Jak uniknąć iskrzenia przy podłączaniu ładowarki.

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Jak uniknąć iskrzenia przy podłączaniu ładowarki.

Post autor: Kaemus »

Cześć,
jak radzicie sobie z efektem iskrzenia przy podłączaniu napięcia?
Ładuję rower codziennie i za każdym razem słyszę (i widzę) iskrę.
Czy może stosujecie coś takiego jak "Konektor XT90S Anti-Spark"?
Ja podłączam taką okrągłą wtyczkę od Magmy, czyli musiałbym taki
konektor dać gdzieś pomiędzy.

Pytam, bo właśnie musiałem drugi raz lutować połączenie, wydaje mi się, że
zaszkodziło mu to iskrzenie.

KM.
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Jak uniknąć iskrzenia przy podłączaniu ładowarki.

Post autor: TomaS »

Podłącz najpierw ładowarkę do prundu a potem do rowera, nie odwrotnie 😉
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Jak uniknąć iskrzenia przy podłączaniu ładowarki.

Post autor: Goliath »

TomaS pisze:
29 maja 2018, 19:14
Podłącz najpierw ładowarkę do prundu a potem do rowera, nie odwrotnie 😉
:D chyba właśnie odwrotnie... :lol:
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Jak uniknąć iskrzenia przy podłączaniu ładowarki.

Post autor: TomaS »

Goliath pisze:
29 maja 2018, 22:29
TomaS pisze:
29 maja 2018, 19:14
Podłącz najpierw ładowarkę do prundu a potem do rowera, nie odwrotnie 😉
:D chyba właśnie odwrotnie... :lol:
U mnie działa tak 😉
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Jak uniknąć iskrzenia przy podłączaniu ładowarki.

Post autor: TomaS »

TomaS pisze:
29 maja 2018, 22:46
Podłącz najpierw ładowarkę do prundu a potem do rowera, nie odwrotnie 😉
Goliath pisze:
29 maja 2018, 22:29
:D chyba właśnie odwrotnie... :lol:


U mnie działa właśnie tak jakem żem napisał. Odwrotnie pali styki 😉

edit: sory napisało mi się post pod postem
Ostatnio zmieniony 30 maja 2018, 6:43 przez TomaS, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Jak uniknąć iskrzenia przy podłączaniu ładowarki.

Post autor: tas »

Najpierw podłącza się do 230V a dopiero potem do gniazda ładującego.
Jak ktoś robi odwrotnie to w końcu uszkodzi BMSa lub ładowarkę.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Jak uniknąć iskrzenia przy podłączaniu ładowarki.

Post autor: Goliath »

tas pisze:
29 maja 2018, 22:53
Najpierw podłącza się do 230V a dopiero potem do gniazda ładującego.
Jak ktoś robi odwrotnie to w końcu uszkodzi BMSa lub ładowarkę.
OK :roll: jeszcze nie jestem na etapie ładowarki dedykowanej :P Jak widać... w tym temacie jestem/byłem niedoinformowany :|
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Jak uniknąć iskrzenia przy podłączaniu ładowarki.

Post autor: Kaemus »

Ładowarka ma na wyjściu kondensatory elektrolityczne o dużej pojemności. Jeśli ładowarka nie będzie wcześniej podłączona do 230V, to nastąpi szybkie ładowanie tego kondensatora, który ma wtedy 0V ze strony akumulatora i zaiskrzenie. Gdy ładowarka jest włączona do 230V ma na wyjściu napięcie zbliżone do napięcia akumulatora i nie powinno nic iskrzyć, lub w minimalnym stopniu.
Mam ładowarkę podpiętą na stałe do listwy, ale listwę faktycznie włączam dopiero po podłączeniu ładowarki do baterii.
Spróbuję na odwrót.
Podobna sytuacja ma miejsce przy podłączaniu akumulatora do kontrolera. Ale nie robimy tego tak często, jak ładowania, choć i tak niektórzy stosują wstępne naładowanie kondensatorów kontrolera, przez opornik eliminujący iskrzenie.
Kurcze, ja akurat robię to często, bo mam na ramie taki mały niebieski chiński amperomierz i rozłączam zasilanie, żeby go zresetować.

KM.
ODPOWIEDZ