KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Remigiusz
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 04 maja 2018, 18:35
Lokalizacja: Kartuzy / Gdańsk

KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

Post autor: Remigiusz »

Witam
Z opisu wynika , ze sterownik zniesie 79V , jeżdżę na pakiecie 16s ,ale z racji nawoju 7x9 i sinusa , czasami brakuje tej prędkości i teraz rodzi się pytanko , czy będzie miało to rację bytu przy zastosowaniu przycisku chwilowego podczas jazdy, bez wyłączania i włączania sterownika, prosty schemacik na załączniku widoczny .
Załączniki
112442.jpg
Dzjohnyj
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

Post autor: Dzjohnyj »

Weź pod uwagę, że przy takim połączeniu (szeregowym, jak rozumiem) będzie płynął ogromny prąd przez twój stycznik. Jeżeli on będzie źle dobrany, to po prostu zespawasz styki.
Dzjohnyj
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

Post autor: Dzjohnyj »

A tak z ciekawości, jak szybko udało Ci się jechać w takiej konfiguracji?
Remigiusz
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 04 maja 2018, 18:35
Lokalizacja: Kartuzy / Gdańsk

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

Post autor: Remigiusz »

29 cali 55 km/h moja waga 110 przekaźnik 100 A , bezpiecznik 50A , 4,5mm2 przewody i co oczywiste silnik termicznie zabezpieczony 150 + pomiar temp
Dzjohnyj
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

Post autor: Dzjohnyj »

Czyli stycznik wytrzyma :)
Jedynie czego się obawiam, to przysiad tego dodatkowego pakietu i jego degradacja. Choć jeśli ma to być sporadyczne wsparcie, powinno dać radę.
Remigiusz
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 04 maja 2018, 18:35
Lokalizacja: Kartuzy / Gdańsk

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

Post autor: Remigiusz »

widzisz mamy odmienne odczucia , pakietu jestem pewien , 1- 2 minuty krzywdy mu nie zrobią , moje obawy kieruję ku sterownikowi , nie wiem jak się zachowa gdy podczas pracy skoczy mu napięcie
Dzjohnyj
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

Post autor: Dzjohnyj »

Co do tego mogę tylko gdybać. Zauważ, że pakiet pod obciążeniem również zmienia napięcie i nie ma to żadnego wpływu. Co prawda są to nieco mniejsze wartości rzędu kilku wolt.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

Post autor: Goliath »

Dzjohnyj pisze:
11 cze 2018, 21:55
Zauważ, że pakiet pod obciążeniem również zmienia napięcie i nie ma to żadnego wpływu. Co prawda są to nieco mniejsze wartości rzędu kilku wolt.
...ale pod obciążeniem masz "przysiad" napięcia... a tu jest mowa o dodatkowym "kopie" napięciowym dla sterownika :D
Remigiusz
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 04 maja 2018, 18:35
Lokalizacja: Kartuzy / Gdańsk

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

Post autor: Remigiusz »

bravo Ty :p , o to właśnie się martwię , nie chcę testować , bez aprobaty , a zastanawia mnie jak sterownik przy zejściu z napięcia przy ciągłym 45A , zniesie wzrost napięcia , przy on-off-on testowalem , jednak bez grzebania w sterach tego sterownika nie za bardzo wiem jak zareaguje , a nie uśmiecha mi się wymieniać ledwo " do tarty" na nowy ,nie ukrywam , że liczyłem na odpowiedź od osoby ,która wcześniej poczyniła podobne ekscesy na tym sterowniku
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

Post autor: tas »

TwojeAuto mnie wywołał do tablicy abym zabrał głos w temacie jego pomysłu.

Widziałem ten temat, ale to jest jeden z tych tematów przy których więcej się nauczysz próbując uruchomić ten pomysł niż słuchać, że to jest bez sensu.
Żadne "czasem brakuje prędkości" tylko cały czas Ci jej brakuje i żadne mydlenie oczu Ci tu nie pomoże, jestem na nie odporny :P
Brakuje CI prędkości cały czas jak jeździsz, a na to lekarstwem nie jest żadne cudaczne "turbo" tylko szybszy nawój silnika.
Finalnie przyznasz mi rację, a do tego czasu działaj.
Może coś zepsujesz, może się urobisz z marnym skutkiem, ale się nauczysz czegoś bardzo ważnego. Mianowicie - nie jest istotne CZY coś działa, ważne jest JAK działa i czy to jest PRAKTYCZNE :) No jazda z 500m przedłużaczem też się da. Tylko po co :)

A żebyś sobie przedwcześnie nie spalił maszyny i miałeś na czym się uczyć, to:
- na 3p VTC6 to możesz co najwyżej odpalić babciny rower 250W, przecież to są lipne ogniwa jak cholera, przy 8A ich w ręce nie idzie utrzymać, a ty chcesz z nich brać 15A...
- nie możesz tego zrobić na styczniku, jeśli zmienisz napięcie podczas jazdy to Ci ten stycznik wypali po kilku zmianach prąd ładujący kondensatory. Musisz to robić zawsze na odpuszczonej manetce, a to znów trzeba jakiś mechanizm odpinający stacyjkę, a to znowu wymaga mechanizmu odłączającego manetkę bo będzie trzeba odpuszczać gazu bo sterownik nie może być włączony z wychyloną manetką. Już nie mówiąc, że prawdopodobnie po 50 takich klikach na twardo wypali się BMS (mosfety) tak jak pali sie ludziom co wspinają ładowarkę do roweru a dopiero potem do sieci bo im się wydaje, że tak się robi :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

Post autor: Goliath »

TwojeAuto pisze:
11 cze 2018, 23:39
liczyłem na odpowiedź od osoby ,która wcześniej poczyniła podobne ekscesy na tym sterowniku
... niestety nie mam tak fajnego sterownika ;) ale podobny zabieg robiłem w modelarstwie RC
Mój Subaru miał załączane TURBO dodatkowym 4 kanałem :D właśnie poprzez dorzucenie dodatkowych 2 ogniw do pakietu zasilającego /6 ogniw Ni-Mh :lol:
Kontroler łykał to bez problemu i nigdy nie miałem z tym problemu... za to mina brata była bezcenna przy wyścigach :lol: :D
Myślę że kontroler ma bezpieczny zapas... i napięciowo nie powinien mieć z tym problemów.
Zastanawiam się tylko... czy przy ograniczniku mocy /o ile taka opcja jest/ sterownik nie pogubi się jeżeli przy danym napięciu ogranicza prąd, i nagle dostanie o 20% większe napięcie. Co wtedy zrobi... czy zdąży zmniejszyć prąd by dalej utrzymać max. ustawioną moc :?: :|
Remigiusz
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 04 maja 2018, 18:35
Lokalizacja: Kartuzy / Gdańsk

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

Post autor: Remigiusz »

Tas ,wiem :P i dzięki , prościej dorzucić te 3 s do pakietu , taniej i praktyczniej , modernizując pakiet pchnąłbym się w koszta , silnik nie ten , bms i tak pętla się zamyka , budowałem z myślą o trekingowych trasach , rzadko kiedy ale jednak się przydaje prędkośc 60+ , siebie znam i mam pełną świadomość sprawności nc , sam doskonale wiesz ,że upalić go nie sztuką jest tym bardziej przy tych prądach , chodzi mi jedynie o to , czy w miarę bezpiecznie dla sterownika mogę zmienić napięcie w górę. O przekaźnik jestem spokojny , taki prąd mu nie straszny i dzięki za cenną uwagę na temat VTC6 (ew. co proponujesz z 20A w peeku ) , odnośnie BMS-a manetki także rozjaśniłeś , wiec przyjmuję ,że w grę wchodzi opcja on0off0on ,a tak gwoli wyjaśnienia Tas , z pełną świadomości wybrałem silnik NC 7x9 do ramy trekingowej w zaakceptowaniu jego za i przeciw :P Co do aluzji o mocy, spokojna Twoja , czekam na uzupełnienie stanu u Ciebie i lecimy dalej , obecny projekt uznaję po lekturze Twojego bloga jako egzamin praktyczny :p ,a z racji tego ,że wedle mojej opini zdałem , szkoda mi go odstawić , i tak kombinuje jak go usprawnić ,a nie upalić przy 19s na sztywno ,a przy pojemności 3p dodatkowego pakietu muszę trzymać w ryzach fantazję i brać poprawkę na ułomność silnika .
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

Post autor: Rugos »

Z 3p w 18650 ciężko będzie ciągnąć 15A. Najwydajniejsze prądowo są VTC5A i VTC4. Ja osobiście dorzucił bym chociaż 1p lub kupił jedną kostkę popularnych turnigiów 4s 5Ah HC.
Remigiusz
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 04 maja 2018, 18:35
Lokalizacja: Kartuzy / Gdańsk

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

Post autor: Remigiusz »

dziękuję za wszelaką pomoc , już po testach , zrobione ok 500 km, póki co zdało egzamin ogniowa vtc4 3s3p , przełączanie przebiega płynnie , sterownik przyjmuje to bez zbędnego protestu oczywiście zmiana napięcia przy odpuszczonej manetce
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: KT60SVPRCK, 60V, 45A + TURBO :lol:

Post autor: Goliath »

Jak duży masz wzrost prędkości ?? i ile razy przy przejechaniu tych 500km załączałeś tryb TURBO ??
ODPOWIEDZ