Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

Cześć,

jestem od niedawna (szczęśliwym) posiadaczem roweru MX25 (mój akurat brandowany przez Gunai).

Maszyna jest świetna, ale mam pewien niedosyt odnośnie ustawień sterownika. Otóż przez wyświetlacz
(YL80C) można ustawiać poziomy wszystkie tradycyjne parametry (max prędkość, poziomy PAS, średnica
koła itd.). Problem w tym, że mam wrażanie, że część ustawień nie zmienia zachowania roweru.
O ile np. jestem w stanie zmienić średnicę koła, czy ilość poziomów PAS (i max prędkość na każdym z nich)
to np. ustawienie poziomu prądu na moje oko niczego nie zmienia. A na tym by mi akurat zależało,
bo maszyna jest po prostu za mocna. No i dochodzi dziwne zachowanie PAS - od startu silnik uruchamia
się na PAS poprawnie, ale jeśli jadę już np. około 20 km/h, to silnik reaguje na PAS dopiero po kilkunastu
obrotach (co najmniej 8-10 sekund), a przyrost mocy jest bardzo powolny - taki mega soft start.

Próbuję się kontaktować z Chińczykami, ale na razie bez skutku. Gdybam sobie, że może ten wyświetlacz
nie jest w stanie obsłużyć tych opcji sterownika i trzeba poszukać innego?
Sterownik wygląda tak:
https://photos.app.goo.gl/QKbRcDyxEJz9Hmws8
Parametry przepisane ze zdjęcia:
Producent: Dongguan jing hui Controller
Napięcie: 48V
Prąd: 28A
Numer: JH4AS5101DZXJ

Macie może pomysł czy mógłbym spróbować z jakimś innym wyświetlaczem? W sumie nie byłoby trudno
podpiąć i przestestować...

Pozdrawiam,
KM.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: tkoko »

Po pierwsze; o tym czy zmiana danego parametru zadziała, nie decyduje wyświetlacz lecz sterownik. To sterownik musi mieć daną funkcję, wyświetlacz może jedynie ją wł/wył.
Po drugie; chcąc wymieniać wyświetlacz, musisz wiedzieć jaki protokół ma sterownik.
Po trzecie; jeżeli już chcesz spróbować zmiany sterownika, to musisz szukać takiego który obsługuje kilka protokołów komunikacyjnych, lecz bez gwarancji że zadziała, np.
https://pl.aliexpress.com/item/10050037 ... pt=glo2pol

Myślę że wyświetlacz/sterownik zamontowany w rowerze ma zbliżone działanie do sterowników "GT", więc łatwo sprawdzić prąd/moc. Stromych podjazdów 10 - 15% w okolicy pewnie Ci nie brakuje, więc nawet bez watomierza/amperomierza sprawdzisz czy ampery można zmienić. Najpierw robisz podjazd na maksymalnym prądzie (najlepiej na manetce) i mierzysz czas i maksymalną prędkość podjazdu w najstromszym odcinku. Następnie w "CUR" dajesz najmniejszą wartość prądu możliwą do ustawienia na wyświetlaczu (wg instrukcji będzie to 7A). Jeżeli czas podjazdu i prędkość się zmieni, to znak że i prąd/moc się zmieniły. Masz mocny silnik więc te różnice będą niewielkie, chyba że znajdziesz odpowiednio długi podjazd 20 - 30%. Myślę że maksymalna zmiana prądu/mocy nie będzie większa niż 20 - 30%.

Co do działania czujnika PAS przy tak mocnym silniku, to tu już będzie trudniej. Na początek musisz sprawdzić "soft start" (prawdopodobnie parametr "SCN"). Ustawiasz "SCN" na najniższą wartość (zapewne "2") rozpędzasz rower do stałej prędkości/obrotów korby, szybko cofasz korbę do tyłu (wyłączenie silnika) i od razu do przodu, pedałujesz bez naciskania pedałów licząc równocześnie ilość obrotów korby do ponownego wspomagania przez silnik (wzrostu prędkości). Ten sam test przeprowadzasz dla maksymalnej wartości "SCN" (czyli "9"). Jak wystąpi różnica w RPM korby, to znaczy że "SCR" odpowiada za "soft start".

Drugim parametrem który zapewne wpłynie na czujnik PAS to "PA5", czyli ilość magnesów w tarczy.
W zależności od ilości magnesów w tarczy, i ustawień w wyświetlaczu, ten parametr w "GT" również wpływa na zachowanie czujnika PAS. Zależność jest prosta. Im więcej magnesów w tarczy, tym "soft start" mniejszy, a jazda bardziej agresywna, im mniej magnesów, to jazda bardziej rekreacyjna. Jeżeli wpisana wartość w wyświetlaczu jest mniejsza od ilości magnesów, tym jazda bardziej agresywna, jeżeli wartość jest większa od ilości magnesów tym wspomaganie maleje, a w skrajnych przypadkach wspomaganie jest przerywane/szarpane.
Załączniki
YL80C.JPG
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

Cześć,
wszystkie te czynności już wykonałem.

Co do prądu - różnica pomiędzy 7A, a 25A (tyle maksymalnie pozwala ustawić wyświetlacz, sterownik ma 28A) powinna być raczej ewidentna, nawet przy przyśpieszaniu na płaskim. Niestety nie widzę jej.

Co do PAS, to sprawdziłem już wszystkie kombinacje wszelkich ustawień (jest jeszcze na przykład ustawienie opóźnienia - delay) i rezultat zawsze jest ten sam - przy starcie od zera PAS jest ok, ale wznowienie pracy silnika już w trakcie jazdy przy prędkości > 15-20 km/h jest niemiłosiernie długie.
Po namyśle sprawdzę jednak jeszcze raz to ustawienie SCN - tak jak piszesz, powinno odpowiadać z to ustawienie. Też to testowałem, ale spróbuję jeszcze raz, dla pewności.

Pewnie jest faktycznie tak jak piszesz - to nie wyświetlacz jest ograniczeniem, ale sterownik. Niestety nie do dotarłem do specyfikacji technicznej sterownika. Napisałem do producenta - na razie bez odzewu.

Najbardziej zależy mi na PASie, bo na tym rowerze można wygodnie pedałować, a na razie to tylko dodatek do manetki.

KM.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: tkoko »

Kaemus pisze:
18 paź 2023, 9:04
Co do prądu - różnica pomiędzy 7A, a 25A (tyle maksymalnie pozwala ustawić wyświetlacz, sterownik ma 28A) powinna być raczej ewidentna, nawet przy przyśpieszaniu na płaskim. Niestety nie widzę jej.
To Cię zdziwię, :D
wąwóz podjazd 5 - 9%, GT-100, 250 wat, 36 V, 15 A, manetka
Ustawione w wyświetlaczu - 14 A, maksymalny prąd podjazdu - 14.5 A.
Ustawione w wyświetlaczu - 2 A !!!, maksymalny prąd podjazdu - 11 A !!!

wąwóz podjazd 5 - 9%, GT-100, 350 wat, 36 V, 18 A, napięcie baterii poniżej 35V;
Ustawione w wyświetlaczu - 20 A, maksymalny prąd podjazdu - 20.5 A.
Ustawione w wyświetlaczu - 5 A !!!, maksymalny prąd podjazdu - 14.5 A !!!

Jak widzisz, w sterownikach typu "GT", ustawiony a realny prąd sterownika to dwie różne wartości. Nie zobaczysz żadnej różnicy przy przyśpieszeniu. W szczególnych przypadkach "mniejszy" prąd może nawet generować większą prędkość. Najświeższy pomiar sprzed tygodnia;
download/file.php?id=21216&mode=view
jak widać na zdjęciu, pięcio-sekundowa prędkość maksymalna Anandy na podjeździe w wąwozie przy 1A jest wyższa od prędkości przy 15 A na sterowniku.
Kaemus pisze:
18 paź 2023, 9:04
Co do PAS, to sprawdziłem już wszystkie kombinacje wszelkich ustawień (jest jeszcze na przykład ustawienie opóźnienia - delay) i rezultat zawsze jest ten sam - przy starcie od zera PAS jest ok, ale wznowienie pracy silnika już w trakcie jazdy przy prędkości > 15-20 km/h jest niemiłosiernie długie.
Ponownie powtórzę, wznowienie pracy silnika zależy od ustawień "soft startu". Tego w sterownikach typu "GT" nie skasujesz. Możesz jedynie przyśpieszyć/zwolnić ponowne wspomaganie na silniku, zapewne przez SCN i liczbę magnesów tarczy (fizycznie i programowo). Masz mocny silnik (1 - 1.5 kW) więc czy te ustawienia wpływają na "soft start" musisz "mierzyć, a nie "czuć", by to stwierdzić. Jak znajdę w swoich wideo odpowiedni materiał to zobaczysz jak to wygląda w przypadku mocy 200 - 300 wat.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: tkoko »

http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=JwbsT ... qAQLn&pv=2

Zapewne masz taki efekt jak na video. Ja do takich "profesjonalnych" pomiarów używam zawsze kamerki, bo z "odczuciami" bywa różnie. Nawet jeżeli jednego dnia ustawię "optymalne" parametry, to drugiego dnia zmieniam, bo już "odczucia" są inne. Natomiast na video mogę klatka po klatce zmierzyć, RPM korby, prędkość roweru, prędkość silnika itd.

Na video do 31 sekundy masz przejazd na sterowniku GT-100, 350 wat i silniku Sunstar 03. Po 31 sekundzie masz ten sam silnik lecz ze sterownikiem GT-100, 250 wat. Łatwo więc zauważyć różnicę w "soft start" obu sterowników. Podczas jazdy trudno o taki pomiar na "odczucie"

GT-100, 350 wat, "soft start" silnika w tunelu;
sekundy; __0___0.5__1__1.5__2__2.5__3__3.5__4__4.5___5
RPM korby: 0___1.2_ 2___3___4___5___6___7___8___9___10
km/godz :__0____1__5___7___9__11__13__15__18__20___21
czyli potrzeba było pięciu sekund, oraz 3 - 10 obrotów korby, by silnik zrównał się prędkością z rowerem.

dla porównania "soft start" GT-100, 250 wat w tunelu;
sekundy; __0___1___2___2.5
RPM korby: 0 __1.2__2___3
km/godz :__0___6__17___21
czyli potrzeba było dwie i pół sekundy, oraz 3 obrotów korby, by silnik zrównał się prędkością z rowerem.

Jak widzisz w sterownikach typu "GT", sterowanych "Protokołem 2", da się w ograniczonym zakresie zmieniać "soft start". Zmiana wspomagania działa jednak specyficznie.
Po pierwsze; obroty czujnika/korby są niezależne od narastania obrotów silnika. Ta jest stała, proporcjonalna, i w video (przeglądając klatka po klatce) waha się od 2.5 do 5 sekund do osiągnięcia tej samej prędkości silnika/roweru. Tak więc kręcąc korbą wolno lub szybko tempo narastania prędkości silnika zależy od ustawionego parametru "P12" przy "Protokole 2"
W Twoim przypadku masz zapewne inny protokół, być może KDS, lub 5S, stąd trudno powiedzieć jak "SCN" działa w Twoim sterowniku.
Po drugie; obroty czujnika/korby wpływają na moc sterownika typu "GT", i tutaj im są większe, tym mocniej wspomaga sterownik.
Przy silnikach 250 wat (max 500 wat) różnica między możliwościami człowieka (100 do 400 wat) a możliwościami silnika (250 do 500 wat) jest relatywnie mała więc opóźnienie wspomagania jest słabo odczuwalne. Przy silniku 1 - 1.5 kW jest już duża stąd zapewne odczuwalna mało komfortowa.
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

Potestowałem :)

Na odcinku drogi 500 metrów, nachylenie w miarę stałe - średnia 10% (50 metrów przewyższenia).
Przed testami trochę polutowałem i dzięki temu wpiąłem w obwód amperomierz.

Na początku prąd - zarówno przy ustawieniu CU na 7A, jak i na 25A (max na jaki pozwala wyświetlacz),
moc wynosiła około 1400W (czyli momentami 28-29A - limit sterownika). Raczej oczywiste jest,
że sterownik nie rozumie tego ustawienia i działa na swoim limicie.

PAS - testowałem w ten sposób - liczyłem obroty korby do osiągnięcia mocy 500W (od takiej mocy
jest już odczucie porządnego wspomagania). I znowu - jak bym nie ustawił ilość magnesów, czy czułość
czujnika (SCN), to zawsze było to 7-9 obrotów. Tylko przy starcie od zera osiągał tę moc w miarę od razu,
powiedzmy po 3 obrotach.

W każdym razie dziękuję za Twój wykład. Wczytałem się i lepiej rozumiem, jak to działa :)

KM.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: tkoko »

To wygląda to na wadę sterownika. Nie podałeś ile magnesów masz w tarczy. Jeżeli masz 6 magnesów spróbowałbym jeszcze wymienić tarczy na 12 magnesów, powinno to zmniejszyć opóźnienie o połowę, choć w Twoim sterowniku nie wiadomo.
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

Jest to zabudowane w takim małym plasticzku nakładanym na korbę, ale zobaczę czy umiem to bezboleśnie otworzyć.
Chociaż w przypadku braku reakcji na ustawienie prądu nie ma raczej miejsca na jakieś gdybanie, to powinno być proste.

KM.
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

Dopytałem Chińczyków o działanie tego sterownika (w zakresie zmiany poziomu prądu).
Poprosili o filmik. Nagrałem (na filmiku ustawiam prąd na 25A - tyle max pozwala ustawić
wyświetlacz - ruszam i robię stopklatkę, gdzie widać na amperomierzu, że prąd w tym
momencie to 28A, a moc 1400W. Zatrzymuję się, ustawiam prąd na 7A - minimum wyświetlacza -
ruszam i znowu stopklatka, gdzie prąd i moc też koło 28A/1400W).

Odpisali (kontakt jest bardzo dobry), że potwierdzają, że nie da się w ten sposób sterować
prądem, jaki puszcza sterownik. Piszą też, że niektórzy próbują zmusić ten silnik do pracy
z większym prądem, ale to grozi przegrzaniem i awarią. Czyli nie do końca się zrozumieliśmy,
bo ja chciałem prąd obniżyć. W każdym razie nie da się tego ustawić z wyświetlacza.

KM.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: tkoko »

Małe pytanko, prąd i moc zgrywałeś z wyświetlacza, czy z dodatkowego watomierza. Jeżeli z wyświetlacza, to raczej zapomnij o wiarygodności pomiaru. Najlepiej podpiąć zewnętrzny watomierz między baterię a sterownik, i porównać wynik.

Jakie mogą być rozbieżności masz dwa przykłady poniżej;
Wskazania wyświetlacza Yoch = 1126 wat, maksymalna moc na "PAS 8" to 450 wat (zmierzone watomierzem).
Wskazania wyświetlacza S866 = 18 A, tyle że sterownik daje max 13 A, (zmierzone max 13.2 A)
Załączniki
1 Yoch .jpg
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

Wartości biorę z amperomierza wpiętego dodatkowo w obwód. Nie widziałem opcji wyświetlania prądu/mocy na tym wyświetlaczu. Chociaż chyba jest na to gotowy, bo przy włączaniu podświetla na moment wszystkie pola i jest tam poziom prądu. Jest też i ikonka bluetooth, której w rzeczywistości nie da się użyć. Przynajmniej przy tym sterowniku.

Myślę, że musiałbym zmienić sterownik, żeby móc limitować prąd. Nie będę kombinował, bo musialby działac dobrze z tym silnikiem no i mieścić się w skrzynce na sterownik :)
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

Cześć,

wracam do wątku sprzed 2 miesięcy, bo pojawił się ciekawy problem.

Aha - odnośnie poprzedniego zagadnienia - z dyskusji tutaj i z rozmów ze sprzedawcą wynika,
że ten sterownik jest konfigurowalny w mocno ograniczony sposób - nie da się np. wykorzystać
funkcji ograniczenia prądu, o której tutaj pisaliśmy.

Co do aktualnego problemu - przejechałem wczoraj bezproblemowo jakieś 10 km, zaparkowałem
w docelowym miejscu i po 2 godzinach ruszyłem do dalszej jazdy. Tyle, że silnik wspomaga teraz
już tylko do około 21-22 km/h. Tak samo na manetce i na PAS.

Od samego początku ustawione mam tak, że mam 6 poziomów PAS (0-5) i na piątym sterownik
puszcza 100% prędkości maksymalnej, która jest ustawiona na 60 km/h. W praktyce daje to do
VMAX około 50 km/h. Tak jak piszę, niczego w międzyczasie nie zmieniałem i pojawiło się to
ograniczenie. Do tych 21 km/h silnik podaje pełną moc.

Resetowałem już sterownik do ustawień fabrycznych, mieszałem inne ustawienia, ale dalej to samo.

Próbowałem np. zmienić rozmiar koła na 8 cali (z 21) - wyświetlacz pokazuje wtedy Vmax ok. 8 km/h,
ale faktycznie rozpędza się tak jak wcześniej do tych 21 km/h.

Macie pomysł co się mogło wydarzyć? Czy sterownik dostaje fałszywą informację o aktualnej prędkości
i dlatego zatrzymuje silnik?

KM.
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

Na szczęście pomogło wsparcie posprzedażowe. Okazało się, że jakimś cudem włączył się limit prędkości.
Aby go wyłączyć w tym rowerze trzeba przy wyłączonym wyświetlaczu wcisnąć prawy hamulec i manetkę
odkręcić do oporu. W tym stanie trzeba włączyć wyświetlacz i trzymać jeszcze 6-8 sekund.

Znowu śmiga :)
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

I znowu odpowiadam sam sobie :)

Myślę sobie teraz, żeby pójść w stronę Cycle Analyst V3. Na ile się zorientowałem, to musiałbym dolutować złącze pod ten komputerek.
Mój sterownik z całą pewnością nie ma odpowiedniego złącza.

Będę wdzięczny za Waszą opinię - czy kierunek jest dobry? Uzyskałbym możliwość ograniczenia prądu, pewnie PAS też by działał lepiej
niż teraz.

KM.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: tkoko »

Dobrze kombinujesz ale nie w pełni zrozumiałeś działanie Cycle Analyst V3. Ten "wyświetlacz" to jest samodzielny/dodatkowy sterownik sterujący manetkę podstawowego sterownika. Musisz więc wszystkie zewnętrzne elementy (PAS, manetka, hamulce, czujnik prędkości, tensometr, czujnik temperatury itd.) podpiąć do Cycle Analyst V3 zamiast do sterownika roweru, stąd "odpowiednie złącze".
Załączniki
Cycle Analyst.jpg
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

Cześć,
Poczytałem, wiem jak to działa. Nie uśmiecha mi się ta robota, bo trzeba się lutować do sterownika, a te złącza między peryferiami i CA też pewnie nie będą pasowały.

Akurat wymieniam głupi czujnik PAS w innym rowerze, bo się wyłamał i już nie jest prosto - trzeba polutowac kabelki na krzyż, a przewody tak marne, że strach dotykać.

W każdym razie będę szedł w stronę tego CA.

W sumie to chętnie bym komuś zapłacił za taką pracę. Myślicie, że ktoś na forum przyjąłby takie zlecenie?

Km.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: tkoko »

Kaemus pisze:
17 sty 2024, 6:59
Cześć,
Poczytałem, wiem jak to działa. Nie uśmiecha mi się ta robota, bo trzeba się lutować do sterownika, a te złącza między peryferiami i CA też pewnie nie będą pasowały.
Nic nie lutujesz ani do sterownika, ani do CA chyba że weźmiesz "gołe" CA. Z CA wyprowadzona zapewne będzie już wiązka 8 PIN HIGO Bafanga, do której przełączasz wszystko to co dotychczas szło do oryginalnego sterownika i gotowe, wystarczy tylko ustawić parametry i jazda. Oczywiście potrzebujesz drugą część złącza Bafanga/HIGO i zlutowania przewodów lub wtyczek do PAS, manetek hamulca, tensometru, czujnika prędkości, czujnika temperatury, manetki gazu i innych zewnętrznych czujników obsługiwanych przez CA.
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

No tak, ale jak CA będzie się komunikował z moim sterownikiem? Weźmie na wejściu te wszystkie sygnały (PAS, hamulce, tensometr, manetka itd.), policzy wszystko wg moich ustawień i w jaki sposób przekaże wynik do sterownika?

KM.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: tkoko »

Kaemus pisze:
17 sty 2024, 10:32
No tak, ale jak CA będzie się komunikował z moim sterownikiem? Weźmie na wejściu te wszystkie sygnały (PAS, hamulce, tensometr, manetka itd.), policzy wszystko wg moich ustawień i w jaki sposób przekaże wynik do sterownika?

KM.
Przez odpowiednie napięcie na wejściu manetki. Połączenie CA z podstawowym sterownikiem jest przez manetkę gazu.
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

W takim razie czytałem manuala do innej wersji (może do tej "gołej", jak to określiłeś).

Skoro to nie aż takie inwazyjne i pozwała łatwo wrócić do oryginalnego setupu, to pójdę w tę stronę.

Czy chodzi o taką wersję? https://www.ebay.de/itm/186026605229?ha ... R9qOhe6iYw
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: tkoko »

Kaemus pisze:
17 sty 2024, 12:26
W takim razie czytałem manuala do innej wersji (może do tej "gołej", jak to określiłeś).

Skoro to nie aż takie inwazyjne i pozwała łatwo wrócić do oryginalnego setupu, to pójdę w tę stronę.
Sorry, chyba wprowadziłem Cię "w maliny" tym 8 HIGO Bafanga, i prostotą podłączenia. To jest jakaś wersja zgodna z jakimiś sterownikiem Bafang. W Twoim przypadku lepsza jest wersja podstawowa, z wtyczką SM 6 PIN.
https://ebikes.ca/documents/CycleAnalyst_V31_Web.pdf
Niestety będzie trzeba przebudować cały układ przewodów w rowerze.
1. musisz sprawdzić czy rower jeździ na manetce bez podłączenia RX/TX w wiązce wyświetlacza. Jeżeli jeździ będziesz mógł usunąć dotychczasowy wyświetlacz i zamienić go na CA. Jeżeli nie jeździ musisz pozostawić dotychczasowy wyświetlacz do działania sterownika/manetki, i dodatkowo CA do sterowania rowerem
2. tak jak wcześniej pisałem, musisz przełączyć całe oprzyrządowanie sterownika do CA. Ponieważ i tak trzeba zmieniać/przedłużać wszystkie przewody, wziąłbym "gołe" CA, wlutował wiązkę wieloprzewodową (lub dwie) do CA, i na końcu tej wiązki wyprowadził odpowiednie złacza.
3. Ponieważ masz sterownik z 5 PIN złączem wyświetlacza (z sygnałem szeregowym RX/TX) i nie masz ze sterownika wyprowadzonych przewodów bocznika, temperatury itd, aby mieć pomiar i regulację tych parametrów musisz dodać dedykowany "Stand Alone CA Shunt", lub własny bocznik i gniazdo manetki.
Załączniki
Cycle Analyst.jpg
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

Dzięki za update. To by się zgadzało z tym, co czytam w sieci.

KM.
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

Tak się jeszcze zastanawiam co zrobić z oświetleniem. Teraz włączam je włącznikiem,
który idzie do wyświetlacza. W dokumentacji CA nie wspominają o sterowaniu oświetleniem.

KM.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: tkoko »

Kaemus pisze:
18 sty 2024, 18:43
Tak się jeszcze zastanawiam co zrobić z oświetleniem. Teraz włączam je włącznikiem,
który idzie do wyświetlacza. W dokumentacji CA nie wspominają o sterowaniu oświetleniem.

KM.
To i tak zależne będzie od tego czy stary wyświetlacz zostanie czy nie. Jak zostanie to nic się nie zmieni, jak nie zostanie to wystarczy dodatkowy wyłącznik na kierownicy.
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

No i poszedłem w stronę Cycle analyst. Podłączyłem wszystko i jedyny problem jest taki, że nie działa PAS.

Pomijając możliwe błędy w konfiguracji samego CA (jeszcze będę sprawdzał), zastanawia mnie dlaczego
na wyjściu z czujnika PAS mam sygnał z zakresu 0-1V, a nie 0-5V (przy bardzo wolnych obrotach jest przez
moment do 1,3V). W instrukcji piszą, że CA wymaga "puls signal" 0-5V. Czy to oznacza, że multimetr
powinien pokazywać na zmianę 0V i 5V? W każdym razie u mnie pokazuje max ok. 1V.

Dodam jeszcze, że jak kabel z sygnałem przepnę z CA do sterownika, to PAS działa.

Może ten mój czujnik nie jest kompatybilny z CA?

Pozdrawiam,
KM
zielony71
Forumowicz
Posty: 1335
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: zielony71 »

A dobrze go podłączyłeś? Nie wiem skąd tam by miał być 1V, skoro PAS moduluje napięcie otrzymane że sterownika, a sterownik wysyła 5V.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: tkoko »

Kaemus pisze:
28 sty 2024, 7:05
zastanawia mnie dlaczego na wyjściu z czujnika PAS mam sygnał z zakresu 0-1V, a nie 0-5V (przy bardzo wolnych obrotach jest przez moment do 1,3V). W instrukcji piszą, że CA wymaga "puls signal" 0-5V. Czy to oznacza, że multimetr
powinien pokazywać na zmianę 0V i 5V? W każdym razie u mnie pokazuje max ok. 1V.

Dodam jeszcze, że jak kabel z sygnałem przepnę z CA do sterownika, to PAS działa.

Może ten mój czujnik nie jest kompatybilny z CA?
Jakie kolory masz w przewodzie PAS ? Na pewno PAS generuje większy sygnał niż 1 V, ale zwykły miernik "uśrednia" pomiar do 1 V. Zapewne w ustawieniach Cycle trzeba wpisać odpowiednie parametry PAS.
ps.
Sprawdzałeś na wyświetlaczu czy masz sygnał z PAS'a.
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

Mamy to :)

Trzeba było zmienić w ustawieniach kierunku z Rev na fwd.
To teraz tylko przedłużacz kable i w teren na testy i konfigurację.

Dzięki wielkie za naprowadzenie na trop CA. Możliwości są ogromne.

Km.
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

Po wczorajszej trasie jestem zachwycony tym jak Cycle analyst działa. Drugi rowerzysta jechał na sporo słabszym rowerze i cyk, ograniczyłem sobie moc do jego poziomu i skończyło się wieczne czekanie :)

Jest jednak jeden mankament - otóż nie ma sposobu, żeby CY wyłączyć. Nie mogę użyć wyłącznika fabrycznego w rowerze, bo go nie ma - kluczyk przy baterii umożliwia tylko mechaniczne wyjęcie baterii, nie przerywa obwodu.

Mam jakieś opcje? Poczytałem o tym na endless i piszą o dwóch wariantach:
1. Wykorzystanie fabrycznego wyświetlacza. Do fabrycznego wyświetlacza podłączony jest mały panel z przyciskami +/- (do zmiany poziomu PAS) i wyłącznik fabrycznego wyświetlacza. Czy nie dało by się podpiąć jakoś pod jego zasilanie? Nie bardzo wiem jak by to miało działać.
2. Zrobienie wyłącznika na przewodach zasilających. Tyle, że to po pierwsze dodatkowy przełącznik na kierownicy (chyba, że gdzie indziej), a po drugie to by musiał być przełącznik znoszący 30 A prądu.

Przy okazji wyszło, że niepotrzebnie kupiłem z CA ten przełącznik: https://ebikes.ca/shop/electric-bicycle ... witch.html. To rzecz pod złącze cyfrowe, którego nie ma w tej wersji CA :(

Do tego zaczynam się zastanawiać, czy to nie jest niebezpieczne, że nie mam nigdzie możliwości rozłączenia całości takim wyłącznikiem jak w pkt 2. Na wszystkich schematach dotyczących CA taki wyłącznik jest (do tego zazwyczaj jeszcze bezpiecznik).

KM.
Badlook
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Badlook »

Może zwykła zworka na zasilaniu przed sterownikiem wypuszczona gdzieś poza obudowę? W hulajce to miałem i spoko sprawa, najłatwiejsze rozwiązanie które nie ma jak się zepsuć. Swoją zrobiłem ze złącza beziskrowego xt90s.
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

Cześć,

Rozumiem, że w hulajce spinasz i rozpinasz za każdym razem te xt90s? Zworka kojarzy mi się z płytą główną, dlatego dopytuję 😬

Km
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: tkoko »

Jeżeli całkowite wyłączenie CA nie wpływa na zanik ustawień/parametrów to jest to dosyć proste. Nie napisałeś jak jest włączany oryginalny sterownik, zapewne przez oryginalny wyświetlacz.
Badlook
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Badlook »

Rozpinam gdy zostawiam na dłużej bez opieki. Takie coś jak na foto.
ET0857777.jpg
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

tkoko pisze:
30 sty 2024, 21:35
Jeżeli całkowite wyłączenie CA nie wpływa na zanik ustawień/parametrów to jest to dosyć proste. Nie napisałeś jak jest włączany oryginalny sterownik, zapewne przez oryginalny wyświetlacz.
Tak, pod oryginalny wyświetlacz jest podpięty wyłącznik - długim naciśnieciem wyłączam wyświetlacz i jak rozumiem sterownik.

CA się nie resetuje - podczas instalacji już nieraz całość rozliczalem, ustawienia pozostały.

Km.
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

Badlook pisze:
30 sty 2024, 21:45
Rozpinam gdy zostawiam na dłużej bez opieki. Takie coś jak na foto.ET0857777.jpg
Teraz jasne dlaczego "zworka". Dzieki za pomysł 👍
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: tkoko »

Skoro masz nadal oryginalny wyświetlacz podpięty do sterownika, to masz i "fabryczne" wyłączenie sterownika/baterii. Jeżeli chciałbyś mieć również wyłączenie CA to masz do wyboru dwie możliwości.
1. najprostsza; podpiąć zasilanie CA do dowolnego wyłącznika, stacyjki itp. Włączasz/wyłączasz osobno CA i osobno wyświetlacz/sterownik.
2. nieco bardziej skomplikowany układ z transoptorem/optoizolatorem. Pod masę i niebieski (może być inny, żółty, pomarańczowy, trzeba sprawdzić) przewód z wtyczki oryginalnego wyświetlacza podpinasz wejście transoptora (odpowiednie parametry), a do wyjścia podpinasz zasilanie CA. Wówczas włączając wyświetlacz/sterownik, włączysz automatycznie CA. Zamiast włącznika na transoptorze możesz to zrobić i na tranzystorze (nieco więcej zachodu)
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

1. najprostsza; podpiąć zasilanie CA do dowolnego wyłącznika, stacyjki itp. Włączasz/wyłączasz osobno CA i osobno wyświetlacz/sterownik.
Ta wersja ma oczywisty minus - kolejny przełącznik na kierownicy. Już teraz jest gęsto.
2. nieco bardziej skomplikowany układ z transoptorem/optoizolatorem. Pod masę i niebieski (może być inny, żółty, pomarańczowy, trzeba sprawdzić) przewód z wtyczki oryginalnego wyświetlacza podpinasz wejście transoptora (odpowiednie parametry), a do wyjścia podpinasz zasilanie CA. Wówczas włączając wyświetlacz/sterownik, włączysz automatycznie CA. Zamiast włącznika na transoptorze możesz to zrobić i na tranzystorze (nieco więcej zachodu)
Chyba spróbuję w tę stronę, przynajmniej się czegoś nauczę :?

KM.
Kaemus
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: Kaemus »

Po wieeeelu godzinach w piwnicy muszę podpytać i poprosić o pomoc.

O ile się dobrze wyedukowałem, to to anody transoptora (PC817) powinienem podpiąć
napięcie, żeby po stronie kolektor/emiter przepływał prąd. We wtyczce, która idzie ze
sterownika do oryginalnego wyświetlacza jest para przewodów (nr 3 i 5), na której
pojawia się napięcie 5V po włączeniu oryginalnego wyświetlacza. Stwierdziłem, że to
jest napięcie, którego powinienem użyć do obsługi transoptora.

Niestety po dopięciu do tych przewodów transoptora napięcie spada do około 1V
(według podstawowego multimetru). Po stronie kolektor/emiter napięcie zamiast
docelowego 52V waha się w przedziale 10-25V (mniej więcej). Cycle analyst próbuje
się włączyć, ale ewidentnie brakuje mu napięcia. W tym układzie nie działa też
włączanie oświetlenia przyciskiem na oryginalnym wyświetlaczu - też pewnie przez zbyt
niskie napięcie (sam oryg. wyświetlacz się włącza).

Czyli nie mogę się podpiąć po te 5V? Mam jakieś inne opcje?

Czytam po raz 50-ty kartę tego transoptora (PC817) i dalej nie jestem pewny czy
dobrałem odpowiedni. W branżowym sklepie (NE) nie za bardzo mi pomogli.
Twierdzą, że muszę im podać model, których chcę kupić, bo nie znają specyfikacji :roll:

Według wyszukiwarki:
Model: PC817. Maximum Forward current (Input): 50mA. Maximum Reverse voltage \
(input): 6V. Maximum Collector Emitter Voltage(Output):80 V


KM.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Szukam kompatybilnego wyświetlacza.

Post autor: tkoko »

Włączyłeś transoptor zapewne w sygnał Tx/Rx zamiast do "Power Lock". Na "Power Lock" napięcie waha się od kilku volt (wyłączony) do napięcia baterii (włączony). Łatwo go znajdziesz bo przy naciśnięciu przycisku wł/wył na wyświetlaczu na przewodzie pojawia się napięcie baterii. Jest to zapewne niebieski przewód ale bywa pomarańczowy, żółty.
Na wejście transoptora daj potencjometr z 10k bo wejście zapewne jest na niższe napięcie niż 50 V, i doświadczalnie dobierz oporność. możesz też pokombinować z diodą zenera 30 - 40V.
ODPOWIEDZ