Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Przemek »

exmotech pisze:
02 sie 2018, 14:06
....ale póki co bardzo trudno o skuteczne uszczelnienie tych silników: musi być odpowietrznik wyrównujący ciśnienie w obie strony, ....
no i na tym powinniśmy sie skupić, niema za bardzo znaczenia czym zalejemy silnik ale jak wykonać odpowiednie naczynie przeponowe.
nie wiem czy na endlersie mają jakieś pomysły bo nie zaglądam, podobno kolega Pastek ( pozdrawiam) coś wykombinował ale chroni patent jak cnotę ... córki :D
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Inc0 »

a może zamiast wiercić otwory wprowadzić do środka silnika cienki..cieniutki wężyk..rurke o małej średnicy na tyle małej zeby przeszła razem z przewodami fazowymi i hallowymi przez oś . Rureczkę podłączamy do przymocowanej gdzies poza kołem zbiornika/odmy jesli ma być uber szczelne to z elastyczna membrana lub zaworami jednokierunkowymi jesli uber szczelnośc nie jest wymagana. BTW nic tak pieknie nie przyciaga kurzu jak elektrostatyczne ładunki i silne pola magnetyczne jedno i drugie wystepuje w silniku.....chyba?
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Goliath »

Inc0 pisze:
02 sie 2018, 20:32
a może zamiast wiercić otwory wprowadzić do środka silnika cienki..cieniutki wężyk..rurke o małej średnicy na tyle małej zeby przeszła razem z przewodami fazowymi i hallowymi przez oś . Rureczkę podłączamy do przymocowanej gdzies poza kołem zbiornika/odmy jesli ma być uber szczelne to z elastyczna membrana lub zaworami jednokierunkowymi jesli uber szczelnośc nie jest wymagana.
Chyba ktoś przespał ostatni zlot w Żyrardowie :D
Przecież Maniekrox był w sobotę ze swoim potworem - szczytowo 20kW z QS + chłodzenie cieczą ;) /pozdrawiam przy okazji i dzięki za rozmowę ;) /

Nawet RadTaba zrobił małą video relacje.
wycinek materiału od czasu 14:00 ;)
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Inc0 »

heh... nie przespał tylko był nieobecny :P fakt nie oglądam wszystkich filmików w tematyce e-bike bo..bo mam ebike i wole korzystać z niego niz wlepiać gały w monitor całymi dniami podziwiając cudze konstrukcje snując marzenia o swoim "potworze", ale do rzeczy ja nie proponuje wyprowadzenia oleju do chłodnicy tylko możliwość wyrównywania ciśnień miedzy wnętrzem silnika a zewnętrznym środowiskiem bez rzygania olejem po tarczy i z pominięciem wymiany powietrza a co za tym idzie bez dostępu wilgoci do środka
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Przemek »

Goliath pisze:
03 sie 2018, 0:40
,,,
Przecież Maniekrox był w sobotę ze swoim potworem - szczytowo 20kW z QS + chłodzenie cieczą ,,,,
maniek doprowadził kwestię chłodzenia do poziomu 5/6 ale przy okazji zawiłość technologiczną do 6/6
(pozdrawiam mańka)
Inc0 pisze:
03 sie 2018, 17:57
.. możliwość wyrównywania ciśnień miedzy wnętrzem silnika a zewnętrznym środowiskiem...
jak to widzisz? tez chodzi mi ten pomysł po głowie
myślałem nad czymś w stylu "ślimak" jak w manometrze przykręcany do dekla w miejsce wziernika na olej kilka takich zwoji może dało by radę odebrać ciśnienie
tylko z czego go wykonać
edit
coś tego typu tylko olejoodporne Obrazek
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Sietas »

Przy zalaniu ferro nie potrzebne jest odprowadzenie ciśnienia więc ma znaczenie czym zalewamy. Z moich testów wynika, że olej ma dużo dużo większą pojemność cieplną co też jest logiczne. Nagrzanie silnika następuje wolniej tak samo jak chłodzenie jest długotrwałe. Na endlesie jest wątek z milionem pomysłów na odprowadzenie ciśnienia, ale jeżeli już miałbym jakieś stosować to takie jak nasz kolega Mobwar z forum
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: equid »

Zróbcie po prostu mała dziurkę w deklu silnika blisko łożyska i macie wziernik + odpowietrzanie w jednym :D Polecam olej rzepakowy, biodegradowalny i tani więc może sobie cieknąć.
Ja tak mam w swoim silniku zrobione i nie narzekam :twisted:
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Dede »

Ja mam silnik QS205 są tam simering oryginalne o wymiarach 20x30x5 od strony zębatek i 30x38x5 od strony hamulca ale i tak będę zamawiał O-ring na wymiar bo jeszcze jest możliwość zamontowania. Kable będę uszczelnić klejem silikonowym.
Do napełnienia i opuszczenia oleju mam silniku dziurę z gwintem M5 plus podkładka gumowa.

Tylko zastanawiam czy zalać olejem maszynowym czy olejem transformatorowym?
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Przemek »

ja mam przygotowany pod zalanie olej transformatorowy tylko nie wiem czy przy pierwszym zalaniu nie użyć jednak maszynowego / mineralnego bo jak będzie ciec to z mineralnym sprawa jest o tyle wygodniejsza ze w porównaniu do transformatorowego nie jest toksyczny, rakotwórczy.... itd, jak wszystko będzie szczelne i nie będzie ciec a bez odpowietrzenia na pewno będzie ciec :cry: to można zalać trafo :D
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Inc0 »

Czemu ma ciec jeśli będzie szczelny? z odpowietrzeniem już nie będzie szczelny.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Przemek »

będzie ciec dlatego że ze wzrostem temperatury olej "puchnie " a jak puchnie to zwiększa sie osobistość a to doprowadzi do sytuacji ze będzie ,,, ciec i to na 99%
w zasadzie prócz obryzganego wszystkiego po takim cieczeniu to jeszcze jak zwiększy swoja objętość to jak stygnie to zmniejsza objętość a wtedy poprzez miejsca w których wypłynął olej poprzez nadciśnienie/ ciepło, to podciśnienie/stygniecie będzie zasysać powietrze a z nim wilgoć z powietrza, kilkadziesiąt /kilkaset takich cykli doprowadzi do powstania w silniku mieszaniny wilgoci i oleju czyli tak zwanej emulsji a ona może prowadzić do : korozji, przebić, jeszcze większego syfu na zewn wewnątrz itd
jedyny sposób na tą sytuacje to "naczynie wyrównujące zamknięte /przeponowe
lub
tak wydajne chłodzenie zewnętrzne poprzez radiatory które nie dopuszczą do wzrostu temperatury / objętości oleju by uszczelniacze zaczęły sie pocić
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Dede »

Tu masz rację jak będzie cały zalany olejem to zrobi się ruznica ciśnienia musi być zbiornik wyrównawczy. No chyba że ktoś zaleje silnik do 1/2 max osi silnika więc zostaje jeszcze powietrze w nim i może nie być dużej różnicy ciśnienia, ale mniej oleju mniejsze chłodzenie uzwojenia silnika.
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Sietas »

Tak się składa, że to nie zwiększanie objętości przez sam olej wywołuje wycieki tylko przez powietrze. Rotor rozbryzguje olej po całym silnik i siła rzeczy spada na oś gdzie jest przepychany przez łożysko I simeringi lub przez otwór z przewodami ciśnieniem powietrza
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: exmotech »

Jak dla mnie to zalanie więcej niż 1/3 silnika to jakiś hardkor.
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Sietas »

Dokładnie, leje się 70-130ml tak naprawdę
adam4x
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 11 lip 2018, 10:11

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: adam4x »

W silniku QS205 izolacja przewodów jest wykonana z teflonu, a jak wszyscy wiemy, do teflonu nie ma klejów, do teflonu nie klei się żadna substancja uszczelniająca (np. wspomniany wcześniej silikon). Ja w swoim silniku dość starannie uszczelniłem kable poliuretanem formierskim (płynna substancja wypełniła wszystkie szczeliny między kablami a osią - od środka silnika i od zewnątrz - i po kilku minutach stwardniała). Uszczelnienie wyglądało bardzo obiecująco. Jednak po ok. 200 km okolice osi, gdzie wychodzą kable z silnika, zaczęły robić się tłuste. Problemu - jak dobrze uszczelnić kable w izolacji teflonowej - nadal nie rozwiązałem.
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: TomaS »

Może to już nie kable puszczają tylko przejście osi przez obudowę (łożysko, simeringi) ?
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Sietas »

No właśnie kable. Jak robiłem testy z olejem byłem pozytywnie zaskoczony, że nic mi nie wycieka ale po pewnym czasie okazało się iż olej wędruje po przewodach aż do samej skrzynki. Na zewnątrz nie było widać bo były w peszlu. Tarcza, zacisk - wszystko inne było czyste
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Inc0 »

hm..zapackać konce przewodów w silniku czyms co nie przewodzi elektrycznosci i wytrzyma bez problemu 150C w silniku np klejem silikonowym ( nie mylic z silikonem ) lub jakas pasta bo chyba izolacja nie przesiaknie olejem.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Przemek »

ale ta "walka z wiatrakiem" niewiele da, ciśnienie i tak będzie wzrastać wraz z temperatura, bez naczynia przeponowego redukującego je nic to nie da gdzieś będzie musiało znaleźć upust
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Sietas »

A że oś w oleju w środku to powietrze go przepchnie. Mobwar dawno dawno temu rozwiązał ten problem. Ja poszedłem w ferro bo jest bezproblematyczne aczkolwiek z olejem też będę niedługo jeździł
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Dede »

Ja przed uszczelnianiem klejem silikonowym przewody uszczelniłem lakierem celulozowym, bardzo dobrze uszczelnia żyły w przewodach bo silikon nie uszczelni żył tylko zewnętrzną warstwę.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Inc0 »

na pewno poprawia oddawanie ciepła z uzwojeń na obudowę zapobiegając spaleniu ww
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: PoulN »

Otwory w wersji Evo ;)
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: equid »

Mały eksperyment z radiatorkami DIY, nawet nie najgorzej to wyszło ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Yin »

Zaklepuję pierwszą partię po dobrej cenie do testów :) Btw ten drobiazg dla mnie który podrzucałem jak ostatnio wpadłem może też przy okazji zalewałeś?
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
Marek
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
Lokalizacja: Gdynia

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Marek »

Do mnie dzisiaj też dotarła pierwsza partia wycinanek. Następnie wiercenie otworów i potem anodowanie.
Obrazek
grafffik

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: grafffik »

cięte drutem ?
Awatar użytkownika
Marek
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
Lokalizacja: Gdynia

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Marek »

grafffik pisze:
13 maja 2019, 22:07
cięte drutem ?
waterjetem
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Maran_hand »

Wydaje mi się, że te radiatory można zrobić w prostszy a więc i dużo tańszy sposób bo przy mniejszej ilości zużytego aluminium i bez potrzeby używania maszyn do wycinania, przy okazji poprawiając ich właściwości. Oczywiście mogę się mylić dlatego to tylko luźne rozważania z mojej strony. Wymyśliłem to tak. Obejma obudowy silnika ale zamiast piór wloty powietrza szersze na wejściu, schodzące do pierścienia na końcu. Chodzi o to by silnik podczas pracy nie jako nabierał powietrza które będzie kierowane przed wyjściem pod delikatnym ciśnieniem na jego obudowę w ten sposób chłodzenia będzie wydajniejsze. Nie wiem czy jasno to wytłumaczylem dlatego narysowałem. Problemem jest to że rysować absolutnie nie umiem dlatego proszę się skupić na przeanalizowaniu mojego pomysłu a odpuścić sobie komentarze w kwestii moich zdolności artystycznych a raczej ich braku
Załączniki
IMG_20190513_230437-2560x1920.jpg
Ostatnio zmieniony 13 maja 2019, 23:23 przez Maran_hand, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: tatar »

Fajna syrena strażacka może być z tego :D /bez urazy p.Marand/
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Maran_hand »

No faktycznie efekt gwizdka może być, nie pomyślałem :) Choć po zastanowieniu sądzę że raczej to nie będzie tak duże ciśnienie, żaden gwizd nie będzie się wydobywał.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Inc0 »

mozna wycinac drutem od szablonu wkłady do formy odlewniczej ze ..styropianu
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
grafffik

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: grafffik »

Marek pisze:
13 maja 2019, 22:56
grafffik pisze:
13 maja 2019, 22:07
cięte drutem ?
waterjetem
Jest to aluminium rozumiem ?możesz zdradzić jakie parametry ma ta maszyna do cięcia wodą ? firma z którą współpracuje krzyczy NIE MOŻLIWE do wykonania na wszystko co ma powyżej 1cm grubości.
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: TomaS »

Maran_hand pisze:
13 maja 2019, 23:05
zamiast piór wloty powietrza
Bardzo dobre rozwiązanie. Mniejsze, lepiej może wyglądać na silniku i prawdopodobnie wydajniejsze (tworzy się klasyczna turbina).
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Maran_hand »

Nie wiem czy słyszeliście kiedyś o "klimatyzacji dla biednych". Umieszczenie kilku butelek z obciętymi denkami, szyjkami do środka w otworze okiennym powoduje spadek temperatury w pomieszczeniu o 5-7°C. Tu ta sama zasada działania z tym, że dodatkowo wymuszamy obieg powietrza. W konsekwencji "radiator" z powyższego pomysłu nie tylko odbiera ciepło ale realnie schładza obudowę silnika dmuchajac zimniejszym powietrzem ..tyle z teorii nie popartej żadnym doświadczeniem ;)
Awatar użytkownika
Marek
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
Lokalizacja: Gdynia

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Marek »

grafffik pisze:
14 maja 2019, 7:49
Jest to aluminium rozumiem ?możesz zdradzić jakie parametry ma ta maszyna do cięcia wodą ? firma z którą współpracuje krzyczy NIE MOŻLIWE do wykonania na wszystko co ma powyżej 1cm grubości.
Tak, aluminium 15mm grubości :) Niestety parametrów maszyny nie znam ale z tego co kojarzę to 15mm to chyba maks co są w stanie wyciąć. Za wycinanie na CNC/drucie wołali mi cenę po 200 pln za wycięcie jednego radiatora :D
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: equid »

Inc0 pisze:
14 maja 2019, 5:43
mozna wycinac drutem od szablonu wkłady do formy odlewniczej ze ..styropianu
Niestety to jest bardzo ciężkie dla zrobienia z zwykłego alu z uwagi na jego lejnosc sam próbowałem i jest to na prawdę ciężkie ;)
grafffik

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: grafffik »

Te radiatory nie mają na celu chłodzić silnik od zewnątrz tylko szybciej wyprowadzać ciepło od wewnątrz silnika.
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Maran_hand »

Jak zwał tak zwał, zasada ta sama, chodzi o wymianę ciepła między silnikiem a otoczeniem.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Inc0 »

radiatory maja za zadanie zwiekszyć powierzchnie przez która zostanie ciepło oddane z silnika do powietrza ciekawostka- czarne robia to lepiej niz srebrne
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
gienek333
Forumowicz
Posty: 631
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: gienek333 »

Co do oleju, to po zalaniu można zrobić w silniku podciśnienie (próżnię). Co do radiatorów, to moim zdaniem dużo lepsze efekty będą, jeżeli damy blachy prawie równolegle do tarczy hamulcowej (takie jakby łopatki wentylatora). Tak zwane kleje, czy pasty termoprzewodzące są izolatorami (współczynnik K dla pasty H to 0.8, termoglue 1, alu ok 200, miedź ok 400). Jak przykręcacie radiatory to dajcie cieniutką warstwę pasty N (żeby się nie utleniało), zadnego innego badziewia.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: pxl666 »

Marek pisze:
13 maja 2019, 20:55
Do mnie dzisiaj też dotarła pierwsza partia wycinanek. Następnie wiercenie otworów i potem anodowanie.
Obrazek
Gdzie takie można kupić?
Awatar użytkownika
Marek
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
Lokalizacja: Gdynia

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Marek »

pxl666 pisze:
15 maja 2019, 23:09
Gdzie takie można kupić?
Odezwij się na PW to się dogadamy :)
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: TomaS »

gienek333 pisze:
15 maja 2019, 22:51
Tak zwane kleje, czy pasty termoprzewodzące są izolatorami (współczynnik K dla pasty H to 0.8, termoglue 1, alu ok 200, miedź ok 400).
Pod warunkiem że zapewnisz styk aluminium na poziomie cząsteczkowym poprostu je przykładając do siebie, co realnie jest niemożliwe, a pasty mają się jednak do tego zbliżyć. Trzeba by było przetestować i zrobić bilans zysków i strat i w efekcie co zapewnia lepsze przewodzenie ciepła:
1. 95% styku powierzchni i gorsze przewodzenie (z pastą termo),
2. czy 5-20% styku powierzchni i bardzo dobre przewodzenie (bez pasty termo).
w danym obszarze styku.

Myślę że ktoś już to zrobił stąd dostępne sa na rynku pasty termo nawet w tak precyzyjniej branży jak komputery 😉
Ostatnio zmieniony 16 maja 2019, 6:40 przez TomaS, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
Buby22
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 19 lut 2018, 6:31
Lokalizacja: Cz-Dz
Kontakt:

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Buby22 »

Witam. Mnie dziwi że mają problem z wycięciem detalu na 15mm... U mnie jest firma która tnie wodą wszystko do 250mm....
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: TomaS »

To musiałby być gdzieś wylot tej samej średnicy
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
gienek333
Forumowicz
Posty: 631
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: gienek333 »

TomaS pisze:
16 maja 2019, 6:14
gienek333 pisze:
15 maja 2019, 22:51
Tak zwane kleje, czy pasty termoprzewodzące są izolatorami (współczynnik K dla pasty H to 0.8, termoglue 1, alu ok 200, miedź ok 400).
Pod warunkiem że zapewnisz styk aluminium na poziomie cząsteczkowym poprostu je przykładając do siebie, co realnie jest niemożliwe, a pasty mają się jednak do tego zbliżyć. Trzeba by było przetestować i zrobić bilans zysków i strat i w efekcie co zapewnia lepsze przewodzenie ciepła:
1. 95% styku powierzchni i gorsze przewodzenie (z pastą termo),
2. czy 5-20% styku powierzchni i bardzo dobre przewodzenie (bez pasty termo).
w danym obszarze styku.

Myślę że ktoś już to zrobił stąd dostępne sa na rynku pasty termo nawet w tak precyzyjniej branży jak komputery 😉
Dzisiaj potrafią sprzedać emisję CO2, a co dopiero pasty. Hajs się liczy :x
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: TomaS »

gienek333 pisze:
16 maja 2019, 9:06
Dzisiaj potrafią sprzedać emisję CO2, a co dopiero pasty. Hajs się liczy :x
A masz jakieś dowody / testy na poparcie teorii że stosowanie pasty termo jest gorsze niż jej brak ? ;)

Weźmy na przykład procesor w komputerze gdzie dokładność splanowania / płaskość powierzchni stykowej procesora i radiatora jest nieporównywalnie lepsza niż w przypadku elementów w rowerze więc powinno być lepiej bez pasty.



Każdy może sobie sam zrobić taki test w domu i sprawdzić czy film jest opłacony przez korpo ;)

Oczywiście lepiej stosować pasty do komputerów ze współczynnikiem przewodności 6-8 W/m-K jak jest połączenie skręcane na śruby niż kleje które mają 1 W/m-K. Ale lepszy klej z 1 niż nic w przypadku jakości styku powierzchni na silniku :)
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
Marek
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
Lokalizacja: Gdynia

Re: Grzanie silnika : olej , ferrofluid , radiatory itp

Post autor: Marek »

zeeltom pisze:
16 maja 2019, 7:27
Bardziej grzeje się wnętrze z cewkami, niż obudowa silnika.
Używanie tych radiatorów ma tylko sens w przypadku użycia ferro gdzie znaczna część ciepła przez magnesy przechodzi na obudowę silnika.
ODPOWIEDZ