TSDZ2 ktoś coś wie?

Omówienie modeli silników. Ich dane techniczne, zastosowanie, moc, napięcie itp.
ODPOWIEDZ
wibi
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33

TSDZ2 ktoś coś wie?

Post autor: wibi » 13 maja 2018, 0:28

Znajomy zakupił rower z takim silnikiem (nowy) ale okazało się, że chyba jest niesprawny.Gwarancja ? niestety sprzedawca zniknął i znajomek przyszedł z tym do mnie.Objawy niesprawności to jedynie chwilowe i sporadyczne działanie silnika chociaż w momencie zakupu był sprawny i wg.słów znajomego "palił asfalt" na starcie a było to zaledwie trzy tygodnie temu (zakup). Nie chciałem tego ruszać ale na usilne prośby "ruszyłem", chciał żeby mu zainstalować manetkę licząc, że to sprawę załatwi. Niestety,sterownik i na manetkę nie reaguje. Zainstalowany w silniku PAS jest b.dziwny i dodatkowo współdziała z czujnikiem nacisku na pedały. Całość PASu i tego czujnika łączy się ze sterownikiem tylko dwoma przewodami ?? Pomiary napięć które dokonałem są również zadziwiające np. napięcie 5V podawane do halli ma tylko wartość 4.63V a co ciekawe na jednym wyjściu z halli jest napięcie 5.03V ?? a na pozostałych dwóch zaledwie śladowe i nie zmienia się przy obracaniu wirnika (8 magnesów). Wszystko to przeczy logice i wskazuje wg. mnie na uszkodzenie sterownika a konkretnie procesora. Nie bardzo wiem co dalej robić i gdzie szukać przyczyny. Może ktoś coś już przy takim silniku robił i wie coś więcej czym mógłby się pochwalić bo na forach Światowych trochę mało informacji ale sądząc z informacji z tych forów ktoś w Polsce taki silnik już programował a więc może też wiedzieć sporo.Byłbym bardzo zainteresowany gdyby tu był i mógł podzielić się doświadczeniem.

tatar
Posty: 568
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: TSDZ2 ktoś coś wie?

Post autor: tatar » 14 maja 2018, 11:00

Co to za rower-nazwa,model?

wibi
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33

Re: TSDZ2 ktoś coś wie?

Post autor: wibi » 14 maja 2018, 19:28

Rower Niemiecki m-ki "Biria",sprzedawca z Radomia,koszt 3.3k zł, jest chyba na pierwszej stronie portalu aukcyjnego. Podobno (to informacja od znajomego) sprzedawca nie odbiera od niego telefonów? Trochę to dziwne (dla mnie też) ale skoro znajomy zdecydował się na "ruszenie" silnika bez reklamacji to już jego problem.Ja też na nim się przejechałem i rzeczywiście żadnego wspomagania nie zauważyłem a wszelkie informacje na różnych forach dla tego silnika są raczej pozytywne.

tatar
Posty: 568
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: TSDZ2 ktoś coś wie?

Post autor: tatar » 14 maja 2018, 23:17

Ale dużo napisałeś-Biria.Biria to kiedyś była,teraz jest Mifa/niemiecka/W tym modelu jest silnik MID/centralny/ Tongsheng 36V,250W z PASem i częściowo sterownikiem wewnątrz silnika/coś jak Panasonic/Panasonica znam i nawet nieżle sobie radził na sterowniku zewnętrznym pod warunkiem korzystania z przerzutki podczas ruszania.Bardzo łatwo było go przegrzać, gdy jeżdził tylko na manetce.Panasonic był bezczujnikowy,a cała masa przewodów ,które z niego wychodziły była spowodowana rozbudowaną elektroniką.Za czujnk PAS służył kontaktron i i stąd dwa przewody.Podejrzewam,że Tonsheng jest starym modelem właśnie Panasonica.

wibi
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33

Re: TSDZ2 ktoś coś wie?

Post autor: wibi » 15 maja 2018, 2:31

Chyba odwrotnie,Mifa to była kiedyś a teraz jest Biria. Silnik jest z roku 2016 a rower z ubiegłego.Gdy pisałem pierwszego posta nie miałem jeszcze rozebranego silnika a tylko zdjętą pokrywę,fazy i halle były dostępne jak również widziałem te dwa przewody czarny i czerwony wychodzące ze sterownika natomiast nie widziałem czujnika halla (PASu) który znajduje się na korpusie sterownika tak,że o żadnym kontaktronie mowy być nie może gdyż to najnowsza technologia i patent na czujnik nacisku. W czasie składania silnika okazało się, że jeden z tych dwóch przewodów o których wspomniałem wcześniej,czarny wysunął się,zerwany. Najprawdopodobniej jest to sygnał z czujnika nacisku i to zerwanie mogło być powodem braku wspomagania? gdyby to zerwanie było wadą fabryczną? względnie zerwanie nastąpiło w momencie rozbiórki.Z trudem udało mi się go przylutować gdyż zerwanie nastąpiło pod czarną zalewą koła z jakiegoś tworzywa,prawdopodobnie cewki,statycznej,nie obracającej się.Do tego koła-cewki przylega drugie podobne obracające się wraz z pedałami,niczym nie zasilane i połączone dwoma kabelkami z hallem znajdującym się na tulei obracającej się razem z osią korby. Trochę to skomplikowane i trudne do zrozumienia jak też do wytłumaczenia,szkoda, że zdjęć nie robiłem ale to dlatego, że znajomy "siedział" mi na karku no i trochę się spieszyłem.Teraz staram się to "rozgryźć"i zrozumieć gdyż to zupełna nowość również w sensie technicznym.Ale zdjęcia tego silnika,sterownika i czujnika nacisku są dostępne w sieci i jeśli kogoś to interesuje to zapewne znajdzie a ja gdy już uporam się z tym silnikiem postaram się tą NOWINKĘ zaprezentować a może i wytłumaczyć dla ciekawskich działanie tego "wynalazku".

wibi
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33

Re: TSDZ2 ktoś coś wie?

Post autor: wibi » 17 maja 2018, 0:24

Silnik już złożony i zamontowany (prowizorycznie, bo kable nie przeciągnięte w ramie) jak również brak manetki chociaż kabelek do podłączenia jest wlutowany. Próbna jazda wg.opinii znajomego to 50% sukces.Dlaczego tylko 50% to już gdybanie gdyż przyczyną może być przestawienie czujnika nacisku który w fabrycznym położeniu znajdował się w środku swojego położenia mając możliwość przesuwu w dwa,skrajne położenia.Ja nie znając zasady jego działania (a jest to czujnik halla z dolutowanymi dwoma kabelkami i dwa, zapewne o różnej biegunowości magnesy) przesunąłem tego halla bliżej do tych magnesów (a może należało odsunąć?),dlatego jeszcze będzie poprawka tym razem halla odsunę, może coś się wyjaśni lub pozwoli na wyciągnięcie jakichś wniosków.Chciałbym w pełni zrozumieć działanie tego czujnika nacisku tym bardziej, że ten typ silnika będzie zapewne na naszym rynko szeroko stosowany gdyż jedna z naszych firm (Impuls) będzie go pod swoją nazwą sprzedawać jak robi to już wiele firm zachodnich.

wibi
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33

Re: TSDZ2 ktoś coś wie?

Post autor: wibi » 18 maja 2018, 19:02

No cóż, generalnie muszę stwierdzić, że cała rozbiórka,założenie manetki,przestawienie ustawień czujnika nacisku na niewiele się zdały gdyż rower tak słabo i sporadycznie wspomaga (manetka nie działa), że konieczna jest chyba wymiana (w/g mnie) uszkodzonego sterownika.Znajomy,chcąc jeździć zdecydował się na zakup całego,nowego silnika i dzisiaj dokonał tego kupując Bafanga. W tej sytuacji sądzę, że będę mógł "dobrać" się do sterownika,usunąć całą zalewową galaretę jaka pokrywa sterownik i ustalić co tam ew.padło. Ale to nastąpi dopiero w przyszłym tygodniu i jeśli coś odkryję to powiadomię no i zamieszczę zdjęcia dla potomnych (jeśli będę miał taką możliwość gdyż obecnie chyba nie mogę zdjęć dodawać).

tatar
Posty: 568
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: TSDZ2 ktoś coś wie?

Post autor: tatar » 18 maja 2018, 20:50

Wcześniej pisałem,że jeżeli są dwa przewody,to nie jest CZUJNIK HALLA,ale ty dalej twierdzisz swoje.Jeżeli są dwa przewody,to masz do czynienia z czujnikiem impulsowym-cewką,w której wytwarzają impuls właśnie te dwa magnesy.Może również być to kontaktron.Tak było w Panasonicu,a znając realia rynku,konstrukcje są częstokroć powielane/kopiowane itd./Czujnik nacisku nazywa się tensometr i o działaniu tegoż możesz znależć w sieci.Mifa funkcjonuje w najlepsze z Birią gorzej.Silnik zastosowany w tym rowerze nie jest żadną nowinką,bo Kalkoff w swoich wyrobach stosuje też IMPULSE.Wszystko to firmy Niemieckie i na jednym jadą wózku.Produkowany jest również przez Niemiecką firmę Derby Cycle niby jako ich własny wynalazek

wibi
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33

Re: TSDZ2 ktoś coś wie?

Post autor: wibi » wczoraj, 2:25

IMPULSE to z kolei Polska firma,jedna z bodaj 11 w Europie, która ten sam silnik TSDZ2 wyprodukowany w Chinach sprowadza (montuje?) oklejając go swoją nazwą.Na dniach jak sądzę silnik trafi do mnie do naprawy sterownika,zrobię wówczas zdjęcia czujnika nacisku jak i rozkminię sposób działania (mam nadzieję) i wówczas się przekonam (a może i ciebie?) co tam naprawdę jest.

ODPOWIEDZ