Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 2:18
Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny
Cześć, potrzebuję porady w sprawie przerobienia starego rometa na elektryczny. Mam dwie ramy, jedna od kadeta, druga od komara. Chciałbym na bazie którejś z nich zrobić motocykl elektryczny. Nie znam się na temacie, chciałbym się podszkolić i przywrócić któryś z motorowerów do życia. Proszę o rekomendacje silnika i całej elektroniki do tego projektu. Jeśli chodzi o moc, to chcę żeby była podobna do oryginału, prędkość 40 km/h wystarczy. Dzięki za pomoc, pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny
A jaka moc była w oryginale? 3KM?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny
Jeżeli satysfakcjonuje Ciebie dotychczasowa moc Komarka, czyli max 2 KM (1.3 kW), i maksymalna prędkość do 40 km/godz, to powinien wystarczyć silnik 30H 10x6 / 1.5 kW, i bateria 48 V. Jeżeli coś mocniejszego to silnik typu 3K i odpowiednie napięcie baterii.
Obejrzyj sobie blog i sklep Nexun.
Obejrzyj sobie blog i sklep Nexun.
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny
Nie wiem na ile będziesz chciał zachować oryginalny wygląd motoroweru (podejrzewam, że to może być motyw użycia tak starej ramy), ale nieźle mógłyby wyglądać tego typu silnik w obu piastach:
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny
no ale jak tam będą moto pinkle to nie lepiej jednak coś jak 3kturbo ?
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny
Wszystko zależy od tego czy ma super jeździć czy super wyglądać. 3k w tylnym kole nie będzie wyglądał jak oryginał.
prędkość 40 km/h wystarczy
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny
tyle ze przy takiej masie to małemu silnikowi nie wróżę długiego życia
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny
Zwykły rower 20 kg + użytkownik 70 kg = 90 kg i z tym jeden silnik radzi sobie bez problemu.
Tutaj motorower 60 kg (?) + użytkownik 70 kg = 130 kg na dwa silniki to znacznie lepiej niż w zwykłym rowerze. Nawet przy 2 osobach na pokładzie jest tylko nieznacznie gorzej.
Ale bez sensu ta dyskusja bo inwestor się nie odzywa i nie wiadomo o co mu chodzi.
Tutaj motorower 60 kg (?) + użytkownik 70 kg = 130 kg na dwa silniki to znacznie lepiej niż w zwykłym rowerze. Nawet przy 2 osobach na pokładzie jest tylko nieznacznie gorzej.
Ale bez sensu ta dyskusja bo inwestor się nie odzywa i nie wiadomo o co mu chodzi.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny
Ja bym nie pchał na siłę huba do takiej konstrukcji tylko szedł w silnik centralny.
Może po taniości nawet taki zestawik by spasował:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-bezszc ... 2453935570
Może po taniości nawet taki zestawik by spasował:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-bezszc ... 2453935570
- Dawdzio
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 wrz 2020, 16:14
Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny
Silniki w piastach i hamowanie stopami
Te Romety nie miały hamulców tarczowych i nie ma fizycznej możliwości ich montażu.
Podstawowe pytanie: któraś rama ma dokumenty czy to ma być sztuka dla sztuki?
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny
A jest jakiś problem z montażem hamulców tarczowych.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny
imho słaby ... jak kolo chce zrobić replikę na prund to proszzszszszlukk pisze: ↑26 kwie 2023, 9:21Ja bym nie pchał na siłę huba do takiej konstrukcji tylko szedł w silnik centralny.
Może po taniości nawet taki zestawik by spasował:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-bezszc ... 2453935570
- Dawdzio
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 wrz 2020, 16:14
Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny
W tych przypadkach spore. Komar z kołem przednim na wahaczach pchanych nie ma najmniejszych szans na tarczę z przodu. Nawet jeśli jest to późniejsza wersja to i tak fabryczne zawieszenie średnio się do tego nadaje i wymaga to poważnej i precyzyjnej przeróbki. Zdecydowanie prościej zmienić wideł. Tylko w ten sposób zmieni się przód, tył, coś tam jeszcze i w końcu z Rometa zostanie goła rama.
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny
Ten patent z silnikiem zamiast cylindra jest fajny choć w romecie tak prosto nie będzie, bo to dwusuw i łańcucha rozrządu w nim nie ma.
Co do hamulców to zamiast tarczowych można dać rolkowe lub bębnowe, jest tego trochę.
Co do hamulców to zamiast tarczowych można dać rolkowe lub bębnowe, jest tego trochę.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- Dawdzio
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 wrz 2020, 16:14
Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny
Taki patent można by zastosować w czymś z silnikiem 223 (np. Ogar 200), tam od razu na wale jest zębatka. Można by się wtedy pokusić o wkomponowanie silnika w kartery. W Dezamecie będzie ciężej z racji sprzęgła bezpośrednio na wale, a i obawiałbym się o wytrzymałość skrzyni. Chociaż angażując tokarza z wykorzystaniem starego wału można stworzyć oś z zębatką i wypuścić łańcuch górą. Tylko nadal pozostaje pytanie co na to skrzynia biegów.
Najprościej i najlepiej chyba będzie założyć silnik z zębatką zdawczą i co najwyżej wpakować go w atrapę silnika z blachy lub wypatroszone kartery (tu ważna uwaga, należy wykorzystać kartery nie do pary, tych pasujących do siebie nie przybędzie, ktoś mający takie z pewnością chętnie się zamieni).
Najprościej i najlepiej chyba będzie założyć silnik z zębatką zdawczą i co najwyżej wpakować go w atrapę silnika z blachy lub wypatroszone kartery (tu ważna uwaga, należy wykorzystać kartery nie do pary, tych pasujących do siebie nie przybędzie, ktoś mający takie z pewnością chętnie się zamieni).
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 25 lip 2023, 0:06
Re: Konwersja kadeta/komara na motocykl elektryczny
Witam wszystkich majsterkowiczów. Czy autor tematu zrealizował swój projekt? Właśnie jestem w trakcie tworzenia komponentów do do realizacji takiego projektu na bazie ogara 205 i widzę że nie jestem z tym jedyny chociaż swój projekt zacząłem rok wcześniej niż powstał ten temat