HUB vs MID
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: HUB vs MID
dyskusja na temat midów a raczej silników mocowanych centralnie duzej mocy powinna sie odbywac w dziale motocykle elektryczne tu zajmijmy sie silnikami nadającymi sie do konwersji zwykłego roweru czyli huby o masie do 10kg i midy mocy do 1kW?? czy ile tam zwykły łancuch rowerowy wytrzyma.
MixhaL porównywanie dwóch silników 250W z których jeden ma napędzać koło roweru za pośrednictwem przekładni wstępnej i przekładni rowerowych z drugim napędzającym koło bez pośrednictwa jakichkolwiek przekładni jest tendencyjne z wynikiem z góry wiadomym . Wyrównajmy szanse dwa silniki 250W mid i huba przekładniowego napędzają koło roweru bez pośrednictwa przekładni rowerowych :p no dobra nie bede taki dajmy midowi jedno przełożenie i kawałek łańcucha.. czy teraz wynik jest taki oczywisty??? dlatego trzeba porównanie przeprowadzić w szerszym zakresie z naciskiem na przeznaczenie konstrukcji e-bike
MixhaL porównywanie dwóch silników 250W z których jeden ma napędzać koło roweru za pośrednictwem przekładni wstępnej i przekładni rowerowych z drugim napędzającym koło bez pośrednictwa jakichkolwiek przekładni jest tendencyjne z wynikiem z góry wiadomym . Wyrównajmy szanse dwa silniki 250W mid i huba przekładniowego napędzają koło roweru bez pośrednictwa przekładni rowerowych :p no dobra nie bede taki dajmy midowi jedno przełożenie i kawałek łańcucha.. czy teraz wynik jest taki oczywisty??? dlatego trzeba porównanie przeprowadzić w szerszym zakresie z naciskiem na przeznaczenie konstrukcji e-bike
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: HUB vs MID
Ja tez jeżdżę HUB'em przekładniowym 250 wat w górach, i to na dodatek starym składakiem, i nie sprawiło mi większego problemu wyjechać razem z "Falconami" np. na Kozia Górkę, czy Żar, mimo że jestem po dwóch zawałach
A tak na poważnie, to czy dany "rower" jest lepszy czy gorszy, zależy od tego czego od roweru oczekujemy. Jeżeli po "płaskim" będziemy oczekiwać największej prędkości, to "zwycięży" HUB gdyż przy tej samej "mocy", będzie miał większą sprawność. Jeżeli będziemy jeździć w górach, to MID ma tu przewagę (przy tej samej mocy), gdyż umożliwia jeździć z większą mocą na kole (przy mniejszej prędkości)
-
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
- Lokalizacja: Będzin-Śląsk
Re: HUB vs MID
@Inc0
W poprzednim poście (moim) popełniłem błąd przy porównywaniu cen HUBa i MIDa, ale każdy może sobie sam poszukać, że ceny bywają już zbliżone jak np.
HUB-https://pl.aliexpress.com/item/Passion- ... dd592f312f
MID-https://pl.aliexpress.com/item/NOWA-WER ... 6.html?s=p
Zamieszczając zdjęcie głowicy z wałkiem rozrządu samochodu chyba coś Ci się pomyliło gdyż takich temperatur nigdy w żadnym elektrycznym silniku rowerowym nie ma i nie będzie
@tatar
Przykład który podałeś z rozbiórki silnika,że smar był na zewnątrz zębatek a zęby tylko "zwilżone" smarem jest jak najbardziej prawidłowy,TAK BYĆ POWINNO gdyż to właśnie ten minimalny "film" smaru na zębach wystarczy by zapewnić poślizg.Gdy poślizgu zaczyna brakować silnik nieco się nagrzewa powodując spłynięcie "wyrzuconego" na zewnętrzny obwód smaru na powrót na zęby zapewniając poślizg. Dlatego dodatkowe smarowanie nie jest potrzebne gdyż fabrycznego jest dostatek.
W poprzednim poście (moim) popełniłem błąd przy porównywaniu cen HUBa i MIDa, ale każdy może sobie sam poszukać, że ceny bywają już zbliżone jak np.
HUB-https://pl.aliexpress.com/item/Passion- ... dd592f312f
MID-https://pl.aliexpress.com/item/NOWA-WER ... 6.html?s=p
Zamieszczając zdjęcie głowicy z wałkiem rozrządu samochodu chyba coś Ci się pomyliło gdyż takich temperatur nigdy w żadnym elektrycznym silniku rowerowym nie ma i nie będzie
@tatar
Przykład który podałeś z rozbiórki silnika,że smar był na zewnątrz zębatek a zęby tylko "zwilżone" smarem jest jak najbardziej prawidłowy,TAK BYĆ POWINNO gdyż to właśnie ten minimalny "film" smaru na zębach wystarczy by zapewnić poślizg.Gdy poślizgu zaczyna brakować silnik nieco się nagrzewa powodując spłynięcie "wyrzuconego" na zewnętrzny obwód smaru na powrót na zęby zapewniając poślizg. Dlatego dodatkowe smarowanie nie jest potrzebne gdyż fabrycznego jest dostatek.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: HUB vs MID
Aż rodzi się pytanie; a co stanie się z przekładnią,jeżeli nigdy jej nie zagrzeję lub użytkowana jest np.na Grenlandii ciągle przy minus 18 stopni.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: HUB vs MID
wibi fota ze s karbonizowanym olejem nie wymienianym przez dłuuuuuuugi czas ( 130.000km )jest na miejscu miała ci dać do myślenia że współczesne środki smarne nie sa wieczne i sa podatne na starzenie sie.
Na siłę szukasz argumentu że mid jest tańszy i żeby przysłowiowe skały złotem sie sfajdały nie ma takiej możliwości by ..użyję twojej metafory młockarnia była tańsza od cepa . Wynalazłeś cenę z kosmosu za huba i porównać to chcesz z najniższą za mida :p bądź uczciwy przynajmniej względem siebie i sam się nie oszukuj w Polsce nie trzeba długo szukać by znaleźć o wiele tańsze zestawy z hubem niż te twoje znajdy z Chin .
Na siłę szukasz argumentu że mid jest tańszy i żeby przysłowiowe skały złotem sie sfajdały nie ma takiej możliwości by ..użyję twojej metafory młockarnia była tańsza od cepa . Wynalazłeś cenę z kosmosu za huba i porównać to chcesz z najniższą za mida :p bądź uczciwy przynajmniej względem siebie i sam się nie oszukuj w Polsce nie trzeba długo szukać by znaleźć o wiele tańsze zestawy z hubem niż te twoje znajdy z Chin .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: HUB vs MID
Wibi, wyższość Twojego MID'a opisałeś poniżej;
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic ... 467#p19467
Brak tam odpowiedzi czy MID jest już w pełni sprawny Z tego co się orientuję z HUB'ami, jeżeli tylko silnik nie ma zwarć, lub przerw w obwodzie, nie ma takich problemów
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic ... 467#p19467
Brak tam odpowiedzi czy MID jest już w pełni sprawny Z tego co się orientuję z HUB'ami, jeżeli tylko silnik nie ma zwarć, lub przerw w obwodzie, nie ma takich problemów
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
-
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
- Lokalizacja: Będzin-Śląsk
Re: HUB vs MID
Już na wstępie pisałem, że to nie mój MID a znajomego, sam mam dwa MIDy,oba marki Bafang (w tym jeden luzem,niezamontowany) i jednego HUBa przekładniowego. Co do smarowania i starzenia się środków smarnych o których pisze powyżej kol.Inc0 określając przebieg na 130 000 km to muszę go uświadomić, że manualna skrzynia biegów w moim Passacie przejechała już ponad 300 000 km w ciągu 28 lat (tyle ma lat) i nawet do niej nie zajrzałem by sprawdzić np.poziom, gdyż producent tego nie przewidywał i ja mu wierzę. W instrukcji pisze, że olej wymienia się tylko w razie wycieku lub innej utraty a to nie miało miejsca,samochód mam od nowości.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: HUB vs MID
wibi mid to mid twój nie twój ale sfajczony i jak widac problematyczny w naprawie ale do rzeczy : skrzynia biegów , jej koła zebate,w starej daty niemieckim samochodzie są wykonane w bardzo niskiej tolerancji z wysokiej jakości stali dodatkowo nawęglanej powierzchniowo i sa smarowane olejem który wypłukuje powstajace drobiny na dno gdzie je wyłapuje magnes wiec nie maja udziału w dalszym niszczeniu trybów . producent wydał takie zalecenie by zapobiegac "grzebaniu w skrzyni osobom nieprzeszkolonym które mogły by zalać olej niewłasciwy powodujacy korozje np synchronizatorów .Ale wróćmy do mida z jakich materiałów są te trybiki w tym "niezawodnym " midzie i jaka jest ich tolerancja wykonawcza , tu tez producent wydał takie samo zalecenie ale umotywowane ono jest raczej tym żeby mid za długo nie pożył by kasa sie mogła zgadzać w bilansie bo smar nie ma w zwyczaju tak jak olej wracać w miejsce z którego został usunięty wiec o ile skrzynia smarowana olejem dobrze zniesie stary olej ktory zawsze i wszedzie wlezie o tyle smarowana przekłądnia mida smarem juz nie bo gdy sie zestarzeje smar to zmienią sie jego właściwości smarne w tym lepkość a raz usuniety z powierzchni roboczych kół zębatych juz tam nie wróci a film smarny długo tez sie nie utrzyma bez odnawiania jak to ma miejsce w skrzyni samoichodowej gdzie ciagle jest obecny olej .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01
Re: HUB vs MID
Producent zakłada, że to auto miało jeździć 7-8 latwibi pisze: ↑24 gru 2018, 0:08manualna skrzynia biegów w moim Passacie przejechała już ponad 300 000 km w ciągu 28 lat (tyle ma lat) i nawet do niej nie zajrzałem by sprawdzić np.poziom, gdyż producent tego nie przewidywał i ja mu wierzę. W instrukcji pisze, że olej wymienia się tylko w razie wycieku lub innej utraty a to nie miało miejsca,samochód mam od nowości.
Wszystkim fanom midów, hubów i przekładniowych hubów WESOŁYCH ŚWIĄT.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01
-
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39
Re: HUB vs MID
Kolego sannis:) (i poniekąd kolego Mixhal).
Aby mieć odczucia czysto rowerowe - a więc odpowiednią kadencję (pomijam pasy i czujniki momentu) wystarczy zejść z napięcia do około 24-30V. W prawdzie moc spada wówczas o połowę do jakiś niecałych 900 W jednak moment produkowany prundem pozostaje niezmienny. Podjeżdża toto te same górki w zasadzie (nie licząc opcji rozpędu) co na 2x większym napięciu.Co ciekawe silnik również podobnie się grzeje. To ograniczenie powoduje, że już kręcimy przy zestawie 11x42 jakieś max 40 45 kmh i jest fajnie...
A tak pozatym KOCHAM midy:)
Aby mieć odczucia czysto rowerowe - a więc odpowiednią kadencję (pomijam pasy i czujniki momentu) wystarczy zejść z napięcia do około 24-30V. W prawdzie moc spada wówczas o połowę do jakiś niecałych 900 W jednak moment produkowany prundem pozostaje niezmienny. Podjeżdża toto te same górki w zasadzie (nie licząc opcji rozpędu) co na 2x większym napięciu.Co ciekawe silnik również podobnie się grzeje. To ograniczenie powoduje, że już kręcimy przy zestawie 11x42 jakieś max 40 45 kmh i jest fajnie...
A tak pozatym KOCHAM midy:)
- MixhaL
- Forumowicz
- Posty: 240
- Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56
Re: HUB vs MID
Zapomniałem o jeszcze jednym fajnym midzie i w nim pokładam największe nadzieje.
Niestety na razie cisza w temacie, projektant nie daje żadnych info, mam nadzieję że projekt nie umarł bo parametry ma super:
• 11 kW peak power
• 29 kg with the low center of gravity
• 80 km hard off-road driving range
• 1,6 kWh removable battery
• fully configurable regenerative braking • built-in 2.6 “IPS LCD display
Jako że jest z Chorwacji cena może być rónież konkurencyjna bo LMX zaraz będzie kosztował tyle co auto kompaktowe z salonu...
Niestety na razie cisza w temacie, projektant nie daje żadnych info, mam nadzieję że projekt nie umarł bo parametry ma super:
• 11 kW peak power
• 29 kg with the low center of gravity
• 80 km hard off-road driving range
• 1,6 kWh removable battery
• fully configurable regenerative braking • built-in 2.6 “IPS LCD display
Jako że jest z Chorwacji cena może być rónież konkurencyjna bo LMX zaraz będzie kosztował tyle co auto kompaktowe z salonu...
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: HUB vs MID
i taki mid ma sens , tyle że to juz praktycznie motocykl , nawet zamiast pedałów ma podnóżki, jeśli by kosztować miał tyle co falcon o zbliżonych parametrach(moc, zasięg) biore go od razu o ile będzie mieć homologacje .Ta konstrukcja nijak ma sie do dyskusji w temacie zestawu do elektryfikacji roweru i nic to nie zmienia, dla mnie bilans zalet i wad wypada korzystniej dla huba BP.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- MixhaL
- Forumowicz
- Posty: 240
- Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56
Re: HUB vs MID
Wypluj te słowa, za homologacje byś musiał dodatkowo zapłacić kilka tysięcy.
Taki LMX ma homologacje, co z tego skoro zdrożał chyba z 1000 euro.
Nawet motocykle typu cross nie mają homologacji do poruszania się po drogach publicznych.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: HUB vs MID
kilka tysi więcej za możliwość poruszania sie po publicznych bez stersu..biore:P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: HUB vs MID
Jak juz jesteśmy w temacie takiego mida to dal mnie jak narazie jedyna prawilna konstrukcja jest od firmy Alta motors.
https://www.altamotors.co/#the-future-of-fast
KTM to nawet niema co porównywać do tego cacka a sa za podobne pieniądze
https://www.altamotors.co/#the-future-of-fast
KTM to nawet niema co porównywać do tego cacka a sa za podobne pieniądze
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: HUB vs MID
Z tego co widziałem to tylko podają czas ile można przejechać na danym trybie. Ale aku 5,8kwh na trochę wystarczy
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: HUB vs MID
I tak front burzowy pod nazwą ,,HUB vs MID'' coraz bardziej przesuwa się w neutralną stronę motocykli...
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- MixhaL
- Forumowicz
- Posty: 240
- Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56
- MixhaL
- Forumowicz
- Posty: 240
- Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: HUB vs MID
Jakiś murarz to projektował
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa