Tendencja w kierunku duzych pakietow.
-
- Forumowicz
- Posty: 460
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:42
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Tendencja w kierunku duzych pakietow.
Ja tam wolę jak najlżejsze pakiety -a każdy dostępny jest jak dla mnie ciężki żeby wydolił nawet mała moc.
W rowerze poziomym używałem li-pol 6celek o pojemności 1800mAh -pakiet miał rozmiar paczki papierosów i ważył około 300g.
Wystarczał na 70km wspomagania -lub 5km jazdy czysto silnikowej.
Teraz jedna z hulajnóg ma pakiet ważący 960g. Nie chcę stosować polimerów ze względu na bezpieczeństwo -a wszelkie li-ion lub LiFePO4 żeby nie paść z nadmiary prądu mają jak dla mnie przesadzoną wagę...
Więc nie wszyscy dążą do dużych pakietów -ja kombinuje możliwie małe. Z opcją wymiany lub ewentualnie dopinania większego pakietu tylko do konkretnych jazd celem zwiększenia zasięgu.
W rowerze poziomym używałem li-pol 6celek o pojemności 1800mAh -pakiet miał rozmiar paczki papierosów i ważył około 300g.
Wystarczał na 70km wspomagania -lub 5km jazdy czysto silnikowej.
Teraz jedna z hulajnóg ma pakiet ważący 960g. Nie chcę stosować polimerów ze względu na bezpieczeństwo -a wszelkie li-ion lub LiFePO4 żeby nie paść z nadmiary prądu mają jak dla mnie przesadzoną wagę...
Więc nie wszyscy dążą do dużych pakietów -ja kombinuje możliwie małe. Z opcją wymiany lub ewentualnie dopinania większego pakietu tylko do konkretnych jazd celem zwiększenia zasięgu.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tendencja w kierunku duzych pakietow.
Mnie się podobają firmowe konstrukcje z średnimi, wymiennymi pakietami.
Rower wygląda dalej jak .. rower.
Rower wygląda dalej jak .. rower.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 460
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:42
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Tendencja w kierunku duzych pakietow.
dla mnie ideałem byłby pakiet zapewniający 10-15km dość dynamicznej jazdy ważący około pół kg i możliwie mały.
Energetycznie starczyłoby około 120Wh -więc np. 12s1p li-ion 18650 -tylko, że każde dostępne ogniwa będą świecić pod takim obciążeniem.
układ 2p nadal jest wątpliwy pod względem wydajności prądowej -a gabaryty już mniej ciekawe...
odpowiednio wydajne - małe i lekkie są jak dotąd tylko modelarskie li-pol -ale one "wymagają specjalnej troski" -grożą pożarem...
Energetycznie starczyłoby około 120Wh -więc np. 12s1p li-ion 18650 -tylko, że każde dostępne ogniwa będą świecić pod takim obciążeniem.
układ 2p nadal jest wątpliwy pod względem wydajności prądowej -a gabaryty już mniej ciekawe...
odpowiednio wydajne - małe i lekkie są jak dotąd tylko modelarskie li-pol -ale one "wymagają specjalnej troski" -grożą pożarem...
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16
Re: Tendencja w kierunku duzych pakietow.
Zasadniczym problemem jest to, ze chcac miec aku na 30minut zabawy i moze byc juz po tym rozladowane jest to ze trzeba w 30minut je w pelni rozladowac. Tak jak wspomniales malo ktore na to pozwola. Bo to jest niby usrednione rozladowywanie 2C ale realnie pare minut 60C a 20min 1C
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
-
- Forumowicz
- Posty: 460
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:42
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Tendencja w kierunku duzych pakietow.
li-po to tak jakbyś trzymał w domu odkryte wiaderko benzyny... można omijać z każdym ogniem, ale i tak strach...
li-po -ładować tylko pod nadzorem, przechowywać w azbestowej torbie i stalowej kasecie - włożyć 1 lub 2x w tygodniu w model -to można się bawić -mając cały czas pod kontrolą.
Duży pakiet li-po w ciągłej eksploatacji w pojeździe -dla Żony , dla Dzieci to proszenie się o nieszczęście.
Wystarczy przypadkowe zwarcie, wystarczy, że ładowarka nie odłączy, że się mechanicznie uszkodzi miękka obudowa (nawet pakiety hard case to miękkie cele włożone w zewnętrzne usztywnienie), lub, że tak zwyczajnie spuchnie i się w porę nie zauważy...
li-pol to aku specjalnej troski -"wyczynowe" ale w praktyce nie nadające się do normalnego ciągłego użytkowania -trochę nerwowo myśleć czy już dom się nie pali...
li-po -ładować tylko pod nadzorem, przechowywać w azbestowej torbie i stalowej kasecie - włożyć 1 lub 2x w tygodniu w model -to można się bawić -mając cały czas pod kontrolą.
Duży pakiet li-po w ciągłej eksploatacji w pojeździe -dla Żony , dla Dzieci to proszenie się o nieszczęście.
Wystarczy przypadkowe zwarcie, wystarczy, że ładowarka nie odłączy, że się mechanicznie uszkodzi miękka obudowa (nawet pakiety hard case to miękkie cele włożone w zewnętrzne usztywnienie), lub, że tak zwyczajnie spuchnie i się w porę nie zauważy...
li-pol to aku specjalnej troski -"wyczynowe" ale w praktyce nie nadające się do normalnego ciągłego użytkowania -trochę nerwowo myśleć czy już dom się nie pali...
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Tendencja w kierunku duzych pakietow.
Chyba trochę przesadzasz Na początku wszyscy tak jeździli wg poradnika tasa i dalej jeżdżą i nic sie nie pali
-
- Forumowicz
- Posty: 460
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:42
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Tendencja w kierunku duzych pakietow.
Używam w modelach RC li-po od około 18tu lat... w pojazdach unikam jak... ognia. CHYBA, ŻE POD ŚCISŁĄ KONTROLĄ DO OKAZJONALNEGO UŻYCIA.
Widziałem palące się li-po, słyszałem z pierwszej ręki o spalonym nowym samochodzie oraz spalonej modelarni/warsztacie, sam doprowadziłem kontrolnie do zapalenia li-po... i naprawdę żartów z tym nie ma.
Awarie losowe które widziałem na własne oczy -rozbity model RC -zapłon po uderzeniu w ziemię i spalenie całego drogiego modelu.
Zapłon pakietu 3s w locie i lecąca po niebie pochodnia z warkoczem dymu...
Próby w których uczestniczyłem
-Ładowarka "omyłkowo" nastawiona na 5s przy pakiecie 3s -po około godzinie zapłon (kontrolowany ze starym pakietem)
-Pakiet rozładowany niby do bezpiecznego poziomu storage -przebity gwoździem -zapłon. (niby bezpieczne storage wcale takie bezpieczne tez nie jest)
-Całkowicie prawie do zera rozładowany -po przebiciu też zapłon. (w teorii brak energii ale do zapłonu wystarczyło)
Widziałem palące się li-po, słyszałem z pierwszej ręki o spalonym nowym samochodzie oraz spalonej modelarni/warsztacie, sam doprowadziłem kontrolnie do zapalenia li-po... i naprawdę żartów z tym nie ma.
Awarie losowe które widziałem na własne oczy -rozbity model RC -zapłon po uderzeniu w ziemię i spalenie całego drogiego modelu.
Zapłon pakietu 3s w locie i lecąca po niebie pochodnia z warkoczem dymu...
Próby w których uczestniczyłem
-Ładowarka "omyłkowo" nastawiona na 5s przy pakiecie 3s -po około godzinie zapłon (kontrolowany ze starym pakietem)
-Pakiet rozładowany niby do bezpiecznego poziomu storage -przebity gwoździem -zapłon. (niby bezpieczne storage wcale takie bezpieczne tez nie jest)
-Całkowicie prawie do zera rozładowany -po przebiciu też zapłon. (w teorii brak energii ale do zapłonu wystarczyło)
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Tendencja w kierunku duzych pakietow.
To mity napędzane przez droniarzy
Odkąd lipo turnigy są w użytku w ebike'ach nie było ani jednego przypadku zapłonu poza przestrzeleniem case'a z pistoletu(wliczam tu endless sphere) . Pykacz je dziurawił, Tas pompował do bodajże 5.5V na cele dla testu i co? I nic
De facto lion częściej ulegają awarii. Oczywiście mówię tylko o turnigy bo zippy to już robiły lokomotywę z vectora
Tu jest właśnie cała tajemnica niebezpiecznych lipo - używasz ich w modelach RC. Jaka to jest różnica obciążenia - gigantyczna
Odkąd lipo turnigy są w użytku w ebike'ach nie było ani jednego przypadku zapłonu poza przestrzeleniem case'a z pistoletu(wliczam tu endless sphere) . Pykacz je dziurawił, Tas pompował do bodajże 5.5V na cele dla testu i co? I nic
De facto lion częściej ulegają awarii. Oczywiście mówię tylko o turnigy bo zippy to już robiły lokomotywę z vectora
Tu jest właśnie cała tajemnica niebezpiecznych lipo - używasz ich w modelach RC. Jaka to jest różnica obciążenia - gigantyczna
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Tendencja w kierunku duzych pakietow.
Nie ma co się bać lipoli , jakbym budował maszynę na krótkie dystanse i lekką to tylko lipo. Np 3-4 pakiety turnigy hardcase i jazda!
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
-
- Forumowicz
- Posty: 460
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:42
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Tendencja w kierunku duzych pakietow.
Ja widziałem jak li-pol się pali -i jak niewiele trzeba, żeby się zapalił. Nie zauważanie i lekceważenie ryzyka nie powoduje, że coś jest bezpieczne.
zastosowanie -RC czy rower -nie ma wpływu na ryzyko.
Zwarcie może wystąpić i w modelu i w rowerze....
Awaria ładowarki -i przeładowanie -także.
O uszkodzenie mechaniczne -też nietrudno. W każdym z takich przypadków ryzyko zapłonu jest bardzo duże.
W locie RC pod wpływem dużego obciążenia przypadki zapalenia pakietu są rzadkie.
Główny powód pożarów li-pol to zwarcia lub uszkodzenia mechaniczne. Także wewnętrzne w ogniwach - niewidoczne
Spoko można jeździć ebike z li-pol -ale pakiet przechowywać i ładować w ziemiance daleko od domu... jak ktoś ma inne zdanie -zapraszam mam ze 2 pakiety do utylizacji -można się pobawić... sugeruję najpierw się pobawić a dopiero potem twierdzić, że li-pol to nic takiego.
a pakiety turnigy także hard case to dolna półka.
zastosowanie -RC czy rower -nie ma wpływu na ryzyko.
Zwarcie może wystąpić i w modelu i w rowerze....
Awaria ładowarki -i przeładowanie -także.
O uszkodzenie mechaniczne -też nietrudno. W każdym z takich przypadków ryzyko zapłonu jest bardzo duże.
W locie RC pod wpływem dużego obciążenia przypadki zapalenia pakietu są rzadkie.
Główny powód pożarów li-pol to zwarcia lub uszkodzenia mechaniczne. Także wewnętrzne w ogniwach - niewidoczne
Spoko można jeździć ebike z li-pol -ale pakiet przechowywać i ładować w ziemiance daleko od domu... jak ktoś ma inne zdanie -zapraszam mam ze 2 pakiety do utylizacji -można się pobawić... sugeruję najpierw się pobawić a dopiero potem twierdzić, że li-pol to nic takiego.
a pakiety turnigy także hard case to dolna półka.
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Tendencja w kierunku duzych pakietow.
Nie przesadzajmy
Jak masz te 2 pakiety to z chęcią zobaczę jak wchodzą w samozapłon bez dziabania ich gwoździem czy łupania siekierą albo innego ekstremum które by nie ruszyło innych ogniw.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Tendencja w kierunku duzych pakietow.
Zaraz się okaże, że akumulatory użytkowane zgodnie z przeznaczeniem i zgodnie z zasadami wcale nie są groźne a całkowicie bezpieczne, nawet LiPo
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Tendencja w kierunku duzych pakietow.
Życie jest niebezpieczne, 100% żyjących podobno kiedyś umiera
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa