Strona 1 z 2

Re: Obowiązkowe ubezpieczenie dla wszystkich ebajków w UE?

: 15 lip 2018, 11:23
autor: Kajman
Jedyny problem może wyniknąć w razie draki typu wypadek, uszkodzenie kogoś/czegoś. Ale to już ryzyko zawodowe ;)

Re: Obowiązkowe ubezpieczenie dla wszystkich ebajków w UE?

: 15 lip 2018, 12:20
autor: ravkill
Kajman pisze:
14 lip 2018, 23:29
NIestety życie nie jest takie piękne a władza naiwna. Jest coś takiego, jak zaświadczenie/orzeczenie o niepełnosprawności. Nie masz, nie jesteś. :) Mimo, że się czujesz ;)
Zgadza się, ale nigdzie nie jest prawnie stwierdzone że pojazd dla niepełnosprawnych może prowadzić wyłącznie niepełnosprawny. A co nie jest zabronione, jest dozwolone. Co do papierka, o niepełnosprawności - na lekki stopien niepełnosprawności łapie się jakie 50% społeczeństwa. Trzeba się tylko dobrze przebadać. Oczywiście najważniejszy jest rozsądek, ale skoro ujnia europejska idzie w papierki, w razie draki trzeba się papierkami podpierać.

Re: Obowiązkowe ubezpieczenie dla wszystkich ebajków w UE?

: 15 lip 2018, 12:56
autor: Kajman
proszę Cię, chyba dawno w sądzie nie byłeś :)

Re: Obowiązkowe ubezpieczenie dla wszystkich ebajków w UE?

: 15 lip 2018, 15:13
autor: WojtekErnest
Najwazniejsze : "W Holandii w 2017 r. 206 rowerzystów poniosło śmierć z powodu wypadków drogowych wobec 201 pasażerów samochodów osobowych. "

Re: Obowiązkowe ubezpieczenie dla wszystkich ebajków w UE?

: 15 lip 2018, 16:10
autor: Inc0
WojtekErnest pisze:
15 lip 2018, 15:13
Najwazniejsze : "W Holandii w 2017 r. 206 rowerzystów poniosło śmierć z powodu wypadków drogowych wobec 201 pasażerów samochodów osobowych. "
co wziąwszy pod uwagę fakt ze to chyba najbardziej zroweryzowany naród na świecie jest znikoma liczbą

Re: Obowiązkowe ubezpieczenie dla wszystkich ebajków w UE?

: 15 lip 2018, 16:42
autor: Kajman
myślę, że mimo wszystko samochodów tam jest więcej. Więc to zła statystyka

Re: Obowiązkowe ubezpieczenie dla wszystkich ebajków w UE?

: 15 lip 2018, 17:30
autor: ximad
W tej statystyce ważne jest to ze w poprzednich latach było mniej wypadków śmiertelnych, chyba o połowe. Spory procent tych nowych wypadków śmiertelnych to ludzie starsi na elektrykach. Ubezpieczalnie zwróciły na to uwage bo muszą wypłącać odszkodowania w większych ilościach, dlatego chcą większych wpływów - obowiązkowe oc.
Gdzieś na forum jest bardzo podobny temat gdzie była już ta dyskusja.

Re: Obowiązkowe ubezpieczenie dla wszystkich ebajków w UE?

: 15 lip 2018, 18:06
autor: Inc0
Przeciętny holender ma merca przed domem i rower w garażu którym jeździ na co dzień do pracy częściej niż samochodem wiec jednak ta statystyka nie jest taka tragiczna.

Re: Obowiązkowe ubezpieczenie dla wszystkich ebajków w UE?

: 15 lip 2018, 19:41
autor: WojtekErnest
Jesli jest przyrost powaznych wypadkow o kilkadziesiat % rocznie, to MUSI być to sygnał dla każdych władz ze coś trzeba z tym zrobic.

Re: Obowiązkowe ubezpieczenie dla wszystkich ebajków w UE?

: 15 lip 2018, 23:18
autor: cerberus
Ale Kogo obchodzi sumaryczna ilość wypadków, macie jakieś źródła z ilościami per rowerzysta? Bo w głównym podlinkowanym artykule tego nie znalazłem, a w drugim (ostatni post na pierwszej stronie) jest mowa tylko o ilościach, a podawanie samych ilości i ich wzrostów o kilkadziesiat % rocznie, to dobra metoda manipulacji plebsem bez szkoły....

Swoją drogą ten strach przed wszystkim, co ma silnik to już zakrawa o paranoję.... - może sprawa się polepszy jak do władzy dojdzie pokolenie, które wychowało się na elektrycznych deskorolkach, hulajnogach itp., ale obawiam się , że możemy tych czasów nie dożyć ;)

Re: Obowiązkowe ubezpieczenie dla wszystkich ebajków w UE?

: 16 lip 2018, 0:19
autor: cerberus
Niestety nie rok 2018, ale przynajmniej jakaś głębsza analiza, a nie kilka cyferek:
https://bicycledutch.wordpress.com/2018 ... g-figures/
http://www.fietsberaad.nl/library/repos ... nd__1_.pdf
There is a link to the source of my quotes in the blogpost. Maybe you are not able to read this Dutch source, so I will translate the paragraph about the electric bicycles here:
“The use of electric bicycles has increased in recent years. Almost a quarter of all cyclists now uses an electric bicycle. Although the age of the users decreases, most users are elderly. In view of these developments, it is not surprising that the number of victims on electric bicycles is increasing and that four out of five victims on an electric bicycle were 55 years of age or older. However, when the analysis is corrected for the use (the users of an electric bicycle cycle more distance on average and more often than other cyclists), for age and for gender, it becomes apparent that the probability of an accident on an electric bicycle was not higher than on other types of bicycles. In addition, victims of an accident with an electric bicycle did not sustain more serious injuries on average.
The electric bicycle is in itself not more dangerous than other bicycles.