Zalany silnik

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zalany silnik

Post autor: Dede »

Ja sobie zabezpieczyłem silnik przed rdzą. Zmatowałem odtłuściłem i pomalowałem epoksydem dwuskładnikowym grubość 50 do 70 mikronów.
Będę kable klejem silikonowym uszczelniać.
Silnik będzie zalany olejem cały więc będzie mały zbiornik wyrównawczy. Tylko ciekawie jakie temperatury będą bo mam sterownik 200A.
Załączniki
20180902_143411-563x801.jpg
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2018, 14:38 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1008
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Zalany silnik

Post autor: Przemek »

Dede pisze:
02 wrz 2018, 14:32
... będzie mały zbiornik wyrównawczy...
jak chcesz go wykonać
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zalany silnik

Post autor: Dede »

Zbiornik idzie kupić za 13zł.
A dokładnie to jest zbiornik wyrównawczy hamulców dla motorów więc mały i idealny dla mojego projektu.
A zbiornik tylko ma wyrównać ciśnienia przy nagrzewaniu i chłoczeniu silnika żeby olej nie uciekał przez uszczelki silniku.
Silnik jak będzie zalany do pełna nie może być szczelne zamknięty bo będzie ruznica ciśnienia i olej będzie wyciskany na zewnątrz.
Załączniki
48d9899b43b3b983c64a4056c080.jpeg
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1008
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Zalany silnik

Post autor: Przemek »

ale ten zbiornik niema żadnej przepony chyba że nie widzę a jak niema to będzie działać jak zbiornik a nie jak naczynie przeponowe
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zalany silnik

Post autor: Dede »

Mam zamiar zrobić dziurkę 2mm w diekielku będzie jako naczynie układzie otwartym ma na celu wyrównania ciśnienia. Nie będę stosować naczynia przeponowe układzie zamkniętym dla tego że układzie zamkniętym nawet z naczynim przeponowym nie wyrówna ciśnienia z ciśnieniem zewnętrznym. Wystarczy większe ciśnienie silniku stosunku do zewnętrznym to olej będzie uciekał przez uszczelki.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zalany silnik

Post autor: Dede »

Znalazłem naczynie układzie otwartym z korkiem którym ma na żądanie wyrównać ciśnienie wewnętrz z zewnętrznym.
Załączniki
761037774-778308174-240x240.jpg
761037774-778308174-240x240.jpg (14.02 KiB) Przejrzano 2954 razy
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1008
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Zalany silnik

Post autor: Przemek »

to "naczynie" jest moją kulą u nogi, myślę nad nim od jakiegoś czasu żeby wykonać je poprawnie i podać gotowe rozwiązanie szerokiemu forum, nie chcę zrobić coś co niby działa i ktoś potwierdzi,, tego było już sporo.. a efekt / sposób wykonania ukryć.. nie pochwalić się nikomu, bo to mój patent, oczywiście najmojszy i nim sie nie podzielę no chyba że za pinądz,,
...no tak to już bywa ....
Dede pisze:
02 wrz 2018, 19:14
Mam zamiar zrobić dziurkę 2mm w diekielku będzie jako naczynie układzie otwartym ma na celu wyrównania ciśnienia..
wiec efektu brak, powietrze zasysane przy stygnięciu będzie wprowadzać do silnika wilgoć atmosferyczną, kilkaset cykli i mamy breję

Dede pisze:
02 wrz 2018, 19:14
Znalazłem naczynie układzie otwartym z korkiem którym ma na żądanie wyrównać ciśnienie wewnętrz z zewnętrznym.
no fajnie ale ototo pozwoli jedynie na upust ciśnienia, ale co przy stygnięciu? zaworek sie zamknie i wilgoć z powietrza MUSI wniknąć no bo jak wyrówna się ciśnienia,,,, z czego ?z powietrza atmosferycznego zawilgoconego w mniejszym lub większym stopniu
no jednak zadanie jest trudne
ale cieszę sie z dyskusji być może niedługo wpadniemy na najlepsze rozwiązanie ;)
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zalany silnik

Post autor: Dede »

Przemek pisze:
02 wrz 2018, 20:48
wiec efektu brak, powietrze zasysane przy stygnięciu będzie wprowadzać do silnika wilgoć atmosferyczną, kilkaset cykli i mamy breję
Dla czego ma silniku zrobić breję jak zbiorniku będzie jeszcze poziom oleju i przewodzie do silnika sam silnik nie zaciąganie powietrza żeby się zapowietrzył i miał by zrobić szybko breję?
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Zalany silnik

Post autor: KrzysiekEV »

W dużych transformatorach olejowych stosuje się pochłaniacze wilgoci http://spaleko.pl/pl/spaleko-pl-osuszac ... czowy.html
Na Alle też jest , albo można uzbierać te małe saszetki i osuszyć https://allegro.pl/listing?string=silik ... u-1-3-0725

Z silnika kapilara do góry , przeźroczysty zbiorniczek z tymi granulkami silika-żelu zrobiony z dużej strzykawki albo małej buteleczki
i dalej znowu kawałek kapilary żeby nie zawiewało wilgotnego powierza . Co jakiś czas kolor granulek tylko sprawdzać czy nie zużyte już.
Może nawet dało by się taki pojemniczek przyczepić na pokrywie silnika i bez kapilary w osi , ale wody by dostawało za mocno pewnie.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zalany silnik

Post autor: Dede »

KrzysiekEV pisze:
02 wrz 2018, 23:31
Z silnika kapilara do góry , przeźroczysty zbiorniczek z tymi granulkami silika-żelu zrobiony z dużej strzykawki albo małej buteleczki
Z kapilarą dobry pomysł. Silniku QS205 v3 mam tak ciasno z przewodami to zrobiłem po drugiej stronie przewód olejowy z dziurką 2mm w osi silnika.
Załączniki
20180907_131814.jpg
ODPOWIEDZ