HUB vs MID

Piszta co chceta ;)
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: HUB vs MID

Post autor: Inc0 »

dyskusja na temat midów a raczej silników mocowanych centralnie duzej mocy powinna sie odbywac w dziale motocykle elektryczne :P tu zajmijmy sie silnikami nadającymi sie do konwersji zwykłego roweru czyli huby o masie do 10kg i midy mocy do 1kW?? czy ile tam zwykły łancuch rowerowy wytrzyma.
MixhaL porównywanie dwóch silników 250W z których jeden ma napędzać koło roweru za pośrednictwem przekładni wstępnej i przekładni rowerowych z drugim napędzającym koło bez pośrednictwa jakichkolwiek przekładni jest tendencyjne z wynikiem z góry wiadomym . Wyrównajmy szanse dwa silniki 250W mid i huba przekładniowego napędzają koło roweru bez pośrednictwa przekładni rowerowych :p no dobra nie bede taki dajmy midowi jedno przełożenie i kawałek łańcucha.. czy teraz wynik jest taki oczywisty??? :P dlatego trzeba porównanie przeprowadzić w szerszym zakresie z naciskiem na przeznaczenie konstrukcji e-bike
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: HUB vs MID

Post autor: tkoko »

sannis pisze:
23 gru 2018, 12:06
mr_x pisze:
23 gru 2018, 9:30
Ja na zakończenie powiem, że lepszy HUB przekładniowy. :lol:
Ja właśnie teraz jeżdżę na facie z przekładniowym hubem Bafang 750W. Po PRAWDZIWYCH górach i jestem bardzo zadowolony.
....
Ja tez jeżdżę HUB'em przekładniowym 250 wat w górach, i to na dodatek starym składakiem, i nie sprawiło mi większego problemu wyjechać razem z "Falconami" np. na Kozia Górkę, czy Żar, mimo że jestem po dwóch zawałach :D
A tak na poważnie, to czy dany "rower" jest lepszy czy gorszy, zależy od tego czego od roweru oczekujemy. Jeżeli po "płaskim" będziemy oczekiwać największej prędkości, to "zwycięży" HUB gdyż przy tej samej "mocy", będzie miał większą sprawność. Jeżeli będziemy jeździć w górach, to MID ma tu przewagę (przy tej samej mocy), gdyż umożliwia jeździć z większą mocą na kole (przy mniejszej prędkości)
wibi
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
Lokalizacja: Będzin-Śląsk

Re: HUB vs MID

Post autor: wibi »

@Inc0
W poprzednim poście (moim) popełniłem błąd przy porównywaniu cen HUBa i MIDa, ale każdy może sobie sam poszukać, że ceny bywają już zbliżone jak np.
HUB-https://pl.aliexpress.com/item/Passion- ... dd592f312f

MID-https://pl.aliexpress.com/item/NOWA-WER ... 6.html?s=p


Zamieszczając zdjęcie głowicy z wałkiem rozrządu samochodu chyba coś Ci się pomyliło gdyż takich temperatur nigdy w żadnym elektrycznym silniku rowerowym nie ma i nie będzie

@tatar
Przykład który podałeś z rozbiórki silnika,że smar był na zewnątrz zębatek a zęby tylko "zwilżone" smarem jest jak najbardziej prawidłowy,TAK BYĆ POWINNO gdyż to właśnie ten minimalny "film" smaru na zębach wystarczy by zapewnić poślizg.Gdy poślizgu zaczyna brakować silnik nieco się nagrzewa powodując spłynięcie "wyrzuconego" na zewnętrzny obwód smaru na powrót na zęby zapewniając poślizg. Dlatego dodatkowe smarowanie nie jest potrzebne gdyż fabrycznego jest dostatek.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: HUB vs MID

Post autor: tatar »

Aż rodzi się pytanie; a co stanie się z przekładnią,jeżeli nigdy jej nie zagrzeję lub użytkowana jest np.na Grenlandii ciągle przy minus 18 stopni. :)
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: HUB vs MID

Post autor: Inc0 »

wibi fota ze s karbonizowanym olejem nie wymienianym przez dłuuuuuuugi czas ( 130.000km )jest na miejscu miała ci dać do myślenia że współczesne środki smarne nie sa wieczne i sa podatne na starzenie sie.
Na siłę szukasz argumentu że mid jest tańszy i żeby przysłowiowe skały złotem sie sfajdały nie ma takiej możliwości by ..użyję twojej metafory młockarnia była tańsza od cepa :P . Wynalazłeś cenę z kosmosu za huba i porównać to chcesz z najniższą za mida :p bądź uczciwy przynajmniej względem siebie i sam się nie oszukuj w Polsce nie trzeba długo szukać by znaleźć o wiele tańsze zestawy z hubem niż te twoje znajdy z Chin .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: HUB vs MID

Post autor: tkoko »

Wibi, wyższość Twojego MID'a opisałeś poniżej;

http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic ... 467#p19467

Brak tam odpowiedzi czy MID jest już w pełni sprawny :D Z tego co się orientuję z HUB'ami, jeżeli tylko silnik nie ma zwarć, lub przerw w obwodzie, nie ma takich problemów :D
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: HUB vs MID

Post autor: Inc0 »

touché :P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
wibi
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
Lokalizacja: Będzin-Śląsk

Re: HUB vs MID

Post autor: wibi »

tkoko pisze:
23 gru 2018, 20:15
Wibi, wyższość Twojego MID'a opisałeś poniżej;.....
Już na wstępie pisałem, że to nie mój MID a znajomego, sam mam dwa MIDy,oba marki Bafang (w tym jeden luzem,niezamontowany) i jednego HUBa przekładniowego. Co do smarowania i starzenia się środków smarnych o których pisze powyżej kol.Inc0 określając przebieg na 130 000 km to muszę go uświadomić, że manualna skrzynia biegów w moim Passacie przejechała już ponad 300 000 km w ciągu 28 lat (tyle ma lat) i nawet do niej nie zajrzałem by sprawdzić np.poziom, gdyż producent tego nie przewidywał i ja mu wierzę. W instrukcji pisze, że olej wymienia się tylko w razie wycieku lub innej utraty a to nie miało miejsca,samochód mam od nowości.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: HUB vs MID

Post autor: Inc0 »

wibi mid to mid twój nie twój ale sfajczony i jak widac problematyczny w naprawie ale do rzeczy : skrzynia biegów , jej koła zebate,w starej daty niemieckim samochodzie są wykonane w bardzo niskiej tolerancji z wysokiej jakości stali dodatkowo nawęglanej powierzchniowo i sa smarowane olejem który wypłukuje powstajace drobiny na dno gdzie je wyłapuje magnes wiec nie maja udziału w dalszym niszczeniu trybów . producent wydał takie zalecenie by zapobiegac "grzebaniu w skrzyni osobom nieprzeszkolonym które mogły by zalać olej niewłasciwy powodujacy korozje np synchronizatorów .Ale wróćmy do mida z jakich materiałów są te trybiki w tym "niezawodnym " midzie i jaka jest ich tolerancja wykonawcza , tu tez producent wydał takie samo zalecenie ale umotywowane ono jest raczej tym żeby mid za długo nie pożył by kasa sie mogła zgadzać w bilansie bo smar nie ma w zwyczaju tak jak olej wracać w miejsce z którego został usunięty wiec o ile skrzynia smarowana olejem dobrze zniesie stary olej ktory zawsze i wszedzie wlezie o tyle smarowana przekłądnia mida smarem juz nie bo gdy sie zestarzeje smar to zmienią sie jego właściwości smarne w tym lepkość a raz usuniety z powierzchni roboczych kół zębatych juz tam nie wróci a film smarny długo tez sie nie utrzyma bez odnawiania jak to ma miejsce w skrzyni samoichodowej gdzie ciagle jest obecny olej .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
sannis
Forumowicz
Posty: 186
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: HUB vs MID

Post autor: sannis »

wibi pisze:
24 gru 2018, 0:08
manualna skrzynia biegów w moim Passacie przejechała już ponad 300 000 km w ciągu 28 lat (tyle ma lat) i nawet do niej nie zajrzałem by sprawdzić np.poziom, gdyż producent tego nie przewidywał i ja mu wierzę. W instrukcji pisze, że olej wymienia się tylko w razie wycieku lub innej utraty a to nie miało miejsca,samochód mam od nowości.
Producent zakłada, że to auto miało jeździć 7-8 lat :lol:
Wszystkim fanom midów, hubów i przekładniowych hubów WESOŁYCH ŚWIĄT.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: HUB vs MID

Post autor: tatar »

Tobie @sannis równie wesołych :D
sannis
Forumowicz
Posty: 186
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: HUB vs MID

Post autor: sannis »

Dzięki, wzajemnie.
TOFT
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39

Re: HUB vs MID

Post autor: TOFT »

Kolego sannis:) (i poniekąd kolego Mixhal).
Aby mieć odczucia czysto rowerowe - a więc odpowiednią kadencję (pomijam pasy i czujniki momentu) wystarczy zejść z napięcia do około 24-30V. W prawdzie moc spada wówczas o połowę do jakiś niecałych 900 W jednak moment produkowany prundem pozostaje niezmienny. Podjeżdża toto te same górki w zasadzie (nie licząc opcji rozpędu) co na 2x większym napięciu.Co ciekawe silnik również podobnie się grzeje. To ograniczenie powoduje, że już kręcimy przy zestawie 11x42 jakieś max 40 45 kmh i jest fajnie...
A tak pozatym KOCHAM midy:)
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: HUB vs MID

Post autor: MixhaL »

Zapomniałem o jeszcze jednym fajnym midzie i w nim pokładam największe nadzieje.
Niestety na razie cisza w temacie, projektant nie daje żadnych info, mam nadzieję że projekt nie umarł bo parametry ma super:
• 11 kW peak power
• 29 kg with the low center of gravity
• 80 km hard off-road driving range
• 1,6 kWh removable battery
• fully configurable regenerative braking • built-in 2.6 “IPS LCD display

Jako że jest z Chorwacji cena może być rónież konkurencyjna bo LMX zaraz będzie kosztował tyle co auto kompaktowe z salonu...

Obrazek
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: HUB vs MID

Post autor: Inc0 »

i taki mid ma sens , tyle że to juz praktycznie motocykl , nawet zamiast pedałów ma podnóżki, jeśli by kosztować miał tyle co falcon o zbliżonych parametrach(moc, zasięg) biore go od razu o ile będzie mieć homologacje .Ta konstrukcja nijak ma sie do dyskusji w temacie zestawu do elektryfikacji roweru i nic to nie zmienia, dla mnie bilans zalet i wad wypada korzystniej dla huba BP.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: HUB vs MID

Post autor: MixhaL »

Inc0 pisze:
01 sty 2019, 10:00
o ile będzie mieć homologacje.
Wypluj te słowa, za homologacje byś musiał dodatkowo zapłacić kilka tysięcy.
Taki LMX ma homologacje, co z tego skoro zdrożał chyba z 1000 euro.
Nawet motocykle typu cross nie mają homologacji do poruszania się po drogach publicznych.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: HUB vs MID

Post autor: Inc0 »

kilka tysi więcej za możliwość poruszania sie po publicznych bez stersu..biore:P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: HUB vs MID

Post autor: equid »

Jak juz jesteśmy w temacie takiego mida to dal mnie jak narazie jedyna prawilna konstrukcja jest od firmy Alta motors.
https://www.altamotors.co/#the-future-of-fast
Obrazek
KTM to nawet niema co porównywać do tego cacka a sa za podobne pieniądze
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: HUB vs MID

Post autor: TomaS »

A ile to ma zasięgu na poszczególnych trybach mocy bo nie mogę się doczytac
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: HUB vs MID

Post autor: equid »

Z tego co widziałem to tylko podają czas ile można przejechać na danym trybie. Ale aku 5,8kwh na trochę wystarczy ;)
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: HUB vs MID

Post autor: tatar »

I tak front burzowy pod nazwą ,,HUB vs MID'' coraz bardziej przesuwa się w neutralną stronę motocykli... :D
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: HUB vs MID

Post autor: radasss »

Taki MID powstaje -
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: HUB vs MID

Post autor: MixhaL »

Jest jeszcze jeden fajny mid godny polecenia tylko cena zabija :!:

Obrazek
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: HUB vs MID

Post autor: MixhaL »

Kolejny, w cenie...nowego samochodu klasy kompakt:
Obrazek

Ps. Smacznie brzmiąca nazwa.
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: HUB vs MID

Post autor: leszcz »

Jakiś murarz to projektował 🤣
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: HUB vs MID

Post autor: tatar »

huby też są inspirujące :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ