Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Piszta co chceta ;)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko »

Zeeltom, proste pytanie; przesyłka została wysłana jako standardowa za 14zł, czy jako niestandardowa za 29zł. Jeżeli jako pierwsza, to moim zdaniem masz "po ptokach", jeżeli jako niestandardowa, to roszczenie jest (moim zdaniem) zasadne

https://taniejniebedzie.pl/regulamin
https://taniejniebedzie.pl/cennik

§4 Ceny i płatności, 7. Usługodawca może obciążyć Klienta dodatkową opłatą za Usługę, jeżeli:
a) Klient podczas składania Zamówienia poda nieprawdziwe dane dotyczące Przesyłki.

Przesyłki standardowe:
•o kształcie regularnego prostopadłościanu,
•maksymalna waga rzeczywista - 30 kg,
•obwód (2 x wysokość + 2 x szerokość) + najdłuższy bok do 300 cm,
•najdłuższy bok do 200 cm.

Przesyłki niestandardowe:
•nieregularny kształt, wystające elementy lub opakowanie uniemożliwiające automatyczne sortowanie,
•maksymalna waga rzeczywista - 30 kg,
•obwód (2 x wysokość + 2 x szerokość) + najdłuższy bok do 300 cm,
•najdłuższy bok do 200 cm.
Awatar użytkownika
darki
Forumowicz
Posty: 113
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:30
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: darki »

tkoko pisze:
13 maja 2018, 8:09
Zeeltom, proste pytanie; przesyłka została wysłana jako standardowa za 14zł, czy jako niestandardowa za 29zł. Jeżeli jako pierwsza, to moim zdaniem masz "po ptokach", jeżeli jako niestandardowa, to roszczenie jest (moim zdaniem) zasadne
To niestety najważniejsze pytanie. Osobiście kiedyś się właśnie tak naciąłem. Wysyłałem radio Cb przez pośrednika Furgonetka.pl kurierem DPD i co ano nie zauważyłem, że standard to własnie regularny kształt prostopadłościanu itd. więc sobie zapakowałem w dwa pudełka bo takie znalazłem. Radio z długa anteną. Posklejałem do kupy i wysłałem. Kurier zabrał i wydawało się po problemie no ale dostałem za nieregularny kształt paczki bo były dwa różne pudełka połączone ;). Znajomy znów wysłał coś zawijając w strecz. Też mu się wydawało, że ok no bo super zabezpieczone. I dostał dopłatę tak jak ja za nieregularny kształt. Na początku się złościłem jakim prawem itd. a potem zacząłem się interesować co jest i jak i niestety to był mój błąd bo nie doczytałem ich regulaminu. Cóż zapłaciłem nie było wyjścia. Nauczka dla mnie heh czytać to co drobnym druczkiem ;).
Budujesz swojego Ebika.
Szukasz jakiegoś drobiazgu.
Poszukaj w mojej SZufladzie.
tel. 693 004 127
Pozdrawiam
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko »

zeeltom pisze:
15 maja 2018, 19:11
Dziś dostałem informację, że przewoźnik złożył reklamację do kuriera i może to potrwać nawet do 90 dni. Coś mi tu zupełnie nie pasuje. Ja jestem klientem firmy pośredniczącej i im płaciłem za usługę. Co mnie obchodzi jakieś rozliczanie między tą firmą a przewoźnikiem? Nie ustosunkowali się do mojej skargi w terminie 14 dni, czyli przyjęli reklamację na moją korzyść. Dziś będę się kontaktował z moim prawnikiem i wystosuję do nich już pismo urzędowe z kancelarii adwokackiej.
Zeeltom, powoli. Z tego co się zorientowałem, to w twojej sprawie jest to 30 dni, i nawet brak odpowiedzi nie jest domniemanym potwierdzeniem przyjęcia reklamacji przez firmę.

http://maszprawo.org.pl/2017/02/odpowie ... e-terminy/

Termin 14 dniowy dotyczy sprzedaży/ kupna towaru lub usługi.
Co do informacji o 90 dniach na rozpatrzenie reklamacji (podobnie zresztą jak wcześniejsze "zutylizowanie" paczki), to jest "pic na wodę", jak się u nas mówi. W załączniku masz info od Geis o terminach reklamacji gdzie pisze "jak byk" do 30 dni.
Załączniki
GEIS PARCEL .pdf
(674.23 KiB) Pobrany 481 razy
Ostatnio zmieniony 15 maja 2018, 20:45 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
darki
Forumowicz
Posty: 113
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:30
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: darki »

No fakt dziwne zachowanie firmy kurierskiej. Zapakowali zapakowany rower heh gdyby uznali ze zle zapakowany powinni o tym poinformowac. Czesto w opcjach wysylki jest podany rodzaj opakowania np. karton, strecz, tektura falista itd. Moze o to chodzi? Jak tlumaczy sie firma ktora przepakowala paczke? Dlaczego to zrobili? Mozna bylo wyowijac streczem to nie podnioslo by wagi a skoro zaznaczono przesylka niestandardowa to juz przegiecie bo niestardardowa to wlasnie taka heh nietypowa nie prostopadloscian, pudelko.
Budujesz swojego Ebika.
Szukasz jakiegoś drobiazgu.
Poszukaj w mojej SZufladzie.
tel. 693 004 127
Pozdrawiam
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko »

Przeczytaj dokładnie tekst z linka który Ci podałem ;)
Na PW opiszę Ci jak wygląda założenie pozwu w sądzie.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko »

Zeeltom, przeczytaj sobie co podpisywałeś ;)

https://taniejniebedzie.pl/regulamin

§5 Odpowiedzialność

2. Umowa Przewozu zawierana jest między Klientem a Przewoźnikiem. Przewoźnik jest odpowiedzialny za uszkodzenie, utratę, opóźnienie, zwrot oraz ubytek (DODATEK :) )Przesyłki.

Mam nadzieję ze dostałeś na PW mój opis i uwagi. W sądzie liczy się to co jest w "papierach" nie Twoje odczucia.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko »

Czyli (tak jak sądziłem), masz "potwierdzenie" że to Geis opakował dodatkowo przesyłkę. Co do wyboru "paragrafów". Niestety, nie dowiesz się jakie paragrafy "użyje" tnb.pl przeciwko Tobie, więc musisz w swoim pozwie, uwzględnić każdy paragraf, który może być użyty w odpowiedzi. Tak jak pisałem, rozprawa odbędzie się bez Twojej obecności, a wynik (wyrok), to będzie zapewne list z informacją o rozstrzygnięciu.
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 558
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: ap0f1s »

Widzę Tomku, że siadli ci na jaja ostro.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
xyz2a
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: xyz2a »

Ciekawe jak się sprawy potoczą
Obrazek
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
Awatar użytkownika
darki
Forumowicz
Posty: 113
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:30
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: darki »

Też jestem ciekaw a swoją drogą to widzę, że trzeba unikać firmy kurierskiej Geis. Wygląda to faktycznie na próbę wyłudzenia.
Budujesz swojego Ebika.
Szukasz jakiegoś drobiazgu.
Poszukaj w mojej SZufladzie.
tel. 693 004 127
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
GiantTrance3KW
Forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 04 maja 2017, 14:10
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: GiantTrance3KW »

Zdarzają się niestety kombinatorzy i naciągacze, no ale jakoś trzeba się przed tym bronić...nic nie reagować to już w ogóle dziki zachód..
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko »

zeeltom pisze:
17 maja 2018, 7:15
Jeden z wielu maili wysłanych do tnb.pl:

Wasz regulamin:

§6 REKLAMACJE
1. Reklamacje dotyczące funkcjonowania Serwisu należy zgłaszać przez formularz kontaktowy ».
2. Reklamacja dotycząca funkcjonowania Serwisu będzie rozpatrzona w terminie 14 dni, licząc od dnia zgłoszenia.
3. Reklamacje dotyczące niewłaściwie wykonanej usługi lub jej kosztów należy zgłaszać przez formularz kontaktowy ».

Zgłosiłem to ponad 3 tygodnie temu na Waszym formularzu. Nie przestrzegacie własnego regulaminu? Sprawa jest już u adwokata.

Z poważaniem Tomasz Wierzchoń.
zeeltom pisze:
17 maja 2018, 17:14
Na maila zacytowanego wcześniej dostałem bardzo rzeczową i konkretną odpowiedź:

"Dziękuję za informację. Niestety do tej pory nie mamy odpowiedzi na reklamację.

Pozdrawiamy
Dział rozliczeń"

Czyżby nie wiedzieli, że mają taki zapis w regulaminie, że dziękują mi za tą informację?
Kpią sobie w żywe oczy.
Zeeltom, oni swoją robotę zrealizowali, ;) (zamówili kuriera który przewiózł paczkę), i dla mnie powoływanie się na dwa pierwsze punkty jest bez sensu. (ale ja nie jestem prawnikiem :D )
Jeszcze co do pkt 1 i 2 reklamacji.
cytat
Serwis – strona internetowa www.taniejniebedzie.pl wraz z całą funkcjonalnością
Co zamierzasz reklamować w działaniu strony internetowej ;)

w 4 punkcie tego samego regulaminu masz wyraźnie;

4. Reklamacje dotyczące ubytku, uszkodzenia lub zaginięcia Przesyłki należy składać bezpośrednio do Przewoźnika. Szczegółowe informacje znajdują się tutaj.
To w końcu Geis zawyżył wagę, i on obciążył TNB, a ona Ciebie, bo w twoim imieniu występowała. Następny punkt masz.
5. Podmiotem rozpatrującym Reklamację jest Przewoźnik. W imieniu osoby reklamującej Usługodawca przekazuje reklamację do Przewoźnika. Usługodawca nie ma wpływu na rezultat złożonej reklamacji.
Tak wiec, moim zdaniem, TNB "swoje" zrobiło, przekazało reklamację dalej.

Jeszcze raz powtórzę, mieć rację , a udowodnić to w sądzie to dwie różne sprawy, ale masz już prawnika to nie powinno być problemu.

Mój przykład;
kupiłem na Allegro tablet, niezgodny z ofertą. Odstąpiłem zgodnie z prawem od umowy (obowiązywało 10 dni na odstąpienie). Drugiego dnia wysyłałem przesyłkę sprzedawcy, oraz poinformowałem go o odstąpieniu od umowy.
Sprzedawca wpadł na pomysł że mnie trochę "poćwiczy". Nie odebrał przesyłki ("wyjechał na urlop"), i ta wróciła do mnie (dodatkowa opłata). Następnie stwierdził że "łaskawie" ją odbierze lecz wypłaci tylko to co sobie ubzdura, a wszystkie koszty zwrotu, to moja sprawa.
Na logikę, sprawa do rozstrzygnięcia sądowego "bezproblemowa", wszystkie paragrafy są po mojej stronie. :D
Poszedłem więc do Rzecznika praw konsumenckich (zapewne prawnik) by wypełnić pozew "P", i tutaj dostałem "obuchem miedzy oczy".
Opinia rzecznika brzmiała w "luźnym tłumaczeniu" ; Mogę co najwyżej pocałować sprzedawcę w d..ę, odstąpienie od umowy, jest niezgodne z KPC i sąd bez wnikania w istotę sporu odrzuci pozew.
Poszedłem więc na policję, by przynajmniej ona "ścigała" sprzedawcę za oszustwo/wyłudzenie. Tutaj na info że tablet jest u mnie, padło krótko, to nie ich sprawa tylko sądu.
Półtora roku "studiowałem" KC, KPC, i inne ustawy dotyczące sprawy, i "rzeźbiłem" pozew tak by niemożliwe (zdaniem prawnika) było możliwe.
Wynik sporu.
Gościu, odbierając tablet, i zwracając mi wpłaconą kwotę (645zł), byłby na zero.
Po wyroku kosztowało go to 820zł + tablet (zastaw na pokrycie 450zł moich kosztów procesu). Z sadu dostałem zwrot 20zł (koszty procesu)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko »

Zeeltom, bardzo się mylisz. Jak pisałem wyżej, sam ścigam takich "cwaniaków". Nawet aktualnie, od ośmiu miesięcy, czekam na wynik kolejnej rozprawy, wobec osoby która mnie oszukała, i mam nadzieję się nie "przeliczyłem" (w grze jest 2 500zł). Życzę Ci powodzenia, a ponieważ masz odpowiednią osobę która poprowadzi sprawę, więc moje uwagi już są zbyteczne :)
Paff
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
Lokalizacja: Poznań

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: Paff »

[youtube][/youtube]
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko »

tkoko pisze:
17 maja 2018, 21:48
Zeeltom, bardzo się mylisz. Jak pisałem wyżej, sam ścigam takich "cwaniaków". Nawet aktualnie, od ośmiu miesięcy, czekam na wynik kolejnej rozprawy, wobec osoby która mnie oszukała, i mam nadzieję się nie "przeliczyłem" (w grze jest 2 500zł). Życzę Ci powodzenia, a ponieważ masz odpowiednią osobę która poprowadzi sprawę, więc moje uwagi już są zbyteczne :)
Dostałem dzisiaj decyzję (pozytywną :D ) w mojej sprawie, i ciekaw jestem jak Tobie przebiega sprawa.

Obrazek

Sprawa "banalna". Zakupiłem "jaccuzi". W opisie na OLX, nowe, dwuletnie, nieużywane za 1300zł. Okazało sie dziewięcioletnie, używane i niezgodne z umową. Zażądałem obniżenia ceny o 500zł, lub zwrot pieniędzy, na co pozwana się nie zgodziła, "grożąc" mi nawet policją. Wobec tego odstąpiłem od umowy kupna. Kobitka ma do zwrotu 2600zł, a jak nie odbierze sobie wanny, to być może i wanna zostanie. A jak jeszcze będzie miała jakieś wątpliwości, to obciążę ją kosztami 1.5 rocznego przechowywania, i niemożnością zakończenia remontu łazienki. :D
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko »

Bo, w mojej opinii, popełniłeś błąd pozywając tylko pośrednika. Osobiście pozwałbym obie firmy "solidarnie" do zwrotu potrącenia. Wówczas nie miałbyś problemu która z firm powinna zwróci Ci pieniądze, bo to wówczas byłaby ich "wewnętrzna" sprawa. A tak TNB, zgodnie z moim wcześniejszym postem, powołał się na pkt. 4 regulaminu który podpisałeś.
ODPOWIEDZ