Strona 1 z 1

Szybowiec ultralekki "Gekon"

: 22 paź 2018, 15:59
autor: Umbur

Szybowiec na bazie konstrukcji "Axel". Rozmawiałem z konstruktorem i dowiedziałem się, że chciałby zrobić z tego konstrukcję dla każdego, w możliwie najniższej cenie i skierowanej do osób, które część rzeczy będzie robić we własnym zakresie. Do tego napęd elektryczny i można startować z kawałka pola. Ogólnie szuka zapaleńców, którzy współtworzyliby konstrukcję i dzielili się własnymi rozwiązaniami. Czyli myślę, że to forum idealnie się wpisuje w tą tematykę. ;)

Re: Szybowiec ultralekki "Gekon"

: 16 lis 2018, 18:31
autor: Umbur

Re: Szybowiec ultralekki "Gekon"

: 16 lis 2018, 20:36
autor: tatar
Obejrzałem i wysłuchałem z wielką przyjemnością i naszła mię myśl przewrotna;nie jest już sztuką wznieść się ponad podziały,sztuką jest spojrzeć na nie z góry.I tak zupełnie serio;piękna i jak zwykle bywa,trochę utopijna idea

Re: Szybowiec ultralekki "Gekon"

: 06 maja 2019, 19:31
autor: Umbur
Znalazłem artykuł z zeszłego roku zamieszczony w "Przeglądzie Lotniczym 7/2018".
W tym miesiącu powinno się wyjaśnić co nieco w tym temacie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Szybowiec ultralekki "Gekon"

: 06 maja 2019, 19:58
autor: EV-Maniak
Bardzo fajny projekt . Trzeba Pana Konstruktora zaprosić na nasze forum 😉👍

A czaicie zrobić drona , co człowieka unosi w górę. Niech by to było parę metrów nad ziemią, już by tyle wystarczyło dla frajdy i speed do przodu 🙂

Re: Szybowiec ultralekki "Gekon"

: 06 maja 2019, 20:02
autor: Rugos
EV-Maniak pisze:
06 maja 2019, 19:58
Bardzo fajny projekt . Trzeba Pana Konstruktora zaprosić na nasze forum 😉👍

A czaicie zrobić drona , co człowieka unosi w górę. Niech by to było parę metrów nad ziemią, już by tyle wystarczyło dla frajdy i speed do przodu 🙂
Takie drony już są od dawna. Nie są popularne z powodu ceny ;)

Re: Szybowiec ultralekki "Gekon"

: 06 maja 2019, 20:56
autor: tatar


Ano są od dawna. ;)tylko nie tego dotyczy temat.

Re: Szybowiec ultralekki "Gekon"

: 07 maja 2019, 0:15
autor: Rychu
EV-Maniak pisze:
06 maja 2019, 19:58
A czaicie zrobić drona , co człowieka unosi w górę. Niech by to było parę metrów nad ziemią, już by tyle wystarczyło dla frajdy i speed do przodu 🙂
Już jest:

Re: Szybowiec ultralekki "Gekon"

: 07 maja 2019, 19:26
autor: Umbur
Proszę przestać OfTopować mój wątek, bo Was pogonię. :P

Re: Szybowiec ultralekki "Gekon"

: 08 maja 2019, 8:07
autor: grafffik
Ogólnie jak Cię interesuje temat szybowców to jak będziesz kiedyś w Warszawie to daj wcześniej znać, to podjedziemy w kilka miejsc i otworzę Ci kilka drzwi na lotniskach :D

Ogólnie kilka interesujących rzeczy na temat kontrukcji co wrzuciłeś - takie ode mnie na szybko ;)

Sam Gekon to rozwinięcie innej polskiej konstrukcji szybowca - Axel, a sam Axel był rozwinięciem innej konstrukcji o wdzięcznej nazwie "Żona Red Bulla".

Różnica między Axel a Gekon? Gekon dostał noweskrzydła o profilu eliptycznym ( z klapami) i nowy statecznik poziomy. niektóre elementy zostały zastąpione karbonowymi.

Blachy z oznaczeniem SP-GEKO, to tak naprawdę rejestracja SP-G (od użytkownika - Instytut Lotnictwa) i dopiero EKO jako oznazcenie właściwe. Sam szybowiec Gekon został oblatany w 2016r. Jego twórcą i pilotem doświadczalnym był i jest Dariusz Lewek



Jego oznaczenie boczne UL-70 - to oznaczenie klasyfikacji rozporządzenia w sprawie klasyfikacji statków powietrznych, jako statki o masie własnej poniżej 70kg, jednoosobowe bez napędu, używane wyłącznie w celach sporto-wych lub rekreacyjnych,
cała klasyfikcja do przejrzenia tutaj (strona 2 tabela nr 2)
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 181040.pdf

Ogólnie Gekon nie jest jakimś nowym wynalazkiem. Są już takie konstrukcje na rynku od dawna. Przykładem niech będzie Taurus Electro info poniżej
https://skydream.pl/samoloty/taurus.html

Obrazek

Re: Szybowiec ultralekki "Gekon"

: 08 maja 2019, 8:19
autor: Umbur
Dzięki za propozycję, ale najpierw muszę obejrzeć dokładnie wszystkie maszyny dostępne w Bielsku. ;)
Zgadza się wszystko co napisałeś, ale jest jeszcze UL-115 dla urządzeń latających z napędem, co mnie interesuje najbardziej. :)
Gdyby udało się do tego zastosować jeszcze napęd FES, to byłoby to coś naprawdę fajnego.
Taurus Elektro to już inna waga. Szybowiec który potrzebuje rejestracji i regularnych przeglądów. Z UL-115 nie ma tego problemu.

Napęd FES.
Obrazek