Strona 1 z 1

Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow

: 20 kwie 2018, 13:44
autor: EV-Maniak
Spoko TomaS, ja dobry człowiek jestem i tak dam PATENT, bez względu czy ktoś przyśle czy nie rysunek techniczny. To tak dla zabawy bardziej chciałem, by towarzystwo trochę rozruszać, bo tylko jeżdżą zamiast pobyć choć troszkę na forum :)

PATENT wkleję do pierwszego posta edytując go, by nie trzeba było szukać. Ale to za jakiś czas bo a nóż jakaś dobro duszyczka się ulituje nad heniem i wyśle rys. techniczny ramy FALCON :)

No dobra, może dzisiaj dam PATENT... ;)

Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow

: 20 kwie 2018, 14:45
autor: EV-Maniak
Już wyedytowałem pierwszego posta i dałem info o PATENCIE 8-)

Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow

: 20 kwie 2018, 15:12
autor: tatar
A w ogóle to masz Patent na ten ...patent :)

Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow

: 20 kwie 2018, 15:19
autor: EV-Maniak
No a jak :)
Tylko henio mógł wpaść na taki patent by psikadło do opon użyć do łańcucha 8-)

Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow

: 20 kwie 2018, 23:12
autor: exmotech
Henio, odstaw te zioła bo za mocno działają.

Właścicielem rysunków Falcona jest producent Falcona i byłby mało rozsądny gdyby je udostępnił.

Nie wiem ile rama kosztuje ale jeśli poniżej 3tys. to nawet nie masz co patrzeć na rysunki. Zrobisz to taniej, jasne, ale usrasz się w tej robocie na dwa miesiące i wyjdzie krzywo, bo musisz mieć wzornik do budowy ramy. Bez niego pognie się ona jak faworek podczas spawania.

Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow

: 21 kwie 2018, 0:43
autor: Passat_EQ
Patent spoko, moze sensowny. Nie sprawdze tego ale doceniam pomysl.
Co do ramy henio to poprzednik tez glosi ze to troche trudne i moze sie nie udac.
Z drugiej strony jesli nadal jestes podpalony do tego, to po prostu kartka w dlon i naszkicuj swoja rame. Jesli masz ogara ktory to pospawa to narysuj wlasna. Tutaj sprawa jest o tyle przejrzysta ze masz szanse zrobic lepsza niz inne.Kwestia poprawic wady vectora, falcona i bombera. Doczytaj na endles o ich bolaczkach,uwzglednij w proj i rysuj.

Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow

: 23 kwie 2018, 11:55
autor: EV-Maniak
exmotech pisze:
20 kwie 2018, 23:12
Henio, odstaw te zioła bo za mocno działają.
Nie stać mnie nawet na zioło :roll:
Zresztą nie jaram, mój mózg i tak pracuje na FAZIE - same PATENTY widzę przed oczami :)

Dzisiaj miałem sen, że zapierniczałem WATOWYM POTWORKIEM - coś jak jednoślad Batmana 8-)

Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow

: 23 kwie 2018, 21:39
autor: exmotech
Henio, wyszukaj sobie w google images coś takiego jak 'frame jig'. Od tego trzeba zacząć i to ma być solidne. Cienka stal nieźle ciągnie przy spawaniu i bez szablonu wyjdzie świder a nie rama. Po drugie jak masz spawacza to upewnij się, że spawa on TIGiem a nie migomatem. Uwierz mi, spawy są lepsze, mocniejsze, nic nie jest nasmarkane, więc nie trzeba ich szlifować i w dodatku same spawy są małe, drobne, mało widoczne. To jest punkt wyjścia.

Dodatkowo upewnij się, że masz jakąś niedrogą firmę, która tnie laserem, plazmą czy wodą i ma giętarkę. Dzięki temu łatwo powstaną odpowiednio przygotowane półprodukty, które tylko trzeba będzie połączyć. Tak wychodzi taniej i lepiej, choć wydaje się to nielogiczne. W dodatku elementy są mocniejsze niż spawane z setek kawałków.

Następnie upewnij się, że tokarz przygotuje precyzyjnie mufę suportu (z gwintem), główkę ramy i tulejkę na wahacz.

Z prostych rzeczy to przyspawanie adaptera do hamulca tarczowego, spawanie wahacza, odpowiednie łożyskowanie itd.

Ja buduję wiele rzeczy od totalnego zera, więc wiem na czym to polega. Pewnie pominąłem połowę dupereli, które są niezbędne. Wątpię aby jeden garażowy majster Ci to zrobił. To musi być osoba totalnie znająca się na rowerach, wiedząca o co w tym chodzi.

Szybciej uzbierasz na dwie ramy falcona niż wyspawasz jedną. Serio...

Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow

: 23 kwie 2018, 22:35
autor: Pavyan
Technika spawania TIG - w 100% popieram, tylko jej używałbym do takich celów... a w zasadzie do wszystkich; TIG to jak chirurgia plastyczna w porównaniu do harówki rzeźnika (MMA lub MIG) :D
Ale wtrącam się by dodać jedną dość ważną rzecz w sprawie "świdrów" - szczególnie spawanie jakichkolwiek tulei z gotowym gwintem do jakichś wsporników (tu: blach "ramy") spowoduje ich częściową deformację, a to jest ISTOTNE.
Dotyczy to szczególnie tulei cienkościennych i z materiału zawierającego "więcej" węgla, takiego który może nieco ulepszać w obszarach sąsiadujących ze spoiną - a zastosowanie takiego materiału jest niewykluczone i celowe w wytrzymałych, a jednocześnie lekkich konstrukcjach. Grubościenne tuleje są mniej na to narażone - ale nie ma sztywnego podziału cienkościenne/grubościenne.
Tu może wystąpić problem, bo po pospawaniu może nie dać się wkręcić to, co powinno być wkręcone "w" lub "na" gwint.
Przeciwdziałaniem może być gwintowanie dopiero po spawaniu (trudno wykonalne bez oprzyrządowania, w warunkach amatorskich i dużej średnicy gwintu), odpowiednie zakonstruowanie spawanego przedmiotu minimalizujące deformacje (np. grubsze ściany tulei, odstępy), pozostawienie nieco większego niż typowy luzu na gwincie i/lub posiadanie gwintownika (narzynki) do "poprawienia" gwintu już po spawaniu, gdyby okazało się że nie można wkręcić detalu.
Nie powinienem wspominać o zupełnie niestandardowych, niekoszernych metodach, jak poprawianie gwintu ostrym trójkątnym pilnikiem (60st.) w wymagających tego miejscach (zewnętrzny) lub skrobanie fikuśnym skrobakiem (wewnętrzny) czy precyzyjne postukiwanie miękkim młotkiem :D - ale wspomnę, bo i tak się zdarza.
Hmm... raczej nikt nie będzie spawał roweru z kwasówki (choć np. mnie bardzo podobała się widziana gdzieś ażurowa, "rurkowa" konstrukcja e-bike'a ze stali kwasoodpornej i gdybym robił, to chyba właśnie taką - w dodatku spawanie TIG-iem kwasówki uważam za czystą przyjemność), ale właśnie stal KO ma wysoki współczynnik rozszerzalności termicznej i bardzo rzuca przy spawaniu.

Oczywiście, nie chcę straszyć lub mówić że coś jest niewykonalne (bo nie święci garnki lepią i sam lubię robić rzeczy "niemożliwe") - ale zwrócić uwagę na potencjalny problem.

Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow

: 23 kwie 2018, 23:45
autor: Passat_EQ
Wszystko jest mozliwe. Ja proponuje heniowi zeby zabawe z ebajkiem zaczal od budowy spawarki tig, potem uspawa tokarke, wytoczy gumowy mlotek, na drukarce w markecie wydrukuje rekojesc do srubokreta na bity. Po tym wszystkim.przystapi do spawania ramy. Skoczy po garsc tranzystorow i mikroklocow, nauczy sie na prędce programowania w c++, nastepnie zamowi odpowiednia chemie w sklepie dla domoroslego chemika zeby zapuszkowac w blaszce po rybach ogniwo Litowo-szprotkowe. Najprostsze bedzie juz walcowanie sprych i gwintowanie na wspomnianej tokarce.
aa, do sprych pasowaloby maly piec hutniczy wymurowac.
Co jeszcze Heniu planujesz zbudowac od podstaw?

Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow

: 25 kwie 2018, 10:10
autor: EV-Maniak
Planuję jeszcze zbudować od podstaw koło i schody, tylko nie mam rysunku technicznego :lol:

Spoko. Macie racje, w tym trzeba lata siedzieć by coś pożądanego uspwać. Gościu co by mi to ewentualnie robił lub pomógł zrobić to pasjonat - spawacz, artysta. Ma zakład "Kowalstwo artystyczne" i robi naprawdę piękne rzeczy. Ma też np. motocykl trójkołowy ze stali nierdzewnej. Mówił mi właśnie, że podstawą jest przyrząd spawalniczy. Bez problemu mógłbym u niego odbyć praktykę i się nauczyć. Zobaczymy co czas pokarze. Póki co gościu najlepszą kasę trzepie na... balustradach.

Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow

: 25 kwie 2018, 14:34
autor: tkoko
Heniu koniecznie musisz wpaść na zlot do Żyrardowa. Tam będziesz miał Falconóów do wyboru "co miara". Tam zrobisz to co robią wszyscy na tym świecie. Wystarczy że zrobisz dwa zdjęcia. Jedno z boku (najlepiej teleobiektywem by mieć jak najmniejsze zniekształcenia wymiaru) i jedno z góry (podobnie jak z boku, najlepiej z drona, może Tas udostępni :lol: ). Tak zrobione zdjęcia wstawiasz do pierwszego lepszego programu graficznego (nie musi być CAD). Znając średnicę koła/felgi, skalujesz tak by mieć 1cm = 1 mm na rysunku, i obrysowywujesz ramę. Dalej wydruk, suwmiarka, i masz gotowy "schemat" powodzenia i do dzieła :D

Re: PATENT do smarowania i konserwacji łańcucha, goleni, dampera i innych podzespołów mechanicznych, gumowych, plastikow

: 25 kwie 2018, 16:04
autor: tatar
,a technika zgubi :P