diagnoza baterii 24V do roweru

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
LukLuk
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 07 sie 2023, 18:25

diagnoza baterii 24V do roweru

Post autor: LukLuk »

Pisze tu z zapytaniem ponieważ forum polecił mi klient. Powiedział że tu wielu fachowców jest.

otóż
1. kiedyś kupiłem baterię, którą wysłałem do sprawdzenia koledze elektronikowi. Ten twierdził wtedy że do wymiany jest bezpiecznik na BMS którego nie ma skąd kupić. bateria w wyniku zakończenia znajomosci wróciła do mnie dopiero po 4 latach i nie wiedziałem czy cos naprawiił czy nie.
2. ostatnio wymienilem w niej ogniwa na nowe i ogłosiłem. kupiec dwa dni po zakupie zadzwonił, że bateria super, ale rower mu nie rusza i prosi abym poprawił i mu odesłał.
3 dziś przyjechała. po włączeniu głównego przełącznika na wyjściu jest pełne 29V (bat ma BMS na 24V). rozebralem i znalazłem 2 bezpieczniki takie jak na zdjęciach. oba przewodzą sygnał z miernika. wskaźnik naładowania (takie 4diody i przycisk) działa, BMS sie nie grzeje wspoczynku.

4 nie mam do czego tego podłączyć

link do galerii z fotkami
https://m.fotosik.pl/u/LangLang/album/2563604

PYTANIE: skoro jest napięcie na wyjściu tzn że bateria jest sprawna czy może być tak ze pomimo takiego stanu BMS jest uszkodzony?

kupiec przyznał sie ze zaprowadził swój rower do serwisu i ze „cos mu naprawili„ ale utrzymuje ze dalej z tą bateria jego rower nie działa.

Co mu odpisać ? jak rozstrzygnąć czy BMS działa nie mając kontrolera i silnika na 24V?

Mam tylko DC load Kunkin.czyli sztuczne obciążenie do 400W. podłączyć na tester i zadać parametry na pobór 300 W i zobaczyć co będzie sie działo??

z góry dziękuje za sugestie i pomoc
Luk
zielony71
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: diagnoza baterii 24V do roweru

Post autor: zielony71 »

Czy bateria ma jakieś złącze do komunikacji ze sterownikiem, czy tylko wyjście plus i minus?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
LukLuk
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 07 sie 2023, 18:25

Re: diagnoza baterii 24V do roweru

Post autor: LukLuk »

Tylko plus i minus są podłączone na wyjście. Najprostszy BMS z możliwych.

Wiem ze niektóre BMS wymieniają klucz lub hasło z driverem ale tu tego nie ma.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: diagnoza baterii 24V do roweru

Post autor: tkoko »

Skoro bateria/BMS ma tylko "+" i "-" wystarczy podłączyć dowolne obciążenie o prądzie/mocy nominalnej silnika (dla 250 wat i 24 V to 8 - 10A) i sprawdzić czas rozładowania/wyłączenia baterii jeżeli BMS jest sprawny (BMS powinien wyłączyć baterię przy ~29 V). Przy baterii 9 - 11 Ah czas rozładowania to 50 - 60 min dla w pełni sprawnej baterii. Przy mniejszej pojemności proporcjonalnie mniej.
LukLuk
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 07 sie 2023, 18:25

Re: diagnoza baterii 24V do roweru

Post autor: LukLuk »

Mam tu opcje testowania baterii czyli zlicza jej pojemność i tak zrobię.

Jeśli przejdzie cały test tzn,że jest sprawna.
Załączniki
Tester Kunkin
Tester Kunkin
LukLuk
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 07 sie 2023, 18:25

Re: diagnoza baterii 24V do roweru

Post autor: LukLuk »

Bateria byla i jest sprawna. klient po prostu chcial sie wymigac i zwrócic.
ODPOWIEDZ