Ebike widmo ciężki przypadek
: 04 kwie 2018, 20:13
Ebike widmo ciężki przypadek
Hej chciałem się z wami podzielić trudnym przypadkiem. Instalowałem zestaw najprawdopodobniej zakupiony na aliexpress w sklepie c&d
Zestaw:
Silnik mxus V3 Turbo
Sterownik KT 60zwsrktd-lcd 60v60a( sinus)
Wyświetlacz lcd 6(manetka , czujniki hamulców, pas)
Ogniwa LG oraz bms od Tasa.
Świeżo po zamontowaniu wszystkiego aktywowaniu bmsa przy pierwszej jeździe okazało się ją przerywa manetka przy mocniejszym (nagłym wciśnięciu do oporu przepustnicy nie działa prawidłowo) Można było jednak rower rozpędzić do prędkości wyższych delikatnie operując przepustnicą.
Pierwszym krokiem była podmiana manetki na inna ( a raczej 3 inne ) co nie dało żadnej poprawy.
Następnym krokiem były ustawienia sterownika z poziomu LCD wykorzystując wszystkie możliwe opcje ustawień nie udało mi się poprawić sytuacji.
Koledzy z forum doradzili mi abym poprawność działania baterii .W tym celu podmieniłem również bms na prywatny z którego mam możliwość podglądu każdej celi z osobna na wyświetlaczu lcd . Sytuacja nie zmieniła się o obserwacja akumulatora doję wnioski iż bateria pod obciążeniem działa prawidłowo. Dla pewności wsadziłem do plecaka pakiet 16s4p lipoli które akurat miałem poręką i to też nic nie dało( oczywiście podłączyłem je pod sterownik śmiech ):) .
Ebike nadal przerywał przy mocnym wciśnięciu przepustnicy .
Po kilku następnych testach sterownik odmówił dalszej współpracy tranzystory na fazie od niebieskiego przewodu uszkodzone .
Ok mamy winnego zamówiłem od tasa bliźniaczy steronik tyle że 60V45 sinus chińczyk.
Po zainstalowaniu go okazało się że istniej ta sama przypadłość co w poprzednim.
Silnik a raczej jego przewody nie mają żadnych zwarć do obudowy przewód jest oryginalny
Test hali wskazuje że dobrze pracują .Jednak szukając dalej otworzyłem silnik przyczyn otworzyłem silnik oglądając go dokładnie zauważyłem ze brakuje zimeringu na osi od strony przewodów ze brakuje termometru a biały przewód jest zaślepiony delikatny biały nalot na nóżkach halli .
Zauważyłem niepokojący luz na łożysku na osi tym większym od strony przewodu. Wspólnie z tasem rozkminiliśmy, że może być hipotetycznie taka sytułacia, iż przez ten luz na łożysku stojan zawiera się z obudową przy mocnym obciążeniu robiąc zwarcie miedzy fazowe (tłumaczyłoby to przerywanie i uszkodzenie tamtego sterownika oraz przerywanie na tym sterowniku.)znalazłem zarysowania, które miały świadczyć o słuszności tej tezy . Wkleiłem łożyska na specjalny klej do łożysk . Testując ebika po 24h sytuacja nie zmieniła się ani trochę.
Czyli tak sprawdziłem:
-silnik
-2bms
-2 sterowniki
-2baterie
Postanowiłem podmienić jeszcze silnik na inny. Zdemontowaliśmy kumpla v3 Turbo . Tak dobrze myślicie nic to nie dało. . Jestem upartym gościem z natury do podmiany na zasadzie eliminacji został mi jeszcze wyświetlacz lcd . Nie miałem takiego i postanowiłem spróbować na zwykłym blokowym sterowniku 60v 45a
Ku mojemu zdziwieniu rower jeździł prawidłowo. Kamień z serca. Zaznaczę, że sterownik pracował w prawidłowym czujnikowym trybie. Ale zaraz nasunęło się pytanie dlaczego pierwszy sternik został uszkodzony hmmm
Po 2 tyg. Czyli wczoraj dostałem informację, że rower nie jeździ koło ciężko się toczy.
Ten sterownik również odmówił (tranzystory uszkodzona przy zielonym przewodzie)
Diagnoza silnika (silnik ok bez zwarć halle prawidłowo).
Może wy macie jakiś pomysł z góry dziękuje
Hej chciałem się z wami podzielić trudnym przypadkiem. Instalowałem zestaw najprawdopodobniej zakupiony na aliexpress w sklepie c&d
Zestaw:
Silnik mxus V3 Turbo
Sterownik KT 60zwsrktd-lcd 60v60a( sinus)
Wyświetlacz lcd 6(manetka , czujniki hamulców, pas)
Ogniwa LG oraz bms od Tasa.
Świeżo po zamontowaniu wszystkiego aktywowaniu bmsa przy pierwszej jeździe okazało się ją przerywa manetka przy mocniejszym (nagłym wciśnięciu do oporu przepustnicy nie działa prawidłowo) Można było jednak rower rozpędzić do prędkości wyższych delikatnie operując przepustnicą.
Pierwszym krokiem była podmiana manetki na inna ( a raczej 3 inne ) co nie dało żadnej poprawy.
Następnym krokiem były ustawienia sterownika z poziomu LCD wykorzystując wszystkie możliwe opcje ustawień nie udało mi się poprawić sytuacji.
Koledzy z forum doradzili mi abym poprawność działania baterii .W tym celu podmieniłem również bms na prywatny z którego mam możliwość podglądu każdej celi z osobna na wyświetlaczu lcd . Sytuacja nie zmieniła się o obserwacja akumulatora doję wnioski iż bateria pod obciążeniem działa prawidłowo. Dla pewności wsadziłem do plecaka pakiet 16s4p lipoli które akurat miałem poręką i to też nic nie dało( oczywiście podłączyłem je pod sterownik śmiech ):) .
Ebike nadal przerywał przy mocnym wciśnięciu przepustnicy .
Po kilku następnych testach sterownik odmówił dalszej współpracy tranzystory na fazie od niebieskiego przewodu uszkodzone .
Ok mamy winnego zamówiłem od tasa bliźniaczy steronik tyle że 60V45 sinus chińczyk.
Po zainstalowaniu go okazało się że istniej ta sama przypadłość co w poprzednim.
Silnik a raczej jego przewody nie mają żadnych zwarć do obudowy przewód jest oryginalny
Test hali wskazuje że dobrze pracują .Jednak szukając dalej otworzyłem silnik przyczyn otworzyłem silnik oglądając go dokładnie zauważyłem ze brakuje zimeringu na osi od strony przewodów ze brakuje termometru a biały przewód jest zaślepiony delikatny biały nalot na nóżkach halli .
Zauważyłem niepokojący luz na łożysku na osi tym większym od strony przewodu. Wspólnie z tasem rozkminiliśmy, że może być hipotetycznie taka sytułacia, iż przez ten luz na łożysku stojan zawiera się z obudową przy mocnym obciążeniu robiąc zwarcie miedzy fazowe (tłumaczyłoby to przerywanie i uszkodzenie tamtego sterownika oraz przerywanie na tym sterowniku.)znalazłem zarysowania, które miały świadczyć o słuszności tej tezy . Wkleiłem łożyska na specjalny klej do łożysk . Testując ebika po 24h sytuacja nie zmieniła się ani trochę.
Czyli tak sprawdziłem:
-silnik
-2bms
-2 sterowniki
-2baterie
Postanowiłem podmienić jeszcze silnik na inny. Zdemontowaliśmy kumpla v3 Turbo . Tak dobrze myślicie nic to nie dało. . Jestem upartym gościem z natury do podmiany na zasadzie eliminacji został mi jeszcze wyświetlacz lcd . Nie miałem takiego i postanowiłem spróbować na zwykłym blokowym sterowniku 60v 45a
Ku mojemu zdziwieniu rower jeździł prawidłowo. Kamień z serca. Zaznaczę, że sterownik pracował w prawidłowym czujnikowym trybie. Ale zaraz nasunęło się pytanie dlaczego pierwszy sternik został uszkodzony hmmm
Po 2 tyg. Czyli wczoraj dostałem informację, że rower nie jeździ koło ciężko się toczy.
Ten sterownik również odmówił (tranzystory uszkodzona przy zielonym przewodzie)
Diagnoza silnika (silnik ok bez zwarć halle prawidłowo).
Może wy macie jakiś pomysł z góry dziękuje