wyświetlacz H C300S zmiana optymalizacja parametrów Funbike

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
elektryczny
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 01 sie 2022, 10:44

wyświetlacz H C300S zmiana optymalizacja parametrów Funbike

Post autor: elektryczny »

licznik/wyświetlacz: HC300S / C300S
silnik w tylnym kole: Bafang BFSWX02 36V (10)
koła 29"
przebieg ok 3500 km, jestem drugi właścicielem od nowości, przejechałem może z 200-400km po dobrych asfaltowych dogach i tyko kiedy nie było opadów (ze 2-3x w lekkiej mżawce redukując do ok 20-22 km/h prędkość)

1
jak zmienić max prędkości na trybach wspomagania 1-5 ? Na 6-tym zmieniłem wg instrukcji załączonej z rowerem. Może ktoś posiada dokładną rozpiskę parametrów możliwych do regulacji ? Jak np na b.ciekawej witrynie:
https://ebike.nexun.pl/kt-lcd3-i-sterowniki-sinus-kt/
i


2
dlaczego zjeżdżając z wiaduktu można rozpędzić się tylko np do 40-45 km'h a powyżej czuć wyraźny opór jakby coś hamowało? Przecież silnik ma wspomagać bez limitu prędkości oczywiście zgodnie z fizyką odczucie wspomagania będzie mniejsze, ale nie powinno to być odczuwalne jak hamowanie. W trybach 1-5 to już w ogóle koszmar bo rower osiąga odpowiednio 15-24 km/h czyli tyle co można spokojnie osiągną zwykłym nie elektrycznym rowerem i szkoda zwyczajnie sprzętu i energii. Może jest jakiś czujnik nachylenia roweru ??

3
jak ustawić jako domyślny tryb wspomagania 6, aktualnie trzeba się przeklikiwać po każdym włącz/wyłącz - kpl bezsens

4
jak włączyć wyświetlanie napięcia baterii ? może to być kosztem każdego innego wskazania. obecny wskaźnik segmentowy jest kiepski pod kątem dokładności i przydatności, a co najważniejsze pozbawia możliwości eksploatacji w cyklach 90-10 % naładowania baterii
c64club
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 29 sie 2023, 22:34

Re: wyświetlacz H C300S zmiana optymalizacja parametrów Funbike

Post autor: c64club »

1. Nie da się wprost. Tzn prędkości będą wynikowe bo na kolejnych poziomach wspomagania będą kolejne moce. Jak sterownik poda 250W i mu z nogi pomożesz, to na prostej pojedziesz 30+ na godzinę a pod jakąś górkę np 17 km/h. Zobacz ten temat viewtopic.php?f=18&t=10630
3. Jeden z parametrów C (nie pamiętam który) odpowiada za to. Wartości od 1 do 5 powodują start z poziomem odpowiednio 1 do 5, wartości 6 i 7 nic nie dają, wartość 8 oznacza że po włączeniu sterownik uruchomi się od razu z ostatnio użytym poziomem. Uwaga - jak wyłączysz na piątym poziomie to ruszasz od zera z mocą która nie szkodzi dopiero częściowo rozpędzonemu silnikowi. Ja zwykle używam 3 albo 4 i na jednym z nich mi sterownik wstaje.
4. Kupić dobry woltomierz albo posługiwać się tym z trzeciego ekranu (ekrany przerzucasz środkowym przyciskiem w czasie normalnej jazdy) - na dole będzie napis VOL i calkiem dokladne napięcie. Szkoda że nie ma opcji pokazania na jednym ekranie napięcia baterii i temperatury silnika. Wskaźnik segmentowy to raczej rodzaj kontrolki. Jak pokazuje cztery paski to znaczy że jeszcze coś jest w aku a jak wszystkie czctery migają to wiesz że zaraz się wyłączy. Jeśli nawet uda się uzyskać 2 albo 3 paski to to raczej ozdoba.


2. Tu nie bardzo wiem jak opisać ale to nie jest błąd ani paradoks.
Nie mogłeś kupić fabrycznego zamiast rzeźbić? Nie mogłem.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5073
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: wyświetlacz H C300S zmiana optymalizacja parametrów Funbike

Post autor: tkoko »

elektryczny pisze:
25 kwie 2024, 14:09
2
dlaczego zjeżdżając z wiaduktu można rozpędzić się tylko np do 40-45 km'h a powyżej czuć wyraźny opór jakby coś hamowało? Przecież silnik ma wspomagać bez limitu prędkości oczywiście zgodnie z fizyką odczucie wspomagania będzie mniejsze, ale nie powinno to być odczuwalne jak hamowanie. W trybach 1-5 to już w ogóle koszmar bo rower osiąga odpowiednio 15-24 km/h czyli tyle co można spokojnie osiągną zwykłym nie elektrycznym rowerem i szkoda zwyczajnie sprzętu i energii. Może jest jakiś czujnik nachylenia roweru ??
Masz zapewne silnik bezprzekładniowy, i przy zjeździe silnik zamienia się w generator prądu.
elektryczny
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 01 sie 2022, 10:44

Re: wyświetlacz H C300S zmiana optymalizacja parametrów Funbike

Post autor: elektryczny »

Podałem pełne oznaczenie.. przecież to typowy popularny przekładniowiec.

A może lepiej zmienić sterownik / wyświetlacz na "otwarty" z wolnego rynku dedykowany do tego modelu silnika, żeby przede wszystkim pokazywał napięcie baterii ?
Jaki to byłby koszt ?
Czy producent nie zablokował możliwości użycia innych komponentów ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 5073
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: wyświetlacz H C300S zmiana optymalizacja parametrów Funbike

Post autor: tkoko »

elektryczny pisze:
dzisiaj, 8:10
Podałem pełne oznaczenie.. przecież to typowy popularny przekładniowiec.
jeżeli to "fabryczny" rower na podzespołach Bafang, ma zapewne europejskie ograniczenia dla e-bik'ów.
elektryczny pisze:
25 kwie 2024, 14:09
1
jak zmienić max prędkości na trybach wspomagania 1-5 ? Na 6-tym zmieniłem wg instrukcji załączonej z rowerem. Może ktoś posiada dokładną rozpiskę parametrów możliwych do regulacji ?
Możesz zmienić tylko to co oferuje wyświetlacz. Jeżeli masz ten wyświetlacz;
https://e-glidebike.com/images/sf-manua ... Manual.pdf
to masz odpowiedź. To że zmieniłeś prędkość dla "PAS 6" na 40 km/godz nie oznacza że producent programowo jej nie ograniczył. Jeżeli jesteś w stanie przy "PAS 6" osiągnąć 35 - 40 km/godz, to faktycznie działa brak ograniczenia.
elektryczny pisze:
25 kwie 2024, 14:09
2
dlaczego zjeżdżając z wiaduktu można rozpędzić się tylko np do 40-45 km'h a powyżej czuć wyraźny opór jakby coś hamowało? Przecież silnik ma wspomagać bez limitu prędkości oczywiście zgodnie z fizyką odczucie wspomagania będzie mniejsze, ale nie powinno to być odczuwalne jak hamowanie. W trybach 1-5 to już w ogóle koszmar bo rower osiąga odpowiednio 15-24 km/h czyli tyle co można spokojnie osiągną zwykłym nie elektrycznym rowerem i szkoda zwyczajnie sprzętu i energii. Może jest jakiś czujnik nachylenia roweru ??
Jeżeli wolnobieg jest sprawny, czyli do przodu koło bez prądu kręci się bez oporu, to tylko opór powietrz ma wpływ na prędkość (i odczucie hamowania). Silnik w kole i tak nie wspomaga przy takiej prędkości.
elektryczny pisze:
25 kwie 2024, 14:09
3
jak ustawić jako domyślny tryb wspomagania 6, aktualnie trzeba się przeklikiwać po każdym włącz/wyłącz - kpl bezsens
Większość sterowników/wyświetlaczy nie umożliwia przestawienia tego parametru (zapewne chodzi o bezpieczeństwo). Zestawy "KT" mają taką możliwość. W moim Yochu (klon Bafang) wyświetlacz co prawda ma pozycję na przestawienie tego parametru, lecz i tak funkcja jest nieaktywna.
elektryczny pisze:
25 kwie 2024, 14:09
4
jak włączyć wyświetlanie napięcia baterii ? może to być kosztem każdego innego wskazania. obecny wskaźnik segmentowy jest kiepski pod kątem dokładności i przydatności, a co najważniejsze pozbawia możliwości eksploatacji w cyklach 90-10 % naładowania baterii
Musisz mieć taką funkcję w wyświetlaczu. Jeżeli jej nie ma to tylko wymiana wyświetlacza/zestawu.
ODPOWIEDZ