Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Piszta co chceta ;)
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tatar »

Z tego co wiem,takie jak w Unii;250W,48V,max.25km/h i to jest rower,pozostałe rejestracja jak moto.
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: ximad »

I dzialajacy PAS
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: WojtekErnest »

kakop pisze:
04 gru 2018, 17:18
.
...... jestem w Niemczech orientuje się ktoś jakie tu są prawa ?
Prawo EU w tej kwesti jest tam bardziej egzekwowane niz u nas.
W TV (niemieckiej) byly reportaże z kontroli policyjnej przeprowadzanej nawet w miastach.
Pokazywano przypadki odczytu przez policjanta zarejestrowany na display roweru max predkosci roweru oraz kontrolę modyfikacji technicznej w rowerach fabrycznych pozwalajacych ominac blokade wspomagania > 25 km/godz. W razie wątpliwości rower przekazywany
jest do ich stacji diagnostycznej, z której byla krotka relacja, nawiazujaca rowniez do tych przerobek oraz ocen wytrzymałości podzespołow rowerowych, np ram, kierownic,
podatności na pękanie itp
Przytaczano rowniez reklamy warsztatów które wykonują takie modyfikacje.
A czy to jest stale odczuwalne dzialanie na tym terenie czy tylko przypadkowe akcje odstraszające tego nie wiemy. Poczytaj na forach niemieckich i nam zreferuj.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: EV-Maniak »

Jeśli chodzi o prawo dotyczące ebików, to powinno być tak skonstruowane, by zachęcać do przesiadki na nie. Powinien być szereg ulg i dotacji, nowych ścieżek, wyznaczonych szlaków i portów ładowania.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: Inc0 »

henio jesli dalej będziesz się grzebać z swoim monsterebike to zastanie ciebie i twoja świeżo upieczona maszyne za pare ..nascie lat ;P rzeczywistośc prawna rodem zza Odry i sobie nie porumakujesz na swoim ebike , bo w krzczochach przy tych hiper super uber ścieżkach za kase z dotacji EU beda sie czaic "niebieskie ptaki" polujace na nielegalne czytaj nie fabryczne ebike henia :P a kazda stacja ładowania e-bików bedzie miała specyjalne przyłacze które bedzie wykrywac czy e-bike jest legalny nie legalne beda traktowane impulsem wysokiego napiecia niszczacym elektronike :P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
kriskov
Forumowicz
Posty: 75
Rejestracja: 22 lip 2018, 17:45
Kontakt:

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: kriskov »

Życzyć możemy sobie wiele, prędzej czy później a raczej prędzej będą polować na ulicach na sprzęty które już z daleka nie przypominają rowerów. Duże firmy typu yamaha a nawet harley od dawna pracują nad emotorami i już pewnie za pół roku do roku wejdą do sprzedaży salonów z homologacją itp. no i jak na motor będzie trzeba mieć prawo jazdy A (na szczęście mam od wielu lat). Nie będzie żadnych kompromisów i ukłonów bo niby czemu miały by być prawo do poruszania się po drogach publicznych jest prawem i tyle. Jak wejdą unijne zapowiedzi a oni zrobią to szybko z dronami też poszło szybko to konstrukcje typu falcon itp. nie będą miały łatwego życia na drogach publicznych niestety i na ścieżkach rowerowych również, w tym roku latem w Gdańsku przez zupełny przypadek zobaczyłem z daleka kumpla na falconie w centrum miasta na ścieżce rowerowej no wygląda to podpadająco od razu nie da się ukryć pedałowaniem że jedziesz rowerkiem no nie! odstajesz od innych użytkowników, pierwszy raz widziałem to z tej perspektywy bo reguły to ja jechałem na swoim sprzęcie na ścieżce udając że pedałuje :) ale tym razem byłem na piechotę i miałem inną perspektywę. Nie ma co się oszukiwać i liczyć na cuda kompromisy, myślę że trzeba po prostu kombinować jak na lekkich konstrukcjach przypominających bardziej rower nie motor upychać lepsze silniki, lepsze ogniwa itp. żeby na siłę nie rzucać się w oczy. A jazda na falconie na ścieżce rowerowej wygląda tak samo jakby ktoś wjechał motocrossem i to wcale nie małym w dużym mieście takie numery na dłuższą metę nie przejdą, ludzie teraz z telefonami działają jak konfidenci i zaraz ktoś zazdrosny zadzwoni bo akurat jedzie tramwajem że pirat na ścieżce i co policja musi przyjąć zgłoszenie, a miejski monitoring przynajmniej w Gdańsku działa dość dobrze więc namierzenie nie będzie trwało długo. Ja doceniam fakt że się przeprowadziłem z Gdańska na kaszuby i mam wszystko w dupie bo mieszkam 10 metrów od lasu i mogę zawsze omijać drogi to nawet fajne gps odpalony i szukamy drogi tak żeby jechać tylko lasem :)
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: mr_x »

Dlatego na ścieżkach lepiej jechać czymś, co wygląda jak rower. Druga sprawa, nie lecieć 50km/h lub więcej. Jeśli zelektryfikowany rower nie będzie zwracać od razu na siebie uwagi wyglądem lub prędkością, nie powinno być problemu.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tatar »

W obecnej sytuacji,powinniśmy cieszyć,że jest tak ,a nie inaczej ,bo zawsze może być gorzej.W Stanach mówi się,że Polak potrafi tylko narzekać i pewnie jest w tym część prawdy,gdy czyta się o tym co ma być,już kombinuje się jak to obejść i w sumie wróży z fusów.Na razie nie ma nic czym mógłbym się martwić,a jeżeli będzie,to będę miał do powiedzenia tyle co nic. Robię kolejną konstrukcję i mam w nosie to,co może kiedyś tam zmieni się w przepisach :D
Awatar użytkownika
kriskov
Forumowicz
Posty: 75
Rejestracja: 22 lip 2018, 17:45
Kontakt:

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: kriskov »

na dzień dzisiejszy można robić wszystko i trzeba z tego korzystać do bólu bo to się niedługo skończy, w sensie jazdy na ulicach i ścieżkach, mam tylko nadzieję że debile ustawodawcy piszący projekty wyglądu i kształtu ogórka - nie ustalą za jakiś czas że rowerem do lasu też nie można, bo słyszałem o takich planach i to nie tyczy się ebike tylko wszelakiego sprzętu kołowego paranoja ale też tak może być i co pójdziemy protestować :) gówno to da!
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: mr_x »

Jak zablokują SAMy, trzeba będzie kupić skuter spalinowy. W końcu (kto to mówił) zero emisji coś tam, coś tam.
Awatar użytkownika
kriskov
Forumowicz
Posty: 75
Rejestracja: 22 lip 2018, 17:45
Kontakt:

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: kriskov »

tatar ja robię dwa rowery jednocześnie i jeden to monster fatbike bo też mam to w D.... ale forum to forum i fakty to fakty nie ma tu na chwilę jakiegokolwiek marudzenia chyba że na biurokratów. Dyskusja moim zdaniem jak najbardziej dobra ale powinniśmy kombinować i polecać pomysły jak omijać przepisy, kumpel ma np przełącznik na 250W i takie tam po to kurka wodna jest forum żeby się wspierać.
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: TomaS »

zeeltom dokładnie. Co musi się wydarzyć żeby Polski lud zareagował ? ... nie wiem :( Społeczeństwo jest bardzo podzielone poglądami buduje to izolacje i wrogość ludzi względem ludzi. Dochodzi do tego brak wiary we własne siły. Władza na tym zyskuje. Ale to ciężki i niezwiązany z wątkiem temat ;)
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tatar »

Tak zeeltom,jak TomaS macie rację;Pier..ne partyjki swoja kłótnią podzieliły,rozwaliły społeczeństwo ,i stworzyła się dziwna sytuacja;jednym nie wypada,drugich za mało by protestować skutecznie,więc cytując klasyka-lepiej nie będzie,lepiej,to już było ;)
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: mr_x »

Do tego dochodzi efekt powolnego gotowania żaby. My jesteśmy takimi żabami (w większości przypadków).
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tatar »

Nie asekuruj się ,,w większości przypadków'',bo to świadczy o tylko o tym,że już tkwisz w tym podziale społeczeństwa,albo wolisz stać z boku :D
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: Inc0 »

zeeltom pisze:
08 gru 2018, 10:08
...
Teraz buduję coś, co w połowie jest wózkiem inwalidzkim, a w połowie rowerem. Jak to zakwalifikowywać?
.... wózek rowerowy ;)
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Witt
Forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: Witt »

Myślę że za bardzo rozdmuchaliśmy ten wątek. Śledzę kanał na yt Holendra. Przerobił koło że Sparty do trajkowozka inwalidzkiego i maksymalna prędkość to 15 km/h na motorower bo w jest manetka. Zarejestrował i wykupił oc dla swojego i innych bezpieczeństwa. I tyle w temacie. My tu zamiast nazwać rzeczy po imieniu i zapłacić za motorowery np uproszczone oc to szukamy rożnych wymówek. Ja mam oc na rowery o 5 chyba lat. Za 70 zł chyba. Wg mnie uproszczone oc od rowerów szybszych do 45km/h za sto na rodzine to żaden dramat. Na razie nic sie nie dzieje.

Pewnie przy 5 wypadku z rowerem jadącym 50-70 na godzinę sie to szybko zmieni. Wiem tylko że od2017 eu pracuje na jednolitym prawem dla wszystkich pojazdów elektrycznych.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tatar »

UE życzę 100lat---------pracy nad tym prawem :D
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: WojtekErnest »

Witt pisze:
08 gru 2018, 11:01
..Śledzę kanał na yt Holendra. Przerobił koło że Sparty do trajkowozka inwalidzkiego i maksymalna prędkość to 15 km/h na motorower bo w jest manetka. Zarejestrował i wykupił oc dla swojego i innych bezpieczeństwa. I tyle w temacie.
Mając dokumenty że jest inwalidą ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
cerberus
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 03 cze 2018, 8:10

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: cerberus »

Zarejestrował i wykupił oc dla swojego i innych bezpieczeństwa. I tyle w temacie.
(..)
Wg mnie uproszczone oc od rowerów szybszych do 45km/h za sto na rodzine to żaden dramat.
fajnie, ale w PL to nie przejdzie bo masz do zrobienia jeszcze homologacje. Także to ceny tego OC dolicz jeszcze ponad 100k PLN na zrobienie homologacji - słaby deal bym powiedział
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: Inc0 »

puki nie ma furtki do legalnej rejestracji pojazdów typu sam jesteśmy w czarnej d..... 4-literach
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: mr_x »

Ja bym chętnie zalegalizował, gdyby to było proste i tanie. No a tak to wiadomo. Lobby nigdy na to nie pozwolą. Kasa musi się zgadzać.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tkoko »

mr_x pisze:
09 gru 2018, 10:07
Ja bym chętnie zalegalizował, gdyby to było proste i tanie. No a tak to wiadomo. Lobby nigdy na to nie pozwolą. Kasa musi się zgadzać.
Całą zabawa polega na tym, że gdyby UE wprowadziła taka "dobrowolność" interpretacji co jest "rowerem" a co nie, to zaraz właściciele "Harlleyów" dodali by do swoich maszyn pedały i silniczek, a "silnik" to oni tylko "wożą", jak to uzasadniają niektórzy przy "Falconach" :D
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: mr_x »

Tak, zgadzam się. Jednak są rowery mające mniejsze silniki, wyglądające przy tym jak rowery. Tak samo nie ma opcji legalizacji.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tatar »

Ciekawym jednak,jak rzecz będzie się miała z tą ,,legalizacją'', gdy kupię sobie kompletny zestaw do konwersji roweru na ebika z fakturą/rachunkiem/.Czy na jej podstawie przyszły ustawodawca pozwoli mi na legalizację roweru już elektrycznego ;)Przyznam.że była by to ciekawa furtka/jeżeli można to tak nazwać/,aby móc spokojnie jeżdzić ebikiem.Wiadomo,inwencja użytkowników stała by otworem :D
cerberus
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 03 cze 2018, 8:10

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: cerberus »

tkoko pisze:
09 gru 2018, 10:41
mr_x pisze:
09 gru 2018, 10:07
Ja bym chętnie zalegalizował, gdyby to było proste i tanie. No a tak to wiadomo. Lobby nigdy na to nie pozwolą. Kasa musi się zgadzać.
Całą zabawa polega na tym, że gdyby UE wprowadziła taka "dobrowolność" interpretacji co jest "rowerem" a co nie, to zaraz właściciele "Harlleyów" dodali by do swoich maszyn pedały i silniczek, a "silnik" to oni tylko "wożą", jak to uzasadniają niektórzy przy "Falconach" :D
To wytłumacz w takim razie dlaczego nie robili tego przez ostatnie kilkadziesiąt lat, gdzie taka "dobrowolność" istniała? teraz nagle mieliby zacząć? - dopiero nowelizacja z 2011 zmieniła definicje roweru na "unijną"
tatar pisze:
09 gru 2018, 11:05
Ciekawym jednak,jak rzecz będzie się miała z tą ,,legalizacją'', gdy kupię sobie kompletny zestaw do konwersji roweru na ebika z fakturą/rachunkiem/.Czy na jej podstawie przyszły ustawodawca pozwoli mi na legalizację roweru już elektrycznego ;)Przyznam.że była by to ciekawa furtka/jeżeli można to tak nazwać/,aby móc spokojnie jeżdzić ebikiem.Wiadomo,inwencja użytkowników stała by otworem :D
eee mógłbyś jaśniej o co Ci chodzi? Co ma zestaw do rzeczy? żeby elektryk był legalny jako motorower/motocykl musi mieć homologacje, vin itp. - także w skład tego zestawu musiała by wchodzić rama z homologowanego pojazdu ;)
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tatar »

A o to mi chodzi @ cerberus,że jesteśmy na forum ,które zajmuje się BUDOWĄ rowerów elektrycznych i problem legalizacji dotyczy nas przede wszystkim, NAS tu piszących. ;)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tkoko »

cerberus pisze:
09 gru 2018, 11:57
To wytłumacz w takim razie dlaczego nie robili tego przez ostatnie kilkadziesiąt lat, gdzie taka "dobrowolność" istniała? teraz nagle mieliby zacząć? - dopiero nowelizacja z 2011 zmieniła definicje roweru na "unijną"
Bo wówczas nie było rowerów elektrycznych, a te które były, rzadko kiedy przekraczały 20 km/godz. dodatkowo w latach 90 rowery z silnikiem zostały zaliczone do motorowerów, i była konieczność ich rejestracji, ubezpieczenia, i jazdy w kasku :D
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: Inc0 »

cerberus pisze:
09 gru 2018, 11:57
.... żeby elektryk był legalny jako motorower/motocykl musi mieć homologacje, vin itp. - także w skład tego zestawu musiała by wchodzić rama z homologowanego pojazdu ;)
dla przypomnienia rama rowerowa np kona stinky itp pochodzi z homologowanego pojazdu i ma swój numer wiec to nietak prosto zgadza sie...????! a dokładniej nie ma opcji wziasc czesci wszystkie homologowane złożyć w pojazd i taki pojazd z automatu jest homologowany ,to tak nie działa homologuje sie cały pojazd w konkretnej konfiguracji i jesli uzyska homologacje to tylko na konfiguracje jaka była przedmiotem procesu homologacji
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
cerberus
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 03 cze 2018, 8:10

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: cerberus »

tkoko pisze:
09 gru 2018, 16:52
Bo wówczas nie było rowerów elektrycznych, a te które były, rzadko kiedy przekraczały 20 km/godz.
Ale były spalinowe, a odblokowana 50cc to i ponad 70km/h może jechać
tkoko pisze:
09 gru 2018, 16:52
dodatkowo w latach 90 rowery z silnikiem zostały zaliczone do motorowerów, i była konieczność ich rejestracji, ubezpieczenia, i jazdy w kasku
nie - zostały zaliczone do rowerów:
Ponadto nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, które zachowują wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy, umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów.
sygn. III KK 270/07
Inc0 pisze:
09 gru 2018, 18:41
dla przypomnienia rama rowerowa np kona stinky itp pochodzi z homologowanego pojazdu i ma swój numer wiec
może podlinkuj jaką ramę masz na myśli, bo to co wypluwa mi google nie ma numeru i homologacji
Inc0 pisze:
09 gru 2018, 18:41
a dokładniej nie ma opcji wziasc czesci wszystkie homologowane złożyć w pojazd i taki pojazd z automatu jest homologowany ,to tak nie działa homologuje sie cały pojazd w konkretnej konfiguracji i jesli uzyska homologacje to tylko na konfiguracje jaka była przedmiotem procesu homologacji
a jak wymieniasz żarówkę w aucie to też potem robisz homologację od nowa? owszem homologacja jest na cały pojazd, ale potem już możesz go sobie zmodyfikować, wstawić inne homologowane części - niektóre modyfikacje są dozwolone, inne nie, inne wymagają zgłoszenia/muszą być wykonane przez kogoś z uprawnieniami itd. - temat rzeka (ale nie wymagają ponownej procedury homologacji)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tkoko »

cerberus pisze:
10 gru 2018, 12:40
tkoko pisze:
09 gru 2018, 16:52
Bo wówczas nie było rowerów elektrycznych, a te które były, rzadko kiedy przekraczały 20 km/godz.
Ale były spalinowe, a odblokowana 50cc to i ponad 70km/h może jechać
tkoko pisze:
09 gru 2018, 16:52
dodatkowo w latach 90 rowery z silnikiem zostały zaliczone do motorowerów, i była konieczność ich rejestracji, ubezpieczenia, i jazdy w kasku
nie - zostały zaliczone do rowerów:
Ponadto nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, które zachowują wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy, umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów.
sygn. III KK 270/07
Kodeks drogowy 1997r. do pobrania
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDe ... 9970980602

46) motorower – pojazd dwu- lub trójkołowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3 lub w silnik elektryczny o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;

47) rower – pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu
nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h; :D
Przerabiałem ten temat. :D
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: TomaS »

rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h; :D
Przerabiałem ten temat. :D
Może być, ale nie musi :) czyli nie musi być uruchamiany naciskiem na pedały :mrgreen:
Zapis jest niejednoznacznie sformułowany jak dla mnie ;)
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
cerberus
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 03 cze 2018, 8:10

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: cerberus »

tkoko pisze:
10 gru 2018, 14:46
cerberus pisze:
10 gru 2018, 12:40
Ale były spalinowe, a odblokowana 50cc to i ponad 70km/h może jechać nie - zostały zaliczone do rowerów: sygn. III KK 270/07
Kodeks drogowy 1997r. do pobrania
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDe ... 9970980602

46) motorower – pojazd dwu- lub trójkołowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3 lub w silnik elektryczny o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;

47) rower – pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu
nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h; :D
Przerabiałem ten temat. :D
fajnie ale cytujesz tekst ujednolicony czyli wersje już po unijnej nowelizacji z 2011, a my rozmawiamy o tym, co było przed....
otwórz sobie tekst ogłoszony i zobacz, jak brzmiała oryginalna definicja roweru:
47) rower - pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: Inc0 »

BTW kogo prócz badaczy "pisma" obchodzi co było kiedyś??! liczy sie co jest teraz i to co nadchodzi reszta to spam
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
cerberus
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 03 cze 2018, 8:10

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: cerberus »

Inc0 pisze:
10 gru 2018, 18:26
BTW kogo prócz badaczy "pisma" obchodzi co było kiedyś??! liczy sie co jest teraz i to co nadchodzi reszta to spam
ty tak na poważnie? już wyjaśniam:
Całą zabawa polega na tym, że gdyby UE wprowadziła taka "dobrowolność" interpretacji co jest "rowerem" a co nie, to zaraz właściciele "Harlleyów" dodali by do swoich maszyn pedały i silniczek, a "silnik" to oni tylko "wożą", jak to uzasadniają niektórzy przy "Falconach" :D
To (...) dlaczego nie robili tego przez ostatnie kilkadziesiąt lat, gdzie taka "dobrowolność" istniała? teraz nagle mieliby zacząć? - dopiero nowelizacja z 2011 zmieniła definicje roweru na "unijną"
w latach 90 rowery z silnikiem zostały zaliczone do motorowerów, i była konieczność ich rejestracji, ubezpieczenia, i jazdy w kasku :D
resztę chyba sobie sam znajdziesz.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: Inc0 »

cerberus daremny twój trud w dalszym ciagu mnie to nie interesuje , interesuje mnie to co sie dzieje w materii prawodawstwa dotyczącego e-bików tu i teraz oraz to w jakie "szambo" planują politycy nas wsadzić za srebrniki lobbystów .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
grafffik

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: grafffik »

Jako, że piszę właśnie artykuł poddam wam jeden temat :D
Kto stanowi większe zagrożenie na ścieżce rowerej lub drodze publicznej? Czy będzie to kolaż, ważący 90kg który zdjeżdża z górki na swoim rowerze MTB o wadze 10kg jadąc 40km/h, czy 60kg dziewczyna która zjezdża z tej samej górki i również jedzie z prędkością 40km/h na swoim rowerze elektrycznym, ważącym 20kg. Kto w przypadku wypadku stanowi większe zagrożenie ?

zapraszam do dyskusji


:x
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: mr_x »

Na logikę owszem, ale w przypadku zdarzenia na drodze, prawo może być niekorzystne dla ebika typu SAM.
grafffik

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: grafffik »

będzie czy nie będzie. prawo nie przewiduje pojęcia - może. odpowiedź uzasadnij.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: Inc0 »

To nie jest takie proste i łatwe dobrze wiesz że prawo podlega interpretacji a w polsce co sąd to interpretacja i z reguły grubszy portfel ma racje bo przemawia w jego imieniu lepsza papuga :P, w pewnych sytuacjach konstrukcje typu SAM nie spełniajace wymogów prawnych dla roweru z wspomaganiem elektrycznym moga byc zakwalifikowane jako motorower lub motocykl i takie pojazdy jak wiesz nie maja wjazdu na ścieżki rowerowe dodatkowo prawo nakłada na kierujacych nimi obowiazek jazdy w kasku, oplacenia OC , rejestracje i posiadanie waznego badania technicznego a jak wiadomo nie ma opcji zarejestrowac naszych maszyn bo to sa własnie SAM-y wiec cała litania paragrafów nad nami ciazy( jazda bez waznego OC, przegladu, pojazdem nie dopuszczonym do ruchu, itp)
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tkoko »

" Kto w przypadku wypadku stanowi większe zagrożenie ? "

Ten którego skutki wypadku będą "tragiczniejsze" :D Dla porównania zadam podobne pytanie ?

" czy upadek pilota, z kilku tysięcy metrów, bez otwartego spadochronu, będzie bardziej niebezpieczny, od skoku z 2 metrów (autentyczna historia) "

Finał tej historii był taki że pilot cudem wylądował na samotnym drzewie w szczerym polu,. Nic mu się nie stało, tylko stracił przytomność. Po odzyskaniu przytomności, i stwierdzeniu że jest cały i zdrowy i wisi zaledwie dwa metry od ziemi, odciął się nożem od spadochronu i skoczył na ziemię. Niestety nie zauważył korzeni. Efekt, skomplikowane złamanie obu nóg :D
Niestety przy wypadkach arytmetyka i logika ma najmniejsze znaczenie.

Sam w tym roku miałem wypadek przy ~100km/godz



Moje rany; to lekkie stłuczenie skroni i dwa zadrapania na nodze, i lekko naciągnięte mięśnie szyi oraz nieprzytomność 0.5 godz. Żona miała tylko przez dwa tygodnie ból klatki piersiowej, od zadziałania pasa bezpieczeństwa. Największe obrażenia odniosła wnuczka, gdyż siedząc na tylnym siedzeniu uderzyła głową (oczodołem) w załamujący się dach. Lecz nawet ona, mimo ciężkiego złamania oczodołu i jego okolic, tydzień po wypadku była w takim stanie, że dla kogoś kto nie widział w jakim wypadku uczestniczyła, nawet by się nie domyślił że jest po wypadku, i ma jakiekolwiek złamania.
Tak więc skutki wypadku i tak będą zależne głównie od "losu" :D
cerberus
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 03 cze 2018, 8:10

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: cerberus »

Inc0 pisze:
04 sty 2019, 18:48
litania paragrafów nad nami ciazy( jazda bez waznego OC, przegladu, pojazdem nie dopuszczonym do ruchu, itp)
właściwie to wszystko co wymieniłeś to jest tylko 1 paragraf ;)
Kto stanowi większe zagrożenie na ścieżce rowerej lub drodze publicznej? Czy będzie to kolaż, ważący 90kg który zdjeżdża z górki na swoim rowerze MTB o wadze 10kg jadąc 40km/h, czy 60kg dziewczyna która zjezdża z tej samej górki i również jedzie z prędkością 40km/h na swoim rowerze elektrycznym, ważącym 20kg. Kto w przypadku wypadku stanowi większe zagrożenie ?
oczywiście, że przypadek nr. 2 - chyba nie ma na drodze bardziej nieprzewidywalnej rzeczy niż baba na rowerze :lol:
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tatar »

zeeltom pisze:
04 sty 2019, 20:55
A co to jest kolaż?
Kompozycja tego wszystkiego,o czym tak obrazowo napisał :D
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: WojtekErnest »

W The Gardian ukazał sie ciekawy artykuł dotyczący przepisów dot. szybszych ebajków i kar w kontekście masowego ich wykorzystywania
przez dostawców jedzenia w Nowym Jorku.
Zgodnie z prawem ebajki jeżdzące powyżej 20 mil na godz sa nielegalne i nie można zarejestrować ebajków które jeżdzą szybciej.

W 2018 roku złapano/wysłano 669 wezwań do zapłaty kary.
Rowerzyści złapani na e-rowerze podlegają grzywnie w wysokości 500 USD i mogą mieć skonfiskowany rower.
W 2017 r. dodatkowo wprowadzono nową grzywnę w wysokości 100 USD dla przedsiębiorstw,
jeśli ich pracownik zostanie przyłapany na takim e-rowerze,

Szacuje się, że obecnie znaczna część z 50 tys dostawców jeżdzi e-rowerami.
Z jednej strony dostawcy ich zatrudniający wymagają szybkiej dostawy ale z drugiej strony - udają, ze nie wiedzą
jakim ebajkiem porusza się dostawca. Stąd najczęściej są to prywatne ebajki osób, często imigrantów.
Policja stara się ustalić powiązanie osoby z przedsiębiorstwem które im zleca dostawę. Z 699 wezwań z czego 210
dotyczyło ustalonego przedsiębiorcy -> pracownika.

Są naciski by zwiekszyć dopuszczalna prędkość legalnego roweru do 28 mil ale to są na razie tylko postulaty.
Pełny artykuł.
https://www.theguardian.com/us-news/201 ... c-bike-ban
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: BluesWings »

Moim zdaniem zakazy związane z mocą i max prędkością w zamontowanym zestawie powinny się opierać o logikę, dobro społeczne oraz analogię do pojazdów mechanicznych dopuszczonych do ruchu. Dlaczego miałbym mieć zakaz poruszania się rowerem z silnikiem mocniejszym niż 250W, skoro nie ma zakazów dla aut z mocą powyżej 250KM?
Ustalić max prędkość poruszania się po drogach dla ebików 30km/h i egzekwować to. Policja może mierzyć prędkość tak samo na drogach rowerowych jak i na jezdniach dla pojazdów.
Rowerem w mieście (po drogach publicznych) nakaz jazdy zgodnie z obowiązującymi przepisami, a poza drogami hulaj dusza.
Autami jeździsz zgodnie z przepisami po drogach publicznych (przynajmniej taką nadzieję wszyscy maja), a jadąc na prywatny tor możesz cisnąć ile fabryka dała.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: tatar »

Nie ma sprzeczności pomiędzy ustawową mocą 250W,a większą.Zauważ,że sporo mocnych ebików sprzedawanych jest z przełącznikiem 250W/moc max,lub podpowiedzią co zrobić by na wyswietlaczu zmienić parametry
.Wszystko to z zastrzeżeniem jednakże,że większą moc możesz wykorzystywać poza drogami publicznymi na własną odpowiedzialność.Jednym słowem kupujesz ebika z mocą ustawioną na 250W,a co póżniej zrobisz,to twoja sprawa i twoja odpowiedzialność .
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: BluesWings »

O tym mówię, moc ustawiona na starcie to fikcja. Po co to ciągnąć dalej ?
Niech zezwolą znowu gminą na ustawianie fotoradarów w krzakach, tyle że tylko na drogach rowerowych :D
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: WojtekErnest »

Ja przytoczyłem ten artykuł dot N.Y. z 'oazy wolności' :-), również po to aby uświadomić wielu ebajkowcom, że to nie władze polskie (jakie by nie były) czy Unia Europejska jest beeee, ale zakaz szybszego poruszania się w tym przypadku w mieście, dotyczy nawet USA.
No i stety/niestety jest egzekwowany...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: mr_x »

BluesWings pisze:
18 lut 2019, 11:52
Ustalić max prędkość poruszania się po drogach dla ebików 30km/h i egzekwować to. Policja może mierzyć prędkość tak samo na drogach rowerowych jak i na jezdniach dla pojazdów.
To bez sensu, skoro na analogowym rowerze można poruszać się szybciej.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.

Post autor: EV-Maniak »

Żadnego prawa, prócz prawa danego od BOGA
tak, to TAK, nie to NIE, reszta od diabła pochodzi
nie wolno iść na kompromisy
:D
ODPOWIEDZ