Te 8kw obciążenia dla Mac'a świadczy to jedynie o wytrzymałości najmocniejszych przekładniówek [ MAC , BMC ] . Przy prawidłowo dobranym sterow. i zębatkach kompozytowych decybele te same co w DD lecz bez efektu tramwaju( 9c ) , czytaj w/w link; MAC, BMC vs DD . Od 38km/h przy slick'ach silnik Mac zaczyna być słychać, szczególnie na podjazdach , przy oponach mtb to szum gum. Na spotkaniach próbowałem z metalowymi zębatkami u kolegi ( mxus przewoltowany ) to było słychać irytująco(sieczkarnia) .Mac posiada ogromne ~6cm nieścieralne kompozytowe 3x zębatki planetarne(zapasowy zestaw leży w szafce i nie bardzo się doczeka użycia?) nie nylony i stalowy pierścień biegowy . Max dla Mac'a 8T dawałem ~ 4kw i jest ok , więc o 8kw to tylko co na filmie i na ich forach ( sam wygląd tego 8kw nieciekawy, ale daje radę )...
Ostatnio zmieniony 16 mar 2020, 21:05 przez zygmakos, łącznie zmieniany 3 razy.
Kurde ale mnie zaciekawiliście, że ten lekki silniczek znosi tyle watów . Jak w tym t6 wypada prędkość , jakie tam jest przełożenie 1v - 1km/h ? Dla koła 26 cali .
Przy przekładniówkach jest zupełnie inna technika jazdy (jest sprzęgło ) ,jeddziemy np. 60-70km/h i spust manetki na rozbiegu ~0.5km (wyssanie aku ca. połowa mniej niż w DD(średnio przy mniej dynamicznej jeździe zużycie 10wh/km) i z temp. nie miałem probl. ( obroty samego rotora mierzone x5 to dobry autonomiczny wentylator)...
Ostatnio zmieniony 16 mar 2020, 20:44 przez zygmakos, łącznie zmieniany 2 razy.
Próbowałem 8T na Gt 1500 / 45A(3kw) z opcją dopałki 110% 57.6v {life} i był kop lecz tak cicho i płynnie nie pracował jak z moim sterownikiem 72A,czytałem że na sinusie 45A [ które niestety szybciej się grzeją ]łagodniej rusza ( mnie to nie kręci ) , no i słabszy(2.6kw)vs Gt1500(3kw) . Do przekłdniówek sinus to już bicie piany i lepiej pomyśleć o wyskoprądowym i zgrabnym Aku .Mac nie jest prądożerny ,no i czy nie zastanawia cię dlaczego przy DD trzeba ogromnej elektrownii . Ja z ciężarów przeszedłem na lekkoatletykę . Co do Ali... to podobno kupując goły silnik da się ominąć dopłaty.Sklepów w necie jest trochę(na Ukrainie nie przekr. tyś.zl -transp.?) , ja lata temu kupiłem na https://em3ev.com/shop/upgrade-mac-kit- ... rrency=USD.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2020, 20:50 przez zygmakos, łącznie zmieniany 2 razy.
A co myślicie o Bafangu 750W? Ruscy porównują go do MACa. Podobno ma lepsze kompozytowe przekładnie. Zastanawiam się właśnie nad kupnem.
A jeszcze te przekładnie to trzeba jakoś serwisować dbać smarować?
Budujesz swojego Ebika.
Szukasz jakiegoś drobiazgu.
Poszukaj w mojej SZufladzie.
tel. 693 004 127
Pozdrawiam
Bafang nie jest zły o ile ma się świadomość o szybszym zużyciu łańcuch i blatów. Znajomy nakręcone ma już ponad 5kkm i jak narazie bafang bbs02b bez usterek, jedynie wymiana łańcucha i kaset. Wypadało by zaglądnąć do srodka ale coś mi się wydaję że szybko tam nie popatrzy.
Ja mam MX01C ze sterownikiem sinus 20A i może nie jest jakoś dużo głośniejszy od DD na blokowym, ale sama przekładnia wydaje bardzo nieprzyjemny dźwięk. Smarowanie trochę pomaga, ale nadal jest głośno.
Ja mam 3 metalowe zębatki, silnik przesmarowany smarem łt-43 - w podpisie opis. Przed dotarciem głośny ale po przejechaniu ok 100km cicho (mi przynajmniej nie przeszkadza). Ostatnio zrobiłem update oprogramowania barmala do najnowszej wersji i subiektywnie wydaje się jeszcze ciszej.
Wcześniej po przeróbkach katowałem silnik 40A i działał bez zgrzytnięcia. Teraz buduje baterie która da 60A to się podzielę wrażeniami.
Sterownik napewno wycisza pracę silnika,ale tylko podczas ruszania,czy gwałtownych obciążeń,jednak praca przekładni to już osobny temat.Łt-43 niezbyt nadaje się do kół zębatych pracujących przy dużych obrotach i lepszym smarem byłby np.smar TF /silikon+PTFE./
Nie mam żadnego doświadczenia z silnikami przekładniowymi dlatego mam czysto teoretyczne pytanie - czy istnieje przekładniówka która zapewni lepsze "wrażenia" niż Mxusa 30H 7x9 na 45A+16S w przedziale prędkości 10-45 km/h ?
Mam na myśli jaki nawój MAC'a dla koła 29" będzie optymalny. Jeśli wezmę 10T to jaką prędkość osiągnę na 16s i czy ten silnik wytrzyma 45A z sinusa....