Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: tas »

Sam widzisz, jesteśmy skazani na prędkość :)
Niestety opisany przez Ciebie pomysł, mimo, że genialny w swojej prostocie, nie uda się.
Większa moc = większe możliwości = dajesz w palnik w takich miejscach gdzie wcześniej nie dawałeś = watowica = ogień po trasie = ciepło
Nie ma przebacz :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: scuda »

Czyli kupować mxusa, zwiększyć amperaż do 45A i cieszyć się możliwością podjeżdzania bez przegrzewania ? :D
W nexunie jest mxus 16x4 a co by było gdybym zamontował wersje 10x6 ? Czy jest wogóle taka dostępna i jak to by wyglądało wtedy na podjazdach ? Byłby ogień bez grzania ? :D Nie interesuje mnie prędkość większa niż mam teraz czyli okolice 45km/h max. Chodzi tylko o moment obrotowy przy jak najnizszym RPM i dobra efektywność silnika.
djpawelo
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
Lokalizacja: Myszków

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: djpawelo »

Dołączam się do pytania kolegi jak będzie sprawował się silnik 9C 10x6 przy podjazdach i sterowniku 30A na 48V czy nie będzie odłączał w krytycznym momencie np. przed samym szczytem bo wtedy nastąpi przegrzanie silnika. Mówię o nie dużym nachyleniu na poziomie 15-20 stopni ?
Tas jak mógłbyś ustosunkować się do tego pytania jak i kolegi Scuda. Dzięki z góry
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: scuda »

djpawelo mi chodzi o MXUSA 3k-turbo o nawoju 10x6 czyli najwolniejszym. W tej chwili mam 9c 7x9 i słabo podjezdza pod wzniesienia. Tym bardziej 9c 10x6 zagotuje się.
djpawelo
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
Lokalizacja: Myszków

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: djpawelo »

Scuda oki rozumiem. I tak dla mnie też jest to dziwne iż samodzielnie pedałując wjedziesz na wzniesienie jak piszesz nie ma aż tak dużego nachylenia a silnik o takiej mocy nie może sobie poradzić to coś tutaj jest nie tak. Tu trzeba szukać problemu. Może rzeczywiście chodzi o temperaturę że odcina za wcześnie i traci moc. Przecież to nie jest aż taki słaby silnik w końcu 1500 W a nie 500W, które pod wzniesienia potrafią wjechać nawet z prędkością 20 km/h. Sam dużo jeżdżę rowerem i też chcę zmodyfikować swój rower mtb o silnik 9C 10x6 aby mieć wspomaganie głównie na wzniesieniach do nachylenia 20 stopni. Każdy mi mówi iż taki w zupełności wystarczy a jeszcze jak będę go wspomagał to już spokojnie sobie poradzi i się nie przegrzeje.
Niech wypowie się ktoś kto posiada taki sam silnik i nie ma takiego problemu na wzniesieniach.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Goliath »

scuda pisze:
28 maja 2018, 21:36
Chodzi tylko o moment obrotowy przy jak najniższym RPM i dobra efektywność silnika.
To może trzeba pomyśleć o mocnej przekładniówce ;) Moment dobry... i ciągnie już od małych prędkości, o mniejszym poborze prądu nie wspomnę :D
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: tatar »

Goliath pisze:
28 maja 2018, 22:43
scuda pisze:
28 maja 2018, 21:36
Chodzi tylko o moment obrotowy przy jak najniższym RPM i dobra efektywność silnika.
To może trzeba pomyśleć o mocnej przekładniówce ;) Moment dobry... i ciągnie już od małych prędkości, o mniejszym poborze prądu nie wspomnę :D
Odpaliłem dzisiaj swojego fata z Bafangiem 750W/koło 26''/sinus 20A i powiem wam,że jazda bez porównania z DD.Muśnięcie manetki i ogień od zera.Kup mocną przekładniówkę i po kłopocie. :D
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: scuda »

Djpawelo, rowerem górskim z najlżejszą przerzutką wjedziesz pod naprawdę sporą górkę, kwestia tylko nogi :)
Jak budowałem swojego elektryka to byłem przekonany, że nie będzie mi potrzebna przerzutka z przodu więc jej wogóle nie montowałem. I faktycznie nie była mi potrzebna do ostatniego wypadu w góry. Wygląda to tak, jadę zaczyna się podjazd daję w palnik żeby jechał, waty rosną jeśli nie zaczyna przyśpieszać to już wiem że chwila i wyłącznik odetnie zasilanie. Jeśli podam w palnik waty rosną ale rower rozpędzi się do 20km/h to będzie jechał aż wjedzie na góre, jeśli prędkość będzie oscylowała koło 10 km/h to bardzo szybko przegrzeje silnik. Może gdybym miał lżejsze przełozenie w przerzutkach to bym mógł więcej wspomóc silnik. Ale to nie tędy droga.
Panowie mocna przekładniówka to jaka ? Bafang raczej za drogi, choć niewykluczam go :D
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: TomaS »

No tak ale czy przekładniówka nadaje się tak do katowania w górach ? Zużycie zębatek w przekładni będzie wielokrotnie szybsze
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
sannis
Forumowicz
Posty: 186
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: sannis »

Jeżdżę po G.Sowich fatem z przekładniowym bafangiem w kole. Jest lekko, przyjemnie, rowerowo. Wszystko podjeżdża, grzeje się mało, z mocnym wspomaganiem bardzo ekonomiczny. Części zamienne przekładni dostępne na Aliexpress. DD będzie odchodziło do lamusa, ostaną się wielkie do monster bajków.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: tatar »

Z ceną Bafanga nie ma tragedii-720 zł.,przesyłka darmowa plus cło ok.180zł.Mocny i oszczędny.Żadna góra mu nie straszna,wreszcie od czego są pedały,aby wspomóc.Naprawdę z miejsca stawia na koło-sprawdzone. :D
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Mitar »

Rower uniwersalny zaczyna się od dużych mocy.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: tatar »

Pytanie;czy to naprawdę jeszcze jest rower? :D
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Mitar »

Wg prawa moje "maleństwo" to też nie rower :P

Ja jestem zwolennikiem mida i huba, w góry z chęcią pośmigał bym na tym pierwszym bo coś pokroju 9c to pomyłka ale na miasto i las uwielbiam śmigać 60kph na swoim małym QSie :)
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: scuda »

Tatar myślałem ze masz bafanga mida dlatego mówiłem o cenie, czyli taki bafang hub 500w przekładniowy będzie lepiej sobie radził na podjazdach ?
Swoją drogą 9c jest bardzo fajnym i mocnym silnikiem do miasta i bezdroża taki troche uniwersalny ale górki to nie jego żywioł. Muszę się przejechać bafangiem midem i przekładniowym mocnym hubem aby mieć porównanie.
Narazie to chyba po prostu kupie mxusa 3k-turbo i wzmocnie lekko sterownik tak na 40A i się zobaczy. Jak nie będzie działać to zrobie konstrukcje typu Falcon silnik już będę miał :D a obecną konstrukcję przerobię na lekką 250-500w przekładniówkę do miasta i lekkiego lasu.
art
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 20 cze 2018, 17:56

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: art »

Wydaje mi się że masz wstawiony w silnik zły wyłącznik termiczny i za wcześnie wyłącza. Testowałem teraz w górach 9c 10x6 na 45A i bez problemu zrobiłem 15km podjazd 6-8% (ponad 700m przewyższenia) i silnik nawet 100C nie miał (mam odczyt temperatury na CA3), ale średnia prędkość to ~20km/h i nie było to na mocy maksymalnej (500-1200W z silnika + około 200W z nóg). Gorzej było na krótszych ale stromych podjazdach rzędu 10-15% nachylenia, gdzie prędkość podjazdu to około 5-10km/h z wspomaganiem i w palnik ciągle pełna moc ~2000W i 2-3 minuty takiego podjazdu i silnik ma 125C (ale powyżej 100C CA3 mi ogranicza moc) - w takich przypadkach bardziej się opłaca ograniczać moc np. do 800W i można naprawdę strome podjazdy robić bez przegrzewania silnika. Moim zdaniem to nie silnik jest przyczyną. Pytanie jest jeszcze ile ważysz i jak bardzo się obijasz 8-) . Zauważ że nawet 200W wspomagania nogami na niskiej prędkości to tak jakbyś zaoszczędził silnikowi 800W (1000W*20% sprawność = 800W strat w ciepło), a włącz suszarkę 800W i zobacz jak szybko się nagrzeje.

Tutaj możesz sobie porównać oba silniki: http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html
MXUS 3k będzie się grzał około 2x wolniej dla niskich prędkości.
Kariwa Lite 21s15p 12kW
Trek 13s9p 50A barmal x4
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: scuda »

W tym symulatorze nie mogę znalezc mxusa 3k.
Co do podjazdów, to ważę około 75, daje w palnik z nóg ile wejdzie ale z przodu mam tylko blat 40 zębów a z tyłu 32 żeby więc ciężko pomaga się na niskiej kadencji. Z tym wyłącznikiem to nie wiem, silnik taki już kupiłem ale być może ma jakiś niższy zamontowany. Bo nawet jak latam po lesie i nie ma podjazdów tylko lekkie wzniesienia, moc 800-1500w jazda 20-30km/h to 10-15 minut takiej jazdy i odcinka. Obudowa to ledwo ciepła jest. Szkoda że nie mam czujnika zamontowanego.
art
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 20 cze 2018, 17:56

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: art »

W symulatorze musisz zjechać na dół, kliknąć "show all" i wybrać MXUS 45xx gdzie xx to nawój silnika, np. MXUS 4504 to 16x4
Kariwa Lite 21s15p 12kW
Trek 13s9p 50A barmal x4
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: scuda »

Zamontowalem mxusa 3k na feldze rowerowej 24 i balon 2.6. sterownik ten sam moc ta sama. Efekt nieporownywalny. Czasami kolo podnosi przy starcie, ciagnie nieprzerwalnie mocno do 50km/h. 9c 7x9 ciagnal tylko przez chwile i pozniej coraz slabiej przyspieszal. Przy niskich predkosciach jestem zaskoczony jak elastyczny i mocny jest ten silnik. Zyzycie przy 25 km/h takie samo lub mniejsze, masę czuc wieksza i taki szum wentylatorowy z silnika dobiega w 9c tego nie bylo. W sumie to calkiem przyjemny dzwiek.
Narazie jest 30A ciekawe co sie dzieje przy 60-80A :)
Paweł
Forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
Lokalizacja: Łódź

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Paweł »

Dużo się dzieje przy 80 :-) ale i tak się człowiek przyzwyczaja i potem jest meh
seba40
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
Lokalizacja: Iława

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: seba40 »

Ja mam przy jednym rowerze 9c 7x9 a przy drugim Mxus 3k-turbo akumulatory 16s i sterowniki GT 1500 45A, koła 26" i do 30 km/h idą równo a potem Mxus wysówa się na prowadzenie. Z tym że podczas testów jeździec plus rower z Mxusem był cięższy o 28 kg od roweru z 9c.
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: glebor »

pytanie, czy 3K turbo zniesie 72V 60A czy niezbyt? Nie chodzi tutaj o doświadczonych forumowiczach, tylko o normalnym kowalskim, który wciska manetkę i jedzie...

Są 2 opcje:
72V 45A
72V 60A

Co zostroić do takiej codziennej eksploatacji, zeby potem nie wróciło spalone po tygodniu :D
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Rugos »

Wstawić termika i będzie git
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: scuda »

Glebor 72v * 60A to jest 4300 watów, co przy silniku gdzie moc znamionowa jest 3000w nie powinno robić problemu. Zauważ, że ludzie pompują w 9c który ma znamionowo 1000w, 3000w i jezdzą :) W nexunie podają 7000w PEAK i 5000w ciągłej dla 3k turbo.
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Mariusz_p »

Cyklon pisał w innym temacie, że 3k przegrzewa się po 15 minutach na 50A..
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Sietas »

Pytanie w jakim zestawie. Custom na oponach moto gotuje mxusa 3k. W fullu na oponach rowerowych radzi sobie spoko choć są przypadki spaleń tych silników. W ogóle nie wolno ufać połączeniu mxus plus kontrola temperatury przez sabka

Jeździłem trochę Falconem klienta gdzie był mxus 21x3 ustawione na 60A, opony 24 cale rowerowe po mieście ze 100 stopni nie schodziłem. Obudowa silnika była permanentnie gorąca (tu chodzi o wniosek że nawój też ma duże znaczenie)
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: scuda »

Znaczenie też ma teren. Na sterowniku 30A sinus przy podjeździe na skrzyczne ze stromszej strony nagrzałem silnik do 130 stopni.
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Mariusz_p »

Tak czy inaczej odpowiadając na pytanie jak ktoś ma dylemat 9c a 3K bez wątpienia brałbym 3k. Tak czy inaczej większość userów chwyci watownica. 3k ma jednak wyższy potencjał.
3k na takim samy prądzie i podobnym nawoju będzie lepiej przyspieszał.
Awatar użytkownika
Misio
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2019, 11:11
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Misio »

I jak się po czasie sprawuje cały zestaw ?
Moja Konstrukcja od razu z recenzją :)
viewtopic.php?f=5&t=2298
gumis
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 14 lut 2019, 22:24

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: gumis »

siema do Kony Kikapu jaki silnik proponujecie 9c czy 3k nie wiem ile ta rama zniesie i mam dylemat
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: TomaS »

9C. Kikapu to nie ta liga pancerności co Coiler/Stinky
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
gumis
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 14 lut 2019, 22:24

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: gumis »

czyli w gre wchodzi tylko 9c a czy to najlepsza opcja czy moze jakis inny
gumis
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 14 lut 2019, 22:24

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: gumis »

ktos ma moze jeszcze jakies propozycje co do silnika do kony kikapu
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Yasiu77 »

Jak podali przedmówcy kikapu jest słabsza co jednak nie znaczy że nie można dać 3k. Mój nędzny giant nrs2 jakoś znosi ten silnik ale raczej nie skaczę nim :)
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: tatar »

Wytrzymałość wahacza i jego konstrukcja ,determinuje moc i ciężar zastosowanego silnika,jednak mając świadomość tego można użytkować rower z mocnym i ciężkim silnikiem bez konsekwencji uszkodzeń mechanicznych.Zgoda,że mogą się przydarzyć wypadki losowe,ale tego w żadnym rowerze się nie uniknie chociaż tu ryzyko jest większe.
gumis
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 14 lut 2019, 22:24

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: gumis »

ok dzieki czyli przesadzone bedzie 9c 7x9
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Vegasnight9 »

Mariusz_p pisze:
18 sty 2019, 22:18
Tak czy inaczej odpowiadając na pytanie jak ktoś ma dylemat 9c a 3K bez wątpienia brałbym 3k. Tak czy inaczej większość userów chwyci watownica. 3k ma jednak wyższy potencjał.
3k na takim samy prądzie i podobnym nawoju będzie lepiej przyspieszał.
Mariusz a jest sens wymieniać Mxus'a 30h 7x9 na V3 Turbo 16x4 (nawój z nexun'a) w rowerze z kołami 28" ?
Mam 16s + SINUSA KT 45a. Poprawi się przyspieszenie i start od zera czy tylko prędkość wzrośnie?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Umbur »

Prąd będziesz miał ten sam, a nawój "szybszy", więc przyspieszenie nie wzrośnie, a delikatnie zmaleje.
Prędkość trochę wzrośnie, ale przede wszystkim mniej będzie się grzał.
LesnyJezdziec
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: LesnyJezdziec »

Do kony kikapu spokojnie możesz wrzucić 9c 7x9 i najlepiej 24" koło :) Mocniejszy silnik raczej będzie wymagał zrobienia wzmocnień tylnego wachacza. Może wytrzyma, a może nie...

Nie ma sensu zaplatać silnik V3 turbo 16x4 w koła 28".
Według mnie zrobienie 3k turbo na sterownikach równych bądź poniżej 45A oznacza nie wykorzystanie potencjału tego silnika.
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Vegasnight9 »

No a jeśli kupię V3 turbo z wolnym nawojem 5T to wtedy w kole 28" powinna być poprawa względem 30h 7x9...
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
LesnyJezdziec
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: LesnyJezdziec »

Ok, jak ci długie szprychy wytrzymają moment obrotowy to próbuj. Jeśli zależy ci na dużej prędkości i w miarę dobrym przyspieszeniu na dość prostym terenie to lepiej wrzucić mxus 30h 10x6 albo 12x5 na 28". Raczej 10x6, bo wtedy na dużym kole uzyskasz duży v-max i zarazem moment będzie dość wysoki. Silniki mxus 30H wystarczają na prosty teren.
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Mariusz_p »

LesnyJezdziec pisze:
20 mar 2019, 9:19
Do kony kikapu spokojnie możesz wrzucić 9c 7x9 i najlepiej 24" koło :) Mocniejszy silnik raczej będzie wymagał zrobienia wzmocnień tylnego wachacza. Może wytrzyma, a może nie...

Nie ma sensu zaplatać silnik V3 turbo 16x4 w koła 28".
Według mnie zrobienie 3k turbo na sterownikach równych bądź poniżej 45A oznacza nie wykorzystanie potencjału tego silnika.

Jest, jest. Oczywiście, że nie wykorzystujesz w pełni możliwości, ale z 3K potrafi poderwać koło do góry o co w 9C cięzko. Zapytaj kolegi BlueWings, któremu mocno zalecałem ten silnik. Miał potem okazję przejechać się na podbnym setupie, ale bez 3k tylko z silnkiem klasy 9C i mówił, że to nie jedzie.
Z koła 28 cali bym zrezygnował, to fakt.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Umbur »

Ten silnik ma zbyt duży moment do koła 28". Im dłuższe szprychy tym częściej pękają przy dużych obciążeniach. Mi pękały już przy 26". W jakim celu chcesz go zmieniać?
LesnyJezdziec
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: LesnyJezdziec »

Mariusz_p pisze:
20 mar 2019, 11:25

Jest, jest. Oczywiście, że nie wykorzystujesz w pełni możliwości, ale z 3K potrafi poderwać koło do góry o co w 9C cięzko. Zapytaj kolegi BlueWings, któremu mocno zalecałem ten silnik. Miał potem okazję przejechać się na podbnym setupie, ale bez 3k tylko z silnkiem klasy 9C i mówił, że to nie jedzie.
Z koła 28 cali bym zrezygnował, to fakt.
To zależy jak na to spojrzeć i co kto lubi. W sumie ja swoim 9c 10x6 też poderwe koło do góry. Nawet normalnym rowerem się da :) Racja, że 3k nie ma porównania do 9C.
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: BluesWings »

Mariusz_p pisze:
20 mar 2019, 11:25
Zapytaj kolegi BlueWings, któremu mocno zalecałem ten silnik. Miał potem okazję przejechać się na podbnym setupie, ale bez 3k tylko z silnkiem klasy 9C i mówił, że to nie jedzie.
nie dość, że nie jedzie to ruszyć pode mną nie chciało :D
Do 20km/h musiałem ostro pedałować bo chodził jak przeładowana taczka ;)
Nie wiem tylko, co za sterownik tam był,,, podobno jakiś chinol z aliexpress i stawiałbym, że miał w tym swój duży udział.
Na dniach będę miał okazję przetestować 10x6 ;)
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: TomaS »

3K: +3 kg na masie na tylnym kole + większy ~10% moment + sporo większy drop-out . Nie wszystkie wahacze/ramy/koła polubią takie zmiany. Jak ktoś ma solidną ramę i nie nosi roweru po schodach to czemu nie :)
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: BluesWings »

TomaS pisze:
20 mar 2019, 11:43
3 kg różnicy w masie na tylnym kole + większy ~10% moment .
Faktycznie pierwsza dłuższa jazda wyraźnie pokazała konieczność zmian w sposobie jazdy przy większej prędkości. Ciężar widocznie zauważalny. Nawet był moment, że sie zastanawiałem, czy nie było błędem montowanie 3k zamiast 10x6.
Dzisiaj wiem, że błędem byłaby rezygnacja z 3k ;)

Jednak decydując sie na silnik - tak jak piszesz - ważna jest świadomość wytrzymałościowa ramy i wahacza jeśli jest.
LesnyJezdziec
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: LesnyJezdziec »

BluesWings pisze:
20 mar 2019, 11:42

nie dość, że nie jedzie to ruszyć pode mną nie chciało :D
Do 20km/h musiałem ostro pedałować bo chodził jak przeładowana taczka ;)
Nie wiem tylko, co za sterownik tam był,,, podobno jakiś chinol z aliexpress i stawiałbym, że miał w tym swój duży udział.
Na dniach będę miał okazję przetestować 10x6 ;)
Wina sterownika. Moja taczka 10x6 sterownik blokowy pod górę gdzie jedzie się zwykłym rowerem na przełożeniu 2-3 mocno pedałując spokojnie wylatuje na pełnej manetce 50km/h. Waga rower 35kg - jeździec 70kg. Więc taka taczka chyba z turbiną :lol:

Jak na proste tereny to doliczyłbym większy opór silnika 3k turbo w porównaniu do 9c. Pod tym względem 9c lepszy + większa możliwość manewru przerzutkami mniejszy drop-out silnika. Zależy do jakich celów przeróbka ;)
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Vegasnight9 »

Przekonaliście mnie do pozostania przy 30h 7x9. Następna konstrukcja będzie na kołach max 26".
Jednak faktycznie to nie ma sensu. Różnica w kołach 26 vs 28 jest spora i nie będę ryzykował zrywania szprych
Obrazek
Obrazek
image hosting
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Mariusz_p »

LesnyJezdziec pisze:
20 mar 2019, 12:07
BluesWings pisze:
20 mar 2019, 11:42

nie dość, że nie jedzie to ruszyć pode mną nie chciało :D
Do 20km/h musiałem ostro pedałować bo chodził jak przeładowana taczka ;)
Nie wiem tylko, co za sterownik tam był,,, podobno jakiś chinol z aliexpress i stawiałbym, że miał w tym swój duży udział.
Na dniach będę miał okazję przetestować 10x6 ;)
Wina sterownika. Moja taczka 10x6 sterownik blokowy pod górę gdzie jedzie się zwykłym rowerem na przełożeniu 2-3 mocno pedałując spokojnie wylatuje na pełnej manetce 50km/h. Waga rower 35kg - jeździec 70kg. Więc taka taczka chyba z turbiną :lol:

Jak na proste tereny to doliczyłbym większy opór silnika 3k turbo w porównaniu do 9c. Pod tym względem 9c lepszy + większa możliwość manewru przerzutkami mniejszy drop-out silnika. Zależy do jakich celów przeróbka ;)

bardzo dużo zależy od wagi użytkownika :)
ODPOWIEDZ