Czy przy połaczeniu uzwojeń w trójkąt silnik będzie miał większy moment?
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 25 lut 2018, 17:00
- Lokalizacja: Zielona Góra
Czy przy połaczeniu uzwojeń w trójkąt silnik będzie miał większy moment?
Czy ktoś sprawdzał czy silnik prawidłowo chodzi z hallotronami i np. sabkiem w połączeniu uzwojeń w trójkąt i czy jest jakaś różnica w "mocy"?
Dobrze by było mieć 2 bieg przełączany elektrycznie w niektórych przypadkach.
Ja w moim przypadku dopiero po sezonie bym to sprawdził, bo dopiero co babrałem się przy silniku - wymieniałem łożyska i zaklejałem dekle i zalewałem olejem.
Dobrze by było mieć 2 bieg przełączany elektrycznie w niektórych przypadkach.
Ja w moim przypadku dopiero po sezonie bym to sprawdził, bo dopiero co babrałem się przy silniku - wymieniałem łożyska i zaklejałem dekle i zalewałem olejem.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czy przy połaczeniu uzwojeń w trójkąt silnik będzie miał większy moment?
Nie wiem jak z hallami,ale napewno trzeba by wyprowadzić sześć przewodów z silnika/po dwa dla każdego uzwojenia fazowego/i przełączać mechanicznie/przełącznik trójkąt-gwiazda/,albo zastosować wewnątrz silnika przekażniki,co jest małe realne z braku miejsca
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Czy przy połaczeniu uzwojeń w trójkąt silnik będzie miał większy moment?
Na poprzednim forum ktoś zrobił z przekaznikami wewnątrz silnika, i chyba mial drugi zestaw hali
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czy przy połaczeniu uzwojeń w trójkąt silnik będzie miał większy moment?
Ciekawy sposób z przekażnikami wewnątrz silnika.Faktem jest,że w nie wszystkich silnikach się zmieszczą,więc praktycznie na zewnątrz lepiej.Łatwy dostęp do nich w razie wymiany, jako że styki jednak zużywają się.Otwierać silnik dla wymiany czy diagnostyki,to już problem.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1322
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Czy przy połaczeniu uzwojeń w trójkąt silnik będzie miał większy moment?
Ale nawiązując do tematu czyli "czy się zwiększy moment" ? Większości "górali" zależy na momencie a mniej na szybkości. Wg opisów z linka na "dwójce miał lepszą moc i prędkość ale czy moment silnika też się zwiększy? Fajnie by było mieć bieg terenowy czyli większy moment kosztem szybkości. Zwiększenie wszystkiego u mnie nie rozwiązuje problemu bo bateria jest wtedy przeciążana a większość buduje ją pod konkretny amperaż.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czy przy połaczeniu uzwojeń w trójkąt silnik będzie miał większy moment?
Moment jest zależny od mocy i prędkości obrotowej P=M x w ,więc sam sobie odpowiedz
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Czy przy połaczeniu uzwojeń w trójkąt silnik będzie miał większy moment?
Takim sterowaniem mozna by rozwiazac problem. Kto skrobnie sterownik?:) kolejna kwestia czy nie mozna wydusic wiecej mocy z silnika jesli wszystkie fazy pracuja caly czas podczas kluczowania a przy gwiezdzie tylko dwie cewki jednorazowo.