Strona 1 z 1

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 28 lut 2018, 15:43
autor: Umbur
Znalazłem starszy artykuł w "Auto Świat" LINK
wg. nich najlepiej wypadł Autoland

Obrazek

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 28 lut 2018, 15:48
autor: Maran_hand
henio pisze:
28 lut 2018, 13:57
Maran_hand pisze:
28 lut 2018, 13:45
Szukaj dętki moto, zwykle udaje się dopasować i jest dużo grubsza od rowerowej
O! Bardzo cenna wskazówka. Już biorę do głowy. Dzięki ;)
I tańsza.. :)

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 28 lut 2018, 16:35
autor: EV-Maniak
Maran_hand pisze:
28 lut 2018, 15:48
henio pisze:
28 lut 2018, 13:57
O! Bardzo cenna wskazówka. Już biorę do głowy. Dzięki ;)
I tańsza.. :)
Co Ty gadasz? Ale jaja. No to się opłaca dawać do roweru od motoru. Super. Aby tylko dopasować.

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 28 lut 2018, 16:50
autor: Maran_hand
19 z moto to odpowiednik 24 rowerowej

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 28 lut 2018, 16:56
autor: EV-Maniak
A jak ja mam 26 cali obręcz, to coś dobiorę? Jak myślisz? Wepchnę?

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 01 mar 2018, 6:59
autor: TomaS
26 rower to odpowiednik 21 moto

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 12 mar 2018, 15:02
autor: tatar
Jeżeli już przy wątku dętek moto/i nie tylko/,kiedyś niemal regułą było łalkowanie dętki-talk techniczny , /zastępczo mąka ziemniaczana/

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 12 mar 2018, 15:26
autor: EV-Maniak
A można użyć do tego celu ZASYPKI - talku aptecznego?

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 12 mar 2018, 16:17
autor: tatar
W sklepach rowerowych na pytanie o talk jest przeważnie odpowiedż;dętka jest fabrycznie talkowana /?/

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 12 mar 2018, 16:33
autor: tatar
A tak poważnie.Wspomniałem o talku,bo to jeden z elementów ,który przedłuża żywot dętki,a jego stosowanie nie dla wszystkich bywa oczywistą oczywistością/ przykład w poście wyżej/

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 28 mar 2018, 1:40
autor: Batory
Witam,
A testował ktoś może takie rozwiązanie? Naprawdę jest to możliwe po przejechaniu tylu gwoździ?


Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 28 mar 2018, 4:19
autor: wolfwilk
Moja pierwsza testowa jazda e-bajkiem skończyła się po kilku kilometrach, kiedy mocno nacisnąłem manetkę. Opona dobrze natalkowana zasypką z apteki, przesunęła się względem obręczy, targając w środku dętkę. Przyznaję, że koło było "miękkie" dla amortyzacji. od tego czasu nie talkuję opon i pompuję do dopuszczalnego ciśnienia.. Zasypka z apteki bardzo dobra.
Poprawka; talkuję opony tylko wewnątrz, uważając aby nie potalkować na zewnątrz gdzie opona siedzi w obręczy.

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 23 kwie 2018, 11:31
autor: EV-Maniak
Wczoraj mi opona wybuchła...
Huk był taki, że myślałem, że to myśliwy się pomylił i do mnie strzela.
Miałem przy sobie wszystko do naprawy kapcia i co? - na piechotę 12 km wracałem.
Rozerwało i oponę i dętkę.
Czyli co? Trzeba wozić ze sobą na długie wyprawy nie tylko zestaw naprawczy i dętkę w zapasie, ale i oponę? - masakra!
Miałem przepisowe 4,3 atmosfery. Przed wyjazdem opona się już delikatnie rozłaziła, ale myślałem, że dam radę, że najwyżej jak balon wyjdzie, to trytkami ścisnę ( też wożę ) ale nic z tego nie wyszło - jebło jak dobra petarda hukowa :D

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 23 kwie 2018, 11:50
autor: tatar
Proponuje do zestawu naprawczego dokladać zatyczki do uszu :D

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 23 kwie 2018, 11:59
autor: Maran_hand
Do e-bike zestaw moto. Zasięg i osiągi trochę gorsze ale w ogólnym rozrachunku święty spokój z łapaniem gum, nie wspominając o czasie który trzeba poświęcić na ich późniejszą naprawę czy wymianę.
12 km z buta prowadząc rower.. Rzuciłbym w krzaki i wrócił za rok jak mi wku..nie by przeszło, albo i nie ;)

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 23 kwie 2018, 12:04
autor: EV-Maniak
Jakby mnie w tym czasie sfora psów goniła, jak kiedyś, to na bank by się wszystkie rozpierzchły - tak jebło :lol:

Jak już będę miał zelektryfikowany rower, to na bank kupuję CREAZY BOB'a, moto mi nie wejdzie z tyłu.

A czaicie jak by to pękło przy prędkości 60km na elektryku - masakra! :roll:

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 23 kwie 2018, 12:07
autor: Maran_hand
Może i masakra ale jakie widowisko! :lol:

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 23 kwie 2018, 15:25
autor: Umbur
Jak wiedziałeś przed wyjazdem, że opona się rozłazi, to sam sobie możesz pluć w brodę. :D
Sam zwykle nabijam 3,5 do max 4 bar.
Najpierw sprawne opony, potem dopiero zestawy naprawcze. ;)

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 23 kwie 2018, 15:40
autor: tatar
:D Podobno chytry traci dwa razy :D

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 23 kwie 2018, 15:45
autor: EV-Maniak
Oj, ja to jestem wysportowany. Lekko ponad 2h szedłem. Tylko lukałem na licznik, by prędkość marszu nie spadała poniżej 6km/h. Maks szedłem 7,1 km/h, ale to było lekko z górki i prawie marszobieg :D

Zamówiłem już dwie porządne dętki i czekam - górna półka. Opony mam jeszcze z zapasów 4 sztuki od gościa co mi rower sprzedał - 2. nowe i 2. używane Schwalbe ( gratis mi dał ). Crazy Boba sobie kupię, ale jak już zelektryfikuję by od razu na obręcz MACH MAD 1 wsadzić :D

Już się nie mogę doczekać swoje elektryfikacji.
Alę będę napierd*lał... :D

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 23 kwie 2018, 16:01
autor: Maran_hand
Heniu mocno Ci kibicuję ale pamiętaj 25/h tyle zezwala ustawodawca i tego się trzymamy ;)
No chyba że to dotyczy sprzętu od ebikera wówczas 15 nie należy przekraczać ;)

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 27 kwie 2018, 12:14
autor: EV-Maniak
Zgadnijcie co było przyczyną wybuchu opony w moim rowerze?

Otóż ZADRA na uszkodzonej obręczy. A no niestety serwisant przy centrowaniu koła, musiał zdjąć oponę i zrobił ostrą zadrę metalową łyżką, która wrzynając się w oponę doprowadziła początkowo do niewielkiego rozdarcia, a później do wybuchu.

Także oddawajcie swoje rowery sprawdzonym serwisantom i patrzcie czy zdejmują oponę plastikową, nie metalową łyżką. Albo jeszcze lepiej - co możecie róbcie sami. Ja niestety nie umiem centrować koła.

Zadrę spiłowałem. Gdybym tego nie zrobił z pewnością załatwiłbym drugą oponę.

Już do tego serwisanta nie pójdę, chyba, że z jobami.

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 20 maja 2018, 22:41
autor: ePawel
Wspomniane przez henia kilkanaście postów wcześniej prawo serii.. a myślałem, że mnie takie rzeczy nie dotyczą.

Sytuacja z początku maja - wracam z pracy a tu nagle rower zaczął jechać mało stabilnie. Zatrzymałem się, sprawdzam..kapeć z tyłu. Prawie 5000km przejechane i pierwszy kapeć w ebajku. Do domu 2 km to szybko się uporałem. 15-20 min i dętka sklejona bez zdejmowania koła - drobny kawałek szkła przeciął oponęi dostał się do dętki. Następny dzień, krótki rekreacyjny wypad na bezdroża, powrót do domu - kapeć z przodu. Temat szybko ogarnąłem z przednim kołem i rower był gotowy do jazdy.

Następnego tj 3 dnia jazda do pracy i po ok 4km nie ma powietrza z tyłu. Dowlokłem sie do pracy drugie 4km i tam sprawdziłem co i jak - łatka się odkleiła. Przykleiłem następną. Można jechać. Po 2 czy 3 dniach znowu zeszło powietrze z tylnej dętki. No to już koniec z klejeniem - wymieniam dętkę. Trochę zabawy z wyciąganiem a później z montowaniem koła no ale w końcu udało się wszystko złożyć. Rower gotowy. KONIEC Z SAMOPRZYLEPNYMI ŁATKAMI (chociaż ta na przodzie się trzyma). W sklepie rowerowym też mi je odradzili.

I teraz najlepsze aż mi ręce opadły :).
Kilka dni jeżdżenia i zaczęły dochodzić z okolic tylnego koła dziwne dźwięki. Przy ruszaniu lub hamowaniu - pojedyńczy stukot. Blokady obrotu osi pozakładane, dojadę do pracy to sprawdzę. Okazało się, że nakrętka na osi się poluzowała. Biorę klucz, dokręcam... i se mogę kółeczka kręcić w nieskończoność. Nakrętka uwalona. Dokręcić nie można ale odkręcić da radę. Myślę sobie - sprawdzę nakrętkę z drugiej strony. Odkręcam drugą nakrętkę - też uwalona - kręci się w miejscu i nie idzie jej dokręcić ani odkręcić. Patrzę na gwint.. pierwsze 2 zwoje zjechane. Do domu wróciłem analogowo bez używania silnika. Skracając historię po ok 1,5 tygodnia temat ogarnąłem i rower postawiony na koła. Można jeździć.

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 20 maja 2018, 23:21
autor: tatar
Prawo serii ;)

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 21 maja 2018, 6:07
autor: WojtekErnest
Po 5 tys km rower upomnial sie o serwis....

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 21 maja 2018, 17:30
autor: ePawel
WojtekErnest pisze:
21 maja 2018, 6:07
Po 5 tys km rower upomnial sie o serwis....
Mógłbym powiedzieć, że brzmi jak jasnowidztwo, ale to stwierdzenie to oznaka doświadczenia w temacie. Rower od piątku zdeaktywowany w celu przeprowadzenia serwisu generalnego :)

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 21 maja 2018, 18:39
autor: tatar
Nic nie jest bezawaryjne,ale tym dłużej będziesz jeżdził,im sumienniej będziesz podchodził do przeglądów roweru.Ktoś kiedyś powiedział:kto dba,ten ma :D

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 21 maja 2018, 19:02
autor: Umbur
ePawel pisze:
20 maja 2018, 22:41
KONIEC Z SAMOPRZYLEPNYMI ŁATKAMI (chociaż ta na przodzie się trzyma). W sklepie rowerowym też mi je odradzili.
Co to za łatki masz?

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 21 maja 2018, 19:15
autor: tas
polecam stosować dętki o jeden rozmiar większe niż opona, dzięki temu sie nie rozciąga podczas pompowania i żadna łatka się nie odlepia

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 21 maja 2018, 19:19
autor: fineasz
Co powiecie o dętkach Gaadi? Ktoś używał? Najważniejszą zaletą jest fakt, że można je zmienić bez zdejmowania koła.
Obrazek

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 21 maja 2018, 19:30
autor: Umbur
Powiem, że się nie opłaca. Dętkę można łatać dopóki nie złapiesz "snejka". Jeżeli pilnuje się ciśnienia przed każdą wycieczką, to problem nie powinien wystąpić. Po sezonie i tak najprawdopodobniej będzie trzeba zmienić oponę na nową. Wtedy demontujesz poklejoną dętkę i wymieniasz przy okazji dętkę na nową. Tak jak Tas pisze, trzeba wkładać dętkę o rozmiar większą, żeby uniknąć rozciągania. Po raz kolejny pokazuje, które łatki warto mieć zawsze ze sobą. Żadne inne.

Obrazek

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 21 maja 2018, 20:22
autor: ePawel
Umbur pisze:
21 maja 2018, 19:02
ePawel pisze:
20 maja 2018, 22:41
KONIEC Z SAMOPRZYLEPNYMI ŁATKAMI (chociaż ta na przodzie się trzyma). W sklepie rowerowym też mi je odradzili.
Co to za łatki masz?
Już nie mam ;). A były to kellys. Po tych akcjach bardziej zainteresowałem się tematem łatek i kapci. Generalnie to zabrałem się za samoprzylepne łatki bo wcześniejsze zestawy tj osobno klej + łatki były jednorazowe; tzn. po otwarciu tubki z klejem zasychał po pierwszym użyciu - jakieś tanie dziadostwo to było. Myślałem, że łatki samoprzylepne rozwiążą ten problem.

W rowerowym odradzili mi samoprzylepne i dali zestaw tip top. W międzyczasie na kanale szajbajka z youtube trafiłem na temat kapci i też coś wspominał, że używa łatek tip topa. Mam nadzieję, że nie będę musiał testować.

Ale i tak nie jest źle. Lepiej, że temat pojawił się 2-3 km od domu a nie podczas dalekobieżnej wycieczki ;)

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 21 maja 2018, 20:26
autor: ePawel
tas pisze:
21 maja 2018, 19:15
polecam stosować dętki o jeden rozmiar większe niż opona, dzięki temu sie nie rozciąga podczas pompowania i żadna łatka się nie odlepia
Używam opony 1,75; dałem dętkę 1,75-2,125.
Dać jeszcze większą?

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 21 maja 2018, 20:58
autor: tas
ee taka już jest dobra :)

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 23 maja 2018, 22:43
autor: wibi
fineasz pisze:
21 maja 2018, 19:19
Co powiecie o dętkach Gaadi? Ktoś używał?..
Ja używam w składaku 20 cali. Mogę tylko powiedzieć REWELACJA ,wymiana wraz z pompowaniem około 10 minut tylko potrzebne jest coś ostrego do przecięcia przebitej dętki no i cena też spora.

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 25 maja 2018, 10:30
autor: EV-Maniak
Jaka jest najlepsza metoda na kapcia? A no zapasowa DĘTKA, a najlepiej DWIE. Łatanie jest dobre w domu, ale i tak dochodzi później martwienie się - czy schodzi czy nie, czy zejdzie? Wywalasz dętkę wstawiasz nową i po sprawie. No i opony muszą być porządne. Mi ostatnio wybuchła opona i musiałem prowadzić rower kawał drogi. No ale to z winy serwisanta wybuchła - zrobił zadrę na obręczy po centrowaniu.

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 25 maja 2018, 10:37
autor: ap0f1s
Z tyłu cieżko wymienić dętkę w terenie jak ma się silnik. Jak już miałem kapcia to łatałem łatką i tyle.
Z przodu tak, ale także pierwsze łatam.

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 25 maja 2018, 20:41
autor: Umbur
Dobrze załatana dętka niczym nie ustępuje nówce. Jak masz już ze 4 łatki, to można się zastanawiać nad wymianą. ;)

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 08 cze 2018, 17:17
autor: EV-Maniak
Wklejam z innego tematu, bo bardzo fajny pomysł. Ja z pewnością, jak tylko zelektryfikuję, to sobie kupię i będę woził w zapasie.
REWELACJA
Dętka otwarta

https://www.rowerystylowe.pl/p-4729/det ... wania-kola

Re: Praktyczne porady na kapcie - jak łatać, jak się zabezpieczać?

: 08 cze 2018, 20:35
autor: maciek72
Mam lepszy pomysł Henio :wywierć w obręczy jeszcze jeden otwór na wentyl i zamontuj dwie dętki.W razie kapcia pompujesz drugą i śmigasz dalej :lol: