Pozdrawiam :)

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 03 kwie 2018, 6:13
autor: Kzysztof
Chciałbym jeśli to możliwe by bez stacyjki nie dało się włączyć roweru i bym w każdej chwili mógł nią odciąć zasilanie, funkcja blokady koła też jest fajna.

Re: Pomoc we wszystkim :)

: 03 kwie 2018, 8:13
autor: noisuee
Ja używałem takiej:
http://allegro.pl/wylacznik-piorkowy-pi ... 20283.html
W razie potrzeby można dokładać styki NC lub NO