Zebrałem w jednym miejscu wady i zalety huba i mida, może sie komuś przyda
MID
1. Zalety:
- Większy moment obrotowy przy tej samej mocy nominalnej
- Mniejsza waga (W porównaniu do HUB'a o takiej samej mocy)
- Lepsze wyważenie roweru ( Tylnie koło nie wazy np. 10kg
)
- Bardziej 'rowerowe' odczucie z jazdy
- 'Bezproblemowa' wymiana dętki
- Często wkomponowany w konstrukcję ramy
- Dla osób chcących poruszać się 'legalnie' w limicie 250W jest lepszy od huba 250W
- Możliwość szybkiego i w miarę łatwego zmieniania przełożenia silnika w przypadku zwykłych rowerów
2. Wady:
- Duża komplikacja całego napędu.
- Dużo cześć przekładni które się zużywają i z czasem trzeba je wymieniać
- Dosyć skomplikowany serwis, trzeba już coś wiedzieć zęby to samemu zrobić
- Produkuje dość duży hałas przez przekładnie
- Mała elastyczność pod względem zwiększania osiągów. (Jeżeli będziemy chcieli podnieść moc to musimy się liczyć z znacznym zużyciem przekładni )
- W rowerach elektrycznych mocno przyśpiesza zużywanie sie całego napędu ( kaseta, łańcuch itp.)
- W mocniejszych konstrukcjach zajmuje miejsce w ramie większemu akumulatorowi.
- Ryzyko oberwania łańcuchem po nogach gdy się urwie podczas jazdy.
HUB (dotyczy tylko bez przekładniowych)
1. Zalety
- Jest praktycznie bezawaryjny ( nie trzeba notorycznie doglądać sprzętu, tylko cieszysz się z jazdy )
- Więcej można zmieścić ogniw do ramy, a to przekłada się na osiągi: większą moc, prędkość, zasięg
- Ma zdecydowanie większa żywotność ( niema prawie żadnych ruchomych części oprócz pary łożysk )
- Jest bez głośny ( nie słychać łańcucha, przekładni )
- Ma prostą konstrukcję oraz montaż, którą każdy może w domu złożyć do roweru, a serwis jest prosty
- Większa elastyczność pod względem zwiększania mocy ( jedynie sie może przegrzać wiec gdy jest zabezpieczony termicznie to nie problem)
- Lepszy przy wyższych prędkościach
- Możliwość załączenia w sterowniku funkcji hamowania rekuperacyjnego oraz systemu antykradzieżowego.
2. Wady
- Duża masa nieamortyzowana w kole (największe silniki montowane w "rowerach'' ważą nawet do 20kg)
- Przy starcie od 0 km/h do 5km/h trochę "muli"
- Słabe odprowadzanie ciepła z stojana.
- Wyższa waga przy takiej samej mocy w porównaniu do MID'a
- Skomplikowana wymiana opony
Chyba to jest już wszystkie wady i zalety co mi przychodzi na myśl, jeżeli o czymś zapomniałem to możecie mnie poprawić