Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
seba40
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
Lokalizacja: Iława

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: seba40 »

Ja mam przy jednym rowerze 9c 7x9 a przy drugim Mxus 3k-turbo akumulatory 16s i sterowniki GT 1500 45A, koła 26" i do 30 km/h idą równo a potem Mxus wysówa się na prowadzenie. Z tym że podczas testów jeździec plus rower z Mxusem był cięższy o 28 kg od roweru z 9c.
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: glebor »

pytanie, czy 3K turbo zniesie 72V 60A czy niezbyt? Nie chodzi tutaj o doświadczonych forumowiczach, tylko o normalnym kowalskim, który wciska manetkę i jedzie...

Są 2 opcje:
72V 45A
72V 60A

Co zostroić do takiej codziennej eksploatacji, zeby potem nie wróciło spalone po tygodniu :D
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Rugos »

Wstawić termika i będzie git
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: scuda »

Glebor 72v * 60A to jest 4300 watów, co przy silniku gdzie moc znamionowa jest 3000w nie powinno robić problemu. Zauważ, że ludzie pompują w 9c który ma znamionowo 1000w, 3000w i jezdzą :) W nexunie podają 7000w PEAK i 5000w ciągłej dla 3k turbo.
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Mariusz_p »

Cyklon pisał w innym temacie, że 3k przegrzewa się po 15 minutach na 50A..
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Sietas »

Pytanie w jakim zestawie. Custom na oponach moto gotuje mxusa 3k. W fullu na oponach rowerowych radzi sobie spoko choć są przypadki spaleń tych silników. W ogóle nie wolno ufać połączeniu mxus plus kontrola temperatury przez sabka

Jeździłem trochę Falconem klienta gdzie był mxus 21x3 ustawione na 60A, opony 24 cale rowerowe po mieście ze 100 stopni nie schodziłem. Obudowa silnika była permanentnie gorąca (tu chodzi o wniosek że nawój też ma duże znaczenie)
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: scuda »

Znaczenie też ma teren. Na sterowniku 30A sinus przy podjeździe na skrzyczne ze stromszej strony nagrzałem silnik do 130 stopni.
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Mariusz_p »

Tak czy inaczej odpowiadając na pytanie jak ktoś ma dylemat 9c a 3K bez wątpienia brałbym 3k. Tak czy inaczej większość userów chwyci watownica. 3k ma jednak wyższy potencjał.
3k na takim samy prądzie i podobnym nawoju będzie lepiej przyspieszał.
Awatar użytkownika
Misio
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2019, 11:11
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Misio »

I jak się po czasie sprawuje cały zestaw ?
Moja Konstrukcja od razu z recenzją :)
viewtopic.php?f=5&t=2298
gumis
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 14 lut 2019, 22:24

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: gumis »

siema do Kony Kikapu jaki silnik proponujecie 9c czy 3k nie wiem ile ta rama zniesie i mam dylemat
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: TomaS »

9C. Kikapu to nie ta liga pancerności co Coiler/Stinky
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
gumis
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 14 lut 2019, 22:24

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: gumis »

czyli w gre wchodzi tylko 9c a czy to najlepsza opcja czy moze jakis inny
gumis
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 14 lut 2019, 22:24

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: gumis »

ktos ma moze jeszcze jakies propozycje co do silnika do kony kikapu
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1323
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Yasiu77 »

Jak podali przedmówcy kikapu jest słabsza co jednak nie znaczy że nie można dać 3k. Mój nędzny giant nrs2 jakoś znosi ten silnik ale raczej nie skaczę nim :)
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: tatar »

Wytrzymałość wahacza i jego konstrukcja ,determinuje moc i ciężar zastosowanego silnika,jednak mając świadomość tego można użytkować rower z mocnym i ciężkim silnikiem bez konsekwencji uszkodzeń mechanicznych.Zgoda,że mogą się przydarzyć wypadki losowe,ale tego w żadnym rowerze się nie uniknie chociaż tu ryzyko jest większe.
gumis
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 14 lut 2019, 22:24

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: gumis »

ok dzieki czyli przesadzone bedzie 9c 7x9
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Vegasnight9 »

Mariusz_p pisze:
18 sty 2019, 22:18
Tak czy inaczej odpowiadając na pytanie jak ktoś ma dylemat 9c a 3K bez wątpienia brałbym 3k. Tak czy inaczej większość userów chwyci watownica. 3k ma jednak wyższy potencjał.
3k na takim samy prądzie i podobnym nawoju będzie lepiej przyspieszał.
Mariusz a jest sens wymieniać Mxus'a 30h 7x9 na V3 Turbo 16x4 (nawój z nexun'a) w rowerze z kołami 28" ?
Mam 16s + SINUSA KT 45a. Poprawi się przyspieszenie i start od zera czy tylko prędkość wzrośnie?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Umbur »

Prąd będziesz miał ten sam, a nawój "szybszy", więc przyspieszenie nie wzrośnie, a delikatnie zmaleje.
Prędkość trochę wzrośnie, ale przede wszystkim mniej będzie się grzał.
LesnyJezdziec
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: LesnyJezdziec »

Do kony kikapu spokojnie możesz wrzucić 9c 7x9 i najlepiej 24" koło :) Mocniejszy silnik raczej będzie wymagał zrobienia wzmocnień tylnego wachacza. Może wytrzyma, a może nie...

Nie ma sensu zaplatać silnik V3 turbo 16x4 w koła 28".
Według mnie zrobienie 3k turbo na sterownikach równych bądź poniżej 45A oznacza nie wykorzystanie potencjału tego silnika.
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Vegasnight9 »

No a jeśli kupię V3 turbo z wolnym nawojem 5T to wtedy w kole 28" powinna być poprawa względem 30h 7x9...
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
LesnyJezdziec
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: LesnyJezdziec »

Ok, jak ci długie szprychy wytrzymają moment obrotowy to próbuj. Jeśli zależy ci na dużej prędkości i w miarę dobrym przyspieszeniu na dość prostym terenie to lepiej wrzucić mxus 30h 10x6 albo 12x5 na 28". Raczej 10x6, bo wtedy na dużym kole uzyskasz duży v-max i zarazem moment będzie dość wysoki. Silniki mxus 30H wystarczają na prosty teren.
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Mariusz_p »

LesnyJezdziec pisze:
20 mar 2019, 9:19
Do kony kikapu spokojnie możesz wrzucić 9c 7x9 i najlepiej 24" koło :) Mocniejszy silnik raczej będzie wymagał zrobienia wzmocnień tylnego wachacza. Może wytrzyma, a może nie...

Nie ma sensu zaplatać silnik V3 turbo 16x4 w koła 28".
Według mnie zrobienie 3k turbo na sterownikach równych bądź poniżej 45A oznacza nie wykorzystanie potencjału tego silnika.

Jest, jest. Oczywiście, że nie wykorzystujesz w pełni możliwości, ale z 3K potrafi poderwać koło do góry o co w 9C cięzko. Zapytaj kolegi BlueWings, któremu mocno zalecałem ten silnik. Miał potem okazję przejechać się na podbnym setupie, ale bez 3k tylko z silnkiem klasy 9C i mówił, że to nie jedzie.
Z koła 28 cali bym zrezygnował, to fakt.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Umbur »

Ten silnik ma zbyt duży moment do koła 28". Im dłuższe szprychy tym częściej pękają przy dużych obciążeniach. Mi pękały już przy 26". W jakim celu chcesz go zmieniać?
LesnyJezdziec
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: LesnyJezdziec »

Mariusz_p pisze:
20 mar 2019, 11:25

Jest, jest. Oczywiście, że nie wykorzystujesz w pełni możliwości, ale z 3K potrafi poderwać koło do góry o co w 9C cięzko. Zapytaj kolegi BlueWings, któremu mocno zalecałem ten silnik. Miał potem okazję przejechać się na podbnym setupie, ale bez 3k tylko z silnkiem klasy 9C i mówił, że to nie jedzie.
Z koła 28 cali bym zrezygnował, to fakt.
To zależy jak na to spojrzeć i co kto lubi. W sumie ja swoim 9c 10x6 też poderwe koło do góry. Nawet normalnym rowerem się da :) Racja, że 3k nie ma porównania do 9C.
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: BluesWings »

Mariusz_p pisze:
20 mar 2019, 11:25
Zapytaj kolegi BlueWings, któremu mocno zalecałem ten silnik. Miał potem okazję przejechać się na podbnym setupie, ale bez 3k tylko z silnkiem klasy 9C i mówił, że to nie jedzie.
nie dość, że nie jedzie to ruszyć pode mną nie chciało :D
Do 20km/h musiałem ostro pedałować bo chodził jak przeładowana taczka ;)
Nie wiem tylko, co za sterownik tam był,,, podobno jakiś chinol z aliexpress i stawiałbym, że miał w tym swój duży udział.
Na dniach będę miał okazję przetestować 10x6 ;)
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: TomaS »

3K: +3 kg na masie na tylnym kole + większy ~10% moment + sporo większy drop-out . Nie wszystkie wahacze/ramy/koła polubią takie zmiany. Jak ktoś ma solidną ramę i nie nosi roweru po schodach to czemu nie :)
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: BluesWings »

TomaS pisze:
20 mar 2019, 11:43
3 kg różnicy w masie na tylnym kole + większy ~10% moment .
Faktycznie pierwsza dłuższa jazda wyraźnie pokazała konieczność zmian w sposobie jazdy przy większej prędkości. Ciężar widocznie zauważalny. Nawet był moment, że sie zastanawiałem, czy nie było błędem montowanie 3k zamiast 10x6.
Dzisiaj wiem, że błędem byłaby rezygnacja z 3k ;)

Jednak decydując sie na silnik - tak jak piszesz - ważna jest świadomość wytrzymałościowa ramy i wahacza jeśli jest.
LesnyJezdziec
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: LesnyJezdziec »

BluesWings pisze:
20 mar 2019, 11:42

nie dość, że nie jedzie to ruszyć pode mną nie chciało :D
Do 20km/h musiałem ostro pedałować bo chodził jak przeładowana taczka ;)
Nie wiem tylko, co za sterownik tam był,,, podobno jakiś chinol z aliexpress i stawiałbym, że miał w tym swój duży udział.
Na dniach będę miał okazję przetestować 10x6 ;)
Wina sterownika. Moja taczka 10x6 sterownik blokowy pod górę gdzie jedzie się zwykłym rowerem na przełożeniu 2-3 mocno pedałując spokojnie wylatuje na pełnej manetce 50km/h. Waga rower 35kg - jeździec 70kg. Więc taka taczka chyba z turbiną :lol:

Jak na proste tereny to doliczyłbym większy opór silnika 3k turbo w porównaniu do 9c. Pod tym względem 9c lepszy + większa możliwość manewru przerzutkami mniejszy drop-out silnika. Zależy do jakich celów przeróbka ;)
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Vegasnight9 »

Przekonaliście mnie do pozostania przy 30h 7x9. Następna konstrukcja będzie na kołach max 26".
Jednak faktycznie to nie ma sensu. Różnica w kołach 26 vs 28 jest spora i nie będę ryzykował zrywania szprych
Obrazek
Obrazek
image hosting
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Mariusz_p »

LesnyJezdziec pisze:
20 mar 2019, 12:07
BluesWings pisze:
20 mar 2019, 11:42

nie dość, że nie jedzie to ruszyć pode mną nie chciało :D
Do 20km/h musiałem ostro pedałować bo chodził jak przeładowana taczka ;)
Nie wiem tylko, co za sterownik tam był,,, podobno jakiś chinol z aliexpress i stawiałbym, że miał w tym swój duży udział.
Na dniach będę miał okazję przetestować 10x6 ;)
Wina sterownika. Moja taczka 10x6 sterownik blokowy pod górę gdzie jedzie się zwykłym rowerem na przełożeniu 2-3 mocno pedałując spokojnie wylatuje na pełnej manetce 50km/h. Waga rower 35kg - jeździec 70kg. Więc taka taczka chyba z turbiną :lol:

Jak na proste tereny to doliczyłbym większy opór silnika 3k turbo w porównaniu do 9c. Pod tym względem 9c lepszy + większa możliwość manewru przerzutkami mniejszy drop-out silnika. Zależy do jakich celów przeróbka ;)

bardzo dużo zależy od wagi użytkownika :)
radex
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: radex »

Vegasnight9 pisze:
20 mar 2019, 17:58
Przekonaliście mnie do pozostania przy 30h 7x9. Następna konstrukcja będzie na kołach max 26".
Jednak faktycznie to nie ma sensu. Różnica w kołach 26 vs 28 jest spora i nie będę ryzykował zrywania szprych
Obrazek
Obrazek
image hosting
Mój Giant fabrycznie był na kołach 27,5 cala i wsadzilem na tył Mxus 3k z 26" felgą i jest git malina. Wjeżdża pod każdą górkę w okolicy i silnik ledwo letni. Wzniesienia u mnie mają nawet po 600m wysokości.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: scuda »

Generalnie teraz jezdze na ramie custom i pakuje 60A z mxus 3k. Tak jak pisal ktos przedemna na 30A nie wykorzystywalem jego potencjalu. Tera to dopiero idzie!! Z grzaniem jeszcze nie wiem, bo nie mam na czym robic odczytu temperatury ale czuc po silniku ze jest cieplejszy jak troche pocisne po lesie.
Załączniki
IMG_20190323_115144-1305x979.jpg
ODPOWIEDZ