Zalany silnik

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Zalany silnik

Post autor: ap0f1s »

Jak często macie zalany silnik w swoich konstrukcjach?

W bajkach, gdzie używam jako dojazd do pracy nie mam problemu z wodą. Czasem delikatne rdza i tyle.
Po 30k km swojej pierwszej konstrukcji nie miałem nic rdzy, chociaż halle wysiadły, ale jeździłem bez nich: :D
Ale już w falconach w czasie zimy średnio z 2 razy otwarłem silnik i rdza występuje dość porządnie. Nie powiem śnieg, deszcz częsta jazda pewnie nie pomagają.
Jak jest u was, gdy korzystacie z rowera w czasie zimy?
Jakiego silikonu używacie?
Sam konserwuję jeszcze silnik środkiem app r stop(pomysł tasa) widać, że pomaga już nie siada tyle rdzy co bez niego.
Macie jakieś preferencję do uszczelniaczy i łożysk w silniku? Kupujecie firmowe czy po prostu takie jakie traficie w sklepie?

Różnica pomiędzy silnikiem nie zabezpieczonym żadnym środkiem a silnikiem pokrytym środkiem app r-stop.

Obrazek
Obrazek
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Zalany silnik

Post autor: ap0f1s »

Używam bajka w każdym warunkach. Nie ważne czy deszcz czy mróz. Praktycznie codziennie. Znwowu w falconie to śnieg i woda plus sól to normalne. Czasem zdarzy sie tak, że po jednym wypadzie po lesie cały łańcuch i wolnobieg jest z rdzy zanim dojadę do domu.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Zalany silnik

Post autor: Eryk »

Niestety woda i co najgorsze sól są dla silnika bezlitosne. Trzeba walczyć z przyczyną czyli nie dopuścić aby dostały się do środka silnika. Myślę że porządne uszczelniacze i smarowanie ich co pewien czas, załatwia problem. O krawędzi silnika już, nie wspominam ;)
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Zalany silnik

Post autor: ap0f1s »

W moich zwykłych konstrukcjach nie mam problemu z wodą w silniku problem dotyczy tylko falcona, gdzie zajeżdżam go w największe błoto i wodę.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Zalany silnik

Post autor: GrzegorzS »

Są stosowna farby którymi można pokryć całe wnętrze silnika.
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Zalany silnik

Post autor: ap0f1s »

Cały silnik na drugim zdjęciu był pokryty app r stop i jest dużo lepiej niż bez. Tylko u mnie rowery w sumie robią ponad 10k km rocznie z racji tego, że nie mogę używać samochodu, więc zużycie jest większe niż normalnie. Dzisiaj jak otworzyłem silnik to po prostu woda się z niego wylała a w cale nie był zardzewiały tylko halle przestały działać:D
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Passat_EQ
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16

Re: Zalany silnik

Post autor: Passat_EQ »

Bywa ze woda wcieka miedzy nogami komponentu a jego obudowa z tworzywa sztucznego. Sukcesywnie koroduje nozka az woda dostanie sie do struktury i konponent padam.
Na podobnej zasadzie tylko z czyms innym niz woda przypadkowo odkrylem postarzanie produktu :). Kapiesz tym na scalaka a ten pada po 3-6 miesiecach.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Zalany silnik

Post autor: EV-Maniak »

Do uszczelniania silnika Tas i Sietas stosują obecnie preparat "plastik 70".
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: Zalany silnik

Post autor: exmotech »

A nie da się zalać silnika jakimś olejem? Tak gdzieś zalewamy 1/6 wysokości. Podczas jazdy nie ma problemu bo siła odśrodkowa umieści olej po obwodzie a podczas zwalniania zawsze coś skapnie na stator.
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Zalany silnik

Post autor: Sietas »

Pokrywy na silnikon, przewody osi silikon, bieżnie łożysk i simeringi na towot. Deszcz, śnieg, sól, bagna - ani kropli wody w środku po przebiegach 30 tysięcy

Chromowane szprychy miałem totalnie brązowe a silnik dalej suchy. Jak znajdę fotkę to wrzucę jak pięknie wyglądały
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zalany silnik

Post autor: Dede »

Ja sobie zabezpieczyłem silnik przed rdzą. Zmatowałem odtłuściłem i pomalowałem epoksydem dwuskładnikowym grubość 50 do 70 mikronów.
Będę kable klejem silikonowym uszczelniać.
Silnik będzie zalany olejem cały więc będzie mały zbiornik wyrównawczy. Tylko ciekawie jakie temperatury będą bo mam sterownik 200A.
Załączniki
20180902_143411-563x801.jpg
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2018, 14:38 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Zalany silnik

Post autor: Przemek »

Dede pisze:
02 wrz 2018, 14:32
... będzie mały zbiornik wyrównawczy...
jak chcesz go wykonać
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zalany silnik

Post autor: Dede »

Zbiornik idzie kupić za 13zł.
A dokładnie to jest zbiornik wyrównawczy hamulców dla motorów więc mały i idealny dla mojego projektu.
A zbiornik tylko ma wyrównać ciśnienia przy nagrzewaniu i chłoczeniu silnika żeby olej nie uciekał przez uszczelki silniku.
Silnik jak będzie zalany do pełna nie może być szczelne zamknięty bo będzie ruznica ciśnienia i olej będzie wyciskany na zewnątrz.
Załączniki
48d9899b43b3b983c64a4056c080.jpeg
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Zalany silnik

Post autor: Przemek »

ale ten zbiornik niema żadnej przepony chyba że nie widzę a jak niema to będzie działać jak zbiornik a nie jak naczynie przeponowe
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zalany silnik

Post autor: Dede »

Mam zamiar zrobić dziurkę 2mm w diekielku będzie jako naczynie układzie otwartym ma na celu wyrównania ciśnienia. Nie będę stosować naczynia przeponowe układzie zamkniętym dla tego że układzie zamkniętym nawet z naczynim przeponowym nie wyrówna ciśnienia z ciśnieniem zewnętrznym. Wystarczy większe ciśnienie silniku stosunku do zewnętrznym to olej będzie uciekał przez uszczelki.
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zalany silnik

Post autor: Dede »

Znalazłem naczynie układzie otwartym z korkiem którym ma na żądanie wyrównać ciśnienie wewnętrz z zewnętrznym.
Załączniki
761037774-778308174-240x240.jpg
761037774-778308174-240x240.jpg (14.02 KiB) Przejrzano 2906 razy
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Zalany silnik

Post autor: Przemek »

to "naczynie" jest moją kulą u nogi, myślę nad nim od jakiegoś czasu żeby wykonać je poprawnie i podać gotowe rozwiązanie szerokiemu forum, nie chcę zrobić coś co niby działa i ktoś potwierdzi,, tego było już sporo.. a efekt / sposób wykonania ukryć.. nie pochwalić się nikomu, bo to mój patent, oczywiście najmojszy i nim sie nie podzielę no chyba że za pinądz,,
...no tak to już bywa ....
Dede pisze:
02 wrz 2018, 19:14
Mam zamiar zrobić dziurkę 2mm w diekielku będzie jako naczynie układzie otwartym ma na celu wyrównania ciśnienia..
wiec efektu brak, powietrze zasysane przy stygnięciu będzie wprowadzać do silnika wilgoć atmosferyczną, kilkaset cykli i mamy breję

Dede pisze:
02 wrz 2018, 19:14
Znalazłem naczynie układzie otwartym z korkiem którym ma na żądanie wyrównać ciśnienie wewnętrz z zewnętrznym.
no fajnie ale ototo pozwoli jedynie na upust ciśnienia, ale co przy stygnięciu? zaworek sie zamknie i wilgoć z powietrza MUSI wniknąć no bo jak wyrówna się ciśnienia,,,, z czego ?z powietrza atmosferycznego zawilgoconego w mniejszym lub większym stopniu
no jednak zadanie jest trudne
ale cieszę sie z dyskusji być może niedługo wpadniemy na najlepsze rozwiązanie ;)
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zalany silnik

Post autor: Dede »

Przemek pisze:
02 wrz 2018, 20:48
wiec efektu brak, powietrze zasysane przy stygnięciu będzie wprowadzać do silnika wilgoć atmosferyczną, kilkaset cykli i mamy breję
Dla czego ma silniku zrobić breję jak zbiorniku będzie jeszcze poziom oleju i przewodzie do silnika sam silnik nie zaciąganie powietrza żeby się zapowietrzył i miał by zrobić szybko breję?
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Zalany silnik

Post autor: KrzysiekEV »

W dużych transformatorach olejowych stosuje się pochłaniacze wilgoci http://spaleko.pl/pl/spaleko-pl-osuszac ... czowy.html
Na Alle też jest , albo można uzbierać te małe saszetki i osuszyć https://allegro.pl/listing?string=silik ... u-1-3-0725

Z silnika kapilara do góry , przeźroczysty zbiorniczek z tymi granulkami silika-żelu zrobiony z dużej strzykawki albo małej buteleczki
i dalej znowu kawałek kapilary żeby nie zawiewało wilgotnego powierza . Co jakiś czas kolor granulek tylko sprawdzać czy nie zużyte już.
Może nawet dało by się taki pojemniczek przyczepić na pokrywie silnika i bez kapilary w osi , ale wody by dostawało za mocno pewnie.
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zalany silnik

Post autor: Dede »

KrzysiekEV pisze:
02 wrz 2018, 23:31
Z silnika kapilara do góry , przeźroczysty zbiorniczek z tymi granulkami silika-żelu zrobiony z dużej strzykawki albo małej buteleczki
Z kapilarą dobry pomysł. Silniku QS205 v3 mam tak ciasno z przewodami to zrobiłem po drugiej stronie przewód olejowy z dziurką 2mm w osi silnika.
Załączniki
20180907_131814.jpg
ODPOWIEDZ