Mam pytanie odnośnie doboru napięcia dla roweru.
Mam silnik i sterownik 36/48V 17A. Silnik powiedzmy daje 1km/h na 1v. Chcę jechać z prędkością 36 km/h.
Przy jakim układzie akumulatora zasięg będzie większy, jeżeli ilość ogniw będzie prawie identyczna. Ogniwa o pojemności nominalnej 3100mAh. To znaczy czy, wybrać akumulator 13S7P (91 ogniw) czy 10S9P (90ogniw). Czy nie będzie tak, że zasięg będzie praktycznie ten sam dla obydwu układów?
Układ S i P akumulatora a zasięg roweru
- noisuee
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:00
- Lokalizacja: Poznań
- noisuee
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:00
- Lokalizacja: Poznań
Re: Układ S i P akumulatora a zasięg roweru
No właśnie zależy mi na zasięgu, a nie na prędkości. I tak się zastanawiam czy wystarczy na 150km-200km gdybym jechał ze wspomaganiem.
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Układ S i P akumulatora a zasięg roweru
Jak będziesz jechał 10km/h dojedziesz jeszcze dalej
Wh to Wh i od Ciebie zależy jak szybko ją zużyjesz (w myśl powyższego).
Wh to Wh i od Ciebie zależy jak szybko ją zużyjesz (w myśl powyższego).
- noisuee
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:00
- Lokalizacja: Poznań
Re: Układ S i P akumulatora a zasięg roweru
@TomaS Masz oczywiście racje Wh to Wh, ale łudziłem się, że któryś z układów, jak to w życiu bywa, będzie bardziej optymalny.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice