LCD UKC-1 co ustawić ?

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Dede »

Przemekr pisze:
13 mar 2024, 11:54
to tak:
czarny+biay+rezystor 4,2v cały czas , na magnesie 0V
Co masz na myśl na magnesie?
To znaczy że bez magnesu jest 4,2V a jak przyłożysz magnes to masz 0V więc prawidłowo zmienia się pole więc zmienia się stan na czujniku halla.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: tkoko »

Przemekr pisze:
13 mar 2024, 11:54
czarny+biay+rezystor 4,2v cały czas , na magnesie 0V
biały +czerwony+rezystor cały czas 4,2V na magnesie 0V
Nadal pomiary z cyklu"perpetuum mobile". :D Ale na poważnie, czujnik halla/speed w silniku ogólnie działa prawidłowo. Ma dwa stany "niski" i "wysoki". Jak mniemam, przy pomiarze miedzy masą a białym przewodem, bez magnesu nad hallem, jest "wysoki" stan (+4.2 V), z magnesem jest "niski" stan (zero V). Tak więc przejdźmy do sterownika.
Specjalnie dla Ciebie zgrałem jak zachowuje się sterownik typu "GT" mający wejście "speed".
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=81sXI ... 7a2kN&pv=2
Jak widać na filmie, wejście "speed" sterownika ma "wysoki" poziom (5 V), a przy zwieraniu do masy, na wyświetlaczu pojawia się odczyt prędkości. Pod koniec testu na "PO7 = 1" silnik jest uruchomiony na manetce (brak odczytu prędkości z hali). Po (losowym) przestawieniu "PO7 na 66", i użyciu manetki, są wskazania prędkości z hali, brak z zewnętrznego czujnika. Sprawdź PRAWIDŁOWO napięcie między czarnym a fioletowym przewodem sterownika (czarny przewód miernika do czarnego sterownika, czerwony przewód miernika do białego przewodu sterownika). Patrz również czy we wskazaniach miernika nie ma "minusa".
Po pierwsze; na białym przewodzie względem masy powinien być "wysoki" stan (bez podpiętego silnika), czyli w Twoim przypadku 4.2 V. Sprawdź dodatkowo napięcie fioletowego przewodu z innym czarnym przewodem np. z hamulca, manetki, PAS.
Po drugie; aby działało wejście "speed" w sterowniku typu "GT", trzeba go aktywować, czyli ustawić w "PO7" wartość od "1" do "6", zależnie ile magnesów jest w kole. Dodatkowo trzeba prawidłowo przeprowadzić "reset" ustawień, czyli w moim przypadku, po zamianie wartości zaczekać aż wyłączy się pozycja "PO". Dodatkowo wyłączyć wyświetlacz i zasilanie, odczekać chwilę i dopiero włączyć i sprawdzić działanie. Sam miałem dzisiaj kłopot z uruchomieniem "speed" na zewnętrznym czujniku bez przeprowadzenia procedury, mimo że wcześniej już to robiłem/sprawdzałem.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Dede »

tkoko pisze:
13 mar 2024, 15:05
Po drugie; aby działało wejście "speed" w sterowniku typu "GT", trzeba go aktywować,
Opisujesz instrukcję do innego sterownika i wyświetlacza ale on ma inny sterownik i inny LCD
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: tkoko »

Dede pisze:
13 mar 2024, 18:13
Opisujesz instrukcję do innego sterownika i wyświetlacza ale on ma inny sterownik i inny LCD
Dostępne aktualnie sterowniki Dongguan Jinhui Controller są zapewne typu "GT"
http://www.dgjinghui.com.cn/?m=home&c=L ... 34&lang=en
Myślę że i sterownik z 2022 r tej firmy też jest "klonem GT". Ponadto sygnał czujnika "speed" jest niezależny od typu sterownika, wiec i wejście "speed" dowolnego sterownika powinno mieć dedykowane napięcie wejścia ("wysoki stan"), bo hall "speed" działa zero-jedynkowo. Stąd taki czujnik można zastąpić praktycznie dowolnym czujnikiem z licznika rowerowego (dwa przewody masa, sygnał).

A tu masz ten wyświetlacz z "Protokołem nr 2" czyli pasującym do mojego sterownika "GT"
https://www.aliexpress.com/item/1005005 ... Redirect=y
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

Dede pisze:
13 mar 2024, 14:42
Przemekr pisze:
13 mar 2024, 11:54
to tak:
czarny+biay+rezystor 4,2v cały czas , na magnesie 0V
Co masz na myśl na magnesie?
To znaczy że bez magnesu jest 4,2V a jak przyłożysz magnes to masz 0V więc prawidłowo zmienia się pole więc zmienia się stan na czujniku halla.
dokładnie tak jak piszesz
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

Jak mniemam, przy pomiarze miedzy masą a białym przewodem, bez magnesu nad hallem, jest "wysoki" stan (+4.2 V), z magnesem jest "niski" stan (zero V).
tak dokładnie jest ale tylko wtedy jak jest odłączony przewód speed .
bo po podłączeniu speed do białego nie ma żadnego napięcia.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: tkoko »

Przemekr pisze:
13 mar 2024, 21:54
Jak mniemam, przy pomiarze miedzy masą a białym przewodem, bez magnesu nad hallem, jest "wysoki" stan (+4.2 V), z magnesem jest "niski" stan (zero V).
tak dokładnie jest ale tylko wtedy jak jest odłączony przewód speed .
bo po podłączeniu speed do białego nie ma żadnego napięcia.
Bo z wcześniejszego Twojego opisu wynika że;
Przemekr pisze:
11 mar 2024, 13:17
na fioletowym, który wychodzi z sterownika i łączy się z białym jest od 0,2 do 2,5V ( w zależności od prędkości ) na samym fioletowym bo jak go połączę z białym to już 0,4 cały czas.
Jeżeli ten pomiar jest prawidłowy, i napięcie wejścia "speed/temperatura" zmienia się faktycznie od 0.2 do 2.5 V, czyli względem masy rośnie (stąd potrzebuję prawidłowego odczytu tego napięcia), to by wskazywało że potrzebny jest inny typ czujnika. Ten który masz w silniku, zwiera "cyfrowy" stan wysoki wejścia "speed" +4.2 V do masy w momencie przejścia magnesu przed hallem. W Twoim sterowniku, być może, potrzebny jest "analogowy" czujnik zero do 4 V, lub "cyfrowy", lecz z odwrotną polaryzacją do obecnego układu, czyli zero bez magnesu nad czujnikiem i 4.2 V z magnesem nad czujnikiem.
Jest jeszcze możliwość że wejście jest uszkodzone, lub "skośne oczka" wymyśliły jeszcze inne przeznaczenie tego przewodu. Potrzebny schemat/datascheet sterownika
Nie wygląda na to żeby fioletowy przewód był od "temperatury", bo takie wejście musi mieć STAŁE napięcie odniesienia wejścia termistora, gdyż inaczej wyniki pomiaru temperatury były losowe. Dopiero zmiana oporu termistora powoduje zmianę napięcia tego wejścia.
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

tkoko pisze:
14 mar 2024, 7:41
Przemekr pisze:
13 mar 2024, 21:54
Jak mniemam, przy pomiarze miedzy masą a białym przewodem, bez magnesu nad hallem, jest "wysoki" stan (+4.2 V), z magnesem jest "niski" stan (zero V).
tak dokładnie jest ale tylko wtedy jak jest odłączony przewód speed .
bo po podłączeniu speed do białego nie ma żadnego napięcia.
Bo z wcześniejszego Twojego opisu wynika że;
Przemekr pisze:
11 mar 2024, 13:17
na fioletowym, który wychodzi z sterownika i łączy się z białym jest od 0,2 do 2,5V ( w zależności od prędkości ) na samym fioletowym bo jak go połączę z białym to już 0,4 cały czas.
Jeżeli ten pomiar jest prawidłowy, i napięcie wejścia "speed/temperatura" zmienia się faktycznie od 0.2 do 2.5 V, czyli względem masy rośnie (stąd potrzebuję prawidłowego odczytu tego napięcia), to by wskazywało że potrzebny jest inny typ czujnika. Ten który masz w silniku, zwiera "cyfrowy" stan wysoki wejścia "speed" +4.2 V do masy w momencie przejścia magnesu przed hallem. W Twoim sterowniku, być może, potrzebny jest "analogowy" czujnik zero do 4 V, lub "cyfrowy", lecz z odwrotną polaryzacją do obecnego układu, czyli zero bez magnesu nad czujnikiem i 4.2 V z magnesem nad czujnikiem.
Jest jeszcze możliwość że wejście jest uszkodzone, lub "skośne oczka" wymyśliły jeszcze inne przeznaczenie tego przewodu. Potrzebny schemat/datascheet sterownika
Nie wygląda na to żeby fioletowy przewód był od "temperatury", bo takie wejście musi mieć STAŁE napięcie odniesienia wejścia termistora, gdyż inaczej wyniki pomiaru temperatury były losowe. Dopiero zmiana oporu termistora powoduje zmianę napięcia tego wejścia.
No właśnie a na fioletowym zmienia się napięcie podczas przyspieszania A jaki inny ten czujnik miał by być to kupię i sprawdzę. A jeszcze jedno bo chyba źle sprawdzałem - stykałem fioletowy do czerwonego ( omijając czujnik ) i licznik nic nie wskazywał a chyba powinienem do czarnego tak ?
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

tu jeszcze stary sterownik na którym było wszystko ok.
Załączniki
stary sterownik.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: tkoko »

Przemekr pisze:
14 mar 2024, 17:48
tu jeszcze stary sterownik na którym było wszystko ok.
A teraz jaki masz sterownik ? Cały czas sądziłem że sterownik pozostał bez zmian.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Dede »

Przemekr pisze:
14 mar 2024, 17:16
A jeszcze jedno bo chyba źle sprawdzałem - stykałem fioletowy do czerwonego ( omijając czujnik ) i licznik nic nie wskazywał a chyba powinienem do czarnego tak ?
Jak ręcznie to impulsy do czarnego wszystkie czujniki halla do rowerów to czujnik zwiera do minusa można nawet dać kontaktron magnetyczny który ma tylko dwa przewody który tylko zwiera do minusa i licznik prędkości powinien działać.

To przewód z sterownika bez żadnych podłączonych przewodów to powinien być stan wysoki a impulsy powinien być do minusa.

Jeśli robiłeś impulsy z czerwonym to źle bo nie było impulsów do masy bo cały czas był stan wysoki.
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

tkoko pisze:
14 mar 2024, 17:55
Przemekr pisze:
14 mar 2024, 17:48
tu jeszcze stary sterownik na którym było wszystko ok.
A teraz jaki masz sterownik ? Cały czas sądziłem że sterownik pozostał bez zmian.
nie no pisałem na początku że zmieniłem sterownik i wyświetlacz na inny nawet link podałem. :)
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

Dede pisze:
14 mar 2024, 18:11
Przemekr pisze:
14 mar 2024, 17:16
A jeszcze jedno bo chyba źle sprawdzałem - stykałem fioletowy do czerwonego ( omijając czujnik ) i licznik nic nie wskazywał a chyba powinienem do czarnego tak ?
Jak ręcznie to impulsy do czarnego wszystkie czujniki halla do rowerów to czujnik zwiera do minusa można nawet dać kontaktron magnetyczny który ma tylko dwa przewody który tylko zwiera do minusa i licznik prędkości powinien działać.

To przewód z sterownika bez żadnych podłączonych przewodów to powinien być stan wysoki a impulsy powinien być do minusa.

Jeśli robiłeś impulsy z czerwonym to źle bo nie było impulsów do masy bo cały czas był stan wysoki.
zaraz sprawdzę jeszcze raz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: tkoko »

Dede pisze:
14 mar 2024, 18:11
To przewód z sterownika bez żadnych podłączonych przewodów to powinien być stan wysoki a impulsy powinien być do minusa.

Jeśli robiłeś impulsy z czerwonym to źle bo nie było impulsów do masy bo cały czas był stan wysoki.
Problem w tym, że jeżeli pomiary są wiarygodne, to fioletowy przewód ma niski stan, więc zwieranie do masy również nic nie da. Dodatkowo z opisu Przemekr wynika, że wraz ze wzrostem obrotów silnika, napięcie na fioletowym przewodzie rośnie (do 2 V). Podejrzewam że ten sterownik ma "speed" ale do analogowych liczników, np takiego;
https://pl.aliexpress.com/item/10050058 ... ry_from%3A
gdzie są najczęściej dwa wejścia prędkości (do wyboru zamawiającego), analogowe (z narastającym liniowo napięciem) i cyfrowe (z pomiarem czasu miedzy impulsami z hala/kontaktronu).
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Dede »

tkoko pisze:
14 mar 2024, 18:49
gdzie są najczęściej dwa wejścia prędkości (do wyboru zamawiającego), analogowe (z narastającym liniowo napięciem) i cyfrowe (z pomiarem czasu miedzy impulsami z hala/kontaktronu).
Do rowerów jest tylko cyfrowy nie spotkałem żeby był kiedyś gdzieś montowane liniowy silnikach BLDC do rowerów wszystkie Halle są dają impulsy do minusa.
Tylko według ciebie to przy jakim wykresie napięciu liniowym ma mieć prędkość?

Robił testy i zwierał czerwony przewód do sygnału 4,2V i brak prędkości na wyświetlaczu a prz 4,2V jeśli sygnał był liniowy napięciowy to coś by pokazywał licznik a nic nie pokazywał.

Że Halle robią impulsy do masy to wiadomo już ale próby nie robił zwierając do minusa bo robił tylko do plusa 4,2V i czekamy na próbę impulsowo na minusie czy prędkość się pokaże.
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

No i licznik nic nie pokazuje robiąc zwarcie speed z sterownika z masą , próbowałem również z inną masą i też nic.
Pomierzyłem jeszcze raz napięcie na speed przewodzie i jest od 0-2,5v w zależności ile doda się gazu.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Dede »

Wydaje mi się że to przewód od temperatury dla tego nie działa żadne kombinację co dla innego sterownika by działało.
Ja też mam taki sam wyświetlać UKC-1 z sterownikiem który obsługuje ten wyświetlać UKC-1 ale u siebie mam przewód od temperatury dla czujnika KTY83 tylko ze mam programowany sterownik a odczyty są tylko pod komputerem bo wyświetlać UKC-1 nie ma funkcji pokazywania temperatury.

Bądź razie ten wyświetlać UKC-1 i sterowniki co z nim działają to mają czujnik temperatury na tym kablu a nie czujnik prędkości.

Edit.
Według opisu Twojego sterownika to działa jako sinus jeśli działają czujniki halla fazowe i bierze prędkość z czujników hall fazowych.
Ale jeśli czujniki halla są nie sprawne to sterownik może działać beż tych czujników hall fazowych i sterownik przechodzi w tryb prostokątny i możliwe że ten fioletowy może być jako czujnik prędkości bo prędkość z hall fazowych nie może już brać pod uwagę bo nie sprawne.

Warto sprawdzić odpiąć zielony niebieski i żółty zrobić naukę sterownika żeby przeszedł w tryb prostokątny i może wtedy będzie fioletowy aktywny jako czujnik prędkości jeśli to wogule czujnik prędkości.
Bo jeśli jest trybie sinus to bierze prędkość z czujników halla fazowych.
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

Ok spróbuję jutro odpiąć halla, zauważyłem jeszcze jedną anomalie chyba , jak ustawię liczbę magnesów na 120 to pokazuje prędkość idealną ale jak jadę np 30km/h równo przez ok 10 sek to prędkość spada do 0 a dalej silnik działa.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: tkoko »

Dede pisze:
14 mar 2024, 21:00
Do rowerów jest tylko cyfrowy nie spotkałem żeby był kiedyś gdzieś montowane liniowy silnikach BLDC do rowerów wszystkie Halle są dają impulsy do minusa.
Czym się różni sterownik/wyświetlacz "do rowerów" od sterownika/wyświetlacza do "hulajnóg", czy do "skuterów".
Jak wybierzesz np. sterownik "3-speed", a zechcesz mimo wszystko mieć i wyświetlacz w rowerze, wystarczy montaż np takiego;
https://pl.aliexpress.com/item/10050060 ... ry_from%3A
nawet kolor przewodu wejścia/wyjścia "speed" się zgadza.
Z tego co kojarzę masz UKC1 w wersji do Sabvotona, choć trudno ten sterownik nazwać "rowerowym". Jak widzisz, pojęcie do "e-bike" jest bardzo umowne, i w opisie/ofercie tego typu wyświetlaczy jest "e-bike" czyli e-rower.
Dede pisze:
14 mar 2024, 21:00
Tylko według ciebie to przy jakim wykresie napięciu liniowym ma mieć prędkość?
Nie chce mi się szukać po aliexpressie schematu takiego analogowo/cyfrowego wyświetlacza, ale działanie analogowego pomiaru prędkości jest równie banalne jak cyfrowego. Masz narastające napięcie wejścia, np tak jak u Przemekr od 0 do 2.5 V. korygujesz potencjometrem maksymalną prędkość dla maksymalnego napięcia i gotowe. Masz rower z wyświetlaczem.
Załączniki
wyświetlacz.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: tkoko »

Dede pisze:
14 mar 2024, 23:33
Wydaje mi się że to przewód od temperatury
Jest to mało prawdopodobne i łatwe do sprawdzenia. Wystarczy podpiąć opór 10k (imitacja termistora NTC 10k). Ogrzany termistor ma spadek oporu, a wiec i spadek napięcia wejścia, czyli normalnie wzrost temperatury. Jeżeli podczas wzrostu prędkości silnika będzie wzrastać napięcie tego przewodu, na wyświetlaczu wystąpi WZROST NAPIĘCIA, SPADEK TEMPERATURY, a więc im wyższa moc/obroty silnika tym niższa temperatura co jest niemożliwe.
Tak z ciekawości, podłącz potencjometr 1 - 5 k, dla bezpieczeństwa daj 1 k na sygnał/fioletowy przewód. Podnoś powoli napięcie od 0 do 2.5 V i sprawdź reakcję wyświetlacza.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Dede »

tkoko pisze:
15 mar 2024, 10:44
Jeżeli podczas wzrostu prędkości silnika będzie wzrastać napięcie tego przewodu, na wyświetlaczu wystąpi WZROST NAPIĘCIA, SPADEK TEMPERATURY, a więc im wyższa moc/obroty silnika tym niższa temperatura co jest niemożliwe.
Nic nie zobaczy na wyświetlaczu bo wyświetlać UKC-1 nie ma funkcji pokazywania temperatury silnika.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: tkoko »

Dede pisze:
15 mar 2024, 11:41
Nic nie zobaczy na wyświetlaczu bo wyświetlać UKC-1 nie ma funkcji pokazywania temperatury silnika.
Ma sprawdzić czy po podłączeniu oporu 1 k między masę a sygnał/fioletowy przewód, przy wzroście obrotów silnika rośnie i napięcie na oporze/fioletowym przewodzie. Jeżeli rośnie nie może być to pomiar temperatury, to po pierwsze.
Po drugie, ma sprawdzić czy przy zmianie napięcia od 0 do 2.5 V, nie pokażą się wskazania/obroty na wyświetlaczu. Cuda się zdarzają, szczególnie w przypadku chińczyków.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: tkoko »

Tu jest przykład wyświetlacza z dwoma wejściami "speed". Na fioletowym być może "analog", na żółtym "cyfrowy" tyle że brany zapewne z sygnału Rx/Tx, nie z zewnętrznego czujnika speed.
https://pl.aliexpress.com/item/10050060 ... ry_from%3A
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

Po odłączeniu halla (wszystkich zostało tylko zasilanie ) i fioletowego (białego) prędkość działa tak samo jak z podłączonymi hallami i czujnikiem.
to skąd bierze prędkość ?
odłączyłem też plus od hali i prędkość też działa.
I działa poprawnie tzn prawidłowo pokazuje bo na 1 21km/h.

Więc tak jak tkoko napisał tkoko : Tu jest przykład wyświetlacza z dwoma wejściami "speed". Na fioletowym być może "analog", na żółtym "cyfrowy" tyle że brany zapewne z sygnału Rx/Tx, nie z zewnętrznego czujnika speed.

coś da się z tym zrobić ?
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

A jak nic się nie zrobi to może kupię takie coś ma wyjście na speed więc powinno działać. https://pl.aliexpress.com/item/10050053 ... ry_from%3A
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: tkoko »

Przemekr pisze:
17 mar 2024, 22:56
Po odłączeniu halla (wszystkich zostało tylko zasilanie ) i fioletowego (białego) prędkość działa tak samo jak z podłączonymi hallami i czujnikiem.
to skąd bierze prędkość ?
Prawdopodobnie z napięcia jednej z faz silnika, i zapewne wyświetla prędkość też tylko wtedy gdy silnik się kręci.
Przemekr pisze:
17 mar 2024, 22:56
odłączyłem też plus od hali i prędkość też działa.
I działa poprawnie tzn prawidłowo pokazuje bo na 1 21km/h.
Masz sterownik z obsługą silników bez halli. Jeżeli sterownik faktycznie bierze prędkość z fazy silnika, to napięcie na hallach jest nieistotne. "magnetic pole" masz nadal ustawione na około "120"
Przemekr pisze:
17 mar 2024, 22:56
coś da się z tym zrobić ?
Po pierwsze odpowiedzieć na dwa pytania/pomiary zadane wcześniej, to łatwiej będzie coś doradzić. ;)
tkoko pisze:
15 mar 2024, 11:53
Dede pisze:
15 mar 2024, 11:41
Nic nie zobaczy na wyświetlaczu bo wyświetlać UKC-1 nie ma funkcji pokazywania temperatury silnika.
Ma sprawdzić czy po podłączeniu oporu 10 k między masę a sygnał/fioletowy przewód, przy wzroście obrotów silnika rośnie i napięcie na oporze/fioletowym przewodzie. Jeżeli rośnie nie może być to pomiar temperatury, to po pierwsze.
Po drugie, ma sprawdzić czy przy zmianie napięcia od 0 do 2.5 V na wejściu (fioletowy przewód), nie pokażą się wskazania/obroty na wyświetlaczu.
PS. Poprawka bo wkradł się "szewski błąd", opornik 10 k choć i przy 1 k będzie podobnie/poprawnie.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2024, 13:41 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

tkoko pisze:
18 mar 2024, 7:46
Przemekr pisze:
17 mar 2024, 22:56
Po odłączeniu halla (wszystkich zostało tylko zasilanie ) i fioletowego (białego) prędkość działa tak samo jak z podłączonymi hallami i czujnikiem.
to skąd bierze prędkość ?
Prawdopodobnie z napięcia jednej z faz silnika, i zapewne wyświetla prędkość też tylko wtedy gdy silnik się kręci.
Przemekr pisze:
17 mar 2024, 22:56
odłączyłem też plus od hali i prędkość też działa.
I działa poprawnie tzn prawidłowo pokazuje bo na 1 21km/h.
Masz sterownik z obsługą silników bez halli. Jeżeli sterownik faktycznie bierze prędkość z fazy silnika, to napięcie na hallach jest nieistotne. "magnetic pole" masz nadal ustawione na około "120"
Przemekr pisze:
17 mar 2024, 22:56
coś da się z tym zrobić ?
Po pierwsze odpowiedzieć na dwa pytania/pomiary zadane wcześniej, to łatwiej będzie coś doradzić. ;)
tkoko pisze:
15 mar 2024, 11:53


Ma sprawdzić czy po podłączeniu oporu 1 k między masę a sygnał/fioletowy przewód, przy wzroście obrotów silnika rośnie i napięcie na oporze/fioletowym przewodzie. Jeżeli rośnie nie może być to pomiar temperatury, to po pierwsze.
Po drugie, ma sprawdzić czy przy zmianie napięcia od 0 do 2.5 V na wejściu (fioletowy przewód), nie pokażą się wskazania/obroty na wyświetlaczu.
już jadę kupić rezystor i posprawdzam

piszę jeszcze ze sprzedawcą i wciąż uparcie twierdzi że ten przewód fioletowy to speed a poles in motor musi byc 1 albo 6 wysłałem mu filmy że nie działa i myśli... :) a oni są chyba producentem z tego co posprawdzałem.
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

no więc tak:
fioletowy+biały i rezystor pomiar pomiędzy czerwonym a fioletowym 4,2v podczas przyśpieszenia nic się nie zmienia licznik nic nie pokazuje
Załączniki
20240318_160827.jpg
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

to samo tylko mierzone pomiędzy czarny i fioletowy 0v i podczas przyśpieszania też 0v
Załączniki
20240318_162319.jpg
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

przy takiej kombinacji w miarę zwiększania obrotów dochodzi do 2,3v
Załączniki
20240318_162733.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: tkoko »

Pierwsze pytanie/test brzmi.
tkoko pisze:
15 mar 2024, 11:53
czy po podłączeniu oporu 10 k MIĘDZY MASĘ A FIOLETOWY PRZEWÓD, przy wzroście obrotów silnika rośnie i napięcie na oporze/fioletowym przewodzie.
gdzie przy pomiarze masz łączenie białego przewodu z fioletowym?

Drugie pytanie brzmi
tkoko pisze:
15 mar 2024, 11:53
czy przy zmianie napięcia od 0 do 2.5 V, nie pokażą się wskazania/obroty na wyświetlaczu.
Tylko gdy pierwszy pomiar wykaże wzrost napięcia podczas zwiększania obrotów silnika.
Tu przydał by się zasilacz z regulowanym napięciem 0 do 2.5 V. Zastępczo użyj 1 - 2 baterii 1.5 V.
Pierwszy pomiar zrób na jednej baterii (1.5 V), łącząc minus baterii z minusem w sterowniku, oraz plus baterii, z fioletowym przewodem przez WŁĄCZONY SZEREGOWO OPÓR 10 K.
Drugi pomiar; to samo tylko z dwoma bateriami (3 V)

Ponadto czarny przewód miernika łącz zawsze z czarnym przewodem sterownika, bo inaczej nigdy nie zgadnę jaki pomiar jest prawidłowy.

Jeszcze jedno pytanie, jaką aktualnie wartość masz w "magnetic pole".
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

zacznę od końca bo pomiary to mi zejdą trochę
magnetic poles mam teraz 120 bo tylko wtedy pokazuję dobrą prędkość. Jak ustawię 1 albo 6 ( co jest bez różnicy) pokazuje złą prędkość i po kilku sekundach przestaje w ogóle pokazywać a dalej trzymam na manetce.
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

przy wszystkich pomiarach biały łączy się z fioletowym biały idzie do silnika a fioletowy do sterownika.
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

czy po podłączeniu oporu 10 k MIĘDZY MASĘ A FIOLETOWY PRZEWÓD, przy wzroście obrotów silnika rośnie i napięcie na oporze/fioletowym przewodzie. ------------ to opcja 2 zdjęcie nic nie rośnie jest zero. tylko bez rezystora rośnie
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

mam zasilacz regulowany a te pomiary przy wyłączonym sterowniku tak ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: tkoko »

Przemekr pisze:
18 mar 2024, 17:06
magnetic poles mam teraz 120
Pozostań na razie przy tym ustawieniu.
Przemekr pisze:
18 mar 2024, 17:08
przy wszystkich pomiarach biały łączy się z fioletowym biały idzie do silnika a fioletowy do sterownika.
Piszę "jak byk", masz włączyć opór 10 k między masę (czarny przewód) i fioletowy przewód STEROWNIKA. Do czarnego przewodu sterownika podłączasz CZARNY przewód miernika. Do fioletowego przewodu sterownika podłączasz CZERWONY przewód miernika. NIE PODŁĄCZASZ NIC INNEGO DO STEROWNIKA OPRÓCZ MANETKI I SILNIKA (biały przewód rozłączasz). Włączasz sterownik i mierzysz jakie napięcie pokazuje sterownik na fioletowym przewodzie.
Przemekr pisze:
18 mar 2024, 17:12
mam zasilacz regulowany a te pomiary przy wyłączonym sterowniku tak ?
Jak masz zasilacz regulowany to jeszcze lepiej, ale tym zajmiemy się jak prawidłowo przeprowadzisz pomiar opisany wyżej.
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

zero napięcia na fioletowym i czarnym z rezystorem podczas dodawania gazu również nic.
1,8v jest tylko jak odłącze rezystor.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2024, 19:59 przez Przemekr, łącznie zmieniany 1 raz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: tkoko »

Przemekr pisze:
18 mar 2024, 19:06
zero napięcia na fioletowym i czarnym z rezystorem podczas dodawania gazu również nic.
Przestaw teraz "magnetic pole" na "1", zapisz ustawienia naciskając szybko dwa razy przycisk "M", wyłącz wyświetlacz, odczekaj 10 sekund, odłącz baterię, odczekaj 10 sekund, włącz baterię, wyświetlacz i zmierz ponownie napięcie podczas zmian obrotów silnika.
Już teraz widać że ten typ czujnika co masz w silniku nie będzie działać przy zerowym (względem masy) napięciu fioletowego przewodu.
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

nic nie zmieniło nadal 0v
czujnik mam taki SS443F SOT33 TO92s czujnik Halla Hallotron.
A coś mi się wydaje że powinien być taki jak w bafangach czyli Czujnik hala TLE 4905 HALOTRON 05L dobrze kombinuję ?
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Dede »

Przemekr pisze:
18 mar 2024, 20:04
nic nie zmieniło nadal 0v
czujnik mam taki SS443F SOT33 TO92s czujnik Halla Hallotron.
A coś mi się wydaje że powinien być taki jak w bafangach czyli Czujnik hala TLE 4905 HALOTRON 05L dobrze kombinuję ?
Przemekr pisze:
13 mar 2024, 21:54
Jak mniemam, przy pomiarze miedzy masą a białym przewodem, bez magnesu nad hallem, jest "wysoki" stan (+4.2 V), z magnesem jest "niski" stan (zero V).
tak dokładnie jest ale tylko wtedy jak jest odłączony przewód speed .
bo po podłączeniu speed do białego nie ma żadnego napięcia.
Czujnik halla masz dobry bo sprawdziłeś że działa ale przestaje działac jak jest podłączony do sterownika więc coś jest nie tak sterownikiem a nie czujnikiem halla
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: tkoko »

Przemekr pisze:
18 mar 2024, 20:04
nic nie zmieniło nadal 0v
czujnik mam taki SS443F SOT33 TO92s czujnik Halla Hallotron.
A coś mi się wydaje że powinien być taki jak w bafangach czyli Czujnik hala TLE 4905 HALOTRON 05L dobrze kombinuję ?
Źle kombinujesz.
Masz ten sam typ halla UNIPOLARNY lecz o lepszych parametrach niskiego napięcia (443 = 3 V, 4905 = 3.8 V), o zbliżonych właściwościach magnetycznych (443 = 45 - 205 Gs/~4.5 - 20.5 mT, 4905 = ~50 - 180 Gs/5 -18 mT)
Pierwszy wniosek; ponieważ sterownik na fioletowym przewodzie (wejście/wyjście ?) deklarowanym przez sprzedawcę jako "speed" ma cały czas stan NISKI nie może i nie będzie reagował na ten typ czujnika w silniku. Zero do zera trudno zwierać.
Drugi wniosek; praktycznie nie może być to również wejście temperatury, bo pomiar temperatury to to samo co pomiar napięcia. Różnica polega tylko na tym że "źródłem" zmian napięcia jest dzielnik z termistorem, który pod wpływem zmian oporu zmienia i napięcie wejścia. Ponieważ symulacja zmian oporu wejścia nie powoduje zmiany napięcia na tym wejściu, trudno by było to wejście pomiaru temperatury.
Trzeci wniosek; spróbuj odtworzyć sytuację kiedy na fioletowym przewodzie miałeś wzrost napięcia od 0 do 2.5V. Jak widzisz Twoje wszystkie pomiary były tak niespójne że nie da się ich potwierdzić/powtórzyć.
czwarty wniosek; jeżeli jest to wejście "speed" to sygnał z czujnika musi mieć WYSOKĄ wartość.
1 test - spróbuj zwierać fioletowy przewód do plusa (średnio szybko lecz krótki impuls) przy "magnetic 1", czy zaskakują wskazania prędkości.
2 test - weź zasilacz regulowany, podłącz minus zasilacza z minusem sterownika (czarne przewody), podłącz plus zasilacza przez opór 10 k z fioletowym przewodem. Włącz sterownik, zasilacz ustaw na zero (lub w pobliżu) podnoś stopniowo napięcie i sprawdź czy wyświetlacz reaguje.
Załączniki
hall SS443.JPG
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

Test zwierania już był nic się nie zmieniało.
2,5v jest wtedy jak jest wszystko podłączone tak jak powinno być .
wieczorem zrobię test z zasilaczem .
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

Podłączyłem zasilacz tak jak napisałeś licznik nic nie pokazywał napięcie było od 1,5 do 4,5V sprawdzałem na motors 1 i 6.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: tkoko »

Przemekr pisze:
19 mar 2024, 23:15
Podłączyłem zasilacz tak jak napisałeś licznik nic nie pokazywał napięcie było od 1,5 do 4,5V sprawdzałem na motors 1 i 6.
Czyli "analogowy czujnik" speed również nie wchodzi w grę.
Są cztery możliwości;
1. wejście jest uszkodzone.
2. wejście jest nieaktywne (nie włączone).
3. producent sterownika zastosował własne/nietypowe sygnały z czujnika speed.
4. to nie jest wejście/wyjście speed.
Jeszcze jedno, powtórz ten pomiar jeżeli pamiętasz jak udało Ci się go zrobić.
Przemekr pisze:
11 mar 2024, 13:17
No to kolejne pomiary już nie ma +5v kręcąc kołem na białym i czarnym.
na fioletowym, który wychodzi z sterownika i łączy się z białym jest od 0,2 do 2,5V ( w zależności od prędkości ) na samym fioletowym bo jak go połączę z białym to już 0,4 cały czas.
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

Zauważ że 4,2V jest na czerwonym i białym(fiolet) a nie na czarnym i białym(fiole) jak kręcę kołem i magnes przechodzi przez czujnik.
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

chyba musze się pogodzić z brakiem prędkości na liczniku napisałem jeszcze raz do chińczyka i jednak on nie jest producentem , ale napisał do niego i czekamy na odpowiedź.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: tkoko »

Przemekr pisze:
20 mar 2024, 10:00
Zauważ że 4,2V jest na czerwonym i białym(fiolet) a nie na czarnym i białym(fiole) jak kręcę kołem i magnes przechodzi przez czujnik.
Poddaję się :D
Przemekr
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 21 mar 2023, 13:10

Re: LCD UKC-1 co ustawić ?

Post autor: Przemekr »

Dobra chyba ja też się poddam :) chińczyk ma wywalone... ja kupiłem taki mały licznik rowerowy :) Dziękuję wszystkim za pomoc. (w szczególności tkoko za cierpliwość :)
ODPOWIEDZ