Re: HUB vs MID
: 01 cze 2018, 21:49
Poczytaj sobie @henio o MID-dach,może zmienisz zdanie przynajmniej w temacie mocy silników tak w MID-ach,jak i HUB-ach
Forum poświęcone tematyce rowerów i innych pojazdów elektrycznych
https://pojazdyelektryczne.org/
Z tego co widzę na rynku obecnie, to jest jakieś 80% hubów i 20% midów, więc coś tu chyba nie tak.
Najlepsze jest to że chciałem zrobić takiego 'odpowiedniego' mida w mojej kolejnej konstrukcji ale na szczęście zmądrzałem i będzie hub , a to porównanie jest skutkiem tego zmądażenia i mam nadzieje ze inni również wyciągną odpowiednie wnioskiap0f1s pisze: ↑14 gru 2018, 20:39Mad Max fajne wszystko rozpisałeś.
Mam takie pytanie do innych oblatywaczy po górskich terenach. Tylko tych co jeżdżą po górach, robią tysiące km w ciągu roku w ciężkim terenie, czy widzicie przyszłość midów dla takich mocnych konstrukcji? Robiąc tak dużo km, jeździć po błocie, wodzie, niskich temp przy tym zaliczając gleby, wywrotki i do tego robiąc w czasie jednej wycieczki bez problemu ponad 100km, nie widzę siebie używającego mida. Jak już jeździłem z kimś na midzie to po 1 dużej wyprawie już ma problem z napędem. Być może zmienię zdanie jak spotkam mida wykonanego odpowiednio.
masz do tego pełne i subiektywne prawo
A to już trąci mało elegancka wycieczka osobista ,manewrem stosowanym gdy brak merytorycznych argumentów na swoje twierdzenie.
przeprosiny przyjęte Nie uważa się za bardziej kłopotliwe bo zazwyczaj kupujemy gotowe zaplecione koła lub zlecamy to do wykonania fachowcom, a sądząc z ilości zapytań i tematów poruszających problematykę montażu mida zaryzykuje i przytocze : "przyganiał kocioł garnkowi "
Z własnego doświadczenia da się często wożę juniora z wyłączonym wspomaganiem, opór jest wyczuwalny ale nie uniemożliwia jazdy swobodnej i moim zdaniem bardziej wynika z masy układu niz z oporu silnika ico za tym idzie da sie jechac jakies 10 do 100x łatwiej niz w sytuacji gdy mid rozszarpie łańcuch, niemniej sa konstrukcje które nie specjalnie nadają sie do poruszania w trybie "analogowym"i mam tu na myśli customy ,falkonopodobne monstra o masie rzedu 40-60kg którym , bez urazy chłopaki , bliżej do motocykla niż roweru i zapewne to masz na myśli pisząc hub co jest oczywista manipulacja bo większość konstrukcji z hubem BP w kole to przekonwertowane analogi które posiadają mniej lub bardziej rozbudowane napędy rowerowe umożliwiające jazdę jaka postulujesz.
Wytknąwszy koledze tylko 2 braki w jego porównaniu od razu odtrąbiłeś że jest całe nieprawdziwe, subiektywne i guzik warte ale jak wyżej widać oba twoje kontr argumenty się nie obroniły , coś jeszcze masz do zarzucenia w tym porównaniu bo puki co to twoje zdanie okazuje sie "guzik warte i co ważne nieprawdziwe".
Ja myślałem że to Michał/glebor jest mistrzem w robieniu skrzynki z drewna/sklejki w zabudowie trójkąta ... ale widzę, że na tym polu ma konkurencje Rzekłbym... uczeń przerósł mistrza
Chyba sobie żartujesz? Mid generalnie (z wyjątkami oczywiście) przystosowany jest do błyskawicznego (2 godziny) montażu i chyba nie ma co do tego żadnych wątpliwości
Poczekaj,jak będziesz miał trochę więcej lat i nie mówię tu o swoim wieku bo po prostu ludzie tak długo nie żyją, to przyznasz mi racjęInc0 pisze: ↑17 gru 2018, 22:11Z własnego doświadczenia da się często wożę juniora z wyłączonym wspomaganiem, opór jest wyczuwalny ale nie uniemożliwia jazdy swobodnej i moim zdaniem bardziej wynika z masy układu niz z oporu silnika ico za tym idzie da sie jechac jakies 10 do 100x łatwiej niz w sytuacji gdy mid rozszarpie łańcuch, niemniej sa konstrukcje które nie specjalnie nadają sie do poruszania w trybie "analogowym"i mam tu na myśli customy ,falkonopodobne monstra o masie rzedu 40-60kg którym , bez urazy chłopaki , bliżej do motocykla niż roweru i zapewne to masz na myśli pisząc hub co jest oczywista manipulacja bo większość konstrukcji z hubem BP w kole to przekonwertowane analogi które posiadają mniej lub bardziej rozbudowane napędy rowerowe umożliwiające jazdę jaka postulujesz.
Jeśli to nie zasadnicze dowody które przytoczyłem,to niestety,trudno dyskutować i zostanę przy swoim
Szczerze mówiąc nawet nie przyszły mi na myśl te dwie rzeczy gdy pisałem porównanie, i jak tak teraz mysle to w sumie jedynie argument z oporem silnika bez przekładniowego mógłby sie tam znaleźć.wibi pisze: ↑17 gru 2018, 22:11Parę postów wyżej equid zamieścił swoje subiektywne opinie i porównał wady i zalety jak w temacie.Nie mogę się z tym zgodzić, gdyż albo coś mu się pomieszało albo celowo pominął.Pierwsza sprawa to montaż silnika, jeśli zaplecenie silnika w koło (hub) nie uważa za co najmniej komplikację to przepraszam, druga sprawa to jazda bez silnika gdy padnie bateria lub tp.awaria. Gdyby napisał " hub przekładniowy" to rozumiem, ale jak to jest gdy hub bezprzekładniowy? da się jechać lekko i swobodnie. Jednym słowem całe to "porównanie" jest guzik warte i co ważne nieprawdziwe.
Ja tam bym sie na twoim miejscu cieszył ze ktos podsumował w jednym miejscu wady i zalety obu napędów, bo gdybys mial sam szukać takich informacji to bys stracił kupe czasu na przekopywanie forum.
Jestem poważny jak 9-ty miesiąc swojego huba montuje 5 do 10 min a sam nazywasz "błyskawicznym" montaż 2-godzinny mida wiec gdzie i kto tu żarty sobie stroi??? Co do łatwości montażu midów wszystko cacy ale czemu jest tyle zapytań, mierzenia kombinowania i wszystko to nie jest wydumane tylko czarno na białym na forum napisane.
i kto tu tworzy wyimaginowane sytuacje ..XD ale ci odpowiem da sie https://pl.aliexpress.com/item/16-700C- ... 2c99bdcd-7
Wystarczy popatrzeć po forum i porównać ile jest tematów z midem a ile z hubem i już widać jak jest, nie wspominając że tematy z midem czesto dotyczą części do nich.
To ja poproszę o definicje MID-a wg,Wojtka Ernesta /ankieta dotyczy użytkowników forum,a nie producentów,nie wypaczajmy jej sensu/WojtekErnest pisze: ↑19 gru 2018, 9:16Ale gdyby znaleźć statystyki producentow ebajkow seryjnych, to MID jest pewnie juz w > 50 % modeli. A hub 10-20 % a może mniej..
Tak,ale te ,,w świecie'' to są MID-y typu Bosch,Yamaha,Impulse itp. czyli zintegrowane systemy napędowe, a nie forumowe konstrukcje typu Bafang BBS.
midy duzej mocy naprawdę duzej mocy sa super włąsnie dla tego że zdejmują masę nieresorowana z koła ale zabiera miejsce dla akusów w obrebie ramy a to ma juz znaczenie i to nie małe. Przy tak dużych mocach rzedu 5kW i wiecej taki mid( własciwe by było raczej mówić silnik umieszczony centralnie )zasadniczo nie potrzebuje żadnej przekłądni ( co ofc nie wyklucza zastosowania jakiejś skrzyni biegów ale wg mnie moment obrotowy silnika elektrycznego i przebieg krzywej momentu poddaje w wątpliwośc sens zastosowania skrzyni biegów w takiej sytuacji )a jedynym przełożeniem jest zębatka zdawcza i odbiorcza spiete motocyklowym lub innym konkretnym łąńcuchem czyli de facto taki mid ma wiecej wspólnego z hubem BP niz z midem montowanym w korbie roweru który ma przekładnie wstępna i musi korzystać z przełożeń roweru żeby sprawnie nim się dało jeździć
Kluczowe dla MIDa jest to, że technicznie i technologicznie przewyższa HUBa, tak jak młockarnia góruje na cepem
Żyjesz,myślisz i podajesz wiadomości z pierwszej połowy ubiegłego wieku.Teraz są inne technologie,inne maszyny, po prostu INNE CZASY, smaruje się raz w fabryce i to wystarczy.Inc0 pisze: ↑22 gru 2018, 20:07wibi smar nie ubywa smar sie starzeje ,smar zbiera w miare użytkowania drobiny które powstają w procesie eksploatacji i które działają jak papier ścierny. Nie chcesz nie smaruj producentom to na reke bo przyspieszysz w ten sposób jego "techniczna śmierć" i wtedy pobiegniesz kupić nowy albo bedziesz szukać nowe tryby a kasa producentom tak czy siak sie bedzie zgadzać .
HUB-https://pl.aliexpress.com/item/48-v-150 ... 2f71f71-17Inc0 pisze: ↑22 gru 2018, 20:07
podobny powiadasz , wiec wibi prosze podlinkuj zbliżony cenowo i mocą nowy zestaw mid do mojego zestawu z hubem
P.S kolejna zaleta huba : dzieki temu że masz huba nie musisz ani kupowac ani wozić w kieszeni skuwacza dzieki czemu w tejże kieszeni zostaje ci pare groszy na lepsze wydatki XD
wibi jestes normalnie .. debeściak XD nagiąłeś czasoprzestrzeń do swojej woli XD .. wyszukałeś huba w zestawie z baterią i porównujesz cenowo do mida bez baterii??!!! Nie podejrzewałem cie że mnie "zabijesz" takimi argumentami na poziomie skrzywionego imadła.wibi pisze: ↑22 gru 2018, 22:26
HUB-https://pl.aliexpress.com/item/48-v-150 ... 2f71f71-17
MID-https://pl.aliexpress.com/item/Bafang-B ... 2f71f71-18