Strona 2 z 3

Re: HUB vs MID

: 23 gru 2018, 13:15
autor: Inc0
dyskusja na temat midów a raczej silników mocowanych centralnie duzej mocy powinna sie odbywac w dziale motocykle elektryczne :P tu zajmijmy sie silnikami nadającymi sie do konwersji zwykłego roweru czyli huby o masie do 10kg i midy mocy do 1kW?? czy ile tam zwykły łancuch rowerowy wytrzyma.
MixhaL porównywanie dwóch silników 250W z których jeden ma napędzać koło roweru za pośrednictwem przekładni wstępnej i przekładni rowerowych z drugim napędzającym koło bez pośrednictwa jakichkolwiek przekładni jest tendencyjne z wynikiem z góry wiadomym . Wyrównajmy szanse dwa silniki 250W mid i huba przekładniowego napędzają koło roweru bez pośrednictwa przekładni rowerowych :p no dobra nie bede taki dajmy midowi jedno przełożenie i kawałek łańcucha.. czy teraz wynik jest taki oczywisty??? :P dlatego trzeba porównanie przeprowadzić w szerszym zakresie z naciskiem na przeznaczenie konstrukcji e-bike

Re: HUB vs MID

: 23 gru 2018, 17:28
autor: tkoko
sannis pisze:
23 gru 2018, 12:06
mr_x pisze:
23 gru 2018, 9:30
Ja na zakończenie powiem, że lepszy HUB przekładniowy. :lol:
Ja właśnie teraz jeżdżę na facie z przekładniowym hubem Bafang 750W. Po PRAWDZIWYCH górach i jestem bardzo zadowolony.
....
Ja tez jeżdżę HUB'em przekładniowym 250 wat w górach, i to na dodatek starym składakiem, i nie sprawiło mi większego problemu wyjechać razem z "Falconami" np. na Kozia Górkę, czy Żar, mimo że jestem po dwóch zawałach :D
A tak na poważnie, to czy dany "rower" jest lepszy czy gorszy, zależy od tego czego od roweru oczekujemy. Jeżeli po "płaskim" będziemy oczekiwać największej prędkości, to "zwycięży" HUB gdyż przy tej samej "mocy", będzie miał większą sprawność. Jeżeli będziemy jeździć w górach, to MID ma tu przewagę (przy tej samej mocy), gdyż umożliwia jeździć z większą mocą na kole (przy mniejszej prędkości)

Re: HUB vs MID

: 23 gru 2018, 18:57
autor: wibi
@Inc0
W poprzednim poście (moim) popełniłem błąd przy porównywaniu cen HUBa i MIDa, ale każdy może sobie sam poszukać, że ceny bywają już zbliżone jak np.
HUB-https://pl.aliexpress.com/item/Passion- ... dd592f312f

MID-https://pl.aliexpress.com/item/NOWA-WER ... 6.html?s=p


Zamieszczając zdjęcie głowicy z wałkiem rozrządu samochodu chyba coś Ci się pomyliło gdyż takich temperatur nigdy w żadnym elektrycznym silniku rowerowym nie ma i nie będzie

@tatar
Przykład który podałeś z rozbiórki silnika,że smar był na zewnątrz zębatek a zęby tylko "zwilżone" smarem jest jak najbardziej prawidłowy,TAK BYĆ POWINNO gdyż to właśnie ten minimalny "film" smaru na zębach wystarczy by zapewnić poślizg.Gdy poślizgu zaczyna brakować silnik nieco się nagrzewa powodując spłynięcie "wyrzuconego" na zewnętrzny obwód smaru na powrót na zęby zapewniając poślizg. Dlatego dodatkowe smarowanie nie jest potrzebne gdyż fabrycznego jest dostatek.

Re: HUB vs MID

: 23 gru 2018, 19:27
autor: tatar
Aż rodzi się pytanie; a co stanie się z przekładnią,jeżeli nigdy jej nie zagrzeję lub użytkowana jest np.na Grenlandii ciągle przy minus 18 stopni. :)

Re: HUB vs MID

: 23 gru 2018, 20:00
autor: Inc0
wibi fota ze s karbonizowanym olejem nie wymienianym przez dłuuuuuuugi czas ( 130.000km )jest na miejscu miała ci dać do myślenia że współczesne środki smarne nie sa wieczne i sa podatne na starzenie sie.
Na siłę szukasz argumentu że mid jest tańszy i żeby przysłowiowe skały złotem sie sfajdały nie ma takiej możliwości by ..użyję twojej metafory młockarnia była tańsza od cepa :P . Wynalazłeś cenę z kosmosu za huba i porównać to chcesz z najniższą za mida :p bądź uczciwy przynajmniej względem siebie i sam się nie oszukuj w Polsce nie trzeba długo szukać by znaleźć o wiele tańsze zestawy z hubem niż te twoje znajdy z Chin .

Re: HUB vs MID

: 23 gru 2018, 20:15
autor: tkoko
Wibi, wyższość Twojego MID'a opisałeś poniżej;

http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic ... 467#p19467

Brak tam odpowiedzi czy MID jest już w pełni sprawny :D Z tego co się orientuję z HUB'ami, jeżeli tylko silnik nie ma zwarć, lub przerw w obwodzie, nie ma takich problemów :D

Re: HUB vs MID

: 23 gru 2018, 21:02
autor: Inc0
touché :P

Re: HUB vs MID

: 24 gru 2018, 0:08
autor: wibi
tkoko pisze:
23 gru 2018, 20:15
Wibi, wyższość Twojego MID'a opisałeś poniżej;.....
Już na wstępie pisałem, że to nie mój MID a znajomego, sam mam dwa MIDy,oba marki Bafang (w tym jeden luzem,niezamontowany) i jednego HUBa przekładniowego. Co do smarowania i starzenia się środków smarnych o których pisze powyżej kol.Inc0 określając przebieg na 130 000 km to muszę go uświadomić, że manualna skrzynia biegów w moim Passacie przejechała już ponad 300 000 km w ciągu 28 lat (tyle ma lat) i nawet do niej nie zajrzałem by sprawdzić np.poziom, gdyż producent tego nie przewidywał i ja mu wierzę. W instrukcji pisze, że olej wymienia się tylko w razie wycieku lub innej utraty a to nie miało miejsca,samochód mam od nowości.

Re: HUB vs MID

: 24 gru 2018, 8:59
autor: Inc0
wibi mid to mid twój nie twój ale sfajczony i jak widac problematyczny w naprawie ale do rzeczy : skrzynia biegów , jej koła zebate,w starej daty niemieckim samochodzie są wykonane w bardzo niskiej tolerancji z wysokiej jakości stali dodatkowo nawęglanej powierzchniowo i sa smarowane olejem który wypłukuje powstajace drobiny na dno gdzie je wyłapuje magnes wiec nie maja udziału w dalszym niszczeniu trybów . producent wydał takie zalecenie by zapobiegac "grzebaniu w skrzyni osobom nieprzeszkolonym które mogły by zalać olej niewłasciwy powodujacy korozje np synchronizatorów .Ale wróćmy do mida z jakich materiałów są te trybiki w tym "niezawodnym " midzie i jaka jest ich tolerancja wykonawcza , tu tez producent wydał takie samo zalecenie ale umotywowane ono jest raczej tym żeby mid za długo nie pożył by kasa sie mogła zgadzać w bilansie bo smar nie ma w zwyczaju tak jak olej wracać w miejsce z którego został usunięty wiec o ile skrzynia smarowana olejem dobrze zniesie stary olej ktory zawsze i wszedzie wlezie o tyle smarowana przekłądnia mida smarem juz nie bo gdy sie zestarzeje smar to zmienią sie jego właściwości smarne w tym lepkość a raz usuniety z powierzchni roboczych kół zębatych juz tam nie wróci a film smarny długo tez sie nie utrzyma bez odnawiania jak to ma miejsce w skrzyni samoichodowej gdzie ciagle jest obecny olej .

Re: HUB vs MID

: 24 gru 2018, 11:22
autor: sannis
wibi pisze:
24 gru 2018, 0:08
manualna skrzynia biegów w moim Passacie przejechała już ponad 300 000 km w ciągu 28 lat (tyle ma lat) i nawet do niej nie zajrzałem by sprawdzić np.poziom, gdyż producent tego nie przewidywał i ja mu wierzę. W instrukcji pisze, że olej wymienia się tylko w razie wycieku lub innej utraty a to nie miało miejsca,samochód mam od nowości.
Producent zakłada, że to auto miało jeździć 7-8 lat :lol:
Wszystkim fanom midów, hubów i przekładniowych hubów WESOŁYCH ŚWIĄT.

Re: HUB vs MID

: 24 gru 2018, 11:27
autor: tatar
Tobie @sannis równie wesołych :D

Re: HUB vs MID

: 24 gru 2018, 14:38
autor: sannis
Dzięki, wzajemnie.

Re: HUB vs MID

: 24 gru 2018, 21:48
autor: TOFT
Kolego sannis:) (i poniekąd kolego Mixhal).
Aby mieć odczucia czysto rowerowe - a więc odpowiednią kadencję (pomijam pasy i czujniki momentu) wystarczy zejść z napięcia do około 24-30V. W prawdzie moc spada wówczas o połowę do jakiś niecałych 900 W jednak moment produkowany prundem pozostaje niezmienny. Podjeżdża toto te same górki w zasadzie (nie licząc opcji rozpędu) co na 2x większym napięciu.Co ciekawe silnik również podobnie się grzeje. To ograniczenie powoduje, że już kręcimy przy zestawie 11x42 jakieś max 40 45 kmh i jest fajnie...
A tak pozatym KOCHAM midy:)

Re: HUB vs MID

: 01 sty 2019, 2:33
autor: MixhaL
Zapomniałem o jeszcze jednym fajnym midzie i w nim pokładam największe nadzieje.
Niestety na razie cisza w temacie, projektant nie daje żadnych info, mam nadzieję że projekt nie umarł bo parametry ma super:
• 11 kW peak power
• 29 kg with the low center of gravity
• 80 km hard off-road driving range
• 1,6 kWh removable battery
• fully configurable regenerative braking • built-in 2.6 “IPS LCD display

Jako że jest z Chorwacji cena może być rónież konkurencyjna bo LMX zaraz będzie kosztował tyle co auto kompaktowe z salonu...

Obrazek

Re: HUB vs MID

: 01 sty 2019, 10:00
autor: Inc0
i taki mid ma sens , tyle że to juz praktycznie motocykl , nawet zamiast pedałów ma podnóżki, jeśli by kosztować miał tyle co falcon o zbliżonych parametrach(moc, zasięg) biore go od razu o ile będzie mieć homologacje .Ta konstrukcja nijak ma sie do dyskusji w temacie zestawu do elektryfikacji roweru i nic to nie zmienia, dla mnie bilans zalet i wad wypada korzystniej dla huba BP.

Re: HUB vs MID

: 01 sty 2019, 10:23
autor: MixhaL
Inc0 pisze:
01 sty 2019, 10:00
o ile będzie mieć homologacje.
Wypluj te słowa, za homologacje byś musiał dodatkowo zapłacić kilka tysięcy.
Taki LMX ma homologacje, co z tego skoro zdrożał chyba z 1000 euro.
Nawet motocykle typu cross nie mają homologacji do poruszania się po drogach publicznych.

Re: HUB vs MID

: 01 sty 2019, 11:01
autor: Inc0
kilka tysi więcej za możliwość poruszania sie po publicznych bez stersu..biore:P

Re: HUB vs MID

: 01 sty 2019, 13:46
autor: equid
Jak juz jesteśmy w temacie takiego mida to dal mnie jak narazie jedyna prawilna konstrukcja jest od firmy Alta motors.
https://www.altamotors.co/#the-future-of-fast
Obrazek
KTM to nawet niema co porównywać do tego cacka a sa za podobne pieniądze

Re: HUB vs MID

: 01 sty 2019, 13:55
autor: TomaS
A ile to ma zasięgu na poszczególnych trybach mocy bo nie mogę się doczytac

Re: HUB vs MID

: 01 sty 2019, 14:59
autor: equid
Z tego co widziałem to tylko podają czas ile można przejechać na danym trybie. Ale aku 5,8kwh na trochę wystarczy ;)

Re: HUB vs MID

: 02 sty 2019, 16:31
autor: tatar
I tak front burzowy pod nazwą ,,HUB vs MID'' coraz bardziej przesuwa się w neutralną stronę motocykli... :D

Re: HUB vs MID

: 08 sty 2019, 23:33
autor: radasss
Taki MID powstaje -

Re: HUB vs MID

: 13 sty 2019, 10:17
autor: MixhaL
Jest jeszcze jeden fajny mid godny polecenia tylko cena zabija :!:

Obrazek

Re: HUB vs MID

: 13 sty 2019, 13:42
autor: MixhaL
Kolejny, w cenie...nowego samochodu klasy kompakt:
Obrazek

Ps. Smacznie brzmiąca nazwa.

Re: HUB vs MID

: 13 sty 2019, 13:46
autor: leszcz
Jakiś murarz to projektował 🤣

Re: HUB vs MID

: 13 sty 2019, 16:59
autor: tatar
huby też są inspirujące :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek