Opóźnienie reakcji manetki
- DumBum
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 03 cze 2022, 1:03
- Lokalizacja: Warszawa
Opóźnienie reakcji manetki
Posiadam sterownik Kls7218s, mxusa 3k- turbo i typową manetke z nexuna. Próbuje zmniejszyć opóźnienie (reakcje na gaz i jego puszczenie). Opóźnienie nie jest ogromne, ale na tyle by prawie uiemożliwiało robienie wheele itp. Macie jakieś porady?
Kona stinky 16s8p kls7218s mxus 3k-turbo 7kw :D
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Manetka ma tylko czujnik halla i nic więcej ta czy inna Manetka każda ma takie same szybkość reakcji.
Reakcja na szybkość to tylko sterownik daje nie manetka gazu.
Na pewno ustawienia sterownika lub za duża pojemność kondesatorów filtrujących napięcie sygnału z manetki ale zazwyczaj to mają taka pojemność że nie mają aż takiego opóźnienia, więc 99% ustawienia sterownika lub ten typ sterownika tak ma.
Reakcja na szybkość to tylko sterownik daje nie manetka gazu.
Na pewno ustawienia sterownika lub za duża pojemność kondesatorów filtrujących napięcie sygnału z manetki ale zazwyczaj to mają taka pojemność że nie mają aż takiego opóźnienia, więc 99% ustawienia sterownika lub ten typ sterownika tak ma.
- DumBum
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 03 cze 2022, 1:03
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Dzięki, to coś w ustawieniach sterownika spróbuje zdziałać. Manetke podałem, bo pamiętałem, że był jakiś model co taki "soft start" miał przez kondensator w środku (pewnie właśnie te filtrujące), a może to było w środku sterownika kt60Dede pisze: ↑04 cze 2022, 17:03Manetka ma tylko czujnik halla i nic więcej ta czy inna Manetka każda ma takie same szybkość reakcji.
Reakcja na szybkość to tylko sterownik daje nie manetka gazu.
Na pewno ustawienia sterownika lub za duża pojemność kondesatorów filtrujących napięcie sygnału z manetki ale zazwyczaj to mają taka pojemność że nie mają aż takiego opóźnienia, więc 99% ustawienia sterownika lub ten typ sterownika tak ma.
Kona stinky 16s8p kls7218s mxus 3k-turbo 7kw :D
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5880
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opóźnienie reakcji manetki
a podepnę się pod temat . w hulajce wrzuciłem jakiegoś sterownika znalezionego w szpargałach. manetka typowa z pomiarem napięcia. hulajka startuje nerwowo. trzeba bardzo ostrożnie dodawać gazu . czy to wina sterownika ? manetka chyba typowo podaje napięcie od do . chyba że można fizycznie zmodyfikować manetkę żeby płynniej zmieniała napięcie?
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Raczej nic z tym nie zrobisz. Podnieś koło/silnik i daj powoli gaz z manetki, zapewne nie będzie problemu z płynnymi i wolnymi obrotami. Niestety silnik pod obciążeniem potrzebuje "dużej" mocy do ruszenia, a wiec dosyć dużego wychylenia manetki. Aby gwałtownie nie narastało przyśpieszenie silnika, na manetce automatycznie musiałoby po ruszeniu spaść napięcie/wychylenie manetki, w celu zmniejszenia przyśpieszenia, a takiej manetki puki co nikt nie wymyślił.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5880
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opóźnienie reakcji manetki
ale myślę czy fizycznie nie da się jej zmodyfikować aby odległość od halla do magnesu była większa?
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Jeśli masz sterownik blokowiec to nic nie zrobisz też miałem ten problem I ostatecznie wymieniłem sterownik na sinus i działa teraz manetka gazu płynie jak należy.
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Ale co Ci to da poza jeszcze większym wychyleniem manetki. Może w jakimś "programowalnym" sterowniku (np. MPe) można zmienić charakterystykę narastania mocy przy ruszaniu ale nie w "typowych" sterownikach.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5880
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opóźnienie reakcji manetki
hm bo jak się delikatnie naciska to jest plynnie więc myślałem że może to kwestia do rozwiązania fizycznie zmianą odległości elementów w manecie żeby była mniej czuła...? narastania prądu w sterowniku realizuje jakiś chip czy może da się podmienić jakiś element żeby uzyskać softststart?
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Jak delikatnie się naciska i jest płynnie więc idzie zrobić Soft Start.
Do tego celu można użyć MPe ale jest drogi i chyba niedostępny teraz z powodu braku części nie produkują.
Najtaniej można zrobić dodawać rezystor z diodą i kondesatory pomiędzy sterownikiem a manetkę gazu.
Tylko teraz nie mam schematu Jak już mogę dostarczyć później jeśli będziesz chciał takie coś testować.
Do tego celu można użyć MPe ale jest drogi i chyba niedostępny teraz z powodu braku części nie produkują.
Najtaniej można zrobić dodawać rezystor z diodą i kondesatory pomiędzy sterownikiem a manetkę gazu.
Tylko teraz nie mam schematu Jak już mogę dostarczyć później jeśli będziesz chciał takie coś testować.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Takie prymitywne rozwiązanie opóźni narastanie ale i cofanie napiecia....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Problem w tym że ten "delikatny" nacisk to zapewne skok manetki rzędu 1 - 2 mm, a tego nie da się racjonalnie wysterować. Jeżeli "odsuniesz" magnes od czujnika opóźnisz tylko reakcję manetki oraz zmniejszysz maksymalną moc/prędkość silnika. Dla sterownika/czułości nic się nie zmieni. Manetka na potencjometrze "logarytmicznym" (B) rozwiązałaby zapewne sprawę.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Masz rację ale pomyślałem o tym i dla tego napisałem o 3 częściachWojtekErnest pisze: ↑10 lis 2022, 16:58Takie prymitywne rozwiązanie opóźni narastanie ale i cofanie napiecia....
- Kondensator ma zwiększyć pojemność wejścia żeby spowolnić wrastaniu napięcia
- rezystor ma ograniczyć prąd ładowania kondesatora spowolnić ładowania go.
- dioda ma na zadanie nie brać udziału trakcie ładowania ale ma na zadanie rozładować kondesatora dioda ustawiona zaporowo jak manetka będzie pozycji zerowej.
Więc dodając diodę zaporowo szybciej zostanie rozładowany kondesator przeciwnym kierunku reakcja będzie wiele mniejsza niż trakcie ładowania kondensatora.
Tylko kwestia jakie opóźnienia mają być w milisekundy czy w sekundach narastania manetki
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5880
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Soft start niewiele da przy wychylaniu manetki o 1 - 2 mm. To jest dobre dla tych co dają max i nie chcą przy ruszaniu leżeć na plecach. Najprościej dołóż dodatkowy przycisk na sygnale z manetki z odpowiednio dobranym oporem by uzyskać ruszanie jakie Ci spasuje i po nabraniu prędkości przejść na manetkę.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Opóźnienie reakcji manetki
R1 zwiększenie rezystancji zmniejszamy moc sterownika , mniejsza rezytacja powrót do fabrycznych mocy sterownika.
C1 opóźnienie manetki gazu obliczenia R1 2KΩ i C1 100uf opóźnienie manetki 0,6 sekundy, dla R1 2KΩ i C1 200uf opóźnienie 1,2 sekundy.
R1 2KΩ trochę ogranicznik mocy będzie o ile to należy u siebie sprawdzić o ile wyniesie moc sterownika.
Przełącznik soft start wyłącza opóźnienia i zarazem moc sterownika.
To jest projekt który nie testowałem na sterowniku więc nie wiem jak działa, rezytacja i jak kondesator dobrać według testów.
- Załączniki
-
- manetka gazu .png (16.55 KiB) Przejrzano 2100 razy
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Opór będzie zależny od oporu wejściowego sterownika, i oporu wyjściowego manetki.
Przykładowo "pseudo manetka" na potencjometrze 500 oHm która działała na KU65 w pełnym zakresie, nie działała ze sterownikiem DC z Magmy. Tam potrzebowałem potencjometr 5 k
Przykładowo "pseudo manetka" na potencjometrze 500 oHm która działała na KU65 w pełnym zakresie, nie działała ze sterownikiem DC z Magmy. Tam potrzebowałem potencjometr 5 k
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Praktycznie wszystkie sterowniki mają na wejściu dzielnik napiecia i zmniejsza się napięcie z 5V na 3,3V bo zazwyczaj są tam układy zasilające 3,3V i nie pozwalają dostarczyć napięcia sterowana powyżej 3,3V
Jak będzie działać układ z sterownikiem to należy sprawdzić i wybrać odpowiednie wartości R1 i C1. Dałem schemat z opisem że można zmienić te wartości według swojego uznania i dopasować do sterownika.
Jak będzie działać układ z sterownikiem to należy sprawdzić i wybrać odpowiednie wartości R1 i C1. Dałem schemat z opisem że można zmienić te wartości według swojego uznania i dopasować do sterownika.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Opóźnienie reakcji manetki
No właśnie dlatego że rezystancja wejsciowa sterowników jest (konstrukcyjnie) różna a do tego dla halla manetki, wejscie sterownika jest obciążeniem, to wprowadzenie tam kondensatora o dużej pojemności, może dać nieoczekiwany efekt. No i nie jest to metoda na linearyzacje charakterystyki wzrostu prędkości/mocy w funkcji wychylu mechanicznego.
Zatem nie jest to uniwersalne i 100 % bezpieczne rozwiązanie.
Zatem nie jest to uniwersalne i 100 % bezpieczne rozwiązanie.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Właśnie o to chodzi żeby nie było linearyzację charakterystyki bo chcemy żeby było opóźnienie i ograniczenia manetki przy starcie.WojtekErnest pisze: ↑11 lis 2022, 12:45
No i nie jest to metoda na linearyzacje charakterystyki wzrostu prędkości/mocy w funkcji wychylu mechanicznego.
-
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
- Lokalizacja: Łódź
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Czy ktoś z Kolegów rozbierał kiedyś manetkę i mógłby podzielić się informacją nt jej konstrukcji wewnętrznej?
Czytając czasem wątki zahaczające o manetkę usiłuję sobie wyobrazić jej konstrukcję mechaniczną i elektryczną. Najtrwalszą konstrukcją (i tak chyba jest) byłby magnes napędzany wodzikiem zbliżający się do konkretnych czujników Halla, 3, 5-ciu może więcej. Te z kolei mogłyby włączać kolejne rezystory tworząc w ten sposób kilkustopniowy przełącznik.
Znajomość konstrukcji wewnętrznej ułatwiłaby konstrukcję układu korygującego dynamikę regulacji.
Czytając czasem wątki zahaczające o manetkę usiłuję sobie wyobrazić jej konstrukcję mechaniczną i elektryczną. Najtrwalszą konstrukcją (i tak chyba jest) byłby magnes napędzany wodzikiem zbliżający się do konkretnych czujników Halla, 3, 5-ciu może więcej. Te z kolei mogłyby włączać kolejne rezystory tworząc w ten sposób kilkustopniowy przełącznik.
Znajomość konstrukcji wewnętrznej ułatwiłaby konstrukcję układu korygującego dynamikę regulacji.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Otwieralem kilka różnych modeli. Nie widzę powodów aby komplikować przez dawanie kilku halli.
Popatrz chocby tu (w polowie filmu)
Popatrz chocby tu (w polowie filmu)
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Manetka to tylko odpowiedni hall analogowy i jeden/dwa magnesy. W zależności od odległości magnesu od hala ("+" i "-") masz odpowiednie napięcie manetki.
- Załączniki
-
- _hall 49E _ 2.pdf
- (500.75 KiB) Pobrany 63 razy
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5880
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opóźnienie reakcji manetki
pomiędzy którymi kolorami sprawdzić narastania napięcia? czerwony zielony ? u mnie w pierwszych milimetrach jest prawie pełna moc ...lub tak to wygląda
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Między masą (zapewne czarny przewód) a zielonym (sygnałowym).
Miedzy "+" (czerwony przewód) a zielonym (sygnałem) masz/powinieneś mieć "odwrotne" napięcie czyli ~-4V do ~-1V.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Na poczatek sprawdź czy między masa a czerwonym jest stabilne 5V gdy ruszasz Manetka. A dopiero po tym jakie jest napięcie sygnału w funkcji wychylenia. Spotyka się takie co mają 0,8 -4,2V ale i np 1V - 3,6-3,8V
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Przecież manetka działa "prawidłowo". Przy małym wychyleniu silnik jedzie wolno, przy większym jedzie szybciej. Problem polega na tym że nie da się kontrolować prędkości/przyśpieszenia tak by nie było "zrywów", bo jest za małe wychylenie manetki w stosunku do przyrostu mocy/prędkości. Przy wyświetlaczu LED/LCD lub "3 speed" można by zmniejszyć poziom wspomagania, wówczas te "zrywy" powinny być mniejsze.
-
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
- Lokalizacja: Łódź
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Bardzo dziękuję. Jak widać wieczór nie sprzyja konstruktywnemu myśleniu.
Nie wiem dlaczego próbując odgadnąć zasadę oparłem się na czujnikach z wyjściem Schmitta.
A tak swoją drogą zastanawiam się jaka jest rezystancja wyjściowa takiej manetki i jak zmienia się w zależności od napięcia wyjściowego. Czy ktoś z Kolegów to mierzył?
Jak widać choćby z tego wątku, są jakieś problemy z kompatybilnością.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Rezystancja typ 40 ohm max 100ohm.
Wyjście kilka mA, napięcie wyjścia zależy od pola magnetycznego.
Wyjście kilka mA, napięcie wyjścia zależy od pola magnetycznego.
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opóźnienie reakcji manetki
A jak nie ma być problemów z "kompatybilnością" jak się składa "jakiś" silnik, "jakiś" sterownik, "jakiś" PAS, "jakąś" manetkę. Na starszych manetkach był np. "mnożnik" który zapewne określał charakterystykę manetki. Teraz bierze się dowolną manetkę i oczekuje się że z dowolnym sterownikiem będzie działać prawidłowo.
Poniżej na zdjęciu masz "mnożnik" na starych manetkach, oraz manetkę zintegrowaną z wyświetlaczem z jednym magnesem.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Kazda manetka ma ten sam czujnik SS49E i każda ma napięcia od ~0,9V do ~4,2V
Każdy sterownik jest przystosowany do sterowania 0,9V do 4,2V
Więc każda manetka powinna działać.
Jedynie są wadliwe manetki czasem czujnik źle zamontowane, zbyt dalego od magnesu lub pod kątem od magnesu i nie działają idealnie od 0,9V do 4,2V dla tego są problemy chińska jakość.
[/quote]
Pierwszy raz słyszę o jakiś mnożnik jest przy manetkach mógłbyś to bardziej wytłumaczyć jakie manetki mają mnożnik i czym się różni?
Żeby uzyskać napięcie 0,9V i 4,2V musi czujnik odczytać pole magnetyczne powyżej +-1000 Gauss lub +-100 mT
Każdy sterownik jest przystosowany do sterowania 0,9V do 4,2V
Więc każda manetka powinna działać.
Jedynie są wadliwe manetki czasem czujnik źle zamontowane, zbyt dalego od magnesu lub pod kątem od magnesu i nie działają idealnie od 0,9V do 4,2V dla tego są problemy chińska jakość.
Poniżej na zdjęciu masz "mnożnik"
[/quote]
Pierwszy raz słyszę o jakiś mnożnik jest przy manetkach mógłbyś to bardziej wytłumaczyć jakie manetki mają mnożnik i czym się różni?
Jeśli jest napięcie od 1V do 3,8V to znaczy że czujnik jest za dalego zamontowany od magnesu i należy zamontować bliżej magnesu i uzyskasz prawidłowe napięcie 0,9V a 4,2V
Żeby uzyskać napięcie 0,9V i 4,2V musi czujnik odczytać pole magnetyczne powyżej +-1000 Gauss lub +-100 mT
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5880
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opóźnienie reakcji manetki
hm idzie mi nowa manetka I nowy sterownik to zobaczę czy też będzie się coś dziwnego dziać. może to sterownik źle podaje moc albo źle odczytuje sygnał manetki . manetki narazie nie rozbieram żeby się nie okazało że się potem nie poskłada do kupy...
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Tolerancja SS49 przy zasilaniu 5V
Zerowe napięcie - 2.25 - 2.75V
wyjściowe napięcie - +/- 1 - 1.75 V
tak więc przy napięciu zasilania 5V wyjściowe napięcie SPRAWNEGO HALA SS49 w skrajnych warunkach przy tym samym magnesie może wynieść min 0.5 - 1.25 V do max 3.25 - 4.5 V
Przy zasilaniu 4.2 V jakie występuje w chińskich sterownikach będzie proporcjonalnie mniejsze.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Jaki sterownik ma zasilanie 4,2V?
Wszystkie sterowniki mają zasilanie 5V +-0.1V jeśli sterownik daje zasilanie 4,2V to znaczy że jest uszkodzony sterownik bo zasilanie jest zbyt niskie lub zbyt obciążony prądowo przez inne urządzenia podłączone do 5V
Przy 4,2V zasilania to czujnik halla silniku nie będzie prawidłowo działać bo one są od 4,5V to prawidłowo działania, no i manetka gazu będzie dawać poniżej 4V np. Koło 3,5V Przy zasilaniu 4,2V
Więc to prawidłowo działania musi sterownik dawać 5V minimum to 4,8V to prawidłowo działania, jeśli mamy mniejsze napięcie to problem z działaniem będzie.
Wszystkie sterowniki mają zasilanie 5V +-0.1V jeśli sterownik daje zasilanie 4,2V to znaczy że jest uszkodzony sterownik bo zasilanie jest zbyt niskie lub zbyt obciążony prądowo przez inne urządzenia podłączone do 5V
Przy 4,2V zasilania to czujnik halla silniku nie będzie prawidłowo działać bo one są od 4,5V to prawidłowo działania, no i manetka gazu będzie dawać poniżej 4V np. Koło 3,5V Przy zasilaniu 4,2V
Więc to prawidłowo działania musi sterownik dawać 5V minimum to 4,8V to prawidłowo działania, jeśli mamy mniejsze napięcie to problem z działaniem będzie.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5880
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Z mojego doświadczenia to zależy od sterownika. Jedne sterowniki są "nerwowe" i ostro reagują na manetkę, a inne "leniwe"
Widocznie trafiłeś na ten pierwszy rodzaj.
Widocznie trafiłeś na ten pierwszy rodzaj.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Sterownik DC z Magmy
viewtopic.php?p=47004#p47004
Niżej sterowniki GT, KU63/65 oraz Trotter
Zacytuję sam siebie
viewtopic.php?p=47096#p47096
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Ze sterownika przychodzi 5V. A jesli w panelu sterującym jest szeregowo dioda, no to napięcie spada do 4,3V
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Czy się to podoba czy nie, na większości obecnie produkowanych sterownikach GT/KT, napięcie zasilania to; 4.2 do 4.5V, napięcie sterujące manetki 20X to; 0.8V do 3.6V, napięcie "UŻYTKOWE" sterownika to; 1.25V do 3.3V (na KT na razie nie przetestowane, kłopot z pełną mocą/obrotami).WojtekErnest pisze: ↑13 lis 2022, 21:08Ze sterownika przychodzi 5V. A jesli w panelu sterującym jest szeregowo dioda, no to napięcie spada do 4,3V
Zmierzone napięcia manetki 20X (20 mm obrotu) w sterownikach GT/KTDede pisze: ↑13 lis 2022, 14:52Jaki sterownik ma zasilanie 4,2V?
Wszystkie sterowniki mają zasilanie 5V +-0.1V jeśli sterownik daje zasilanie 4,2V to znaczy że jest uszkodzony sterownik bo zasilanie jest zbyt niskie lub zbyt obciążony prądowo przez inne urządzenia podłączone do 5V
Przy 4,2V zasilania to czujnik halla silniku nie będzie prawidłowo działać bo one są od 4,5V to prawidłowo działania, no i manetka gazu będzie dawać poniżej 4V np. Koło 3,5V Przy zasilaniu 4,2V
Więc to prawidłowo działania musi sterownik dawać 5V minimum to 4,8V to prawidłowo działania, jeśli mamy mniejsze napięcie to problem z działaniem będzie.
GT "3 speed" 350 wat, zasilanie - 4.410V, nap wyjściowe - 0.874V - 3.640V, nap sterujące silnik = 1.25V - 3.1V
0.8V -- min 1.25V --- 2.5V --- 2.9V -- max 3.1V --- 3.6V >>> "3 speed"
Start = 1.25V/4%, "speed Low" = 2.5V/72%, "speed Medium" = 2.9V/92%, "speed High" = 3.1V/100% prędkości
GT-100, 250 wat, zasilanie - 4.364V, nap wyjściowe - 0.874V - 3.589V, nap sterujące silnik = 1.25V - 3.3V
0.8V -- min 1.25V --- 1.8V --- 2.6V -- max 3.3V --- 3.6V >>> "PAS 1 - 3"
Start = 1.25V/6%, "PAS-1" = 1.8V/27%, "PAS-2" = 2.6V/56%, "PAS-3" = 3.3V/88% prędkości
GT S6-61, 250 wat, zasilanie - 4.235V, nap wyjściowe - 0.874V - 3.590V, nap sterujące silnik = 1.25V - 3.3V
0.8V -- min 1.25V --- 1.9V --- 2.6V -- max 3.3V --- 3.6V
Start = 1.25V/6%, "PAS-1" = 1.8V/27%, "PAS-2" = 2.6V/56%, "PAS-3" = 3.3V/99% prędkości
KT 36/48V, 250 wat, zasilanie - 4.507V, nap wyjściowe - 0.894V - 3.605V, nap sterujące silnik = 1.25V - ?V
Start = 1.25V/6%, do ~40% mocy/prędkości jest OK, powyżej "kaszana" (bez wyświetlacza).
Ciekawostka, manetki i czujniki PAS do sterowników GT mają inne złączki niż do sterowników KT (odwrotne wtyczki/gniazda), da się więc na podstawie złącza SM określić do jakiego sterownika jest dedykowana manetka/PAS.
I druga uwaga, Manetka o napięciu wyjścia np. 0.8 - 4.8V, w połączeniu ze sterownikiem np.GT "3 speed" będzie działać praktycznie zero-jedynkowo. 55%/11 mm z 20 mm obrotu/napięcia manetki jest "bezużyteczne" gdyż nie wpływa na zmianę mocy/prędkości silnika. Zostaje tylko 8 - 9 mm obrotu manetki na wysterowanie silnika od zera do max mocy/prędkości.
- DumBum
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 03 cze 2022, 1:03
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Opóźnienie reakcji manetki
Dawno nie zaglądałem na tego posta. U mnie rozwiązanie było dużo prostsze, po tym poście kupiłem kabel do programowania kelly i zmniejszyłem w ustawieniach czas reakcji sterownika na manetke do zera.
Kona stinky 16s8p kls7218s mxus 3k-turbo 7kw :D