SVMC72200 vs SVMC96120

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: Dede »

Jestem przed zgrzewaniem akumulatora i tu nie wiem czy zrobić 20S lub 24S
Zastanawiam się nad wyborem czy zostawić sterownik SVMC72200 dla pakietu 20S czy lepiej iść stronę SVMC96120 dla pakietu 24S dla silnika QS205?
Jakie są wady i zalety sterownika SVMC72200 vs SVMC96120 czy dobrze działa hamulc regen czy jest jakaś ruznica prędkości działania?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2990
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: tas »

24s, wyższe średnie prądy międzyfazowe, wyższe zużycie energii, wyższe grzanie silnika, wyższe ryzyko awarii, mniej "p" w aku więc wyższe prądy na ogniwo czyli potencjalne problemy za rok z aku. Dalej wymieniać? :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: Dede »

Może dodam że zastanawiam nad 20S 25P lub 24S 21P na ogniwach VTC5A bo sprawdzeniu okazuje że śmiało mogę mieć aż 504 sztuk.
Tylko kwestia czy opłaca iść stronę sterownika SVMC96120 bo bateria obsłuży z zapasem prądu oba sterowniki.

A może lepiej będzie 21S zamiast 20S dla sterownika SVMC72200 ale kwestia czy regen będzie działać przy naładowanej bateri czy będzie działać na pograniczu?

Co do silnika będzie zalany olejem. Jest dobrze uczelniany wszystkie kable klejem silikonowym i wymieniony simering na szerszy z sprężyną.
Więc silnik powinien wytrzymać grzanie i moc od sterownika.
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: wwojciech »

SVM96120, 120A battery current, 300A phase current
SVM72200, 200A battery current, 450A phase current

Mniejsze prądy = mniejsze straty.
Max moc pierwszego 11,5kW, drugiego 14,4kW. Więc bat dostanie bardziej na 200A. Wyzsze napięcie to wyższe Vmax.
Każdy pojazd hybrydowy/elektryczny ma baterie wysokonapieciowa a niektóre mają jeszcze step upy nawet na 600V żeby prądy były maksymalnie niskie. Czy opłaca się używać przetwornicy która niema 100% sprawności żeby podbijac napięcie dla zmniejszenia strat, widac np toyocie opłaca się.
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: Dede »

wwojciech pisze:
21 sty 2019, 20:10
Max moc pierwszego 11,5kW, drugiego 14,4kW.
A tak z ciekawości jak to policzyłesz?
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: wwojciech »

Napięcie nominalne(przy vtc5 będziesz mial mniejsze przysiady to Max moc wyjdzie wyżej) razy prad baterii=96*120~11,5kW. Dodatkowo przy wyższym napięciu dla konfiguracji które podałeś wypada 8A przy 200A, a dla 120A wychodzi poniżej 6A gdzie juz nawet Sanio GA by dały rady i miałbyś niezły magazyn energii 6260Wh:)
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: Dede »

wwojciech pisze:
21 sty 2019, 23:30
Napięcie nominalne razy prad baterii=96*120~11,5kW.
Napięcie nominalne sterownika SVM96120 jest 96V to musiałbym zbudować 26S ale mogę max 24S z powodu BMSa

Napiecie nominalne 24S to by było 24*3,7V=88,8V to przy 120A moc by była 10,6kW

Przy 20S 3,7V*20=74V sterownik SVM72200 wychodzi 74V 200A to daje moc 14,8kW

To według obliczeń wynika że na sterowniku SVM72200 mamy większą moc lepsze przyśpieszenie przy 200A ale czy uda mi się wykorzystać ten prąd aż do 200A?

Czytałem że 1A na 1kg wagi wstawia koło do góry czy to prawda?
motor 70kg i moje 80kg to jest 150kg to wynika że powyżej 150A będzie stawiał koło do góry i tak nie wykorzystam większy prąd?

Jeśli miałbym nie wykorzystać możliwość sterownika SVM72200 to może iść kierunku większego napięcia i sterownik SVM96120 i mieć zapasu większą prędkość ale mniejsze przyśpieszenie?
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: wwojciech »

Dobrze jakby ktoś się wypowiedział co sprawdzał granice efektywnego działania silnika (dajesz QS205?) bo do pewnego momentu silnik wykorzystuję efektywnie dany mu prad a później zaczyna się przesycac i idzie w ciepło.
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: Dede »

Jak by miał qs273 to bym mozliwe wykorzystał prąd sterownika SVM72200 ale przy silniku qs205 to będzie chyba za dużo i pójdzie w ciepło niż na sprawności.

Teoretycznie będzie lepiej działać na sterowniku SVM96120 mniejszy prąd większe napięcie.

Ale też piszą że większe napięcie to więcej ciepła idzie w silnik więc chyba mniejsza sprawność przy niskiej prędkości?
Już nie wiem które rozwiązanie jest lepsze.
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: wwojciech »

Dede pisze:
22 sty 2019, 12:17

Ale też piszą że większe napięcie to więcej ciepła idzie w silnik więc chyba mniejsza sprawność przy niskiej prędkości?
Tak i nie. Bierze się to z niedopasowania uzwojenia. Szybki silnik zasilony wyższym napieciem zamula i nie dociera do swojego efektywnego zakresu pracy. Ale szybki silnik w malutkim kole na wysokim napięciu przyjmie więcej mocy i będzie mial dużo lepszy moment od zestawu duże kolo i wolniejszy silnik. Dodatkowo szybki nawoj zniesie wyższe prądy niż wolny. I tutaj pojawia się dylemat:) zauważ że cyqlon idąc w wysokie prądy i napięcia zawsze używa szybkiego nawoju.
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: Dede »

Teraz kwestia wyboru czy mój zestaw będzie pasować.
Dane silnika co mam u siebie to QS205 24*5T 650RPM 72V na obręczy 19 cali.
Więc lepiej pozostać przy 20S czy jeszcze podejdzie pod zestaw 24S z sterownikiem SVMC96120?

Nie miałem jeszcze okazji jechać i testować to nie wiem jakie mogę spodziewać prędkości.
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: ap0f1s »

Przy 20s, sabvoton qs 205 5t obręcz 19 prędkość bez boost to koło 70km, wiadomo spada do 60 na rozładowanie baterii. Przy boost pójdzie 80km h.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
adam4x
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 11 lip 2018, 10:11

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: adam4x »

Mój QS205 z nawojem 30x4 doskonale znosi 460A prądu fazowego (z odblokowanego sabvotona 72150). Model 72200 (w wersji nieodblokowanej) może dać maksymalnie 450A prądu fazowego. Silnik z nawojem 24x5 jest trochę mniej odporny na wysokie prądy, ale sądzę, że w całym zakresie obciążeń powinien także zamieniać ampery na niutonometry.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: Umbur »

adam4x pisze:
24 sty 2019, 11:10
Mój QS205 z nawojem 30x4 doskonale znosi 460A prądu fazowego (z odblokowanego sabvotona 72150). Model 72200 (w wersji nieodblokowanej) może dać maksymalnie 450A prądu fazowego. Silnik z nawojem 24x5 jest trochę mniej odporny na wysokie prądy, ale sądzę, że w całym zakresie obciążeń powinien także zamieniać ampery na niutonometry.
Może i na oko znosi "doskonale" 460A, ale gdzie tym jeździsz? Przy takich nastawach i silniku można co najwyżej po asfalcie na równinach jeździć.
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: Eryk »

Jak widać choroba watownica atakuje ;)
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: ap0f1s »

U umnie przy 80-90amp z aku i 170 z faz to jest optymalnie żeby się nie grzalo bardzo. Przy 250 z faz jak ustawie to zlatuje z fotele ale to tylko na mistrza prostej, gdyż długo nie pojadę.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: Dede »

ap0f1s pisze:
24 sty 2019, 8:28
Przy 20s, sabvoton qs 205 5t obręcz 19 prędkość bez boost to koło 70km, wiadomo spada do 60 na rozładowanie baterii. Przy boost pójdzie 80km h.
To wychodzi na jedną cele prędkość 3,5km/h to przy 24S by było koło 84km/h bez boostu a z 94km/h.
A przy 26S 91km/h a boost pójdzie 101km
Ostatnio zmieniony 26 sty 2019, 18:41 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: Dede »

Dziękuję za informację postanowiłem iść stronę sterownika SVMC96120 i BMS na 26S.
Bateria 26S18P VTC6A maksymalny pobór prądu na jedne ogniwo 6,66A.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: radasss »

Tak informacyjnie - jeden z ekspertów budujących mocne konstrukcje - Arek Arecki wycofał się z używania VTC6.
warsztatmotocykli.pl
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: Dede »

Dużo rodzajów ogniw jest na rynku zależy czy chcesz mieć prąd na styk ale duza pojemność albo duzu prądu zamiast mniejszej pojemności.
Mi nie zależało na maksymalnej pojemności a na jak najmniejszym RW i duży prąd a przy 6,66A na ogniwo to duża żywotność ogniw bedzie i mniejsze grzanie całego pakietu.
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: Sietas »

Wcześniej była mowa o vtc5A a teraz o vtc6A?

Boost zwiększa prędkość - od kiedy to? Tylko Flux podbija maksymalne obroty

Regen przy pełnym aku jest totalnie nie wskazany, bms może wybijać overvoltage a to się różne dziwne rzeczy mogą dziać wliczając możliwość zmiany sabka w wielki przycisk do papieru
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: Dede »

Sietas pisze:
27 sty 2019, 8:18
Wcześniej była mowa o vtc5A a teraz o vtc6A?
Przepraszam chodziło mi o vtc5A zaszła mała pomyłka pisowni.
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: ap0f1s »

Sorry mój błąd sietas oczywiście że chodzi o flux.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
frnandu
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 28 wrz 2018, 13:33
Lokalizacja: Piaseczno

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: frnandu »

A z ciekawosc jaki dokladnie model BMS planujesz stosowac?
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: SVMC72200 vs SVMC96120

Post autor: Dede »

frnandu pisze:
28 sty 2019, 1:11
A z ciekawosc jaki dokladnie model BMS planujesz stosowac?
Model to BMS-ant32S120lf
Jest to wersja 32S prąd ciągły 120A chwilowy 300A o czas ten model na innych aukcjach piszą że jest to model 300A ale zapomnieli dopisać że chwilowym 300A.

Oczywiście wykorzystam tylko 26S zamiast 32S i ma ten sam wyświetlać co wersja 24S i 32S.
Płyta główna jest większa od 24S bo wersja 32S jest długa aż 20cm.
Załączniki
Screenshot_20190128-080506_AliExpress-768x810.jpg
ODPOWIEDZ