Zakup roweru na pierwszą konstrukcję
: 08 kwie 2018, 11:46
Witajcie. Chciałbym się z wami podzielić doborem bazy pod budżetowe i średnio wysilone konstrukcje.
Na wstępie! Nie kupujemy ram po spawaniu,z nieoryginalnym maolwaniem itp. Dla czego? Dobrze są mi znane czasy jako gówniarz za starych dobrych czasów zdążyłem zrobić prawo jazdy na motocykl w wieku 18 lat i kupiłem sobie suzuki GSXF600 czyli popularne jajko... Podczas wizyty w serwisie widziałem mocniejszą wersję gsxr750 na aluminiowej ramie, która była zarysowana dosłownie na ramie pajęczyna od mikropęknięć od stawiania sprzęta na koło. Motocykl był szykowany do sprzedaży, czyli miała zostać zaszpachlowana cała rama i polakierowana, szczerze współczuję, ale do rzeczy: Aluminium ma granicę zmęczenia materiału, która podczas jazdy DH, hopki itp jest przekraczana i powstają mikropęknięcia, których nie widać gołym okiem, a rama w którymś miejscu w końcu strzeli. Zostanie zaspawana, pomalowana i za chwilę strzeli w innym miejscu, dla tego jak ktoś nie chce jeździć 50km/h dupą po asfalcie, to przestrzegam przed wszelkimi okazjami po naprawach lakierniczych...
Lecz na początek lista części, które musimy wymienić konwertując rower na elektryczny:
- dłuższy wkład suportu, aby zamontować czujnik PAS (20-30zł)
- wymieniamy linki od hamulców na wzmocnione, bo siłą hamowania przy 30km/h jest znacznie większa niż przy 15-20 i sprawdzamy stan pancerzy
- opony na szersze, żeby rower sie lepiej trzymał asfaltu przy większych prędkościach
Geax saguaro 2,25 mają mocne ścianki boczne, więc trudno je rozwalić na rancie krawężnika
Oprucz tego lubię jeszcze swalbe smart sam, bo dzięki świetnie wyprofilowanym bocznym włoskom pięknie czepiają sie krawężnika przy podjeżdżaniu pod kątem, tam, gdzie inne opony sie ssuwają doprowadzając do gleby:
Albo oponki typowo na asfalt fajne balony 2,4cala grube, pasują moim zdaniem w typowe obręcze i nie wyskakują, mają wzmocniony bieżnik i boki oraz są bardzo tanie:
|jak znajdę model, to wrzucę|
- ogólnie potrzebne są regulacje przeżutek i hamulców po zmianie koła.
Gdzie L oznacza LOW czyli wolny bieg, ograniczenie wysuwu prowadnicy w stronę największej zębatki.
H - najszybszy bieg high i ograniczenie wysuwu w stronę najmniejszej zębatki.
Po transporcie roweru zakupionego przez internet jeżeli nie wchodzą biegi i nie można wyregulować, polecam się udać do serwisu na wyprostowanie haka ok 5zł i przerzutki śmigają cycuś glancuś
Regulacja hamulców:
Gdzie śrubą M ustawiamy naciag sprężynyodciagającej szczękę hamulcową od felgi aby dźwignie łapały równo, a śrubą na któe zamocowany jest klocek regulujemy jego kat do felgi oraz pozycje góra/dół.
Po przejechaniu ok 200-300 km jedziemy do serwisu na dociąganie szprych. Koło po tym przebiegu się układa, jak zaniedbamy tą czynność szprychy zaczna pękać. Z pomocą wymiany szprych przyjdzie sklep rowerowy MAXEV.PL ktory też zaplata koła, centruje i dorabia szprychy pod zamówienie.
1. zestaw do 30-35km/h najtańsza opcja napędowa, która wymaga roweru klasy hardtrail, amortyzacja nie jest tutaj bezwzględnie konieczna, bo do 30km/h komfort jazdy jest całkiem przyzwoity. Na co zwracamy uwagę:
- jakość spawów, wzmocnione wstawki przy główce ramy
- hamulce (zintegrowane klamkomanetki uniemożliwiają montaż klamek z odcięciem, jeżeli w rowerze są vbrake, pozostają wtedy 2 opcje:
* czujnik Brake sensor na linkę pod jeden hamulec i odpowiednio dobrany do tego rozwiazania sterownik
* demontaż i odsprzedaż klamko manetek, montaż samych manetek i oddzielnie klamek hamulcowych)
- patrzymy, żeby korba była na kwadrat, bo może być na wieloklin, może być przelotowa pusta, czujnik też założymy, ale trzeba rozszlifowywać otwór kombinować z podkładkami.
Marek i modeli jest masa, z moich ulubionych jest kross level A2, kros hexagon, unibike. Ale jest tego cała masa, więc nie sposób wymienić.
2. wybieramy zestaw między 30-40km/h tutaj podstawowej klasy full czyli rower z zawieszeniem na tylnym wahaczu i damperem. Damper tłumi energię podczas wybierania dziur, powoduje, że mniejsze przeciążenia idą na ramę, która trudniej nam pęknie, również ogniwa się nie pogniotą po wjechaniu w dziurę, nie będą puszczać zgrzewy od ogniwek, nie boli tyłek, nie dostajemy tak dużych przeciażeń na kręgosłup. Uwierzcie mi, że dziura, którą widać i ominiecie przy 15-20km/h jak jeździliście sobie zwykłym rowerem przy 40km/h zauważycie ją w ostatnim momencie a próba ominięcia może skończyć się przewrotką. Dla tego kupujemy fulla i nie przejmujemy sie tak mocno dziurami... przy 40km/h różnice terenu nawet krótkie zjazdy na posesję ze ścieżki rowerowej powodują, że damper ładnie pracuje dajac duży komfort jazdy, przy 40km/h bez dampera koła często odrywają się od podłoża i mamy znacznie gorszą przyczepność roweru.
Na co zwracać uwagę przy wyborze fula?
- stan amortyzatorów, bo to może przekraczać nawet 2-3 krotnie wartość zakupionego roweru!
- stan tulei wszelkie luzy w ramie, część ram jest nietypowych i cieżko dostać części zamienne, które mogą być dość drogie.
- rama powinna być na łożyskach maszynowych, nie na tulejach ślizgowych!
osprzęt kwestia złużytych tarcz hamulcowych klocków, napędu to już mniejsze koszta, ale też dobrze sprawdzić.
- spójrzcie na stan hamulców hydraulicznych, czy nie trą tarcze, czy klocki nie są zapieczone i czy równo odpuszczają.
Generalnie damper generuje duże koszty serwisowania roweru, ale powyżej opinsanej prędkości jest niezbędny do bezpiecznej i komfortowej jazdy.
Przy zakupie musimy zweryfikować jego stan, czy trzyma powietrze w komorze, czy golenie nie są przytarte, dobry damper to minimum 500-700zł. więc weryfikujcie!
Tutaj rowerów też ejst dużo, generalnie potrzebujemy coś klasy XC np:
giant nrs
kona dawg supreme
scott
cube ams np model 100
trek fuel
hill 1100
dużo tego jest...
No i pozostała klasa premium, bo klasa gold jest zarezerwowana dla falcona
3. Budujemy rower który przekracza 40km/h.
Tutaj potrzebna jest dobra przyczepność, dla tego kupujemy fulla z dużym skokiem zawieszenia, na porządnym damperze, porządnym amortyzatorze przednim, mocną wytrzymałą i ciężką ramą która nam nie pęknie podczas ostrej jazdy w terenie. hamulce hydrauliczne z tarczami minimum 180mm,
amortyzator powinien być powietrzno sprężynowy bezwzględnie z regulacją tłumienia odboju w takim sprzęcie.
Powinniśmy zainteresować się rowerem:
- kona stinky deluxe
- carrera banshee
- haibike
jest tego dużo więcej...
A teraz najciekawsza część artykułu jak wyhaczyć okazję na portalach aukcyjnych?
Oczywiście można wpisać słowo kluczowe typy kona stinky, carrera czy giant nrs i przejrzeć, czy nie ma jakieś okazji, ale jeżeli są, to szybciutko znikają i jak nie zaklepiemy roweru przy odbiorze osobistym, to w ciągu paru godzin ktoś odbierze. Sam miałem taką sytuację, że zaklepałem rower facet miał wysłać, a po 2 godzinach zadzwonił, że ktoś odebrał osobiście i nie wyśle... Jakbym wiedział, to bym wcisnął tyłek w auto i sam przyjechał... To był akurat prawie nowy haibike za 1500zł a na olx najtańszy znalazłem za 7,5 z tego samego roku i do dzisiaj pluję sobie w brodę, że nie pojechałem, a najgorsze, że dostałęm jeszcze ten rower do elektryfikacji i jest w moim mieście...
Natomiast w OLXa wpisujemy opcję np amortyzator, bo każdy full go posiada, zaznaczamy także "szukaj również w opisach ofert" i wtedy pokazują nam się ogłoszenia, które warto przejrzeć zaznaczając cenę od najniższej, ale to chyba oczywiste...
Taka sama opcja działa też na allegro
Słowa kluczowe, które warto wpisywać, aby wyhaczyć ciekawy rower to:
*hydrauliczne
*XT
*SLX
* full
* amortyzowany
* DH
* FR
-> no i same firmy markowych podzespołów:
* monitou
* rockshox
* bomber
* marzocchi
* boxxer
Poświęcając dzisiaj 15 minut na zrobienie artykułu:
https://www.olx.pl/oferta/kross-sfx500- ... 630a501254 Pod elektryka średnio, ale za tą cenę alu rama, full monopivot wg mnie okazja.
To ja sobie kupiłem w tym tygodniu:
https://www.olx.pl/oferta/mtb-full-z-bl ... rdIsZ.html
O dziwo sprzedający wysłał, nie chce kasy nie chce pobrania. Mówi, rower pan rozpakuje, oceni Pan w serwisie co jest do roboty, to sie rozliczymy. Pierwszy raz w życiu mam taką sytuację
Świetna baza pod elektryka.
https://www.olx.pl/oferta/rower-novara- ... cd1d345d27
Bdb. osprzęt książkowy, do weryfikacji na miescu, w jakim jest stanie.
Damper monitou
hamulce hydraulcizne hayes
przedni amor monitou
przeżutka deore.
Niestety korba truvativ na wieloklin -> pas nei podejdzie, trzeba wymienić na kwadrat.
Ale generalnie za 1,5K to rower bardzo idealny pod elektryka.
Nie ma sensu kupować roweru taniego, bo te podzespoły jak są niefirmowe szybko padają. Potem są ksozty, nowy damper 700zł, nowy amor rockshox kolejne 700zł i zaczyna boleć. A tak mamy firmowe części, jak są lekko zajechane, to można zregenerować niewielkim kosztem i mieć jakość firmowego oryginału.
Jeżeli nie ma żadnego roweru, który nas interesuje i ktoś ma blisko polecam w piątek jechać na giełdę do milicza. Uwaga giełda kończy się już o 10-11, a trwa wcześnie rano, więc, żeby coś tam kupić o 8 trzeba być. Przynajmniej giełda była tam rok temu, fajnie, gdyby ktoś potwierdził, czy jeszcze jest.
No i tzw "dziuple w miliczu", nie mam info co do legalności tych rowerów, ale chyba kradzione nie są, bo na ostatnie kupowane dostałem umowe K-S. Często ramy mają po naprawach i po malowaniu, ale naprawiają te ramy porządnie -> są wspawane wstawki z grubszego materiału i odspawane tigiem, zaszpachlowane i zalakierowane. Wtedy ceny są bardzo okazyjne za rower na bardzo porządnym osprzęcie. bullsa AMS 100 kupiłęm za 600zł na damperze fox, z przodu monitou, hamulce tektro hydrauliczne, osprzęt shimano XT, gdybym chciał na części to opchnać miałbym 2-3x tyle kasy.
- wszewilki zagłębie elektryków jak się przejedziecie tą miejscowością znajdziecie 3-4 handlarzy rowerami
- hale targowe w moliczu. Dopytajcie gdzie one są, bo ja tam byłem kilkanaście razy, ale na mapach teraz nie wiem.
- fajny sklepik na ul dworcowej we wrocławiu, ale to już z marżą. W miliczu są rowery ściągnięte bezposrednio z niemiec/holandii więc ceny 1/3 - 1/2 tego, co jest na allegro.
Jak ja jeździłem do milicza, to zawsze brałem busa i nigdy nie wróciłem niezadowolony.
Kolejna opcja to rowery z zagranicy. Warto przejrzeć portal EBAY.COM i wygrać licytację. Wysyłka z krajów unii kosztuje ok 120zł +/-
JAKICH ROWERÓW NIE KUPUJEMY POD ELEKTRYKĘ!!!
1. scot genius - full, w którym damper działa na odwrotnej zasadzie niż inny damper. Jego regeneracja przekracza wartość całego roweru i nie ma do tego części. Ostatnio taki rower poszedł za 1000zł, ale chyba ktoś to na części łyknął bo stał 3 miesiace na alelgro...
2. TREK ARROW DT
Aby ożywić trochę temat i wnieść coś ciekawego w wolnym czasie raz na tydzień/dwa będę wrzucał kilka rowerów, które są warte zakupu, warte przejrzenia pod względem elektryfikacji. Dzisiaj nie wstawiam, bo wszystkie aukcje wstawione w piątek 13 nie mogą być dobrym zakupem
Na wstępie! Nie kupujemy ram po spawaniu,z nieoryginalnym maolwaniem itp. Dla czego? Dobrze są mi znane czasy jako gówniarz za starych dobrych czasów zdążyłem zrobić prawo jazdy na motocykl w wieku 18 lat i kupiłem sobie suzuki GSXF600 czyli popularne jajko... Podczas wizyty w serwisie widziałem mocniejszą wersję gsxr750 na aluminiowej ramie, która była zarysowana dosłownie na ramie pajęczyna od mikropęknięć od stawiania sprzęta na koło. Motocykl był szykowany do sprzedaży, czyli miała zostać zaszpachlowana cała rama i polakierowana, szczerze współczuję, ale do rzeczy: Aluminium ma granicę zmęczenia materiału, która podczas jazdy DH, hopki itp jest przekraczana i powstają mikropęknięcia, których nie widać gołym okiem, a rama w którymś miejscu w końcu strzeli. Zostanie zaspawana, pomalowana i za chwilę strzeli w innym miejscu, dla tego jak ktoś nie chce jeździć 50km/h dupą po asfalcie, to przestrzegam przed wszelkimi okazjami po naprawach lakierniczych...
Lecz na początek lista części, które musimy wymienić konwertując rower na elektryczny:
- dłuższy wkład suportu, aby zamontować czujnik PAS (20-30zł)
- wymieniamy linki od hamulców na wzmocnione, bo siłą hamowania przy 30km/h jest znacznie większa niż przy 15-20 i sprawdzamy stan pancerzy
- opony na szersze, żeby rower sie lepiej trzymał asfaltu przy większych prędkościach
Geax saguaro 2,25 mają mocne ścianki boczne, więc trudno je rozwalić na rancie krawężnika
Oprucz tego lubię jeszcze swalbe smart sam, bo dzięki świetnie wyprofilowanym bocznym włoskom pięknie czepiają sie krawężnika przy podjeżdżaniu pod kątem, tam, gdzie inne opony sie ssuwają doprowadzając do gleby:
Albo oponki typowo na asfalt fajne balony 2,4cala grube, pasują moim zdaniem w typowe obręcze i nie wyskakują, mają wzmocniony bieżnik i boki oraz są bardzo tanie:
|jak znajdę model, to wrzucę|
- ogólnie potrzebne są regulacje przeżutek i hamulców po zmianie koła.
Gdzie L oznacza LOW czyli wolny bieg, ograniczenie wysuwu prowadnicy w stronę największej zębatki.
H - najszybszy bieg high i ograniczenie wysuwu w stronę najmniejszej zębatki.
Po transporcie roweru zakupionego przez internet jeżeli nie wchodzą biegi i nie można wyregulować, polecam się udać do serwisu na wyprostowanie haka ok 5zł i przerzutki śmigają cycuś glancuś
Regulacja hamulców:
Gdzie śrubą M ustawiamy naciag sprężynyodciagającej szczękę hamulcową od felgi aby dźwignie łapały równo, a śrubą na któe zamocowany jest klocek regulujemy jego kat do felgi oraz pozycje góra/dół.
Po przejechaniu ok 200-300 km jedziemy do serwisu na dociąganie szprych. Koło po tym przebiegu się układa, jak zaniedbamy tą czynność szprychy zaczna pękać. Z pomocą wymiany szprych przyjdzie sklep rowerowy MAXEV.PL ktory też zaplata koła, centruje i dorabia szprychy pod zamówienie.
1. zestaw do 30-35km/h najtańsza opcja napędowa, która wymaga roweru klasy hardtrail, amortyzacja nie jest tutaj bezwzględnie konieczna, bo do 30km/h komfort jazdy jest całkiem przyzwoity. Na co zwracamy uwagę:
- jakość spawów, wzmocnione wstawki przy główce ramy
- hamulce (zintegrowane klamkomanetki uniemożliwiają montaż klamek z odcięciem, jeżeli w rowerze są vbrake, pozostają wtedy 2 opcje:
* czujnik Brake sensor na linkę pod jeden hamulec i odpowiednio dobrany do tego rozwiazania sterownik
* demontaż i odsprzedaż klamko manetek, montaż samych manetek i oddzielnie klamek hamulcowych)
- patrzymy, żeby korba była na kwadrat, bo może być na wieloklin, może być przelotowa pusta, czujnik też założymy, ale trzeba rozszlifowywać otwór kombinować z podkładkami.
Marek i modeli jest masa, z moich ulubionych jest kross level A2, kros hexagon, unibike. Ale jest tego cała masa, więc nie sposób wymienić.
2. wybieramy zestaw między 30-40km/h tutaj podstawowej klasy full czyli rower z zawieszeniem na tylnym wahaczu i damperem. Damper tłumi energię podczas wybierania dziur, powoduje, że mniejsze przeciążenia idą na ramę, która trudniej nam pęknie, również ogniwa się nie pogniotą po wjechaniu w dziurę, nie będą puszczać zgrzewy od ogniwek, nie boli tyłek, nie dostajemy tak dużych przeciażeń na kręgosłup. Uwierzcie mi, że dziura, którą widać i ominiecie przy 15-20km/h jak jeździliście sobie zwykłym rowerem przy 40km/h zauważycie ją w ostatnim momencie a próba ominięcia może skończyć się przewrotką. Dla tego kupujemy fulla i nie przejmujemy sie tak mocno dziurami... przy 40km/h różnice terenu nawet krótkie zjazdy na posesję ze ścieżki rowerowej powodują, że damper ładnie pracuje dajac duży komfort jazdy, przy 40km/h bez dampera koła często odrywają się od podłoża i mamy znacznie gorszą przyczepność roweru.
Na co zwracać uwagę przy wyborze fula?
- stan amortyzatorów, bo to może przekraczać nawet 2-3 krotnie wartość zakupionego roweru!
- stan tulei wszelkie luzy w ramie, część ram jest nietypowych i cieżko dostać części zamienne, które mogą być dość drogie.
- rama powinna być na łożyskach maszynowych, nie na tulejach ślizgowych!
osprzęt kwestia złużytych tarcz hamulcowych klocków, napędu to już mniejsze koszta, ale też dobrze sprawdzić.
- spójrzcie na stan hamulców hydraulicznych, czy nie trą tarcze, czy klocki nie są zapieczone i czy równo odpuszczają.
Generalnie damper generuje duże koszty serwisowania roweru, ale powyżej opinsanej prędkości jest niezbędny do bezpiecznej i komfortowej jazdy.
Przy zakupie musimy zweryfikować jego stan, czy trzyma powietrze w komorze, czy golenie nie są przytarte, dobry damper to minimum 500-700zł. więc weryfikujcie!
Tutaj rowerów też ejst dużo, generalnie potrzebujemy coś klasy XC np:
giant nrs
kona dawg supreme
scott
cube ams np model 100
trek fuel
hill 1100
dużo tego jest...
No i pozostała klasa premium, bo klasa gold jest zarezerwowana dla falcona
3. Budujemy rower który przekracza 40km/h.
Tutaj potrzebna jest dobra przyczepność, dla tego kupujemy fulla z dużym skokiem zawieszenia, na porządnym damperze, porządnym amortyzatorze przednim, mocną wytrzymałą i ciężką ramą która nam nie pęknie podczas ostrej jazdy w terenie. hamulce hydrauliczne z tarczami minimum 180mm,
amortyzator powinien być powietrzno sprężynowy bezwzględnie z regulacją tłumienia odboju w takim sprzęcie.
Powinniśmy zainteresować się rowerem:
- kona stinky deluxe
- carrera banshee
- haibike
jest tego dużo więcej...
A teraz najciekawsza część artykułu jak wyhaczyć okazję na portalach aukcyjnych?
Oczywiście można wpisać słowo kluczowe typy kona stinky, carrera czy giant nrs i przejrzeć, czy nie ma jakieś okazji, ale jeżeli są, to szybciutko znikają i jak nie zaklepiemy roweru przy odbiorze osobistym, to w ciągu paru godzin ktoś odbierze. Sam miałem taką sytuację, że zaklepałem rower facet miał wysłać, a po 2 godzinach zadzwonił, że ktoś odebrał osobiście i nie wyśle... Jakbym wiedział, to bym wcisnął tyłek w auto i sam przyjechał... To był akurat prawie nowy haibike za 1500zł a na olx najtańszy znalazłem za 7,5 z tego samego roku i do dzisiaj pluję sobie w brodę, że nie pojechałem, a najgorsze, że dostałęm jeszcze ten rower do elektryfikacji i jest w moim mieście...
Natomiast w OLXa wpisujemy opcję np amortyzator, bo każdy full go posiada, zaznaczamy także "szukaj również w opisach ofert" i wtedy pokazują nam się ogłoszenia, które warto przejrzeć zaznaczając cenę od najniższej, ale to chyba oczywiste...
Taka sama opcja działa też na allegro
Słowa kluczowe, które warto wpisywać, aby wyhaczyć ciekawy rower to:
*hydrauliczne
*XT
*SLX
* full
* amortyzowany
* DH
* FR
-> no i same firmy markowych podzespołów:
* monitou
* rockshox
* bomber
* marzocchi
* boxxer
Poświęcając dzisiaj 15 minut na zrobienie artykułu:
https://www.olx.pl/oferta/kross-sfx500- ... 630a501254 Pod elektryka średnio, ale za tą cenę alu rama, full monopivot wg mnie okazja.
To ja sobie kupiłem w tym tygodniu:
https://www.olx.pl/oferta/mtb-full-z-bl ... rdIsZ.html
O dziwo sprzedający wysłał, nie chce kasy nie chce pobrania. Mówi, rower pan rozpakuje, oceni Pan w serwisie co jest do roboty, to sie rozliczymy. Pierwszy raz w życiu mam taką sytuację
Świetna baza pod elektryka.
https://www.olx.pl/oferta/rower-novara- ... cd1d345d27
Bdb. osprzęt książkowy, do weryfikacji na miescu, w jakim jest stanie.
Damper monitou
hamulce hydraulcizne hayes
przedni amor monitou
przeżutka deore.
Niestety korba truvativ na wieloklin -> pas nei podejdzie, trzeba wymienić na kwadrat.
Ale generalnie za 1,5K to rower bardzo idealny pod elektryka.
Nie ma sensu kupować roweru taniego, bo te podzespoły jak są niefirmowe szybko padają. Potem są ksozty, nowy damper 700zł, nowy amor rockshox kolejne 700zł i zaczyna boleć. A tak mamy firmowe części, jak są lekko zajechane, to można zregenerować niewielkim kosztem i mieć jakość firmowego oryginału.
Jeżeli nie ma żadnego roweru, który nas interesuje i ktoś ma blisko polecam w piątek jechać na giełdę do milicza. Uwaga giełda kończy się już o 10-11, a trwa wcześnie rano, więc, żeby coś tam kupić o 8 trzeba być. Przynajmniej giełda była tam rok temu, fajnie, gdyby ktoś potwierdził, czy jeszcze jest.
No i tzw "dziuple w miliczu", nie mam info co do legalności tych rowerów, ale chyba kradzione nie są, bo na ostatnie kupowane dostałem umowe K-S. Często ramy mają po naprawach i po malowaniu, ale naprawiają te ramy porządnie -> są wspawane wstawki z grubszego materiału i odspawane tigiem, zaszpachlowane i zalakierowane. Wtedy ceny są bardzo okazyjne za rower na bardzo porządnym osprzęcie. bullsa AMS 100 kupiłęm za 600zł na damperze fox, z przodu monitou, hamulce tektro hydrauliczne, osprzęt shimano XT, gdybym chciał na części to opchnać miałbym 2-3x tyle kasy.
- wszewilki zagłębie elektryków jak się przejedziecie tą miejscowością znajdziecie 3-4 handlarzy rowerami
- hale targowe w moliczu. Dopytajcie gdzie one są, bo ja tam byłem kilkanaście razy, ale na mapach teraz nie wiem.
- fajny sklepik na ul dworcowej we wrocławiu, ale to już z marżą. W miliczu są rowery ściągnięte bezposrednio z niemiec/holandii więc ceny 1/3 - 1/2 tego, co jest na allegro.
Jak ja jeździłem do milicza, to zawsze brałem busa i nigdy nie wróciłem niezadowolony.
Kolejna opcja to rowery z zagranicy. Warto przejrzeć portal EBAY.COM i wygrać licytację. Wysyłka z krajów unii kosztuje ok 120zł +/-
JAKICH ROWERÓW NIE KUPUJEMY POD ELEKTRYKĘ!!!
1. scot genius - full, w którym damper działa na odwrotnej zasadzie niż inny damper. Jego regeneracja przekracza wartość całego roweru i nie ma do tego części. Ostatnio taki rower poszedł za 1000zł, ale chyba ktoś to na części łyknął bo stał 3 miesiace na alelgro...
2. TREK ARROW DT
Aby ożywić trochę temat i wnieść coś ciekawego w wolnym czasie raz na tydzień/dwa będę wrzucał kilka rowerów, które są warte zakupu, warte przejrzenia pod względem elektryfikacji. Dzisiaj nie wstawiam, bo wszystkie aukcje wstawione w piątek 13 nie mogą być dobrym zakupem