ZAPRASZAM DO ZBIÓRKI CHARYTATYWNEJ NA WÓZEK INWALIDZKI viewtopic.php?f=8&p=24450#p24450

Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Piszta co chceta ;)
djmarcin56
Posty: 253
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: djmarcin56 » 12 maja 2018, 15:18

Ze ltom a czytałeś wogóle cokolwiek na temat ich warunków świadczenia usług, na stronie geis w pliku "ogólne warunki świadczenia usług" masz zapis
2. Zleceniodawca zobowiązuje się, że zarówno on jak i osoba działająca w jego imieniu, nie będzie
nadawać przesyłek:
l) zawierających rzeczy, które nie posiadają niezbędnych zabezpieczeń, nie są zapakowane w sposób
odpowiadający ich masie, kształtowi, właściwościom lub cechom, lub zawierające rzeczy, które
mogłyby uszkodzić pozostałe przesyłki, albo urządzenia transportowe
i infrastrukturę transportową GEIS PARCEL lub podwykonawców, lub też mogłoby dojść od
uszkodzenia towarów przy pomocy użytej techniki i stanowić zagrożenie dla życia, zdrowia lub
majątku GEIS PARCEL lub podwykonawców, ewentualnie ich pracowników. Niniejsze
postanowienie obowiązuje również w sytuacji, kiedy właściwości lub cechy przesyłki, niedostateczne
lub nieodpowiednio użyte opakowanie lub jego zabezpieczenie itp. wystąpiły podczas transportu
przesyłki, lub po jej fizycznym przyjęciu przez GEIS PARCEL lub podwykonawcę. Wybór sposobu
dalszego postępowania z tego typu przesyłką należy w pełni do GEIS PARCEL. W tego typu
przypadkach przyjmuje się, że Zleceniodawca przesyłki bez zastrzeżeń akceptuje uzasadnione
działania GEIS PARCEL lub wyznaczonego przez niego podwykonawcy, w zakresie kompletności,
wystarczalności i niepodważalności środków dowodowych w tej kwestii (w szczególności
dokumentacji zdjęciowej) udostępnionych Zleceniodawcy przez GEIS PARCEL lub wyznaczonego
przez niego podwykonawcę. Niniejsze postanowienie obowiązuje, jeżeli strony nie uzgodnią inaczej

Z tego wychodzi, że kurier jest od rozwożenia przesyłek i on nie ocenia ich tylko firma w centrali, dlatego on wszystko zabiera a dalej oni decydyją i tu się zabezpieczyli przez zapis, że jeśli wysyłasz paczkę która nie spełnia warunku postanowień czyli w tym wypadku rower dla nich ponieważ np. może uszkodzić samochód lub inne paczki gdyż był tylko oklejony czymś a nie całkowicie zapakowany to jednocześnie godzisz się na wszelkie dalsze decyzje firmy co z ta paczką zrobić.

Więc widać, że jednak działanie ich jest uzasadnione prawnie w dodatku jest zapis o podwykonawcy że ma takie same prawa aby oceniać paczki, jedynie o co można się spierać bo taki jest zapis iż mają do tego prawo czy te działania były uzasadnione czy nie i jedynie o tym mógł by rozstrzygać sąd, czyli musisz udowodnić, że działania ich typu opakowanie przesyłki w karton itd. było nie potrzebne .

tkoko
Posty: 245
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko » 12 maja 2018, 18:14

djmarcin56 pisze:
12 maja 2018, 15:18
..... Wybór sposobu dalszego postępowania z tego typu przesyłką należy w pełni do GEIS PARCEL. W tego typu
przypadkach przyjmuje się, że Zleceniodawca przesyłki bez zastrzeżeń akceptuje uzasadnione
działania GEIS PARCEL lub wyznaczonego przez niego podwykonawcy, w zakresie kompletności,
wystarczalności i niepodważalności środków dowodowych w tej kwestii (w szczególności
dokumentacji zdjęciowej) udostępnionych Zleceniodawcy przez GEIS PARCEL lub wyznaczonego
przez niego podwykonawcę. Niniejsze postanowienie obowiązuje, jeżeli strony nie uzgodnią inaczej
........
......Więc widać, że jednak działanie ich jest uzasadnione prawnie w dodatku jest zapis o podwykonawcy że ma takie same prawa aby oceniać paczki, jedynie o co można się spierać bo taki jest zapis iż mają do tego prawo czy te działania były uzasadnione czy nie i jedynie o tym mógł by rozstrzygać sąd, czyli musisz udowodnić, że działania ich typu opakowanie przesyłki w karton itd. było nie potrzebne .
Czyli, jak widać powyżej, muszą udostępnić dokumentację foto (dokumentację dowodową) zleceniodawcy, udowodnić konieczność dodatkowego opakowania przesyłki, i powinni to zrobić w odpowiedzi na reklamację.

tkoko
Posty: 245
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko » 12 maja 2018, 20:38

Jest za to inny "haczyk". Z chwilą odbioru towaru, prawo do "reklamacji" ma tylko odbiorca.
http://www.sprawnik.pl/artykuly,10223,1 ... urierskich

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 1388
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: zeeltom » 13 maja 2018, 7:32

Ja miałem umowę z firmą pośredniczącą tanjejniebedzie.pl i to oni mnie obciążyli za działania kuriera. Nie interesują mnie działania Geis, bo nie jestem ich klientem. Rower był porządnie zapakowany w szmaty i folię i nie stanowił zagrożenia dla innych paczek a wymiary i waga była zgodna z regulaminem. Teraz wychodzi na to, że ja jestem winny tego, że Geis po swojemu opakował paczkę i dowalono mi 270 zł kary. Coś tu nie gra.

tkoko
Posty: 245
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko » 13 maja 2018, 8:09

Zeeltom, proste pytanie; przesyłka została wysłana jako standardowa za 14zł, czy jako niestandardowa za 29zł. Jeżeli jako pierwsza, to moim zdaniem masz "po ptokach", jeżeli jako niestandardowa, to roszczenie jest (moim zdaniem) zasadne

https://taniejniebedzie.pl/regulamin
https://taniejniebedzie.pl/cennik

§4 Ceny i płatności, 7. Usługodawca może obciążyć Klienta dodatkową opłatą za Usługę, jeżeli:
a) Klient podczas składania Zamówienia poda nieprawdziwe dane dotyczące Przesyłki.

Przesyłki standardowe:
•o kształcie regularnego prostopadłościanu,
•maksymalna waga rzeczywista - 30 kg,
•obwód (2 x wysokość + 2 x szerokość) + najdłuższy bok do 300 cm,
•najdłuższy bok do 200 cm.

Przesyłki niestandardowe:
•nieregularny kształt, wystające elementy lub opakowanie uniemożliwiające automatyczne sortowanie,
•maksymalna waga rzeczywista - 30 kg,
•obwód (2 x wysokość + 2 x szerokość) + najdłuższy bok do 300 cm,
•najdłuższy bok do 200 cm.

darki
Posty: 42
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:30

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: darki » 13 maja 2018, 10:12

tkoko pisze:
13 maja 2018, 8:09
Zeeltom, proste pytanie; przesyłka została wysłana jako standardowa za 14zł, czy jako niestandardowa za 29zł. Jeżeli jako pierwsza, to moim zdaniem masz "po ptokach", jeżeli jako niestandardowa, to roszczenie jest (moim zdaniem) zasadne
To niestety najważniejsze pytanie. Osobiście kiedyś się właśnie tak naciąłem. Wysyłałem radio Cb przez pośrednika Furgonetka.pl kurierem DPD i co ano nie zauważyłem, że standard to własnie regularny kształt prostopadłościanu itd. więc sobie zapakowałem w dwa pudełka bo takie znalazłem. Radio z długa anteną. Posklejałem do kupy i wysłałem. Kurier zabrał i wydawało się po problemie no ale dostałem za nieregularny kształt paczki bo były dwa różne pudełka połączone ;). Znajomy znów wysłał coś zawijając w strecz. Też mu się wydawało, że ok no bo super zabezpieczone. I dostał dopłatę tak jak ja za nieregularny kształt. Na początku się złościłem jakim prawem itd. a potem zacząłem się interesować co jest i jak i niestety to był mój błąd bo nie doczytałem ich regulaminu. Cóż zapłaciłem nie było wyjścia. Nauczka dla mnie heh czytać to co drobnym druczkiem ;).

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 1388
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: zeeltom » 13 maja 2018, 15:29

Poszła jako niestandardowa za 44 zł. Tak zaznaczyłem w zmówieniu.

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 1388
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: zeeltom » 15 maja 2018, 19:11

Dziś dostałem informację, że przewoźnik złożył reklamację do kuriera i może to potrwać nawet do 90 dni. Coś mi tu zupełnie nie pasuje. Ja jestem klientem firmy pośredniczącej i im płaciłem za usługę. Co mnie obchodzi jakieś rozliczanie między tą firmą a przewoźnikiem? Nie ustosunkowali się do mojej skargi w terminie 14 dni, czyli przyjęli reklamację na moją korzyść. Dziś będę się kontaktował z moim prawnikiem i wystosuję do nich już pismo urzędowe z kancelarii adwokackiej.

tkoko
Posty: 245
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: tkoko » 15 maja 2018, 20:42

zeeltom pisze:
15 maja 2018, 19:11
Dziś dostałem informację, że przewoźnik złożył reklamację do kuriera i może to potrwać nawet do 90 dni. Coś mi tu zupełnie nie pasuje. Ja jestem klientem firmy pośredniczącej i im płaciłem za usługę. Co mnie obchodzi jakieś rozliczanie między tą firmą a przewoźnikiem? Nie ustosunkowali się do mojej skargi w terminie 14 dni, czyli przyjęli reklamację na moją korzyść. Dziś będę się kontaktował z moim prawnikiem i wystosuję do nich już pismo urzędowe z kancelarii adwokackiej.
Zeeltom, powoli. Z tego co się zorientowałem, to w twojej sprawie jest to 30 dni, i nawet brak odpowiedzi nie jest domniemanym potwierdzeniem przyjęcia reklamacji przez firmę.

http://maszprawo.org.pl/2017/02/odpowie ... e-terminy/

Termin 14 dniowy dotyczy sprzedaży/ kupna towaru lub usługi.
Co do informacji o 90 dniach na rozpatrzenie reklamacji (podobnie zresztą jak wcześniejsze "zutylizowanie" paczki), to jest "pic na wodę", jak się u nas mówi. W załączniku masz info od Geis o terminach reklamacji gdzie pisze "jak byk" do 30 dni.
Załączniki
GEIS PARCEL .pdf
(674.23 KiB) Pobrany 13 razy
Ostatnio zmieniony 15 maja 2018, 20:45 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.

darki
Posty: 42
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:30

Re: Próba naciągnięcia klienta - kurier?

Post autor: darki » 15 maja 2018, 20:44

No fakt dziwne zachowanie firmy kurierskiej. Zapakowali zapakowany rower heh gdyby uznali ze zle zapakowany powinni o tym poinformowac. Czesto w opcjach wysylki jest podany rodzaj opakowania np. karton, strecz, tektura falista itd. Moze o to chodzi? Jak tlumaczy sie firma ktora przepakowala paczke? Dlaczego to zrobili? Mozna bylo wyowijac streczem to nie podnioslo by wagi a skoro zaznaczono przesylka niestandardowa to juz przegiecie bo niestardardowa to wlasnie taka heh nietypowa nie prostopadloscian, pudelko.

ODPOWIEDZ