Strona 1 z 1

KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

: 11 cze 2018, 9:18
autor: Remigiusz
Witam
Z opisu wynika , ze sterownik zniesie 79V , jeżdżę na pakiecie 16s ,ale z racji nawoju 7x9 i sinusa , czasami brakuje tej prędkości i teraz rodzi się pytanko , czy będzie miało to rację bytu przy zastosowaniu przycisku chwilowego podczas jazdy, bez wyłączania i włączania sterownika, prosty schemacik na załączniku widoczny .

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

: 11 cze 2018, 10:02
autor: Dzjohnyj
Weź pod uwagę, że przy takim połączeniu (szeregowym, jak rozumiem) będzie płynął ogromny prąd przez twój stycznik. Jeżeli on będzie źle dobrany, to po prostu zespawasz styki.

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

: 11 cze 2018, 10:07
autor: Dzjohnyj
A tak z ciekawości, jak szybko udało Ci się jechać w takiej konfiguracji?

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

: 11 cze 2018, 20:58
autor: Remigiusz
29 cali 55 km/h moja waga 110 przekaźnik 100 A , bezpiecznik 50A , 4,5mm2 przewody i co oczywiste silnik termicznie zabezpieczony 150 + pomiar temp

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

: 11 cze 2018, 21:25
autor: Dzjohnyj
Czyli stycznik wytrzyma :)
Jedynie czego się obawiam, to przysiad tego dodatkowego pakietu i jego degradacja. Choć jeśli ma to być sporadyczne wsparcie, powinno dać radę.

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

: 11 cze 2018, 21:42
autor: Remigiusz
widzisz mamy odmienne odczucia , pakietu jestem pewien , 1- 2 minuty krzywdy mu nie zrobią , moje obawy kieruję ku sterownikowi , nie wiem jak się zachowa gdy podczas pracy skoczy mu napięcie

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

: 11 cze 2018, 21:55
autor: Dzjohnyj
Co do tego mogę tylko gdybać. Zauważ, że pakiet pod obciążeniem również zmienia napięcie i nie ma to żadnego wpływu. Co prawda są to nieco mniejsze wartości rzędu kilku wolt.

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

: 11 cze 2018, 23:13
autor: Goliath
Dzjohnyj pisze:
11 cze 2018, 21:55
Zauważ, że pakiet pod obciążeniem również zmienia napięcie i nie ma to żadnego wpływu. Co prawda są to nieco mniejsze wartości rzędu kilku wolt.
...ale pod obciążeniem masz "przysiad" napięcia... a tu jest mowa o dodatkowym "kopie" napięciowym dla sterownika :D

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

: 11 cze 2018, 23:39
autor: Remigiusz
bravo Ty :p , o to właśnie się martwię , nie chcę testować , bez aprobaty , a zastanawia mnie jak sterownik przy zejściu z napięcia przy ciągłym 45A , zniesie wzrost napięcia , przy on-off-on testowalem , jednak bez grzebania w sterach tego sterownika nie za bardzo wiem jak zareaguje , a nie uśmiecha mi się wymieniać ledwo " do tarty" na nowy ,nie ukrywam , że liczyłem na odpowiedź od osoby ,która wcześniej poczyniła podobne ekscesy na tym sterowniku

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

: 12 cze 2018, 0:22
autor: tas
TwojeAuto mnie wywołał do tablicy abym zabrał głos w temacie jego pomysłu.

Widziałem ten temat, ale to jest jeden z tych tematów przy których więcej się nauczysz próbując uruchomić ten pomysł niż słuchać, że to jest bez sensu.
Żadne "czasem brakuje prędkości" tylko cały czas Ci jej brakuje i żadne mydlenie oczu Ci tu nie pomoże, jestem na nie odporny :P
Brakuje CI prędkości cały czas jak jeździsz, a na to lekarstwem nie jest żadne cudaczne "turbo" tylko szybszy nawój silnika.
Finalnie przyznasz mi rację, a do tego czasu działaj.
Może coś zepsujesz, może się urobisz z marnym skutkiem, ale się nauczysz czegoś bardzo ważnego. Mianowicie - nie jest istotne CZY coś działa, ważne jest JAK działa i czy to jest PRAKTYCZNE :) No jazda z 500m przedłużaczem też się da. Tylko po co :)

A żebyś sobie przedwcześnie nie spalił maszyny i miałeś na czym się uczyć, to:
- na 3p VTC6 to możesz co najwyżej odpalić babciny rower 250W, przecież to są lipne ogniwa jak cholera, przy 8A ich w ręce nie idzie utrzymać, a ty chcesz z nich brać 15A...
- nie możesz tego zrobić na styczniku, jeśli zmienisz napięcie podczas jazdy to Ci ten stycznik wypali po kilku zmianach prąd ładujący kondensatory. Musisz to robić zawsze na odpuszczonej manetce, a to znów trzeba jakiś mechanizm odpinający stacyjkę, a to znowu wymaga mechanizmu odłączającego manetkę bo będzie trzeba odpuszczać gazu bo sterownik nie może być włączony z wychyloną manetką. Już nie mówiąc, że prawdopodobnie po 50 takich klikach na twardo wypali się BMS (mosfety) tak jak pali sie ludziom co wspinają ładowarkę do roweru a dopiero potem do sieci bo im się wydaje, że tak się robi :)

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

: 12 cze 2018, 0:24
autor: Goliath
TwojeAuto pisze:
11 cze 2018, 23:39
liczyłem na odpowiedź od osoby ,która wcześniej poczyniła podobne ekscesy na tym sterowniku
... niestety nie mam tak fajnego sterownika ;) ale podobny zabieg robiłem w modelarstwie RC
Mój Subaru miał załączane TURBO dodatkowym 4 kanałem :D właśnie poprzez dorzucenie dodatkowych 2 ogniw do pakietu zasilającego /6 ogniw Ni-Mh :lol:
Kontroler łykał to bez problemu i nigdy nie miałem z tym problemu... za to mina brata była bezcenna przy wyścigach :lol: :D
Myślę że kontroler ma bezpieczny zapas... i napięciowo nie powinien mieć z tym problemów.
Zastanawiam się tylko... czy przy ograniczniku mocy /o ile taka opcja jest/ sterownik nie pogubi się jeżeli przy danym napięciu ogranicza prąd, i nagle dostanie o 20% większe napięcie. Co wtedy zrobi... czy zdąży zmniejszyć prąd by dalej utrzymać max. ustawioną moc :?: :|

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

: 12 cze 2018, 1:00
autor: Remigiusz
Tas ,wiem :P i dzięki , prościej dorzucić te 3 s do pakietu , taniej i praktyczniej , modernizując pakiet pchnąłbym się w koszta , silnik nie ten , bms i tak pętla się zamyka , budowałem z myślą o trekingowych trasach , rzadko kiedy ale jednak się przydaje prędkośc 60+ , siebie znam i mam pełną świadomość sprawności nc , sam doskonale wiesz ,że upalić go nie sztuką jest tym bardziej przy tych prądach , chodzi mi jedynie o to , czy w miarę bezpiecznie dla sterownika mogę zmienić napięcie w górę. O przekaźnik jestem spokojny , taki prąd mu nie straszny i dzięki za cenną uwagę na temat VTC6 (ew. co proponujesz z 20A w peeku ) , odnośnie BMS-a manetki także rozjaśniłeś , wiec przyjmuję ,że w grę wchodzi opcja on0off0on ,a tak gwoli wyjaśnienia Tas , z pełną świadomości wybrałem silnik NC 7x9 do ramy trekingowej w zaakceptowaniu jego za i przeciw :P Co do aluzji o mocy, spokojna Twoja , czekam na uzupełnienie stanu u Ciebie i lecimy dalej , obecny projekt uznaję po lekturze Twojego bloga jako egzamin praktyczny :p ,a z racji tego ,że wedle mojej opini zdałem , szkoda mi go odstawić , i tak kombinuje jak go usprawnić ,a nie upalić przy 19s na sztywno ,a przy pojemności 3p dodatkowego pakietu muszę trzymać w ryzach fantazję i brać poprawkę na ułomność silnika .

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

: 12 cze 2018, 7:29
autor: Rugos
Z 3p w 18650 ciężko będzie ciągnąć 15A. Najwydajniejsze prądowo są VTC5A i VTC4. Ja osobiście dorzucił bym chociaż 1p lub kupił jedną kostkę popularnych turnigiów 4s 5Ah HC.

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

: 25 cze 2018, 22:31
autor: Remigiusz
dziękuję za wszelaką pomoc , już po testach , zrobione ok 500 km, póki co zdało egzamin ogniowa vtc4 3s3p , przełączanie przebiega płynnie , sterownik przyjmuje to bez zbędnego protestu oczywiście zmiana napięcia przy odpuszczonej manetce

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

: 05 lip 2018, 20:41
autor: Goliath
Jak duży masz wzrost prędkości ?? i ile razy przy przejechaniu tych 500km załączałeś tryb TURBO ??