Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 maja 2021, 10:31
Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
Hej. Zacznę od tego, że aktualnie jeżdżę na przekładniówce MXUS XF07 350W 48V w przednim kole. Fajny silniczek, przyjemne przyspieszenie na manetce z pedałowaniem. 3000km zrobione i nic się z tym nie dzieje (100% miasto, zazwyczaj płasko, czasem niewielkie wzniesienia).
Przyszła myśl, żeby skonstruować coś mocniejszego o mocy ok. 1000W (do 2000W w peak-u). I teraz tak:
- Silniki direct drive mi nie odpowiadają (większy pobór mocy, nie są bezoporowe, gorzej się zbierają przy podobnej mocy).
- 1000W przekładniówka MXUS XF19R wydawała się na początku interesująca dopóki nie doczytałem, że nie ma (chyba) wersji pod kasety i koła zębate stosunkowo szybko się zużywają (ja dużo i często jeżdżę).
Pojawił się zatem pomysł, żeby skonstruować rower na 2 silnikach, w przednim i tylnym kole np. po 500W w każdym (lub ewentualnie użyć mojej przekładniówki 350W na przód i 500W na tył). Wiadomo, że to więcej kabli, potrzebne 2 sterowniki, dodatkowa masa, większy koszt całej konstrukcji.
Widzę jednak w takim rozwiązaniu pewne zalety:
- lepsza przyczepność, bo moc jest podzielona na 2 koła
- rozwiązanie bezpieczniejsze dla ramy (rozkład sił na 2 koła, a ja też nie mam jakiejś pancernej ramy...)
- znacznie wolniejsze zużycie zębatek
- możliwość zastosowania 2 manetek ( ) co mogłoby dawać ciekawe możliwości (użycie jednej do spokojniejszej jazdy gdy jest dużo innych uczestników ruchu lub gdy jest sposobność - użycie 2 manetek na raz, co dawałoby potężnego kopa, nawet większego niż w jednym silniku 1000W,
- w razie awarii jednego silnika, drugi zawsze może pracować do czasu naprawy/wymiany drugiego
(Jeśli pominąłem coś istotnego to dajcie znać )
Pytania jakie się nasuwają to:
1) Czy jest potrzebna jakaś specjalna bateria ze specjalnym złączem/złączami? Bo jakoś trzeba ją podłączyć do 2 sterowników, a podobno 1 bateria jest wystarczająca by coś takiego skonstruować. W tym filmiku facet tłumaczy bardzo ogólnie jak można coś takiego skonstruować, choć średnio to wszystko rozumiem...
https://www.youtube.com/watch?v=SHXQr2MPJS8
2) Jakie przekładniówki 500W są godne polecenia? Zależy mi na niezawodności, dostępności części zamiennych i żeby 2x500W mogły osiągnąć te 50km/h na kołach 29" (w sensie, żeby obrotów im nie brakowało przy tej prędkości). Czy MXUS-y XF15 byłyby ok?
Przyszła myśl, żeby skonstruować coś mocniejszego o mocy ok. 1000W (do 2000W w peak-u). I teraz tak:
- Silniki direct drive mi nie odpowiadają (większy pobór mocy, nie są bezoporowe, gorzej się zbierają przy podobnej mocy).
- 1000W przekładniówka MXUS XF19R wydawała się na początku interesująca dopóki nie doczytałem, że nie ma (chyba) wersji pod kasety i koła zębate stosunkowo szybko się zużywają (ja dużo i często jeżdżę).
Pojawił się zatem pomysł, żeby skonstruować rower na 2 silnikach, w przednim i tylnym kole np. po 500W w każdym (lub ewentualnie użyć mojej przekładniówki 350W na przód i 500W na tył). Wiadomo, że to więcej kabli, potrzebne 2 sterowniki, dodatkowa masa, większy koszt całej konstrukcji.
Widzę jednak w takim rozwiązaniu pewne zalety:
- lepsza przyczepność, bo moc jest podzielona na 2 koła
- rozwiązanie bezpieczniejsze dla ramy (rozkład sił na 2 koła, a ja też nie mam jakiejś pancernej ramy...)
- znacznie wolniejsze zużycie zębatek
- możliwość zastosowania 2 manetek ( ) co mogłoby dawać ciekawe możliwości (użycie jednej do spokojniejszej jazdy gdy jest dużo innych uczestników ruchu lub gdy jest sposobność - użycie 2 manetek na raz, co dawałoby potężnego kopa, nawet większego niż w jednym silniku 1000W,
- w razie awarii jednego silnika, drugi zawsze może pracować do czasu naprawy/wymiany drugiego
(Jeśli pominąłem coś istotnego to dajcie znać )
Pytania jakie się nasuwają to:
1) Czy jest potrzebna jakaś specjalna bateria ze specjalnym złączem/złączami? Bo jakoś trzeba ją podłączyć do 2 sterowników, a podobno 1 bateria jest wystarczająca by coś takiego skonstruować. W tym filmiku facet tłumaczy bardzo ogólnie jak można coś takiego skonstruować, choć średnio to wszystko rozumiem...
https://www.youtube.com/watch?v=SHXQr2MPJS8
2) Jakie przekładniówki 500W są godne polecenia? Zależy mi na niezawodności, dostępności części zamiennych i żeby 2x500W mogły osiągnąć te 50km/h na kołach 29" (w sensie, żeby obrotów im nie brakowało przy tej prędkości). Czy MXUS-y XF15 byłyby ok?
Ostatnio zmieniony 30 maja 2021, 22:41 przez Dioxide, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
każde dwa podobne sterowniki też spełnią swoją rolę. Przy baterii trzeba tylko zwrócić uwagę na jej wydajność czyli jeśli miałeś sterownik np 25A to teraz będzie 50A. Czyli dla popularnych ogniw powinieneś mieć pakiet przynajmniej 13s10p by to 50A dał radę podźwignąć i nie paść po pierwszym sezonie. Łączy się normalnie, plusy i minusy sterowników razem połączone a manetka wystarczy jedna. Nie jeździłem więc się nie wypowiem i ma to swoje wady jak np. dodatkowa masa z przodu ale na pewno się jeździ lepiej po plaży
Ostatnio zmieniony 30 maja 2021, 21:25 przez Yasiu77, łącznie zmieniany 1 raz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
Masa i skomplikowanie całości nie uzasadniają takiej akrobacji. Albo mocniejszy hub przekladniowy na tył albo mid.
Samo połączenie tego do kupy nie jest żadnym problemem. Natomiast potrzebna moc i ilość kablozy imho jest bez sensu w stosunku do uzysku. Niewiem co masz za bazę i gdzie jeździsz ale duża bateria. Dwa sterowniki i dwa silniki...i dwie manetki?
Niemniej jednak jeśli zdecydujesz się Na taki fikołek to zasiadam w pierwszym rzędzie oglądaczy
Samo połączenie tego do kupy nie jest żadnym problemem. Natomiast potrzebna moc i ilość kablozy imho jest bez sensu w stosunku do uzysku. Niewiem co masz za bazę i gdzie jeździsz ale duża bateria. Dwa sterowniki i dwa silniki...i dwie manetki?
Niemniej jednak jeśli zdecydujesz się Na taki fikołek to zasiadam w pierwszym rzędzie oglądaczy
Ostatnio zmieniony 30 maja 2021, 21:43 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 maja 2021, 10:31
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
Tak jak wspomniałem, jestem świadomy większej ilości kabli i większej masy - powiedzmy, że to akceptuję (ze względu na wyżej wymienione korzyści).
Wstępnie mam w planach baterię 13s7p na ogniwach Sanyo GA (24,5Ah, 70A max) i do tego 2 niezbyt mocne sterowniki, powiedzmy 17-20A każdy, żeby raczej nie przekraczać tych 35A ogółem i nie wyeksploatować za szybko baterii. 35A przy 48V dałoby mi satysfakcjonujące 1680W w peak-u. Przekraczanie tej wartości raczej nie miałoby większego sensu, bo podkreślam, że byłyby tutaj 2 silniki po 500W w nominale.
Pozostaje zdecydować, które silniki wpakować... Jeśli ktoś ma doświadczenie z jakimiś przekładniówkami 500W, to niech da znać
Wstępnie mam w planach baterię 13s7p na ogniwach Sanyo GA (24,5Ah, 70A max) i do tego 2 niezbyt mocne sterowniki, powiedzmy 17-20A każdy, żeby raczej nie przekraczać tych 35A ogółem i nie wyeksploatować za szybko baterii. 35A przy 48V dałoby mi satysfakcjonujące 1680W w peak-u. Przekraczanie tej wartości raczej nie miałoby większego sensu, bo podkreślam, że byłyby tutaj 2 silniki po 500W w nominale.
Pozostaje zdecydować, które silniki wpakować... Jeśli ktoś ma doświadczenie z jakimiś przekładniówkami 500W, to niech da znać
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
Wsadź w tył jakiś silnik 800w przekładnia i nakarm go 30a i Będziesz zadowolony bez żadnych wygibasów.
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 sty 2021, 9:26
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
Jak dla mnie ( i chyba nie tylko dla mnie) 7p GA to jest 35A.
Konstrukcja z dwoma hubami ma sens w trajce a nie w rowerze.
Oczywiście na upartego wszystko da się skomplikować.
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
No właśnie, każda bardziej złożona konstrukcja to więcej technicznych zagwozdek do pokonania. Dwa silniki to większa masa, trzeba też zadbać o wyrównanie prędkości obrotowych. Podobnie jest z budową pełnego zawieszenia w trajkach, niby fajne, ale zaczyna się ustawianie kątów (geometrii) kół, itd. Moim zdaniem nie ma co kombinować, jak wcześniej kolega podpowiadał, jeden mocny motor i temat z głowy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 lip 2020, 10:14
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
Imo bez sensu. Wsadz sobie już to 1000w i ciesz się mocą. Lepsza przyczepność? Zamontuj dobre opony i będziesz ją mieć.
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 maja 2021, 10:31
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
Dobrze, a jaka przekładniówka o mocy 800W+ będzie:
- rozpędzać się do 50km/h (koło 29")?
- w miarę niezawodna?
- miała prosty dostęp do części zamiennych?
- pod kasetę, a nie wolnobieg?
Ostatnio zmieniony 31 maja 2021, 11:06 przez Dioxide, łącznie zmieniany 1 raz.
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
Imho dobrze kombinujesz z dwoma silnikami z uwagi na wymienione zalety plus lepszy rozkład masy niż jeden dzieżki silnik w tylnym kole. Ale ja bym zrobił to jeszcze inaczej - silnik przekładniowy do przodu i bezprzekładniowy hub do tyłu. Dzięki temu zyskasz możliwość hamowania regenem i odciążysz tylnego huba w terenie i na podjazdach. Plus podoba mi się koncepcja dublowania systemów, bezawaryjność na długich trasach jest ważna.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 maja 2021, 10:31
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
Raczej nie kombinowałbym z miksowaniem różnych silników i postawię na 2 te same na przód i tył.
Cóż, z przekładniówek chyba MXUSy są najbardziej popularne i nie ma większych problemów z dostępem do części zamiennych.
Znalazłem ciekawe porównanie silników MXUS: Na zielono zaznaczone są wszystkie przekładniówki i na niebiesko model, który mnie interesuje (15R/15C na 48V). Co ciekawe, ten silnik ma większy RPM niż bezprzekładniowka 500W, a 2 takie silniki powinny mieć lepszy moment obrotowy niż ta jedna przekładniówka 1000W (19R) oraz większą możliwą prędkość maksymalną. Chyba, że pominąłem tutaj coś istotnego i rzeczywistość jest nieco inna...
Druga opcja to 2x silnik 19R/19C w wersji 500W - większy moment obrotowy, ale niższa prędkość maksymalna.
Cóż, z przekładniówek chyba MXUSy są najbardziej popularne i nie ma większych problemów z dostępem do części zamiennych.
Znalazłem ciekawe porównanie silników MXUS: Na zielono zaznaczone są wszystkie przekładniówki i na niebiesko model, który mnie interesuje (15R/15C na 48V). Co ciekawe, ten silnik ma większy RPM niż bezprzekładniowka 500W, a 2 takie silniki powinny mieć lepszy moment obrotowy niż ta jedna przekładniówka 1000W (19R) oraz większą możliwą prędkość maksymalną. Chyba, że pominąłem tutaj coś istotnego i rzeczywistość jest nieco inna...
Druga opcja to 2x silnik 19R/19C w wersji 500W - większy moment obrotowy, ale niższa prędkość maksymalna.
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
Myślę że dwie manetki, jedna po lewej druga po prawej stronie rozwiązuje problem a dodatkowo wpisuje się w idee zdublowania systemów. Do tego daję możliwość protestowania jazdy na każdym silniku niezależnie i całego układu w całości ( np podjazdy). Sam awarię manetki miałem tylko raz podczas trasy praca dom, wytarł się plastik który trzyma manetkę w całości. Dało się to prowizorycznie połatać zipem i na tej prowizorce przejeździć jeszcze z dwa lata
Ostatnio zmieniony 31 maja 2021, 21:17 przez Yin, łącznie zmieniany 1 raz.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
co do tej prędkości obrotowej to się zgadza, mam ten silnik w składaku, na małym kole 20" (nie fat), a mimo wszystko wyciąga jakieś 35km/h na pełnej baterii. Więc musisz sobie przeliczyć jakie prędkości Cię interesują.Dioxide pisze: ↑31 maja 2021, 20:41Znalazłem ciekawe porównanie silników MXUS:
silniki.jpg
Na zielono zaznaczone są wszystkie przekładniówki i na niebiesko model, który mnie interesuje (15R/15C na 48V). Co ciekawe, ten silnik ma większy RPM niż bezprzekładniowka 500W, a 2 takie silniki powinny mieć lepszy moment obrotowy niż ta jedna przekładniówka 1000W (19R) oraz większą możliwą prędkość maksymalną. Chyba, że pominąłem tutaj coś istotnego i rzeczywistość jest nieco inna...
A co do manetki to pełna zgoda z Zeeltomem, jedna manetka, zasilana z jednego ze sterowników, sygnał puszczany przez przełącznik na przód, tył lub obydwa sterowniki. Trzeba szukać przełączników trójpozycyjnych typu on-on-on, np. w gitarach elektrycznych się takich używa (aby w środkowej pozycji nie rozłączał, ale łączył wszystkie styki).
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
W przeciwieństwie do samochodu w rowerze z napędem na przód można stracić przyczepność przedniego koła podczas dodawania gazu i skręcania na mokrym, więc upieram się że sens ma - natomiast daleki jestem by kogokolwiek do tego zmuszać ot rożne rzeczy rożnym ludom pasują
Druga sprawa - ekspertem nie jestem ale za kontrole trakcji w samochodach odpowiada elektronika więc osobne pedały są zbędne.
Druga sprawa - ekspertem nie jestem ale za kontrole trakcji w samochodach odpowiada elektronika więc osobne pedały są zbędne.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- pape
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 maja 2019, 16:26
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
Trochę pudło. Długo terenówki 4x4 były bez elektroniki - mam nawet taką jedną. Po prostu obie osie napędza jeden silnik.
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
Dodaj jeszcze, co tam po kolei przenosi ten napęd.
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
Można łączyć takie napędy, nawet jak jeden silnik jest szczotkowy (każdy silnik musi mieć swój sterownik, chyba że oba są szczotkowe, to można jednym sterownikiem). Silniki powinny mieć zbliżone KV, czyli nie bardzo jak jeden silnik ma 500rpm , a drugi 1000 przy tym samym zasilaniu (no chyba że obydwa przekładniowe z wolnobiegiem, to wtedy wszystko można).
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
To ma szans jeśli jeden silnik ma 500rpm i przekroczyć vmax dla tego silnika to zamiast ciągnąć będzie hamować bo napięcie silniku bedzie większe od bateri i pojawi sie ładowanie akumulatora i hamowanie.
Przedewszytkim magą byc dwa silniki różnej mocy ale muszą byc zbliżone KV wiec vmax zbliżone do siebie.
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
Teoretycznie, gdyby założyć identyczne silniki (moc, rpm), sterowanie cyfrowe powinno dać w efekcie te same prędkości obrotowe. Tylko nie jestem pewny, czy zapewnienie tej samej prędkości da nam odpowiednie prowadzenie roweru w każdej sytuacji.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
Mam hulajnoge gdzie mogę wyłączyć lub załączyć silniki dowolnie przód lub tył i jest różnica prowadzeniu ale to z powodu ze mają moc 2x4000W wiec jeden silnik 4000W więc jest to moc gdzie koło zrywa przyczepność należy wszystko brać pod uwagę zakręty i rodzaj nawierzchni.
Tu jest omawiane moc na przednie koło 350W moze piku do 1000W wiec raczej nie bedzie problemu chyba ze bedzie piasek na zakręcie straci przyczepność ale wydaje mi sie ze to jest za mała moc zeby był tym jakiś problem trakcie prowadzenia szczególnie ze sa rowery gdzie jest silnik przodu mocy 350W fabryczne.
Jesli ma byc rower koło 1000W to polecam zestaw mid drive zamiast dwuch silników tu sie kłania oszczędność bateri i zasięg mid drive maja najlepsze wyniki zasięgu i oszczędności przejechania wh/km
Tu jest omawiane moc na przednie koło 350W moze piku do 1000W wiec raczej nie bedzie problemu chyba ze bedzie piasek na zakręcie straci przyczepność ale wydaje mi sie ze to jest za mała moc zeby był tym jakiś problem trakcie prowadzenia szczególnie ze sa rowery gdzie jest silnik przodu mocy 350W fabryczne.
Jesli ma byc rower koło 1000W to polecam zestaw mid drive zamiast dwuch silników tu sie kłania oszczędność bateri i zasięg mid drive maja najlepsze wyniki zasięgu i oszczędności przejechania wh/km
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 12 mar 2019, 8:09
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
Jak to działa ? baterie podłączam do 1 sterownika a dwa silniki pracują , sterowniki połączone są tylko przez wyświetlacz z manetką ?
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2094
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
Jednen aku do zasilania dwóch sterowników na raz + jeden LCD który steruje dwoma sterownikami. Manetka i pas zasilane z jednego ze sterowników a połączone tylko sygnały (np. wspólne zielone przewody z wiązki manetki czy pas). Ot cała tajemnica. Opisany rodzaj podłączenia w wyjątku gdy mamy dwa takie same sterowniki. Jak mają być inne sterowniki i oba z lcd to bez sensu. Przód można dać bez LCD na przykład zwykły blokowiec i na tył do większego silnika na przykład sterownik KT z jakimkolwiek wyświetlaczem tak by regulować stopnie wspomagania itd. Na YT jest dużo filmów z opisem jak podłączyć dwa silniki - patrz tam po szczegóły.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 12 mar 2019, 8:09
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
jeden akumulator podpoiłem pod 1 sterownik i wszystko działa , skąd prąd na 2 sterowniku i praca silnika .
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 12 mar 2019, 8:09
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
żeby już się głowy nie męczyły dalej to podłączyłem teraz aku. przez rozgałęźnik i do drugiego sterownika i się kręci OK.
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 12 mar 2019, 8:09
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
czy to ma sens ?? jest to rozrywka ? a może coś więcej ! wyzwanie
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Rower z dwoma silnikami hub - czy to ma sens?
Fajne porównanie dwóch takich samych rowerów z układzie z jednym i dwoma silnikami:
Jak widać ten na dwóch idzie jak dzik
Jak widać ten na dwóch idzie jak dzik
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl